PARAS PALSTAKIRJOITUKSESI

lukijahenkilö

Haluaisin lukea ne teidän omasta mielestänne parhaat helmet jotka olette palstoille kirjoittaneet. Laittakaahan esille :D

27

2759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayanna

- näytän reippaasti esimerkkiä :D Ei mulla montaa vaihtoehtoa olekaan, jotain on poistojen mukana hävinnyt, osa on jossain toisten avauksissa, ei hajuakaan missä, enkä jaksa hakea. Tästä tykkään ite.

Vaihtoehtoelämä
      Kirjoittanut: mayanna 19.3.2007 klo 10.20
      Poista oma viesti

Elämäni puuna

Kevätkesäisenä päivänä siemenhuppu pässä oikaisin hennon varteni kohti aurinkoa ja tuulta. Mieli täynnä toiveita ja odotuksia kasvoin ja vartuin vuodenaikojen vaihtuessa, venyttäen varttani kohti taivasta ja oksiani kohti vieruskavereitani. Olin päättänyt tulla joulukuuseksi ja ahkeroin kovasti saavuttaakseni sisäänpääsyvaatimukset. Oksani vahvistuivat vuosi vuodelta, neulaseni vihersivät kauniin puhtaina ja latvani oli täydellinen - vain tähteä vailla.

Elämäni muuttui salamaniskusta. Olin seitsemänvuotias, kun eräänä myrskyisenä yönä isoisäni kaatui päälleni. Kaunis latvani taittui ja jäin puristuksiin hänen lahoavan runkonsa alle. Etelänpuoleiset oksani pehmeää sammalmattoa vasten vietin seuraavat vuodet, kunnes sain taas jostain voimia ja sain kasvatettua uuden latvan ja hiljalleen myös oksani alkoivat tehdä uutta neulasta. En ollut enää sama kaunis taimi, oksani olivat toispuoleiset, uuden latvan kasvattaminen oli tehnyt minuun mutkan, joka ei koskaan suoristuisi. Surullisena katsoin juurillani makaavaa isoisääni miettien, miten hetkessä elämä voikaan muuttua. Tuo hetki, salaman kirkas välähdys, oli vienyt isoisältäni elämän ja minulta mahdollisuuden tulla siksi, joksi olisin halunnut tulla. Nyt, muutamaa vuotta onnettomuuden jälkeen, olisin ollut valmis koristamaan ihmiskotia. Oksillani roikkuisi kauniita joulupalloja, sateenkaaren väreissä kimaltavia nauhoja, pienten ihmislasen askartelemia pumpulienkeleitä ja menninkäisystäviäni muistuttavia hassuja punaisia lankatonttuja. Minut olisi kruunattu kauniilla hopeisella tähdellä. Lapset laulaisivat ympärilläni ja runkoni tyveen, siihen, missä aikanaan olisivat olleet juureni, ihmiset olisivat tuoneet suuria ja pieniä nauhoin koristeltuja lahjapaketteja. Minun ei koskaan enää olisi tarvinnut tuntea lumen raskasta painoa oksillani...
      Luontoäiti oli kuitenkin varannut minulle toisenlaisen kohtalon.

Iän myötä olen saanut ymmärrystä, enkä enää kaipaa kirkkainta kruunua latvaani. Pörröiset ruskeat oravaiset ovat juosseet oksillani ja olen saanut kävyistäni tarjota niille ravintoa. Vastapalvelukseksi ne ovat varmistaneet sukuni jatkumisen ja ympärilläni onkin jo monta taimipolvea jälkeläisiäni. Oksillani on istuskellut tuhansia lintuja, upeampia kuin mitkään lasipallot konsanaan. Olen saanut tarjota pesäpaikkoja oksieni lomassa ja olen kokenut syntymän ilon yhdessä lintuäitien kanssa. Olen saanut katsella poikasten lähtöä maailmalle tuhannet ja taas tuhannet kerrat. Olen ainoa suuri kuusi tällä seudulla, melkein kaikki veljeni ja sisareni vietiin joulukuusiksi jokainen vuorollaan. Minä kasvoin tuon ajan yli, rampana koukkurunkona kukaan ei minua kotiinsa halunnut. Nykyään olen metsän komein puu, latvani on suora, oksat kasvoivat etelän puolelle takaisin ja peittävät pienen kauneusvirheeni.

Ah, miten paljon tiedänkään salaisuuksia! Ihmisnaiset ovat käyneet juurellani kykkimässä ja olen suojannut heitä sateelta puolukkareissullaan. Kuuntelemalla heitä opin myös sen, miten lyhyt elämäni olisi ollut joulukuusena. Vain hetken säihke ja ihailu ja sitten kaikki olisi ollut mennyttä. Neulaseni olisivat varisseet, ja runkoni olisi lopulta päätynyt kasvimaan laitaan variksenpelättimen tukipuuksi.

Ihmismiehet rakensivat kerran oksieni suojaan tehtaan. Vuosia väittivät tiputtavansa korpikuusen kyyneleitä. Ainoatakaan kyyneltä minä en heidän vuokseen vuodattanut, eiväkä hekään, päinvastoin. Miesten vierailut oksistoni suojassa olivat yleensä mitä riehakkaampia ja naurua riitti. Kuuntelemalla heitä opin tuntemaan nekin lähikylän naiset ulkomuodolta, joita en milloinkaan itse metsässä nähnyt.

Tulipa luokseni kerran kaunis nuori tyttö ahdingossaan, halasi runkoani katkerasti itkien. Istui sitten suurimmalle juurelleni, joka hieman on maan pintaa ylempänä, nojasi minuun ja sain tuntea hänen ajatuksensa. Luontoäiti oli antanut hänelle mitä kauneimman lahjan erästä nuorta miestä apunaan käyttäen. Mies oli kuitenkin hänet hylännyt, helvetin kuuseen oli tytön käskenyt, ei ollut lahjan päälle ymmärtänyt. Niin tyttö oli tullut luokseni ja vietti kanssani kokonaisen yön. Aamulla letitti hiuksensa uudelleen ja lähti. Moneen kuunkiertoon en hänsestä kuullut mitään, mutta kun hän saapui, oli hänellä käsivarsillaan pieni nyytti. Nyytin hän laski juurilleni ja halasi minua ja suuteli runkoani. Hänen kasvoillaan karehti hymy. Tyttö kävi sitten luonani usein ja sain nähdä pienokaisen kasvavan ja oppivan elämää. Oksistoni reunamilla kasvavat mustikat ilahduttivat heitä usein annillaan.

Tyvelläni on käyty syömässä eväitä, oksilleni on rakennettu majoja ja pesiä, runkoani pitkin ovat pojanviikarit kiipeilleet. Olen saanut elää pitkän ja rikkaan elämän nähden ja kokien enemmän kuin nuorena taimena olisin osannut haaveilla. Isoisäni makaa edelleen vierelläni, nyt jo osittain maatuneena antaen elinmahdollisuuden monille pienemmille eliöille. Nuo eliöt taas antavat minulle mahdollisuuden elämään. Isoisäni on opettanut minut kunnioittamaan juuriani, ja juureni kunnioittamaan maan antimia. Aikanaan tehtäväni tulee olemaan sama. Muutun isoisäni tavoin maaksi jälleen. Ja jonakin kauniina aurinkoisena aamuna herään pienenä hentona huppupäisenä taimena täyttääkseni osani elämän kiertokulussa.

Uudelleen ja uudelleen.

• ihan ihana

*kuivaa kyyneleitään*

• palauttaja

soljuu, kuplii ja säihkyy. Sitä on helppo lukea ja siitä tulee hyvä fiilinki. Taitavaa ja ilmeikästä kerrontaa!

• mayanna

palautteesta :)

Minun on helpoin kirjoittaa luonnosta.

• mayanna

saa laittaa? No voi hitsi, vitsi.

• lukijahenkilö

mielestään omaa parasta niin kaikkihan ne voi laittaa :D

• Kyselevä
        lukijahenkilö kirjoitti:

mielestään omaa parasta niin kaikkihan ne voi laittaa :D

vastaan, ennenkuin pahapastilli on saanut kaikki tuotoksensa avauksen alle:))

• lukijahenkilö
        Kyselevä kirjoitti:

että löytyykö Mayannan lisäksi muita rohkeita palstalaisia?

• mayanna
        Kyselevä kirjoitti:

no ehkä pitäis varoiks rajata lukumäärä muutamaan per naamari :D

• vinlux*

.."Untuvaa" näytti leijailleen matkoihinsa 'tuulen' mukana, se Synnoven jutskaan liittynyt kuva mukanaan, tyrkkäänkin uutta tilalle vaikka tällä pikkuisen erinäköisellä kokoonpanolla.
        Toivottavasti et harmistu, metsäänhän nämäkin liittyvät.

http://www.munkuvat.org/kuvat/44603.jpeg

Tuohon tuulenpesään voisi liittyä sun toinenkin jossain ketjussa ollut säe, olikohan se laina?
        "Olen tuulen henki, ystäväsi, vaikka et mua nää.
        Olen tuulen henki, ystäväsi, joka kaipaa eikä jää.."

• Synnove.Pullo
      • palauttaja

on aina inspiroinut se ajatus että jospa ötököilläkin olisi tunteet. Torakoitakin pidetään lemmikkeinä, niille annetaan nimet ja ihanneolosuhteet. Silitellään, paijataan ja pilkotaan orvaskettä eineeksi.
        Niihin ajatuskulkuihin ei kuulu se tosiasia, että torakka on alkeellinen selviytymisihme, ja se ei rakastu, kiinny tai loukkaannu huonosta kohtelusta.

Satu oli ihan mukava ja hyvin kirjoitettu, hymy irtosi sitä lukiessa ilman ponnisteluja.

• palstakapusta

Useimmat pitemmät väkerrykseni katosivat poistojen taivaaseen enkä lopuistakaan tiedä mitä ja missä ne ovat. :)

• ElPistolero

Olen niiiiin kaunis!!!
      Kirjoittanut: temppeliherra 23.2.2006 klo 22.06

Minulla on ongelma: olen liian kaunis! Olen aivan sairaalloisen rakastunut itseeni. Joka aamu kun herään, kiirehdin peilin eteen suutelemaan omaa kuvaani. En halua edes keskustella kenenkään muun kanssa, haluan kuulla vain omaa ääntäni! Nauhoitan omaa puhettani, koska ääneni on niin kaunis!

Pitkin päivää lähettelen itselleni viestejä omaan puhelimeeni! Lähetin jopa itselleni ystävänpäiväkortin, jossa oli valokuva itsestäni!

Inhoan muita ihmisiä, koska he eivät yllä tasolleni. Harrastan seksiä itseni kanssa usein, koska luulen, että tältä planeetalta ei löydy ketään joka vastaisi odotuksiani! Pidättäydyn pesemästä käsiäni, koska olen saanut koskettaa niinkin ihanaa ihmistä kuin itseäni.

Ulkona käyn vain siksi, että voin todeta muiden olevan itseäni rumempia! Ymmärrettävästi muut ihmiset eivät jaa kanssani tätä mielipidettä , mutta se johtuu siitä, että olen myös älyllisesti todella paljon heidän yläpuolellaan ja ymmärrän, että he ovat minulle kateellisia!

Kerran yksi lääkäri sanoi minulle, että olen narsissi ja olen asiasta samaa mieltä, koska se on kaunis kukka! Myönnän, että lääkäri oli suhteellisen älykäs! Ei mulla muuta, halusin vaan kirjoittaa, että voin lukea omaa ihanaa tekstiäni!

• Jamnapur

kukkia, narsistienkin ;))
        hmpfff, mulla on tuossa parsimista, mä riennän aamuisin aukaisemaan koneen, tartteekin liimata peili siihen eteen jo illalla?
        Mä olen oikeasti kateelölinen sulle, sulla on aina kivaa, et koskaan pety eikä kukaan osaa kehua niinkuin itse???

• palauttaja

En voi välttyä ajatukselta että nyt myös Paavo Väyrynen on aloittanut palsta-avautumiset. Internet on iloinen asia ja koskaan ei tiedä kehen täällä törmää.

• Jamnapur
        palauttaja kirjoitti:

En voi välttyä ajatukselta että nyt myös Paavo Väyrynen on aloittanut palsta-avautumiset. Internet on iloinen asia ja koskaan ei tiedä kehen täällä törmää.

ainakaan halua törmätä Pateen, se on kaukaista sukuakin, mut ei hyvä mun mielest...

• jota väkersin yks kesäyö. Tein lyhyet koosteet horoskooppimerkkien ominaispiirteistä muistaakseni kolmesta eri horoskooppikirjasta. Eikä sitten saa loukkaantua noista analyyseistä. Ei ne kuitenkaan kaikkien kohdalla ihan täysin täsmää.

Tähtimerkkien ominaispiirteitä.
      Kirjoittanut: Mariet 8.6.2006 klo 09.48

OINAS
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -kyky johtaa
      -energisyys
      -hyväksyy haasteet
      -kyky uskoa muista hyvää
      -puolustaa heikompia
      -elämä kuin avoin kirja
      -uhrautuu rakastetun puolesta
      Negatiiviset:
      -haluaa olla pomo
      -hätiköi
      -ei ymmärrä käytöksensä vaikutusta muihin
      -itsekkyys
      -impulsivuus
      -huono ihmistuntemus
      -ei halua ottaa vastaan käskyjä

Oinas ja Rakkaus
      -on hyvin romanttinen ja uskoo liehittelyyn
      -asettaa rakastettunsa jalustalle
      -on mustasukkainen kaikesta huomiosta, jota rakastettu osoittaa muille
      -puolustaa rakastettuaan henkensä kaupalla

Monilla Oinailla on on kiihkeitä rakkaussuhteita, joista kumpikaan osapuoli ei selviä (palo)vammoitta. Oinaan rakkaus on tulista ja ehdotonta, samaa hän vaatii kumppaniltaankin. Oinas on intohimoinen ja huomaavainen rakastaja. Hän nauttii estottomasti fyysisistä iloista.
      Rakastetulleen Oinas on lämmin ja uskollinen mutta vaativa aisapari.

HÄRKÄ
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -luotettavuus ja ikuinen uskollisuus
      -rauhallisuus ja kärsivällisyys
      -taiteellisuus
      -perusteellisuus
      -erittäin rakastava
      -hellyys ja levollisuus
      -loistava kokki
      -järjestelmällisyys
      Negatiiviset:
      -taipumus mukavuudenhaluun
      -itsepäisyys, kaavoihin kangistuminen
      -materialistisuus
      -tunteettomuus

Härkä ja Rakkaus
      -on uskollinen ja luotettava
      -vakiintuu nopeasti
      -rakastaa glamouria
      -haavoittuu herkästi
      -ei ikinä unohda petollisuutta

Aistinautintoja arvostava Härkä hakee kumppanistaan sekä esteettisiä että fyysisiä iloja.
      Hän vetää vastakkaisen sukupuolen edustajia vastustamattomasti puoleensa.
      Härkä on moralistisuuden ja sovinnaisuuden perikuva, eikä siksi voi sallia itselleen sopimattomia seksihurjasteluja.

KAKSOSET
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -tiedonhalu
      -hauskuus ja viehättävyys
      -monipuolisuus
      -vapaamielisyys, avarakatseisuus
      -nuorekkuus ja nopeus
      -kekseliäisyys
      Negatiiviset:
      -levottomuus
      -kyllästyy nopeasti
      -epäkäytännöllisyys
      -kärsimättömyys, kärttyisyys
      -pidättyväisyys

Kaksoset ja Rakkaus
      -on hämmetävien tunteidensa pauloissa
      -saattaa vaikuttaa viileältä ja etäiseltä
      -pyrkii tukahduttamaan hyvin voimakkaat tunteet
      -on hyvin herkkä ja loukkaantuu helposti
      -tuntee erittäin syvästi, mutta kokee rakkauden ilmaisemisen kovin vaikeaksi

Kaksosen rakasteluun sisältyy usein tarve ilmaista kaikki patoutuneet tunteet yhdellä kertaa. Rakkaus ja seksi kuuluvat Kaksosen mielestä yhteen.
      Tyypillisen Kaksosen erogeenisin alue on mieli. Puhuminen kiihottaa, hiljaisuus saa hänet hyytymään.

RAPU
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -lujuus
      -ystävällisyys
      -myötätunto
      -koti-ihminen
      -avuliaisuus
      -huolehtivaisuus
      -suojelunhalu
      Negatiiviset
      -omistushalu
      -loukkaantuminen liian helposti
      -oikullisuus, ärtyisyys
      -itsekkyys
      -nujertava

Rapu ja Rakkaus
      -pelkää tulevansa torjutuksi
      -kaipaa aitoa lämpöä ja rakkautta
      -voi ripustautua rakastettuunsa
      -on pohjimmiltaan romanttinen
      -asettaa kaikissa tilanteissa rakastettunsa etusijalle

Ravussa on usein pakoilevaa eroottisuutta, josta hän itsekkään ei ole aina tietoinen. Mikä on tämä ihminen, jonka kova ulkokuori viestii yhtä, puheet toista ja silmät kolmatta.
      Rakastunut rapuihminen toimii kuin saalistava rapueläin: tarttuu salakavalasti kiinni eikä päästä enää irti. Hän on mustasukkainen ja omistava, mutta vastaavasti myös uskollinen kumppanilleen.
      Rapuihmisen tunteellisuuden ja lempeyden kääntöpuolella piilee raivokas intohimoisuus.

LEIJONA
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -rehellisyys ja lojaalisuus
      -aurinkoinen mieli
      -arvokkuus
      -viehättävä eloisuus
      -ystävällisyys, anteliaisuus ja vieraanvaraisuus
      -kypsä vastuuntunto
      Negatiiviset:
      -jääräpäisyys tai itsepintaisuus
      -ylimielisyys
      -murjottaminen ja omahyväisyys
      -toisten vähätteleminen

Leijona ja Rakkaus
      -on romanttinen
      -osoittaa rakastetulleen anteliaisuutta
      -on huolehtiva, suojeleva ja kannustava
      -säteilee onnea

Leijona rakastaa kissaeläimen lailla saalistusta. Mitä vaikeampi saalis, sitä kiinnostuneempi Leijona siitä on. Yleensä tosin saalis itse on valmis syöksymään saalistajansa syliin.
      Leijona on mustasukkainen ja hallitseva.
      Leijonassa on kuumuutta ja kiihkeyttä. Hän on estoton rakastaja ja voi saada kumppaninsa tuntemaan itsensä ainutlaatuiseksi.

NEITSYT
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -hellyys avuttomia kohtaan
      -sympaattisuus
      -inhimillisyys ja avuliaisuus
      -järjestelmällisyys
      -nokkeluus ja viehätysvoima
      -tunnollisuus
      Negatiiviset:
      -oikullisuus ja kärttyisyys
      -hermostuneisuus ja huolestuneisuus
      -pidättyvyys
      -liiallinen vaativaisuus
      -murskaava kritiikki

Neitsyt ja Rakkaus
      -pelästyy avointa romanttisuutta
      -rakastuttuaan rakastaa lämpimästi ja vakaasti
      -omistautuu rakastetulleen
      -antaa harvoin aihetta mustasukkaisuuteen

Neitsyt on enemmän järki- kuin tunneihminen. Hän ihastuu ja rakastuu melko harvoin. Mutta kun rakkaus sitten iskee, Neitsyt joutuu täysin ymmälleen. Mutta hän päättää kohdata tilanteen silmästä silmään. Neitsyt osoittaa hellyyttä mieluummin kotoisilla pikkupalveluksilla kuin teatraalisilla tunteenpurkauksilla. Neitsyt on kiinnostunut piristävistä seksileikeistä, vaikka pyrkiikin kontrolloimaan sukupuolielämäänsä.

VAAKA
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -yhteistyökyky
      -hienostuneisuus
      -selkeät mielipiteet
      -hyvä neuvottelija
      -hellyys ja romanttisuus
      -viehätysvoima
      -kommunikointikyky
      -loistava sovittelija
      Negatiiviset:
      -manipulointi
      -määräileminen
      -päättämättömyys
      -happamuus

Vaaka ja Rakkaus
      -nauttii romanttisista puitteista
      -välttää kaikin tavoin loukkaamasta rakastettuaan
      -huomioi rakastettunsa täydellisesti
      -on emotionaalisesti riippuvainen kumppanistaan

Sen Oikean löydettyään Vaaka heittäytyy rakkauteen koko sielullaan. Vaaka osoittaa rakkauttaan mielellään myös pienillä romanttisilla huomaavaisuudenosoituksilla, mutta kaipaa sellaisia myös itsekin.
      Vaaka on intohimoinen ja aistillinen. Vaaka tarvitsee kumppanin, joka tukee ja kannustaa häntä silloinkin, kun vaakakupit kiikkuvat villisti ylös ja alas.

SKORPIONI
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -itsekriittisyys
      -kiihkeä huolehtivaisuus
      -suojelunhalu
      -aistillisuus
      -myötätunto
      -ymmärtää heikkouksia
      -sitkeys
      Negatiiviset
      -määräileminen
      -äkkipikaisuus
      -kostonhimo
      -oikullisuus

Skorpioni ja Rakkaus
      -on hyvin kiintynyt rakastettuunsa
      -vetää rakastettuaan puoleensa kuin magneetti
      -on uskollinen rakastuneena

Skorpionissa on vomakkaan maagista vetovoimaa, jota vain harvat voivat vastustaa. Vaikka Skorpioni-ihmistä hivelevät huomio ja kauniit sanat, häntä ei tyhjillä lupauksilla noin vain vampatakaan.
      Skorpioni on voimakkaan seksuaalinen olento. Seksi on Skorpionille tärkeä osa elämää.
      Rakkaus on Skorpionille yhdistelmä hellyyttä ja himoa. Hän on myös omistushaluinen, mustasukkainen ja vaativa.

JOUSIMIES
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -suoruus ja avoimuus
      -parhaitten puolien näkeminen ihmisissä
      -innostuneisuus
      -kyky innostaa muita
      -hellyttävä iloisuus
      -aistillisuus
      Negatiiviset:
      -kiistanhalu
      -saarnaaminen
      -kyvyttömyys suunnitella riittävästi
      -kyvyttömyys sitoutua

Jousimies ja Rakkaus
      -kaipaa älyllistä yhteensopivuutta
      -on rehellinen rakastetulleen
      -on onnellinen saadessaan rakkautta
      -odottaa voivansa säilyttää liikkumavapautensa

Jousimiehelle rakkaus on seikkailu, josta hän saa mielihyvää ja jännitystä. Parisuhteessa Jousimies on lämmin ja rakastava kumppani ja mahtavaa seuraa.
      Yhteiset älylliset harrastukset kuuluvat pitkäaikaisen seksisuhteen menestymisen edellytyksiin.

KAURIS
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -organisointikyky
      -varovaisuus ja realistisuus
      -äärimmäinen tunnollisuus
      -kyky ihailla
      -huolehtivaisuus
      -auktoriteettien kunnioittaminen
      Negatiiviset:
      -orjapiiskurin taipumus
      -leppymättömyys
      -statuksen tavoittelu
      -taipumus pitää omaa toimintaa parhaana

Kauris ja Rakkaus
      -ei flirttaile huvin vuoksi
      -on huolehtiva, huomaavainen ja uskollinen rakastetulleen
      -odottaa saavansa ihailua rakastetultaan
      -kantaa huolta suhteen emotionaalisesta puolesta

Kauris näyttää asialliselta ja hillityltä, mutta vain näyttää. Itseasiassa hän on varsin kuuma pakkaus. Seksielämä Kauriin kanssa muistuttaa jäätelön syömistä kuuman suklaakastikkeen kera. Viileä ulkokuori ja hehkuva sisus tekevät hänestä jännittävän kumppanin.
      Kauris kaipaa hurjasti huomiota. Suhdetta saattaa vaikeuttaa Kauriin järjetön hylätyksi tulemisen pelko. Rakkaudessaan Kauris on vilpitön ja huolehtivainen.

VESIMIES
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -yhteistyökyky ja luotettavuus
      -tieteellisyys
      -syvä kiinnostus ihmisiä kohtaan
      -ystävänä uskollinen
      -huomaavaisuus ja huolehtivaisuus
      Negatiiviset:
      -haluttomuus jakaa ideoita
      -tahdittomuus ja töykeys
      -omanvoitonpyyntö
      -epävarmuus ja itseluottamuksenpuute

Vesimies ja Rakkaus
      -hurmaa vastakkaisen sukupuolen ystävällisellä, avoimella käytöksellään
      -pitää suhteesta, jossa asutaan erillään
      -odottaa henkilökohtaista liikkuma- ja toimintavapautta
      -on lojaali ja uskollinen

Tämä älyllinen ilmaihminen pitää arvoituksista. Siksi hän rakastuu ihmiseen, joka ei suoraa päätä syöksy hänen syliinsä. Vesimies on niitä harvoja onnekkaita jotka pystyvät suhtautumaan seksiin huolettoman luonnollisesti. Vesimiehen rakkautta ei varjosta epämääräiset pelot tai synnynäinen estyneisyys. Vaikka Vesimies pitää viattomasta flirttailusta, hän on uskollinen kumppani.

KALAT
      Ominaispiirteet
      Positiiviset:
      -rakkaus ja huolehtivaisuus
      -luovuus
      -romanttisuus
      -kyky ymmärtää muita
      -avuliaisuus
      -hellyys ja lempeys
      Negatiiviset:
      -itsesääliin vaipuminen
      -oikuttelevuus
      -riippuvaisuus
      -taipumus syyttää itseään kaikesta

Kalat ja Rakkaus
      -halukas miellyttämään
      -on romanttinen
      -sopeutuu suhteen aiheuttamiin vaatimuksiin
      -odottaa että hänen unelmiaan arvostetaan

Kalat kaipaa kumppanikseen ihmisen, joka on sekä hänen tukensa että turvansa. Ystävällisestä perusluonteestaan huolimatta Kalat ei ole välttämättä mikään helppo elämäntoveri: hän on oikukas, herkkä ottamaan nokkiinsa ja hänellä on taipumus ripustautua kumppaniinsa.
      Kalat on hyvin seksikäs. Hänessä on alkukantaista vetovoimaa, jota ei voi olla aistimatta. Kalalle seksi merkitsee parhaimmillaan tanssin kaltaista sielun ja ruumiin sympatiaa.

• On kohdassa suosikit,kirjoituksia muutama tallennettuna. En tiedä parhaatko----monia tarinoita, novelleja, kisakirjoituksia ym. on toki tallessa, jos niitä jaksaa etsiä nikilläni kirjoitetuista.

• lukijahenkilö

Kiitos mukavista lukuhetkistä!

• mayanna*

Kaikkia en vielä ehtiny lukea, mut luen varmasti :)

• kirjoittaja jäi tuntemattom...

Satutätix,
      Kirjoittanut: Pieni tarina 26.4.2007 klo 18.18

Kaaos Satuplaneetalla

Olipa kerran (Ja on vieläkin) kaiken synkän ja elottoman
      maailmankaikkeuden keskellä kaunis ja eloisa planeetta, eikä mikä
      tahansa planeetta. Sitä kutsuttiin nimellä Satuplaneetta. Siellä elivät
      kaikki ne satuhahmot, jotka joskus oli keksitty meidän maailmaamme
      ihmisten iloksi. Satuplaneetan asukkailla oli pieni yhteys Maahan -
      heidän ansiotaan oli se, että joku Aleksis Kivi keksi kirjoittaa tarinan
      seitsemästä veljeksestä - tai se, kun H.C. Andersen sepitti Sikopaimenen
      tai jonkun muun klassikkotarinansa. Kirjoittajantaito oli lahja, jonka
      harvat saivat.

Satuplaneetalla asuivat ne kaikki vanhat tutut ja suosituimmat
      satuhahmot, kuten prinsessa Ruusunen, prinssi Rohkea, Tähkäpää, Lumikki,
      seitsemän kääpiötä, Saapasjalkakissa, lohikäärme, jättiläinen…

Kerran tämän paikan paikkaa kuitenkin häiritsi eräs nainen, joka
      tunnetaan keskuudessamme nimellä Satutätix

Tarina alkaa itse Satuplaneetalta, pienessä, modernissa ravintolassa,
      jossa kaksi avaruusoliota kinastelivat aluksiensa nopeudesta.

"Minun avaruusufoni on koko universumin nopein", sanoi toinen heistä.

"Höpön löpön, Ziff. Rotiskosi on surkea, sillä minun ufoni voisi käydä
      Maapallolla eli Telluksella kymmenessä minuutissa", Zick-niminen olio
      mahtaili.

"Lyödäänkö vetoa, ettet onnistuisi tämmöisessä haasteessa?" Ziff ehdotti.

"Kiinni veti! Todisteeksi tuon Tellukselta mukaani elävän maakalaisen.
      Montako satueuroa laitat panokseksi?" Zick kysäisi.

"50, tiedän, että sinä häviät, nöyryyttämisesi on aina vain niin kivaa",
      Ziff naureskeli.

Ja niin Zick kiiruhti ufoonsa, joka hetkessä ampaisi kohti Tellusta.

Noin viiden minuutin matkan jälkeen Zick kiersi Maapallon ja nosti
      sieltä satunnaisen kohteen – ja tämä satunnainen kohde oli Satutätix!
      Hän oli ollut lähettämässä tutuilleen muutamalla kuukaudella
      myöhästyneitä joulukortteja. Yhtäkkiä hän kohosi ilmaan ja huomasi
      päässeensä jollain tavoin avaruusalukseen.

"Kaikki hyvin, maalainen. Olemme matkalla Satuplaneetalle", avaruusolio sanoi.

Satutätix katsahti avaruusoliota, pian hän huudahti:

"Zick! Oletko se tosiaan sinä, suosikki-super-avaruus-sankarini? Sinun
      urotekosi ovat parhaita! Luin niitä sarjakuvista aina pienenä! Minulla
      on kokonainen huone täynnä julisteitasi, keräilykorttejasi, elokuviasi,
      pelejäsi, lippiksiäsi, pehmolelujasi, T-paitojasi, sarjakuviasi ja
      kaikkea muuta tärkeää tavaraa, jota ei tarvitse käyttää mihinkään!
      Kaverini muuttuvat vihreiksi kateudesta kun he kuulevat tämän! Anna kun
      halaan sinua."

Satutätix halasi. Hämmästynyt avaruusolio menetti aluksen ohjauksen ja
      raukka oli tukehtumisen partaalla. Olio pisti kaikkensa peliin ja huusi:

"Lopeta! En ylety ohjaamaan alusta! Meille voi käydä huonosti!"

Samassa alus törmäsikin asteroidiin. Alus oli tuuliajolla avaruudessa.
      Kului jonkin aikaa, kun se saapui Satuplaneetan ilmakehään. Planeetan
      painovoima veti sitä puoleensa, ja kohta se syttyi tuleen. Zick solvasi
      oman kielensä kirosanoja. Satutätix oli iloinen.

"Mahtavaa, aivan kuin siinä sarjakuvassa, jossa hullu tohtori TriCrazy
      yrittää tuhota ufosi ja…"

"Tiedän seikkailuni. Minun on paettava aluksesta. Muutenkin, olen jo
      hävinnyt vetoni – alukseni osui asteroidiin."

Avaruusolio otti suojakuplalaskuvarjonsa, Satutätix sai oman sellaisen
      ja hän hyppäsi perään.

Tuuli ajoi Satutätixin yhä kauemmas idolistaan. Hän laskeutui linnaan
      (katon läpi), joka oli köynnöksien ympäröimä. Hän huomasi istuvansa
      lattialla, ison sängyn edessä, jolla makasi prinsessa. Satutätix tunsi
      kyllä prinsessa Ruususen, joka nukkui ikiunta, muttei hän tiennyt, miten
      hän olisi saanut tämän hereille ja voinut pyytää apua. Hän oli lukenut
      vain kirjan alun, loppu oli ollut aivan liian jännittävä.

Silloin ison ikkunan toiselta puolen linnan torniin kurkisti valtava
      lohikäärme. Se oli huomannut Satutätixin, se alkoi ravistelemaan tornia.
      Prinsessa heräsi.

Lohikäärme syöksi jo tulta. Ruusunen tiesi lopun koittaneen, he
      kärventyisivät torniin. Hänen sänky oli jo liekeissä. Hätääntynyt
      prinsessa juoksi ympäri huonetta huutaen Rohkeata apuun. Kaikki toivo
      oli menetetty.

Mutta silloin ulkoa kuului nuoren prinssi Rohkean sointuva ääni, joka huusi.

"Väisty, lohikäärme,
      prinsessan pelastamaan saavuin,
      jos et häivy, käyttäkäämme,
      runon miekkaa ja…"

"Olkoon mitä tahansa, kunhan pelastat meidät. Lopeta se runosi ja
      pelasta meidät! Lohikäärme ei päästä meitä pois tästä grillistä… tai
      siis tornista", Satutätix karjui.

Prinssi surmasi lohikäärmeen ja löi liekit poikki miekallaan. Ruusunen
      ja Satutätix pelastuivat.

Pian linnan ulkopuolella prinssi kehuskeli uroteoistaan prinsessalle.
      Hän polvistui prinsessan eteen ja kysyi:

"Ruusunen, elämäni valo,
      mennäänkö naimisiin,
      saadaan lapsia ja iso talo?
      Annetaan tuon naisen painua maan alle,
      lähdetäänkö täältä muualle (alttarille)?"

Hän katsoi Satutätixiä arvostelevasti, samoin teki prinsessakin.

"Voi Rohkea, runosuonesi pulppuaa taas. Kyllä unohtakaamme tuo nainen ja
      lähtekäämme yhdessä bailaamaan kylille. Suostun, tulen vaimoksesi. Isäni
      antaa sinulle myös puoli valtakuntaa."

Kaikki olisikin sujunut hyvin, ellei toistaitoinen Rohkea olisi
      vahingoittanut lohikäärmettä epähuolellisesti. Lisko heräsi uudelleen
      henkiin ja nielaisi suuttuneena tappajansa. Se röyhtäisi tyytyväisenä.

Prinssi oli kuitenkin vasta alkupaloja, sillä lohikäärme oli poissa
      tolaltaan ja halusin syödä kaikki muutkin. Prinsessa meni piiloon
      pensaaseen. Lohikäärme jahtasi nyt -satutätixiä. Satutätix juoksi pitkän
      matkaa, kunnes hän näki toisen tornin. Hän alkoi kiivetä torniin vievää
      köyttä pitkin.

Lohikäärme oli kuitenkin ovela, ja se poltti köyden poikki Satutätixin
      yläpuolelta, joka hetken kuluttua tipahti alas.

"Kuka pahkapää katkaisi lettini?" kuului silloin tornista. Esiin astui
      Tähkäpää-prinsessa, jonka hiusletti oli kuuluisa. "Kuka sen teki? Minä
      tapan hänet! Ammun haulikolla! Puukotan selkään! Potkaisen judopotkulla
      pään irti! Hukutan! Myrkytän!"

"Tuo lohikäärmehän se taisi olla", Satutätix neuvoi ja osoitti lohikäärmettä.

"Senkö syytä se siis on! Olen raivoissani! En ole enää Tähkäpää, olen
      Tuhkapää!"

Tuhkapää (entinen Tähkäpää) hyppäsi tornista alas ja taltutti lohikäärmeen.

Satutätix jatkoi matkaansa metsään. Siellä hän tapasi suden, joka
      jahtasi kolmea porsasta, ja erään vanhan eukon, joka oli kävellyt
      metsässä omenakorin kanssa. Eukko oli hieman likinäköinen, ja
      Satutätixin nähdessään hän oli varma siitä, että tämä olisi Lumikki. Hän
      se on, musta, lyhyehkö tukkakampaus, varsin vaalea iho. Punaisilla
      huulilla ei ole väliä – tiedän niiden olevan vain meikkien ansiota,
      noita-akka ajatteli.

"Tyttö, otatko omenan?" eukko ehdotti.

"Mielelläni", Satutätix sanoi.

"Selvä, sinä saat tämän punaisen puolen, ja minä otan tämän valkean
      puolen. Käykö?" eukko selitti.

"Minusta se oli toisinpäin", Satutätix huomautti.

"Niinkö? Minulla on kyllä dementiaa, onneksi sinä, Lumikki muistit tämän
      jutun paremmin."

Satutätix söi siis valkean puolen, ja noita-akka punaisen. Eukko nukahti
      hiukan myöhemmin, ja tämä muutti koko sadun. Hän ei koskaan päässyt
      myrkyttämään Lumikkia. Sen takia Lumikki ei koskaan tavannut prinssiä,
      eikä hän elänyt elämäänsä onnellisesti loppuun asti. Hän meni aikanaan
      naimisiin kaikkien seitsemän kääpiön kanssa, ja he saivat myöhemmin 49
      kääpiöpoikaa.

Satutätix jatkoi matkaansa. Metsä päättyi suureen kaupunkiin. Hän
      huomasi kartanon ja päätti mennä kysymään sieltä, tietäisivätköhän he,
      mitenkä pääsisi Suomeen tai missä päin se oli.

Kartanon suuressa salissa hienoksi kasvatettu tyttö laittoi lasista
      kenkää jalkaansa, mutta kenkä oli liian suuri. Tytön äiti päästi
      suustaan aatelistolle sopimattomia sanoja. Nyt toinen tyttö koetti
      samaa, muttei hänen känsäinen jalkansa siihen mahtunut. Äiti oli jo
      hakenut kirveen jalan pienennystä varten, mutta tyttö ei suostunut
      äitinsä ehdotteluihin.

Hienolta vaikuttanut nuori mieskin huokaisi pettymyksestä.

"Ei täälläkään. Kuka kumma se tyttö oli!"

"Tuota… anteeksi, mutta tiedättekö, mistä pääsee Suomeen? Se on
      semmoinen maa…" Satutätix keskeytti.

Samassa Tuhkimo ryntäsi sisään ja halusi sovittaa kenkää. Prinssi luuli
      kuitenkin Satutätixiä Lumikiksi ja antoi tämän sovittaa ensin, ja kuinka
      ollakaan, korkokenkä sopi täydellisesti. Tuhkimo ei pidätellyt
      tunteitaan, vaan purskahti itkuun juosten takaisin keittiöön tiskaamaan
      astioita.

"Kuka tai mikä olet nimeltäsi?" prinssiksi osoittautunut mies kysyi.

"sano Satutätixi vain!" Satutätix esitteli itsensä..

Satutätix ei koskaan joutunut naimisiin prinssin kanssa (onneksi), koska
      katkera prinssi oli päättänyt karkottaa hänet maasta. Hän jatkoi
      matkaansa, ja joutui ongelmiin vielä pari kertaa.

Zick oli etsinytSatutätixiä koko ajan. Vahingot olivat koituneet hänelle
      suuriksi. Hän palautti Satutätixin takaisin Tellukseen, vaikkei tähtäys
      osunutkaan täysin oikein – Satutätix löysi itsensä Moskovasta.

Zick oli pakottanut Satutätixin lupaamaan, ettei tämä koskaan kertoisi
      Satuplaneetasta kenellekään. Satuplaneetta oli paikka, jonka piti
      ollakin vain satua – vaikka se olikin totta. Kuitenkin Satutätix
      lipsautti elämänsä aikana Satuplaneetasta useita kertoja. Eikä koskaan
      tiedä, jos palaisi sinne – viimeisen kerran.

__

• lukija muualta

vauhdikkaasti, hauskasti ja mukaansatempaavasti kirjoitettu satu. Ablodit tälle!

• Waffen SS-lta

Palstatyttö kalenteri
      Kirjoittanut: Waffen-ss 8.12.2006 klo 08.22

Tässä on perinteinen joulukalenteri ja vain palstamiehien
      yksityiskäyttöön. Pienellä varauksella saa näyttää naapurille ja
      lähimmille ystäville.

