Luonnosta otettu puun oksa?

Aloittelija^^

Hei! Sellaista kyselisin että voiko luonnosta otettua puuta käyttää akvaariossa koristeena? Vai voiko siitä olla jotain haittaa? Ja jos sitä voi käyttää niin miten sen kanssa pitää menetellä että se ei alkaisi märäntymään tai muuta vastaavaa akvaariossa?

Kiitos jo etukäteen vastaajille!

5

2622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

Onko oksa tuore vai uppopuu?
      Tuoreen oksan kanssa voi tulla ongelmia, varsinkin jos se on havupuuta(pihka). Akvaarioon suositellaan käytettäväksi ainostaan lehtipuuta(omenapuu on kenties paras vaihtoehto), kuorittuna ja liotettuna, ettei siitä irtoaisi mitään.
      Kyllä puu tuppaa vedessä lahoamaan tekisi sille mitä tahansa. Akvaariokaupasta saatavat mangrovepuut vain hitaammin, joten soveltuvat parhaiten akvaarioon.

• Aloittelija^^

että en ole vielä mitään puuta edes ehtinyt käydä katsomassa siihen minun akvaariooni, että ihan sen takia tuon edellisen kysymykseni heitin ilmaan että onko edes mitään järkeä luonnosta mitää oksia tai juuria ottaa.. :)mutta kuten jo tuossa sanoit että se mangrovepuu lahoaa hitaammin kuin luonnosta otettu puu, niin taidan vain suoraan marssia akvaarioliikkeeseen ja ostaa sieltä sen mangrovepuu juurakon akvaani... :)

• Rihma
        Aloittelija^^ kirjoitti:

että en ole vielä mitään puuta edes ehtinyt käydä katsomassa siihen minun akvaariooni, että ihan sen takia tuon edellisen kysymykseni heitin ilmaan että onko edes mitään järkeä luonnosta mitää oksia tai juuria ottaa.. :)mutta kuten jo tuossa sanoit että se mangrovepuu lahoaa hitaammin kuin luonnosta otettu puu, niin taidan vain suoraan marssia akvaarioliikkeeseen ja ostaa sieltä sen mangrovepuu juurakon akvaani... :)

Onko sulla jo akvaario jo käynnissä vaiko vasta mietit altaan sisustamista?
        Minkäs kokoista olet suunnitellut/minkäkokoinen se allas on?
        Jos siellä on jo kaloja, mitä siellä on ja jollei ole, mitä kaloja olit ajatellut ottaa?

Juu, kaupasta saa kauniita kantoja ja juurakoita, ne kannattaa silti lioittaa ja harjailla ennen altaaseen laittamista hyvin. :)

• Aloittelija^^
        Rihma kirjoitti:

Onko sulla jo akvaario jo käynnissä vaiko vasta mietit altaan sisustamista?
        Minkäs kokoista olet suunnitellut/minkäkokoinen se allas on?
        Jos siellä on jo kaloja, mitä siellä on ja jollei ole, mitä kaloja olit ajatellut ottaa?

Juu, kaupasta saa kauniita kantoja ja juurakoita, ne kannattaa silti lioittaa ja harjailla ennen altaaseen laittamista hyvin. :)

Kyllä mulla on tässä jo muutaman kuukauden ollut akvaario käynnissä tosin se ei ole kuin 60 litran tankki, kova hinku olisi hommata vähän isompi koska isomman akvat ovat todella näyttävän näköisiä ja muutenkin niitä on helpompi pitää puhtaana ja sisustaa oikein viihtyisän näköiseksi. Mulla on pelkästään neontetroja, rubiinitetroja, täplämonneja(tänään tosin kuoriutu uusia pikku täpliksiä kuusi kappaletta:)Ja löytyy myöskin yksi katinkulta imumonni.

• fish KING
        Aloittelija^^ kirjoitti:

Kyllä mulla on tässä jo muutaman kuukauden ollut akvaario käynnissä tosin se ei ole kuin 60 litran tankki, kova hinku olisi hommata vähän isompi koska isomman akvat ovat todella näyttävän näköisiä ja muutenkin niitä on helpompi pitää puhtaana ja sisustaa oikein viihtyisän näköiseksi. Mulla on pelkästään neontetroja, rubiinitetroja, täplämonneja(tänään tosin kuoriutu uusia pikku täpliksiä kuusi kappaletta:)Ja löytyy myöskin yksi katinkulta imumonni.

Yksi tapa on katkoa omppupuun oksia ja tehdä niistä koristeita, tämä vie eikaa koska oksia on vanhennettava ja liotettava niin kauan että kaiken kuoren/kaarnan saa kuorittua oksien ympäriltä KOKONAAN pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe