Missä vika kun ykkösellä ja kakkos vaihteella kiihtyy hyvin,mutta isommilla vaihteilla alku kiihtyvyys onhyvä mutta sitten yhtäkkiä voima loppuu ja alkka nykimään,täytyy nostaa kaasua.
Loppuuko turbosta paineet, ja mikä sen aiheuttaa,että hukkaportti aukeaa liian aikaisin,
Turboon tehty täysremontti 12 tuhatta km,sitten,
autolla ajettu 110 tuhatta km,
Volvo V 40
10
4513
Vastaukset
- bensa vai diesel?
????
- T 4 Turbo
Volvon oma 1,9 pensakone.
Turbo on Mitsubishi,siis Volvon alkuperäis asennus. - hmm.....
T 4 Turbo kirjoitti:
Volvon oma 1,9 pensakone.
Turbo on Mitsubishi,siis Volvon alkuperäis asennus.Lähtisin siitä että vika ei ole turbossa vaan jossain muualla. Käy läpi kaikki Volvo foorumit tai kysy asiasta jossain volvo foorumissa, clubissa yms.
Ja missä vika vois olla? sytytyksessä haikkää? ilmamäärämittari sökönä tai paskanen? Voiko autosta katsoa vikakoodit?
Tästä linkistä löytyy volvo foorumeita ellet ole jo tietoinen asiasta:http://volvo.laserblue.net/index.php?page=linkit - T4 turbo
hmm..... kirjoitti:
Lähtisin siitä että vika ei ole turbossa vaan jossain muualla. Käy läpi kaikki Volvo foorumit tai kysy asiasta jossain volvo foorumissa, clubissa yms.
Ja missä vika vois olla? sytytyksessä haikkää? ilmamäärämittari sökönä tai paskanen? Voiko autosta katsoa vikakoodit?
Tästä linkistä löytyy volvo foorumeita ellet ole jo tietoinen asiasta:http://volvo.laserblue.net/index.php?page=linkitIlmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
Kiitos asiallisita vastauksista. - hmm...
T4 turbo kirjoitti:
Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
Kiitos asiallisita vastauksista.Bensapumppu finaalissa? Tarkista bensanpaine.
- hmm...
hmm... kirjoitti:
Bensapumppu finaalissa? Tarkista bensanpaine.
Saako kone tarpeeksi bensaa yläkierroksilla eli soppa loppuu ja siitä nykiminen. Siis käykö kone liian laihalla ja rupeaa nakuttamaan--->nakutusanturi puuttuu peliin ja myöhästää syttyä? Seosmittaria vaan kehiin...
- hmm.....
T4 turbo kirjoitti:
Ilmamäärämittari vaihdettu kuukausi sitten ei vaikutusta.
Tulpat turboon kuuluvat blatina tulpat.
Sytytys kohdallaan,kone ottaa siististi kierrokset 6tuhanteen vapaalla ja ykkös ja kakkos vaihteella ja isoillakin vaihteilla silloin kun ottaa turbon kellon vivun sokan irti,mutta kiihtyminen on hitaampaa eli samaa kuin 120 hv ,turbottomalla koneella.
Entä puolat,kun isoilla vaihteilla täyskiihdytyksessä tarvitaan kaikki 200hv sylintereissä paine nousee voiko puolat tehdä tenän eikä annakkaan virtaa tulpille normaalisti.
Mielestäni vasta 2tuhatta luvun malleista saa kaikki vikakoodit.
Kiitos asiallisita vastauksista.Ota platina tulpat pois ja normaalit tilalle, sitten auto toimii niin kuin pitääkin.
- T 4 turbo
hmm..... kirjoitti:
Ota platina tulpat pois ja normaalit tilalle, sitten auto toimii niin kuin pitääkin.
Manuaali vaatii blatina sytkät vaikka 100 ekua maksaakin.
Kaasuseos täytyy tarkistuttaa,ja ahtopaineen säätösolenoidi. - hmm....
T 4 turbo kirjoitti:
Manuaali vaatii blatina sytkät vaikka 100 ekua maksaakin.
Kaasuseos täytyy tarkistuttaa,ja ahtopaineen säätösolenoidi.sorry, sekoitin nyt tulppa tyypit. Eli jos ois kyseessä iridiumit, niin ne ei kaikissa autoissa pelitä.
- kuulostaa
samalta kuin omassa turbokärryssä paitsi että
tuota tukehtumisilmiötä oli myös ykkös- ja kakkosvaihteella, vaikkakin lievemmin. Syy oli liika bensan saanti. Seosmittaus
selvitti asian ja lastun uudelleen säätö, niin kärry pelasi taas normaalisti. Se on edelleen hiukan epäselvää että mikä veti seokset sakeaksi.
Oletettavasti kun antureita putsattiin ja säätöjä
tehtiin sähköttömään (akku irti) autoon niin tuon
ohjauspiirin arvot ja uudet mitta-arvot ei täsmänneet niin seokset oli pielessä.
Jos tällaisia säätöjä ei ole tehty olettaisin ilmavuotoa/turbovikaa. Ilmiö korostuu veätyksessä kaasu auki, kun tarvitaan paljon seosta ja jos on vain bensaa tarjolla seuraa hukkuminen.
Tässä yksi vaihtoehto vialle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106