Miks mun hamsu puree?

SarA

Mä omistan venäjänkääpiöhamsteri talvikon. Se on yhen kuukauden. Ku sain sen se oli ihan ystävällinen mulle, mut sit ku oli kulunu pari päivää mä kokeilin ottaa sen kädelle. Se ei purru mua vaan tuli ihan kiltisti kädelle. Mut seuraavana päivänä se rupes arkailemaa ja puri mua kaks kertaa... ): Miks? Kiitti niille jotka vastaa!

8

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfdgd

olisko ollu ruuan hajua sormissa/kädessä.

• GaneshaX.....

Puriko se? Vai näykki? Vai maisteli? Eli menikö iho rikki? Jos sun sormet sattu tuoksumaan mielenkiintoselta?
      Jos jyrsijä puree niin se oikeesti sattuu.
      (ja veri lentää)

• -Minä-

Onko järkevää huolestua KAHDESTA puremasta??! Annoitko olla sen ensimmäisen illan rauhassa omasaa häkissään koskematta siihen? Jos et, on ihan ymmärrettävää, että se puree! Tai ehkä sormesi vaan tuoksuivat mielenkiintoisilta..

• Mistä olet hamsterin ostanut? Kukaan vastuullinen kasvattaja ei luovuta alle vieroitusikäisiä poikasia uusille omistajille. Kuukauden ikäisen poikasen pitäisi olla vielä emon ja sisarusten kanssa (tai ainakin sisarusten). Mutta hamsterisi on nyt jo kaksi kuukautta, joten sen iästä on turha puhua tämän enempää.

Poikaset ovat tavallisesti melko herkkiä puremaan ja näykkimään. Ne eivät ole vielä tottuneita käsittelyyn eivätkä välttämättä vielä täysin luota ihmiseen, siksi purevat. Jos hamsterisi puree yhä, muista aina käsitellä sitä rauhallisesti. Älä säikyttele sitä tai tee äkkinäisiä liikkeitä. Älä myöskään ahdistele sitä sen ollessa häkissään, koska silloin se voi saada sinuun kammon eikä päästä sinua enää reviirilleen. Anna hamsterin tulla häkistä ulos ihan omia aikojaan, turhaan hoputtamatta.

• SaRa @ Hamsu

Miten saan hamsterin kesytettyä? Se puree kun yritän houkutella sitä käteeni, mutta se silti näyttää haluavan käteen?! No pitäisikö vain antaa sen tulla käteeni puremaan? kiitti vastauksesta :)

• SaRa @ Hamsu kirjoitti:

Miten saan hamsterin kesytettyä? Se puree kun yritän houkutella sitä käteeni, mutta se silti näyttää haluavan käteen?! No pitäisikö vain antaa sen tulla käteeni puremaan? kiitti vastauksesta :)

Jos se puree vain silloin, kun otat sitä ulos häkistä, kannattaa käyttää rullaa tai pikkulaatikkoa. Annat hamsun mennä rullaan tai laatikkoon ja sitten nostat sen sen sisällä ulos häkistä. Joillakin kääpiöhamstereilla voi olla aika voimakas reviirinpuolustusvaisto ja siksi ne purevat, kun omistajan käsi tunkeutuu niiden reviirille. Ongelma "poistuu" kun käytetään rullaa apuna.

• lllllllllllllllllllllllllll...

riippuu monta hasterii sulla on jos vastaat mun nimimerkkiin sen vastauksen monta hamsuu sulla on ni sit voin sanoo kun mulla on kultahamsteri nimimerkkini ja otsikkoni on lllllllllllllllllllllllllllllll ei välttämättä ihan saman verran mutta l-kirjainta koko ajan.

• YKSI HAMSTERI

...on mulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe