Täten kysyn sinulta...

tomppa2006

...voitko hyvällä omallatunnolla väittää olevasi tyytyväinen elämääsi?

Minä voin ja se on paljon se...

40

4299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hetkellä voin sanoa,että olen tyytyväinen..Mitään ei puutu enkä mitään tarvi.

• tomppa2006

...nykyään on niin kauhean paljon kaikenlaista tyytymättömyyttä, aika usein ihan syystäkin. Saamme olla onnellisia, koska jos ei mitään tarvitse, eikä mitään puutu, elämä on melko hyvin mallillaan...

• tomppa2006 kirjoitti:

...nykyään on niin kauhean paljon kaikenlaista tyytymättömyyttä, aika usein ihan syystäkin. Saamme olla onnellisia, koska jos ei mitään tarvitse, eikä mitään puutu, elämä on melko hyvin mallillaan...

kun on ollut tarpeeksi pomppuja,niin tää tasamaasto on ihan mukava tallustaa..:)

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

kun on ollut tarpeeksi pomppuja,niin tää tasamaasto on ihan mukava tallustaa..:)

...jatkuvaa säpinää ja muutosta. On ihan tyytyväinen olemassa olevaan, pysyvään ja saavutettuun olotilaan. Ikävä kyllä jotkut kutsuvat sitä vanhenemiseksi, mutta voihan se myös olla järkevyyttä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...jatkuvaa säpinää ja muutosta. On ihan tyytyväinen olemassa olevaan, pysyvään ja saavutettuun olotilaan. Ikävä kyllä jotkut kutsuvat sitä vanhenemiseksi, mutta voihan se myös olla järkevyyttä...

Ehkä se on enempi sitä,että kokemus on opettanut hiljaa kävelemään...ei suinkaan se,että polvet paukkuu ja muisti on ihan sieltä jostakin..:))

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

Ehkä se on enempi sitä,että kokemus on opettanut hiljaa kävelemään...ei suinkaan se,että polvet paukkuu ja muisti on ihan sieltä jostakin..:))

...kuitenkin hyvä muistaa ja myöntää. Kuten ettei tässä nyt enää ole niin nuori poika...

• voisin väittää olevani kohtuullisen tyytyväinen. En liian tyytyväinen mutten onnetonkaan. Kun ei aseta tavoitteitaan ja toiveitaan utopistisiksi, niin on helpommin tyytyväinen siihen mitä elämä on antanut/antaa. Joskus se ottaakin, tänään itkettiin haudalla. Mutta muistot elävät edelleen.

• tomppa2006

...vaatimusten asettaminen sopiviksi, itselle mahdollisiksi tavoitteiksi, helpottaa varmasti tyytyväisyystason saavuttamista. Ei silti estä haaveita ja unelmia, joita varmasti riittää itse kullakin.

Itse kävin vanhusten hoitolaitoksessa toteamassa ihmiselämän kääntymistä sinne loppupuolelle elämää. Haudalla käyminen hiljentää varmasti jokaisen meistä niihin viimeisiin ajatuksiin.

• tomppa2006 kirjoitti:

...vaatimusten asettaminen sopiviksi, itselle mahdollisiksi tavoitteiksi, helpottaa varmasti tyytyväisyystason saavuttamista. Ei silti estä haaveita ja unelmia, joita varmasti riittää itse kullakin.

Itse kävin vanhusten hoitolaitoksessa toteamassa ihmiselämän kääntymistä sinne loppupuolelle elämää. Haudalla käyminen hiljentää varmasti jokaisen meistä niihin viimeisiin ajatuksiin.

unelmiakin on vielä jokunen jäljellä täälläkin, mutta nehän eivät elämää suinkaan epätyydyttäväksi tee vaan päinvastoin, on ihanaa haaveilla :))

Minusta vanhukset ovat kauniita uurteineen, ja elämänviisauksineen. Tänään saattelimme haudanlepoon kauniin vanhuksen.Aivan kuten sanoitkin, kyllä siinä tuli mietittyä elämän rajallisuutta, kukaan meistä ei elä ikuisesti.

• tomppa2006
        TaikisN kirjoitti:

unelmiakin on vielä jokunen jäljellä täälläkin, mutta nehän eivät elämää suinkaan epätyydyttäväksi tee vaan päinvastoin, on ihanaa haaveilla :))

Minusta vanhukset ovat kauniita uurteineen, ja elämänviisauksineen. Tänään saattelimme haudanlepoon kauniin vanhuksen.Aivan kuten sanoitkin, kyllä siinä tuli mietittyä elämän rajallisuutta, kukaan meistä ei elä ikuisesti.

...paljon haaveita ja suunnitelmia tulevaisuudelle. Unelmat antavat paljon mahdollisuuksia elämälle.

Ei elä kukaan ikuisesti ja ehkä siksi asioiden tekeminen ajallaan, eikä siirtäminen ja lykkääminen eteenpäin, on aika toivottavaa. Ainakin itse toivoisin kauniina vanhuksena pystyväni sanomaan eläneeni hyvän elämän.

• Onnekas.

Sinäkin olet entistä tyyvyväisempi,kun aloituksestasi tulee palstan luetuin =)

• tomppa2006

...en ole täällä hakemassa lukijoita, vaan keskustelemassa.

• väittävät

olevansa onnellisia. Tuo "hyvällä omallatunnolla" on lisäke jonka laittavat mukaan ne jotka tuntevat omantuntonsa kolkuttavan. Onnelliset eivät tee asiasta numeroa kuten Eino Leino opastaa.

• tomppa2006

...voinut tietää keskustelupalstojen keskustelunaiheista. Onnellisuus ja tyytyväisyys eivät ole synonyymejä. Ihminen voi myös olla onnellinen, vaikka ei olisi elämäänsä tyytyväinen...

• tiesi
        tomppa2006 kirjoitti:

...voinut tietää keskustelupalstojen keskustelunaiheista. Onnellisuus ja tyytyväisyys eivät ole synonyymejä. Ihminen voi myös olla onnellinen, vaikka ei olisi elämäänsä tyytyväinen...

onnesta. Kellä se on, se sen kätkeköön. Viisautta näillä leveysasteilla.

• mayanna

sillä en ehdi tehdä kaikkea, mitä haluaisin. Kämppä on liian pieni, enkä saa tänne mahtumaan kaikkea, mitä haluaisin. Tavarat eivät pysy siellä missä haluaisin niiden pysyvän. Eli jos olenkin tyytymätön, olen lähinnä tyytymätön omaan kykyyni organisoida asioita. En silti tunne olevani onneton.

Ja kallistuuhan se vaaka nyt kumminkin selvästi sinne tyytyväisyyden puolelle. Pieni tyytymättömyys vaan toimii hyvänä kannusteena eteenpäin pyrkimiselle elämässä.

• tomppa2006

...aiheuttaa joskus toiselle osapuolelle tyytymättömyyttä liian pieni kämppä. Toinen sitten taas voi olla äärettömän tyytyväinen pieneen asuntoon ja tavaroiden sijoitteluun.

Voi jopa olla niin tyytyväinen, ettei edes halua esimerkiksi muuttaa minkään huonekalun paikkaa. Siis mies voi olla...

• niinpä niin
        tomppa2006 kirjoitti:

...aiheuttaa joskus toiselle osapuolelle tyytymättömyyttä liian pieni kämppä. Toinen sitten taas voi olla äärettömän tyytyväinen pieneen asuntoon ja tavaroiden sijoitteluun.

Voi jopa olla niin tyytyväinen, ettei edes halua esimerkiksi muuttaa minkään huonekalun paikkaa. Siis mies voi olla...

Tosin haukkuvat mua patologiseksi valehtelijajätkäksi.
        En ole vastuussa, vastuuhan on siirtynyt lukijalle

• mayanna
        tomppa2006 kirjoitti:

metsälle ja jättäköön akkansa rauhassa miettimään kaapinpaikkaa. Tulkoon sitten kotiin ja auttakoon mukinoitta kaapin siirtämisessä ;D

Ei maar, onhan meitä monenmoisia asujia. Asuin ennen (aviossa ollessani) melkein 200 neliön kämpässä, joten totuin vähän isompaan. Ukko jäi sinne yksin ja kiitettävästi on saanut nurkkansa täytettyä. Onneks mun ei tarvi siivota :D

Meitä on nyt täällä 1 2 henkeä, väliaikaisesti kohta 2 2. Saa sitten nähdä, miten mahdutaan.

• tomppa2006
        mayanna kirjoitti:

metsälle ja jättäköön akkansa rauhassa miettimään kaapinpaikkaa. Tulkoon sitten kotiin ja auttakoon mukinoitta kaapin siirtämisessä ;D

Ei maar, onhan meitä monenmoisia asujia. Asuin ennen (aviossa ollessani) melkein 200 neliön kämpässä, joten totuin vähän isompaan. Ukko jäi sinne yksin ja kiitettävästi on saanut nurkkansa täytettyä. Onneks mun ei tarvi siivota :D

Meitä on nyt täällä 1 2 henkeä, väliaikaisesti kohta 2 2. Saa sitten nähdä, miten mahdutaan.

...miestä laita, onhan raavaasta uroksesta apua raahaamaan ja siirtelemään kaappeja paikasta toiseen?

Kulmasohva olohuoneessa kolmeen eri nurkkaan, oviaukon nurkkausta ei vielä ole kokeiltu, kunnes palautetaan sohva sinne, missä sen paikka alunperin oli...

Kirjahyllyä on kokeiltu kaikille neljälle eri seinälle, makuuhuoneita vaihdettu eri käyttäjien kesken, keittiöremontti tehty 2 kertaa...

Variaatioita löytyy alle 100 neliön asunnossa perhekoolle 2 1.

• mayanna
        tomppa2006 kirjoitti:

...miestä laita, onhan raavaasta uroksesta apua raahaamaan ja siirtelemään kaappeja paikasta toiseen?

Kulmasohva olohuoneessa kolmeen eri nurkkaan, oviaukon nurkkausta ei vielä ole kokeiltu, kunnes palautetaan sohva sinne, missä sen paikka alunperin oli...

Kirjahyllyä on kokeiltu kaikille neljälle eri seinälle, makuuhuoneita vaihdettu eri käyttäjien kesken, keittiöremontti tehty 2 kertaa...

Variaatioita löytyy alle 100 neliön asunnossa perhekoolle 2 1.

- tarkoitin tietysti mies metsäLLE, en metsäÄN :) Se pesäntekovietti ja pesästähuolehtimisvietti kun naisella yleensä on voimakkaampi, niin minkäs sille mahtaa, että sitä somaa sopukkaa täytyy välillä vähän viihtyisämmäksi muokata. Ja hyötyy siitä sitten mieskin välillisesti, kun nainen on hyvällä tuulella. Pieni kehaisu vielä, että Onpas hienot verhot, ja avot ;D

Niin... ennenmuinoinhan enimmäkseen mies metsästi soti ja nainen hoiti kodin. Kyllä siihen selvä syy on, miksi niitä kulmasohvia edelleen siirrellään... Heh.. ja mulla menis kyllä hyvin äkkiä sukset ristiin sellaisen 'televisotyyppisen stailaajan' kanssa, luulen.
        Mies olkoon mies ja nainen olkoon nainen - se ei tietenkään sulje pois sitä, että tiskiharja ja vasara pysyisi kumman kädessä vaan ;)

Naurattaa toi sun kulmasohvajuttu :D Voin kuvitella! Mulla tästä 60 neliön kämpästä on noin puolet tuota 'takkahuonetta', joka siis toimii kaikkien makuuhuoneena ja olohuoneena. Se on jaettu kaapistoilla lasten ja aikuis(t)en puoleksi. Hirveän suuri ja rumarohmuinen takka könöttää siinä keskellä huoneen toista seinää. Mitään sohvaa on turha yrittää saada mahtumaan, mutta pari nojatuolia menee ihan mukavasti. Tässä kämpässä on myös nuo pistorasiat vähissä, joten se sanelee myös jonkin verran huonekalujen sijoitusta, telkkuongelmaa ei ole. Eikä kyllä ole sitä raavasta urostakaan napisemassa, että joko taas hyllyä siirretään ;) Mutta sitten kun on, tuo mukanaan lisää 'askartelutarvikkeita', jotka pitäis vielä sijoittaa. Yritän jalomielisesti saada huonekalut löytämään paikkansa ennen sitä.

• tomppa2006
        mayanna kirjoitti:

- tarkoitin tietysti mies metsäLLE, en metsäÄN :) Se pesäntekovietti ja pesästähuolehtimisvietti kun naisella yleensä on voimakkaampi, niin minkäs sille mahtaa, että sitä somaa sopukkaa täytyy välillä vähän viihtyisämmäksi muokata. Ja hyötyy siitä sitten mieskin välillisesti, kun nainen on hyvällä tuulella. Pieni kehaisu vielä, että Onpas hienot verhot, ja avot ;D

Niin... ennenmuinoinhan enimmäkseen mies metsästi soti ja nainen hoiti kodin. Kyllä siihen selvä syy on, miksi niitä kulmasohvia edelleen siirrellään... Heh.. ja mulla menis kyllä hyvin äkkiä sukset ristiin sellaisen 'televisotyyppisen stailaajan' kanssa, luulen.
        Mies olkoon mies ja nainen olkoon nainen - se ei tietenkään sulje pois sitä, että tiskiharja ja vasara pysyisi kumman kädessä vaan ;)

Naurattaa toi sun kulmasohvajuttu :D Voin kuvitella! Mulla tästä 60 neliön kämpästä on noin puolet tuota 'takkahuonetta', joka siis toimii kaikkien makuuhuoneena ja olohuoneena. Se on jaettu kaapistoilla lasten ja aikuis(t)en puoleksi. Hirveän suuri ja rumarohmuinen takka könöttää siinä keskellä huoneen toista seinää. Mitään sohvaa on turha yrittää saada mahtumaan, mutta pari nojatuolia menee ihan mukavasti. Tässä kämpässä on myös nuo pistorasiat vähissä, joten se sanelee myös jonkin verran huonekalujen sijoitusta, telkkuongelmaa ei ole. Eikä kyllä ole sitä raavasta urostakaan napisemassa, että joko taas hyllyä siirretään ;) Mutta sitten kun on, tuo mukanaan lisää 'askartelutarvikkeita', jotka pitäis vielä sijoittaa. Yritän jalomielisesti saada huonekalut löytämään paikkansa ennen sitä.

...ai siis kyse onkin viihtyvyyden parantamisesta? Olen aina kuvitellut olevan tarve muutokseen, vaihtelun halusta ja poikkeuksellisen suuresta energiamäärästä, jonka täytyy saada purkauta kodin sisustamiseen.

Minä tiedän, siis tiedän naaraiden pesästähuolehtimisvietin, mutta jos kaikki on jo kunnossa, miksi muuttaa toimivaa ja hyvää ratkaisua?

Pistorasioista tuli mieleen tuleva joulunaika. Rouva alkaa taas viritellä jatkojohtoja, kun joka ikkunalle täytyy saada jonkinlainen kynttelikkö ja on jos jonkinlaista tähteä tuikkimassa, heh. Poikamiehenä polttelin tässä samassa asunnossa keittiönpöydällä yhtä kynttilää, se riitti tekemään joulun...

• mayanna
        tomppa2006 kirjoitti:

...ai siis kyse onkin viihtyvyyden parantamisesta? Olen aina kuvitellut olevan tarve muutokseen, vaihtelun halusta ja poikkeuksellisen suuresta energiamäärästä, jonka täytyy saada purkauta kodin sisustamiseen.

Minä tiedän, siis tiedän naaraiden pesästähuolehtimisvietin, mutta jos kaikki on jo kunnossa, miksi muuttaa toimivaa ja hyvää ratkaisua?

Pistorasioista tuli mieleen tuleva joulunaika. Rouva alkaa taas viritellä jatkojohtoja, kun joka ikkunalle täytyy saada jonkinlainen kynttelikkö ja on jos jonkinlaista tähteä tuikkimassa, heh. Poikamiehenä polttelin tässä samassa asunnossa keittiönpöydällä yhtä kynttilää, se riitti tekemään joulun...

Toimiva ja hyvä ratkaisu voi alkaa kyllästyttää (tiedäthän, muissakin asioissa kuin huonekalujen järjestyksessä), jolloin sitä ihminen lakkaa viihtymästä siinä tilassa (tilanteessa). Mitä silloin tehdään? No, keksitään toisenlainen hyvä ja toimiva ratkaisu ;D

Mulla on ihan toinen kokemus noista jatkojohtojen virittelyistä. Vihaan johtohässäköitä! Exä se oli joka kaikenmaaaaaailman vilkkuvärivälovalokaapelisysteemejä joka paikkaan viritteli. Mulla on nyt ollut vain yks kynttelikkö keittiön ikkunalla, ja ledivalot takakuistilla jossain havuhässäkässä. Aitoja kynttiöitä sit on kyllä joka paikassa, melkein ympäri vuoden :)

• tomppa2006
        mayanna kirjoitti:

Toimiva ja hyvä ratkaisu voi alkaa kyllästyttää (tiedäthän, muissakin asioissa kuin huonekalujen järjestyksessä), jolloin sitä ihminen lakkaa viihtymästä siinä tilassa (tilanteessa). Mitä silloin tehdään? No, keksitään toisenlainen hyvä ja toimiva ratkaisu ;D

Mulla on ihan toinen kokemus noista jatkojohtojen virittelyistä. Vihaan johtohässäköitä! Exä se oli joka kaikenmaaaaaailman vilkkuvärivälovalokaapelisysteemejä joka paikkaan viritteli. Mulla on nyt ollut vain yks kynttelikkö keittiön ikkunalla, ja ledivalot takakuistilla jossain havuhässäkässä. Aitoja kynttiöitä sit on kyllä joka paikassa, melkein ympäri vuoden :)

...ja pysyvyys luo tiettyä turvallisuuden tunnetta. Kaikkea ei kannata vaihtaa kyllästymisen takia. Mielialojen muutokset ja jatkuvaa halua viihtyvyyden parantamiseen voi oppia sietämään ja huomata alkuperäisratkaisun kuitenkin olleen paras...

• mayanna
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja pysyvyys luo tiettyä turvallisuuden tunnetta. Kaikkea ei kannata vaihtaa kyllästymisen takia. Mielialojen muutokset ja jatkuvaa halua viihtyvyyden parantamiseen voi oppia sietämään ja huomata alkuperäisratkaisun kuitenkin olleen paras...

Näin väkisin eräästä ratkaisusta liian kauan kiinnipitäneenä on kyllä pakko sanoa, että alkuperäisratkaisu ei aina ole paras. Eikä muutoksen tie helppo, vaikka siitä jälkeenpäin kevyemmin oppiikin puhumaan.

Olen juurtuvaa tyyppiä sillä tavalla, että elämän perusratkaisujen toivon olevan mahdollisimman pysyviä. Jos elämä kuvataan talona, on sen sokkeli siis oltava vakaa, mutta se mitä talon sisällä on, on minulle oltava liikuteltavissa. Usein pelkkä tieto siitä, että on mahdollisuus pieneen muutokseen riittää. Kynnys 'huonekalujen uudelleenjärjestelyyn' on minulla kuitenkin lopulta aika korkea. Pienten arkipäivän asioiden rutiinipoikkeamat auttavat pitkälle viihtyvyyden säilyttämisessä.

Tänään ruudullinen pöytäliina, huomenna kukallinen - ei sen kummempaa, ei koko taloa kannata mielialamuutoksen takia vaihtaa, olen kanssasi täysin samaa mieltä.

• tomppa2006
        mayanna kirjoitti:

Näin väkisin eräästä ratkaisusta liian kauan kiinnipitäneenä on kyllä pakko sanoa, että alkuperäisratkaisu ei aina ole paras. Eikä muutoksen tie helppo, vaikka siitä jälkeenpäin kevyemmin oppiikin puhumaan.

Olen juurtuvaa tyyppiä sillä tavalla, että elämän perusratkaisujen toivon olevan mahdollisimman pysyviä. Jos elämä kuvataan talona, on sen sokkeli siis oltava vakaa, mutta se mitä talon sisällä on, on minulle oltava liikuteltavissa. Usein pelkkä tieto siitä, että on mahdollisuus pieneen muutokseen riittää. Kynnys 'huonekalujen uudelleenjärjestelyyn' on minulla kuitenkin lopulta aika korkea. Pienten arkipäivän asioiden rutiinipoikkeamat auttavat pitkälle viihtyvyyden säilyttämisessä.

Tänään ruudullinen pöytäliina, huomenna kukallinen - ei sen kummempaa, ei koko taloa kannata mielialamuutoksen takia vaihtaa, olen kanssasi täysin samaa mieltä.

...olla ja hyväksyn sen tietyissä rajoissa. Tässä on varmaan yksi suurimmista eroista miesten ja naisten päivittäisessä ajattelussa.

Kaveri kertoi puolisostaan, jolla on tapana vaihtaa vaatekaappien hyllypaperit joka joulu, talvi ja kesä. Ymmärrän vielä kesä- ja talviverhot, mutta hyllypaperit menee vähän yli...

• mayanna
        tomppa2006 kirjoitti:

...olla ja hyväksyn sen tietyissä rajoissa. Tässä on varmaan yksi suurimmista eroista miesten ja naisten päivittäisessä ajattelussa.

Kaveri kertoi puolisostaan, jolla on tapana vaihtaa vaatekaappien hyllypaperit joka joulu, talvi ja kesä. Ymmärrän vielä kesä- ja talviverhot, mutta hyllypaperit menee vähän yli...

hyllypaperit?! :D

Taitaa olla kyse sukupuolieron lisäksi myös henkilöeroista... Ei me kaikki naiset silitetä pikkuhousujakaan!

• tomppa2006
        mayanna kirjoitti:

hyllypaperit?! :D

Taitaa olla kyse sukupuolieron lisäksi myös henkilöeroista... Ei me kaikki naiset silitetä pikkuhousujakaan!

...tälläiset lastulevyhyllyt paperilla. Muistan lapsuudestani äitini tehneen myös niin, mutta hän vaihtoi ne paperit vasta sitten kun vanhat oli rikki...

Kyllä varmasti on kyse myös henkilöeroista. Ei me kaikki miehet silitetä t-paitojakaan!

• mayanna
        tomppa2006 kirjoitti:

...tälläiset lastulevyhyllyt paperilla. Muistan lapsuudestani äitini tehneen myös niin, mutta hän vaihtoi ne paperit vasta sitten kun vanhat oli rikki...

Kyllä varmasti on kyse myös henkilöeroista. Ei me kaikki miehet silitetä t-paitojakaan!

Joo kyllä mä muistan äitini hyllypaperitouhut. Mulla on valmiiseen vaatekaappiin hätäseen tehtyjä lisähyllyjä. En kerenny niitä silloin maalaamaan ja olivat aika kaameen näköisiä, kun jostain vanhoista kaapinovista tehtiin. Ne päällystin sellaisella ruskealla paperilla. Enkä takuulla vaihda, ennen kuin rikki alkavat mennä :)

Joskus sitä ihmettelee, miten joku viitsii-jaksaa-ehtii kaikkea tuollaista. Kai se on jollekin tärkeää. Minä käytän sen ajan mieluummin johonkin muuhun.

Vaihdoin muuten just pöytäliinan ja laitoin uudet eilenhankitutu tuikkukipot pöydälle ja sytytin kynttilät. Lapset tulee kohta kotiin viikonlopunvietosta isänsä luota ja minusta on mukava vastaanottaa ipanat sellaisella lämpimällä tunnelmalla. Samoin tekisin miehelle, olis sitten miehestä kiinni, huomaisko vaivannäon vaiko ei :)

• Aina ei ole ollut näin. Melkoista vuoristorataa elämä on ollut. Tällä hetkellä on hyvä ja seesteinen olo. Pienetkin hyvät asiat saa onnellisen olon. En kyllä pelkää takapakkiakaan. Kaikkeen olen varautunut. Joitakin huolia aina on, mutta sehän kuuluu elämään. Ei liikaa hyvää saa kerralla olla.

• tomppa2006

...tyytymätön elämääni. Siitä sain aiheen avaukseeni, pysähdyin hetkeksi miettimään menneitä. Aina ei ole ollut näin hyvin. Elämä on koetellut oikein raskaamman jälkeen...

Voisiko tämä nyt sitten olla sitä kiitollisuutta arjen pienistä asioista. Pystyy sietämään vastoinkäymiset helpommalla, kun tietää niiden jälkeen koittavan jälleen hyviä aikoja.

• MyNicki

onnex :)

Ainoa asia mistä valitan, on elämäni...mut harvakseltaan, niih enenpi sille verottajalle, ku se on sitä kaksos verotusta :(
      Toki voihan siitä "luistella", mut se kostautuu jossakin vaiheessa ja sit ei varat riitä...

Tuntuu siltä, ku valittasin :))))

• tomppa2006

...valittamista. Tosiasioita kirjoittelit verotuksesta. Korostetaan työn merkitystä ja kuitenkin, jos olet valmis tekemään enemmän, sinun täytyy olla myös valmis siitä maksamaan.

Tiedän ihmisiä, jotka kieltäyvät lisähommista pelkästään verotuksen takia. Onko silloin työn tekemisen merkitys kohdallaan?

• MyNicki
        tomppa2006 kirjoitti:

...valittamista. Tosiasioita kirjoittelit verotuksesta. Korostetaan työn merkitystä ja kuitenkin, jos olet valmis tekemään enemmän, sinun täytyy olla myös valmis siitä maksamaan.

Tiedän ihmisiä, jotka kieltäyvät lisähommista pelkästään verotuksen takia. Onko silloin työn tekemisen merkitys kohdallaan?

ylitöitä ja tulleet siihen päätökseen, et se syö uusia työpaikkoja.

Tarkoitin sitä kaksois verotusta sillä tavalla, et jos tekee työn toiseen maahan, silloin saa palkan siitä kyseisestä maasta ja verot pitää maksaa sinne ja tulot jotka ovat tulleet toisesta maasta, pitää myöskin imoittaa maahan jossa on kirjoilla ja siitä seuraksena on maakohtainen verotus, eli maksan kahdesti veroa siitä työstäni :(

• Nimetön
        MyNicki kirjoitti:

Tarkoitin sitä kaksois verotusta sillä tavalla, et jos tekee työn toiseen maahan, silloin saa palkan siitä kyseisestä maasta ja verot pitää maksaa sinne ja tulot jotka ovat tulleet toisesta maasta, pitää myöskin imoittaa maahan jossa on kirjoilla ja siitä seuraksena on maakohtainen verotus, eli maksan kahdesti veroa siitä työstäni :(

vorovirastot ;(

• tomppa2006
        MyNicki kirjoitti:

...tuo verotus, heh. Nimittäin tarkoitin lisätöiden tekemisellä etenemistä vaativampaan työtehtävään. Siitä jotkut kieltäytyvät verotukseen vedoten, tekevät enemmän töitä, mutta käteen jäävä osuus saattaa jopa laskea...

Tuo kaksinkertainen verotus kahteen eri maahan kuulostaa myös ihan älyttömältä!

• Kuunkulkija-

ja ei voi kun onnitella hyvin suoritetusta elämästä.
      Itselläni on suunnattomia paineita kun pitäisi suorittaa vielä hirveästi kaikenlaisia asioita ja aikaa on ikäennusteen mukaan enää 30 vuotta. Touhuan kyllä täydellä teholla saadakseni kaiken tehdyksi. Tänään on helpompaa kun lahjaksi tuli tunti ylimääräistä. Se on kun juhlaa ja saisi tapahtua useamminkin.

• tomppa2006

...on niitä suorituspaineita itse kullakin ja kiire pukkaa päälle. Huomasin itse ajankäytön tehostuneen, kun lopetin 5 vuotta sitten kaljan juonnin kokonaan. Ilman kankkusaamuja pystyy jopa sunnuntaisin tekemään jotain, kuten nyt vaikka kirjoittelemaan tänne...

• Kuunkulkija-
        tomppa2006 kirjoitti:

...on niitä suorituspaineita itse kullakin ja kiire pukkaa päälle. Huomasin itse ajankäytön tehostuneen, kun lopetin 5 vuotta sitten kaljan juonnin kokonaan. Ilman kankkusaamuja pystyy jopa sunnuntaisin tekemään jotain, kuten nyt vaikka kirjoittelemaan tänne...

joskus parikymmentä vuotta sitten kun ei enää oikein ehtinyt ja autolla piti aina päästä. Ei vaan tunnu olevan tarvetta siihen, ei mitään erityistä syytä. Kaikki aina kyselevät että mikset sä juo ja siihen on vaikea antaa mitään lyhyttä selitystä. Ärsyttävämpi lausunto on "...miten sä voit katsoo meitä känniääliöitä kun sä oot selvä...". Eihän sillä mitään pahaa tarkoiteta mutta silti se on ärsyttävää kuulla sama kyssäri usein kun sattuu olemaan semmoisessa seurassa missä käytetään. Ja kun eihän sillä ole mulle väliä. Tehkööt kukin miten tykkää.

• JudgeCooper

Pyrin sitä laatua kehittelemään edelleen. Mutta pääosin pitää olla tyytyväinen. Ajankäyttöni tuntuu olevan edelleen katastrofi xD

Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      269
      10914
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      408
      3009
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      92
      1718
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      1545
    5. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1419
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      78
      992
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      971
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      897
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      843
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      246
      817
    Aihe