Sama kaava toistuu

Sama kaava näköjään toistuu, adventistit hullaantuvat "sapatin" lähestyessä. Tällä kertaa oireet näyttävät vielä normaalia pahemmilta.

19

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PARASTA a-LUOKKAA ÖÖÖÖ

Sapatinhullutusta..... Adventistit menevät toisiaan kehumaan sapattina adventtikirkkoihin sillä adventistien Raamattukin kehuu niin paljon adventisteja.

• vanha sananlasku

pieru tulee aina ennen kuin paska lentää.(vanha suomalainen sananlasku)

• SAAVAT PERINNÖN?

Kyllä niin selkeästi täällä vaikuttaa adventisteissa Ellen Whiten WANHOILLINEN ja FUNDAMENTALISTINEN VARHAISADVENTISTINEN HENKI.

• vai kroonikko?

Aikojen saatossa Adventtikirkko on hionut aivopesemään ihmisiä siten että vain alttiit harhaopille yleensä otetaan seurakuntaan, eikä siihen ketään Jumala kutsu eikä kukaan liity tai tule siihen ilman hyvin valmisteltua aivopesua, johon kuuluu kirjekurssit, raamattukoulut yms.

• auni1

tiistai aamu seuraavaan sapattiinhan on viellä monta päivää, näyttää paremminkin että sapatin vastustajat ovat hullaantuneet sapattia poistamaan, ja oireet tuntuvatkin normaalia pahemmilta.

• teidän mieliaiheenne

Auni=sirkka-iita=kuhilaan ja ellen whiten opetuslapsi.

• vaikuttaa

palstan vieritykseltä tarkoituksena lakaista jotain maton alle pois näkyvistä. Vaikuttaa lisäksi siltä, että jäljet johtavat sylttytehtaalle.

• mutteimeillä

Tuleeko teille torstai tiistain jälkeen? Oletko siirtänyt edes kelloasi normaaliaikaan?

• auni1
        teidän mieliaiheenne kirjoitti:

Auni=sirkka-iita=kuhilaan ja ellen whiten opetuslapsi.

mitään tunnustamista, olen sapatin pitäjä, en mikään kiihkoilija, vaan kun minulle se raamatusta avautui, niin olen pitänyt sapattia siitä lähtien.
        Älkää syyttäkö tästä adventti seurakuntaa,olin helluntalaisissa kun aloin ymmärtämään että sunnuntai ei ole se lepopäivä minkä Jumala on tarkoittanut meidän pidettävän, sain paljon vastustusta,mutta minkä Jumala avaa sitä ei ihminen voi sulkea, niin oli minunkin tapauksessa.
        Olen onnellinen Jumalan lapsi, enkä tuomitse ketään, rakastan kaikkia Jumalan lapsia, kuulukootpa mihin kirkkokuntaan hyvänsä.

• auni1 kirjoitti:

mitään tunnustamista, olen sapatin pitäjä, en mikään kiihkoilija, vaan kun minulle se raamatusta avautui, niin olen pitänyt sapattia siitä lähtien.
        Älkää syyttäkö tästä adventti seurakuntaa,olin helluntalaisissa kun aloin ymmärtämään että sunnuntai ei ole se lepopäivä minkä Jumala on tarkoittanut meidän pidettävän, sain paljon vastustusta,mutta minkä Jumala avaa sitä ei ihminen voi sulkea, niin oli minunkin tapauksessa.
        Olen onnellinen Jumalan lapsi, enkä tuomitse ketään, rakastan kaikkia Jumalan lapsia, kuulukootpa mihin kirkkokuntaan hyvänsä.

Minulle avautui asiat erilailla. Tiedän Israelissa juutalaisten pyrkivän pitämään sapattia, heille annettujen määräysten mukaan.

Itse en ole juutalainen, enkä asu Israelissa. Olen pakanakristitty. Uskossa oleva.

En näe uustestamentillisella seurakunnalla olevan mitään sapatti pakkoa. Mielestäni ei kannata sitoa itseään sellaisiin opinkuntiin, joissa tuodaan tulkintoja raamatun ulkopuolelta. Viittaan suoraa Ellen G Whiteen.
        Olen surullinen puolestasi, koska lähdit helluntaiseurakunnasta lakikeskeiseen ja omaperäiseen liikkeeseen.

Room 14 "5. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa"

kol 2: "16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
        19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
        20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."

• auni1
        Utulila kirjoitti:

Minulle avautui asiat erilailla. Tiedän Israelissa juutalaisten pyrkivän pitämään sapattia, heille annettujen määräysten mukaan.

Itse en ole juutalainen, enkä asu Israelissa. Olen pakanakristitty. Uskossa oleva.

En näe uustestamentillisella seurakunnalla olevan mitään sapatti pakkoa. Mielestäni ei kannata sitoa itseään sellaisiin opinkuntiin, joissa tuodaan tulkintoja raamatun ulkopuolelta. Viittaan suoraa Ellen G Whiteen.
        Olen surullinen puolestasi, koska lähdit helluntaiseurakunnasta lakikeskeiseen ja omaperäiseen liikkeeseen.

Room 14 "5. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa"

kol 2: "16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
        19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
        20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."

surullinen minun puolestani, olen löytänyt sen minkä monilta kristityiltä puuttuu.
        Jeesus sanoo:Sapatti on tehty ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten.
        Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin Herra.Mark,2:27-28.
        Jeesus on sapatin herra.
        Miksi Hän kutsuu itseään tällä nimellä?
        Hän on tämän päivän omistaja ja tekijä.

Jeesus ei ole vaan lunastajamme,vaan luojamme.
        Kaikki on saanut syntynsä hänen kautta,ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaassa ja maan päällä.Joh.1:3Kol.1:16

Sapatin herra ja tekijä tietää kenelle se tehtiin.
        Hän sanoo IHMISTÄ VARTEN.
        Se ei ole tehty pelkästään juutalaisia, vaan ihmistä varten.

Sapatti on asetettu koko ihmiskunnalle.
        Se on Jumalallinen asetus kaikille ihmisille, uskoitpa tai et.

• aivopesty!
        auni1 kirjoitti:

surullinen minun puolestani, olen löytänyt sen minkä monilta kristityiltä puuttuu.
        Jeesus on sapatin herra.

Kaikki on saanut syntynsä hänen kautta,ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Olet sentään jotain sinäkin löytänyt raamatusta, vaikkakin vain sapatin. Minä en ole vielä löytänyt sitä "neljännen käskyn sapattia"? Aika mahdoton tehtävä, kun raamatussa on vain ensimmäinen ja toinen käsky mainittu ja nekään käskyt eivät liity niihin jonkun nimeämiin "kymmeneen käskyyn". Minkä takia Jeesus ei edes maininnut sanoja "kymmenen käskyä" ja neljännestä käskystä hän ei puhunut mitään.

• on ihan eri asia
        Utulila kirjoitti:

On ihan eri asia, kun juutalainen haluaa pitää Israelin liiton käskyt kuin, kun joku muu niitä pyrkii noudattamaan. Minulla on näitä kahta ryhmää kohtaan tässä asiassa vastakkaiset patiat. Juutalainen tekee ne ollakseen oikea juutalainen. Mutta pässiä ei saa uuheksi, vaikka munat leikkaisi.

• no hyvä sitten
        auni1 kirjoitti:

Jeesus on sapatin herra.

Ja mä ku kerkesin jo poraamaanki! Hyvä kun selvitit!

• ylifariseus
        Utulila kirjoitti:

Jerusalemissa, eräs matkalainen halusi nähdä miten Israelissa vietetään sapattia, ja sunnuntai aamuna hän näki työmiesten menevän töihin työkalut käsissään, ja katsoessaan heitä hän sanoi, eiväthän nämä ole uskossa ollenkaan kun eivät pidä sapattia.

Vastasin hänelle, olisitkohan sinä erehtynyt päivästä, en ole erehtynyt olen lapsesta asti pitänyt sunnuntaita sapattina vastasi matkalainen.

Ollessani rippikoulussa minulle opetettiin, että lauantai on oikea sapatti ja se on viikon seitsemäs päivä.
        Eihän näitä sunnuntain pitäjiä voi syyttää tietämättömyydestä kun he eivät edes Israelissa huomaa eroa, vaan ovat kivikovia uskossaan. Israelin matka onkin monelle sunnuntain viettäjälle pettymys.

• myös..
        on ihan eri asia kirjoitti:

On ihan eri asia, kun juutalainen haluaa pitää Israelin liiton käskyt kuin, kun joku muu niitä pyrkii noudattamaan. Minulla on näitä kahta ryhmää kohtaan tässä asiassa vastakkaiset patiat. Juutalainen tekee ne ollakseen oikea juutalainen. Mutta pässiä ei saa uuheksi, vaikka munat leikkaisi.

Juutalainen ja piti sapatin, minä myös pidän saman sapatin kuin Jeesuskin.

• pidän
        myös.. kirjoitti:

Juutalainen ja piti sapatin, minä myös pidän saman sapatin kuin Jeesuskin.

Minä olenkin jumala!

• vaikutus
        ylifariseus kirjoitti:

Jerusalemissa, eräs matkalainen halusi nähdä miten Israelissa vietetään sapattia, ja sunnuntai aamuna hän näki työmiesten menevän töihin työkalut käsissään, ja katsoessaan heitä hän sanoi, eiväthän nämä ole uskossa ollenkaan kun eivät pidä sapattia.

Vastasin hänelle, olisitkohan sinä erehtynyt päivästä, en ole erehtynyt olen lapsesta asti pitänyt sunnuntaita sapattina vastasi matkalainen.

Ollessani rippikoulussa minulle opetettiin, että lauantai on oikea sapatti ja se on viikon seitsemäs päivä.
        Eihän näitä sunnuntain pitäjiä voi syyttää tietämättömyydestä kun he eivät edes Israelissa huomaa eroa, vaan ovat kivikovia uskossaan. Israelin matka onkin monelle sunnuntain viettäjälle pettymys.

Mitä eroa on sillä, lepääkö lauantaina vai sunnutaina? Ei kai kukaan kuvittele lepäämällä pelastuvansa? Sitääkö tietää, että ihminen on uskossa, jos hän osaa levätä?

• Jos adventistien mielestä sapatti on kaiken ydin A ja O ja ehtona taivaaseen pääsemiseksi. On heidän pakko tätä "sapattia" julistaa.

Uustestamentilliselle seurakunnalle ei raamatusta löydy sapatti määräyksiä. Tämän itse toteaisin oikeaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94