Miksi kaikki tieto luetaan kirjasta???

Hei!

otsikossa tosiaan oli jo se kysymys mikä mua on vaivannut jonkin aikaa.
Meillä käy Jehovan todistajia nykyään aika useinkin ovella ja olen aina miettinyt miksi se kuulostaa niin ulkoa opiskellulta kun ne alottaa puhumisen.
Olin mutama viikko sitten sellaisessa illassa missä sellanen mies joka on kirjoittanut kirja Jehovan todistajista oli puhumassa.
Sillä oli sellanen taskukirja mukana jonka se pisti kiertää ja siellähän oli sitten lause lauseelta mitä pitää sanoa jos joku kysyy jotain ja mitä pitää vastata jos toinen kysyy tätä!!! Naurettavaa..

Kyllä on pakko myöntää että mä nauroin enemmän kuin pitkään aikaan.

Siis miksi näin on?? Kivetkin sellaselle nauraa. en halua olla ilkeä mutta ihmetyttää tuollainen teennäisyys.. Mitään ei tule omasta suusta ja asioita ei ajatella itse. Maailman loppuakin on ennustettu jo ties kuinka monta kertaa ja mitä typerimmistä asioista ja yksikään ei ole ollut oikea. Onko se sitten Jumalan tahdon mukaista???
ihmetyttää vain??
Jos joku tulisi sinun ovellesi ja kertoisi jostain asiasta mikä ei ole koskaan onnistunut niin ottaisitko sinä tuollaiset ihmiset ihan todesta?? Liittyisitkö sinä sellaiseen seurakuntaan missä mikään ei ole varmaa ja tieto muuttuu jatkuvasti?? haluaisitko todella liittyä sellaiseen paikkaan mistä et sitten enää ikinä pois pääse huomattuasi tehneesi typerästi?? en minäkään.
Miksi siis käytte toisten ovella? Mitä pitää sanoa ettei meidän ovella enää käydä. He tietävät että uskomme Jeesukseen mutta sekään ei auta. Ainoa arvostettava asia on että ollaan aktiivisia mutta sekin on itsekkäistä syistä.. halutaan kerätä jotain "pisteitä". Ei Taivaaseen päästä suorittamalla koko ajan jotain vaan yksin Jumalan ARMOSTA!!!!! Tärkeä asia.
Sitten vielä yksi epäselvä asia:
Miksi monet puhuvat pyhästä hengestä ja sitten kun niiltä kysyy ovatko he itse henkilökohtaisesti täyttyneet pyhällä hengellä aletaan sönköttää jotain epäselvää? Kyllä kuka tahansa voi opetella kaikkea teoriassa, mutta monilta puuttuu aito ja oma henkilökohtainen usko.

Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastailla.ja mieluummin puhtaasta halusta kun siitä että on pakko niin tehdä. eli ei mitään viivaa mihkään vihkoseen sen jälkeen kun olet vastaillut.en arvosta sellaista

8

665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arskavain

Kehottaisin lukemaan raamatun läpi. Jos se on liian vaikea urakka niin lue nettiä, kuten tätä palstaa niin saat objektiivisen käsityksen ja ennenkaikkea ole avoin. Helppo sanoa, mutta vaikea toteuttaa, sillä niin monet ennakkoluulot vaivaavat meitä.

• jonninjou

>> sillä niin monet ennakkoluulot vaivaavat meitä.

Tätäkin kirjoittaessa minua vaivasi ennakkoluulo.

• >>ja olen aina miettinyt miksi se kuulostaa niin ulkoa opiskellulta kun ne alottaa puhumisen.

Keskustelun aloittaminen koetaan helpommaksi kun on jotain mistä aloittaa. Samaa pohjaa saatetaan sitten käyttää koko päivän tai pidempäänkin, joten ei se mikään ihme ole, että ulkoa opiskellulta kuulostaa.

>>en halua olla ilkeä mutta ihmetyttää tuollainen teennäisyys.. Mitään ei tule omasta suusta ja asioita ei ajatella itse.

Kun jehovantodistaja on ovelta ovelle työssä, hänen tärkein tehtävänsä on olla vartiotorniseuran linjan mukainen. Vt-seuran linja on sen verran monisyinen, että ei siitä ilman kirjoja selviä.

Toinen huomionarvoinen seikka jehovantodistajien ovityössä on se, että mikäli keskustelussa päädytään johonkin asiaan, johon jehovantodistajalla ei ole vastausta, jehovantodistaja kertoo että ottaa asiasta selvää ja palaa takaisin vastauksen kera. No eipä siinä mitään, ihan käypä keinohan tuo on varmistaa sanoman oikeellisuus. Ongelma on siinä, että vastausta ei etsitä raamatusta, vaan vartiotorniseuran kirjallisuudesta. Raamattu siis auktoriteettinä on pienempi kuin vt-seuran kirjallisuus. Toimintatapa on siksikin jehovantodistajille tärkeää, että heillä ei ole lupa puhua asioista, joita vartiotorniseura ei ole selittänyt.

>>Miksi siis käytte toisten ovella?

Se on jokaisen jehovantodistajan velvollisuus. Todistajat jotka eivät tuota velvoitettaan suorita vaaditulla tavalla, saavat osakseen sellaisia 'arvonimiä', kuin toimeton tai epäsäännöllinen. Status laskee seurakunnassa mikäki ovelta ovelle työ ei maistu.

>>Ainoa arvostettava asia on että ollaan aktiivisia mutta sekin on itsekkäistä syistä.. halutaan kerätä jotain "pisteitä".

No pisteistä et kuule jehovantodistajana mainittavan. Kuukausittainen raportointi saarnaamiseen käytetystä ajasta ja levitetystä kirjallisuudesta on kuitenkin jätettävä. Tai saa osakseen edellä mainittuja nimityksiä.

>>eli ei mitään viivaa mihkään vihkoseen sen jälkeen kun olet vastaillut.en arvosta sellaista

Ei ole pelkoa.

• moikka.

Minusta on väärin joka tapauksessa levittää tuollaista harhaoppia mitä te levitätte maailmalle. Vaikka kuinka väitätte saavanne TÄSMÄLLISTÄ tietoa Jehovalta niin on se kumma kun tieto muuttuu vuosittain.. aika vaikea kenenkään on mihinkään uskoa kun ette itsekkään tiedä mikä on sitä oikeaa tietoa... Ja sellaisten juttujen levittäminen on enemmän Saatanasta kuin Jumalasta.

Lisäksi en käsitä sitä miksi pitää katkaista kaikki välit sellaisiin ihmisiin jotka ovat eronneet siitä lahkostanne? Onko se sitten oikein? vai onko syynä se etteivät he järkiin tullessaan pääse kertomaan totuutta pahasti hukassa oleville ihmisille.

Mites tää risti asia?? Kuinka voitte kieltää sen että Jeesusta ei olisi ristiinnaulittu?? Mitäs täsmällistä tietoa se sellanen on kun siitä on jopa ihan historiallisia todisteita?? en käsitä.
        Mutta tuskin itsekkään käsitätte..

En halua että ovellani käy ihmisiä jotka ajattelevat vain itseään. Todella törkeää.. Täytyy tehdä tätä kuuluisaa ja kaikkien vihaamaa ovityötä että itse saisi kaikkia arvonimiä ja ehkä pääsisi joskus sinne kunnon paratiisiin..

Miksi ette usko Helvettiin? Vaikka raamatussa monessakin kohdassa siitä puhutaan..

Kerran yks JT väitti mulle että teillä olisi sama raamattu kun meillä luterilaisilla ja hellareilla..eihän se pidä ollenkaan paikkaansa.??

on toi niin sekavaa ettei mitään selkeyttä tule..Siinä vartiotorni lehdessäkin lukee vuosittain ihan eri tietoa jostain samasta asiasta. en muista tarkalleen mitä se koski..joidenkin tyyppien ylösnousemusta..että nouseeko ne vai ei..ja se tieto vaihtuu koko ajan.. Jumala taitaa olla aika vekkuli kaveri kun kaikki tieto muuttuu koko ajan, teiltähän sen totuuden kuulee..ei nyt kuitenkaan..

• tuiskutyttö kirjoitti:

moikka.

Minusta on väärin joka tapauksessa levittää tuollaista harhaoppia mitä te levitätte maailmalle. Vaikka kuinka väitätte saavanne TÄSMÄLLISTÄ tietoa Jehovalta niin on se kumma kun tieto muuttuu vuosittain.. aika vaikea kenenkään on mihinkään uskoa kun ette itsekkään tiedä mikä on sitä oikeaa tietoa... Ja sellaisten juttujen levittäminen on enemmän Saatanasta kuin Jumalasta.

Lisäksi en käsitä sitä miksi pitää katkaista kaikki välit sellaisiin ihmisiin jotka ovat eronneet siitä lahkostanne? Onko se sitten oikein? vai onko syynä se etteivät he järkiin tullessaan pääse kertomaan totuutta pahasti hukassa oleville ihmisille.

Mites tää risti asia?? Kuinka voitte kieltää sen että Jeesusta ei olisi ristiinnaulittu?? Mitäs täsmällistä tietoa se sellanen on kun siitä on jopa ihan historiallisia todisteita?? en käsitä.