Ainut rajoitus, - Ei saa missään olosuhteissa viedä ja kiinnittää
      työpaikan huoltolan seinään

Samalla toivotan kaikille hyvää joulunodotus aikaa

TAMMIKUU:
      Sikurliina
      Nojaa viehkeästi halkopinoa vasten, haarat aavistuksen levällään. Yllä
      on vartaloa myötäilevä skottiruutuinen kimono, ja kuva on erehdyttävästi
      kopio Jallun keskiaukeamalta vuodelta 75. Juuri siitä samaisesta, jossa
      aikoinaan poseerasi Tabe Slioori.
      (seuraavana vuonna jallu siirtyi värillisiin kuviin)

HELMIKUU:
      Tapatoimittaja.
      Edestä kuin enkeli, takaa kuin mankeli ja sivusta kuin maammelaulu.
      Viehkeä ja nuori Toimittajamme poseeraa nätisti pikkutuhma ilme
      huulilla. Asento divaanilla on syntinen, ja saa katsojan hertan lyömään
      ylimääräisen iskun. Tässä on muuten takuu, - tämän nähdessä punastuu
      varmasti.

MAALISKUU:
      Millani
      on pukeutunut pilkkihaalariin ja vetoketju on puolihuolimattomasti
      jätetty auki, ihan alas asti. Rekvisiitta löytyy vaikka muille jakaa, on
      pilkkijakkaraa, kairaa, ja styroksilunta. Tuo keimaileva ja kiihkeä
      katse ei jätä ketään kylmäksi.

HUHTIKUU:
      Hurlumi.
      Hän on pukeutunut, tai sanotaan paremminkin, että on kietoutunut siihen
      kamalaan D-tuotannon ylijäämävarastosta löytyneeseen sifonkihuiviin.
      Tavoilleen uskollisena kietoutuminen ei ole ollut täydellistä, mikä
      kieltämättä sopii erinomaisesti katsojalle. Tätä kuvaa ihaillessa tulee
      kevättä rintaan, ainakin minulle. ; )

TOUKOKUU:
      Satutätix
      Tämä otos on sitä itseään, kukapa osaisi yhtä viehkeäsi pudottaa alas
      liiviensä olkaimet. Tässä näkyy harsonohuet tangat ja läpinäkyvät
      liivit. Tummaa sekä tuhmaa koko kuvan täydeltä, ja tästä ei kuvattava
      parane. Suorastaan ihanasti hävytön… huh huh!

KESÄKUU:
      Pumpulipai.
      Tässä on vain ylävartalo kuvattuna ja läheltä! Ainut mikä yrittää
      peittää NE, on Melodilla sävytetyt pitkät ja kiharat hiukset. Tämä oli
      kuvaajan yksi suosikeista, eikä ihme, tästä ei voi olla pitämättä.

HEINÄKUU:
      Zeta
      Hmmm… Tunturipuro virtaa ja solat aukeavat kuin kukat auringon
      laskiessa, kauniit portit avautuvat tutkimattoman maan sydämeen, se on
      maailman keskus, se hehkuu oranssinkeltaisessa auringonvalossa, ja
      siellä jossain seisoo jännästi hymyilevä nuori nainen pää kallellaan.
      Tämä on klassikko, sanokaa mitä sanotte. Kymppi plus.

ELOKUU:
      Taikis
      Tämä kuvauksellinen pörröpää ei jätä ketään kylmäksi. Joka pojan
      toiveuni, ja unelmien täyttymys. Yllä Patrician Matahari malliston
      tuhmaa pitsiä. Herkullinen kuvakulma. Kieltämättä yksi suosikeistani.

SYYSKUU:
      Bonbon. Nahkaa on harvoin käytetty näin säästeliääsi. Pienen pienet
      laput peittävät juuri ja juuri kriittisimmät kohdat. Kauniit ja sexysti
      ehostetut kauriinsilmät katsovat suoraan kohti katsojaa, ja etusormi on
      koholla, aivan kuin kutsuen.. pieneen leikkiin.

LOKAKUU :
      Animattin
      Ainesta vaikkapa Bond tytöksi. Tässä ei tiedä mihin silmänsä laittaa,
      niin paljon löytyy herkullisia yksityiskohtia. Aloitetaan vaikkapa
      tuosta veistoksellisesta vartalosta, siitä löytyy kaaria ja muotoja kuin
      konsanaan keskieurooppalaisesta katedraalista. Tätä katsellessa ei iske
      syysmasennus, eikä pimeys pelota. Kukapa ei haluasi tämän kanssa saman
      peiton alle. (huokaus)

MARRASKUU:
      Mii-su
      Tästä kuvasta huokuu sitä samaa latausta kuin entisajan Elovena
      kaurahiutaleiden etiketistä. Tämän rinnalla kalpenee kuuluisat Pirellin
      otokset. Hiukan olisi saanut näyttää enemmän, mutta hyvä näinkin. Ja
      pitäähän mielikuvituksellekin jättää tilaa, edes vähän. Sensuellia!

JOULUKUU:
      Puhurix
      Ah, eh, että on mykistävä näky! Kuvakulma on onnistunut ja kuvattava
      esittää parhaita puoliaan ja niitähän ei tarvitse etsiä. Vitivalkoinen
      iho kuin norsunluuta, mustat pitsirintaliivit, mustat pitsipikkuhousut,
      mustien stay-up sukkien peittämät reidet, mustat korkokengät ja
      tonttulakki päässä. Tätä ei voi edes tuhansin sanoin kertoa, tämä on
      nähtävä.

• olenkos se minäkin päässyt kalenteriin, enkä muista tuollaista yhtään. :)

• näkijähenkilö

..tässä olleet pari juttua OSSI ja joku toinen, olikohan kirjoittaja (tai julkaisija) Sounder?
      Harmikseni en tullut tallentaneeksi, OSSI oli jo muinoin monia kiehtonut tarina.

• tulivat ja menivät :/

Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      201
      8455
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      296
      2068
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      70
      1368
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      75
      1313
    5. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      72
      1295
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      64
      1279
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1179
    8. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1175
    9. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1132
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1076
    Aihe