En halua että ovellani käy ihmisiä jotka ajattelevat vain itseään. Todella törkeää.. Täytyy tehdä tätä kuuluisaa ja kaikkien vihaamaa ovityötä että itse saisi kaikkia arvonimiä ja ehkä pääsisi joskus sinne kunnon paratiisiin..

Miksi ette usko Helvettiin? Vaikka raamatussa monessakin kohdassa siitä puhutaan..

Kerran yks JT väitti mulle että teillä olisi sama raamattu kun meillä luterilaisilla ja hellareilla..eihän se pidä ollenkaan paikkaansa.??

on toi niin sekavaa ettei mitään selkeyttä tule..Siinä vartiotorni lehdessäkin lukee vuosittain ihan eri tietoa jostain samasta asiasta. en muista tarkalleen mitä se koski..joidenkin tyyppien ylösnousemusta..että nouseeko ne vai ei..ja se tieto vaihtuu koko ajan.. Jumala taitaa olla aika vekkuli kaveri kun kaikki tieto muuttuu koko ajan, teiltähän sen totuuden kuulee..ei nyt kuitenkaan..

>>Minusta on väärin joka tapauksessa levittää tuollaista harhaoppia mitä te levitätte maailmalle.

Itsehän olen entinen jehovantodistaja, joten en levitä maailmalle mitään muuta kuin tietoa vartiotorniseurasta ja jehovantodistajuudesta rehellisesti.

>>Vaikka kuinka väitätte saavanne TÄSMÄLLISTÄ tietoa Jehovalta niin on se kumma kun tieto muuttuu vuosittain.. aika vaikea kenenkään on mihinkään uskoa kun ette itsekkään tiedä mikä on sitä oikeaa tietoa... Ja sellaisten juttujen levittäminen on enemmän Saatanasta kuin Jumalasta.

Mistä lie nyt sitten on, mutta rehellistä ja totuudenmukaista se ei ole, totta.

>>Lisäksi en käsitä sitä miksi pitää katkaista kaikki välit sellaisiin ihmisiin jotka ovat eronneet siitä lahkostanne? Onko se sitten oikein? vai onko syynä se etteivät he järkiin tullessaan pääse kertomaan totuutta pahasti hukassa oleville ihmisille.

Kyse on juuri tuosta viimeisestä lauseestasi. Itse asiassa koko karttamisoppi puhallettiin henkiin kun vartiotorniseuran päämajasta ja hallintoelimestä piti saada häädettyä Raymond Franz –niminen henkilö niin, että häntä ei tultaisi kuuntelemaan erottamisensa jälkeen.

>>Mites tää risti asia?? Kuinka voitte kieltää sen että Jeesusta ei olisi ristiinnaulittu?? Mitäs täsmällistä tietoa se sellanen on kun siitä on jopa ihan historiallisia todisteita?? en käsitä.

Jehovantodistajien on erottauduttava valtauskonnoista hinnalla millä hyvänsä. Logiikka ja faktat unohdetaan mieluusti siinä kohtaa.

>>Miksi ette usko Helvettiin? Vaikka raamatussa monessakin kohdassa siitä puhutaan..

Esimerkiksi samasta syystä kuin ristiin ei uskota.

>>Kerran yks JT väitti mulle että teillä olisi sama raamattu kun meillä luterilaisilla ja hellareilla..eihän se pidä ollenkaan paikkaansa.??

Ennen oli. Enää ei. Tuossa yhdeksänkymmentäluvun puolivälissä saatiin lanseerattua uuden maailman käännös ja siitä lähtien heillä ei ole ollut Suomessa samaa raamattua.

>>Jumala taitaa olla aika vekkuli kaveri kun kaikki tieto muuttuu koko ajan, teiltähän sen totuuden kuulee..ei nyt kuitenkaan..

Vartiotorniseura (jehovantodistajien uskonnollinen järjestö) muuttaa oppejaan sitä mukaan kun sen on pakko, tai siitä koituu sille jotain hyötyä. Totuus ei ole koskaan merkinnyt vartiotorniseuralle mitään.

• jonninjou

>>Miksi kaikki tieto luetaan kirjasta???

Hyvä kysymys. En ole ajatellut asiaa tuolta kantilta, kuin vasta nyt.

• justiinsa

No sen takii kun niiden isot veljet (siis ihan kirjaimellisesti) valvoo että ne tekee just niin.

• hirvas

pois ja lukekaa ja uskokaa vain siihen, minkä joku muu on ajatellut valmiiksi. Sinä et saa etkä voi käyttää omaa järkeäsi. Se on kiellettyä.

Näin toimii Jehovan Todistajien järjestelmällinen systeemi, jonka tarkoitus on tehdä sinustakin samanlainen kiltti " robotti" joka ei ajattele vaan tekee niinkuin käsketään.

Varokaa näitä viekkaita käärmeitä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5327
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      546
      1876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe