Hei!
Olen siis luterilainen mutta asun hellari perheessä. Eli olen tottunut molempien tapohin. Nyt olen alkanut miettimään kummassa loppujen lopuksi haluan elää ja kasvaa uskossa. Itse en luterilaisten toiminnasta saa mitään.(siis jumalanpalveluksista). se on enemmän väsyttävää ja masentavaa kun voimaa antavaa ja iloista. Toki minun paikkakunnallani on hyvää nuorten toimintaa mutta en voi olla sielläkään koko loppuelämääni.
Minulla on tuttuja jotka ovat vaihtaneet seurakuntaa ja käyneet Toisen kerran kasteella ja olen nähnyt heissä muutoksen parempaan suuntaan.
Onko siis väärin jos minä haluan mennä kasteelle vaikka minut on vauvana kastettu? en halveksi ensimmäistä kastettani mutta ei sillä ole minulle mitään merkitystäkään. se on ollut pelkkä rituaali.
Uskon että kaste olisi hyödyksi minun uskolle eli siitä ei olisi mitään haittaa.
Luterilaiset ystäväni taas sanovat toisen kasteen olevan syntiä ja yksi kaste on täysin riittävä.
Mutta uskon itse että kaste ei pelasta vaan usko YKSIN. ja ilman uskoa myös kaste on rituaali. Ja enhän minä pienenä vauvana mihinkään uskonut..??? miten on? Uskon monissa asioissa kun hellarit mutta kuulun kirkkoon enkä oikein tiedä mitä tehdä koska en haluaisi loukata muita tekemisilläni ja sanomisillani.
olisi kiva jos joku viitisi kirjoitella ajatuksiaan.
Kertokaa joku teenkö väärin jos käyn kasteella
34
1487
Vastaukset
Kuuntele ehdottomasti sisintäsi!Minä uskon,että vastaus löytyy sieltä..Jumala johdattaa ja antaa sinulle tunteen minkä mukaan toimia! Itselläni on aina ollut niin,että kun olen rukoillut johdatusta jollekkin asialle ja merkkiä miten toimia,niin ikinä en ole jäänyt ilman johdatusta! Anokaa ja uskokaa siihen,niin te saatte! Siunausta sinun elämääsi,päätitpä sitten mitä tahansa!
- sanoisinpa
Horoskoopit/noitaopit eivät kuuluu Kristuksen uskovalle!
- mathetes
Kirjoitat tuiskutytölle-
>>>Kuuntele ehdottomasti sisintäsi!Minä uskon,että vastaus löytyy sieltä..Jumala johdattaa ja antaa sinulle tunteen minkä mukaan toimia! - valonlapsi75
tätä kyseistä keskustelua päädyn ehdottomasti sun kans samoille linjoille, ei yksikään uskonnollinen rituaali tai mikään muukaan suoritus vie ihmistä Jumalan valtakuntaan vaan puhdas rakkaus ja usko Jumalaan..siunausta sisar..
- Böggi
Selvennä ensin itsellesi, mitä kaste sinulle merkitsee.
Luterilaisille kaste on sakramentti, Jumalan teko meille, jossa saamme synnit anteeksi siihen uskomalla. Helluntailaisille kaste on kait lähinnä vain ulkoinen rituaali, ikään kuin julkinen tunnustautuminen kristityksi, johon ei sisälly mitään yliluonnollista.
Näillä kasteilla on ajatuksen puolesta hyvin ratkaiseva ero; Jos uskoo lapsikasteeseen, toinen kaste on tarpeeton. Jos taas ajattelee kasteen vain uskontunnustukseksi, niin silloin ei ole ongelmaa mennä toiselle kasteelle.
Pyri elämään oman uskosi mukaan äläkä anna toisten mielipiteiden vaikuttaa kristilliseen toimintaasi. Se olisi suurempi loukkaus Jeesusta kohtaan kuin se, että erehtyisi uskossaan kasteen olemuksesta.- myös Jeesuksen
kohdalla, kun hän kävi kasteella?------>"Luterilaisille kaste on sakramentti, Jumalan teko meille, jossa saamme synnit anteeksi siihen uskomalla."
Eli, oliko kaste Jumalan teko myös Jeesukselle? - Böggi
myös Jeesuksen kirjoitti:
kohdalla, kun hän kävi kasteella?------>"Luterilaisille kaste on sakramentti, Jumalan teko meille, jossa saamme synnit anteeksi siihen uskomalla."
Eli, oliko kaste Jumalan teko myös Jeesukselle?Jeesushan kävi Johanneksen kasteella, jonka tarkoitus oli johdattaa kuuliaisuuteen Jumalaa kohtaan, siis käsittääkseni hyvin paljon nykyisen aikuiskasteen kaltainen rituaali. Meillähän on nykyisin eri kaste käytössä.
>> en halveksi ensimmäistä kastettani mutta ei sillä ole minulle mitään merkitystäkään. se on ollut pelkkä rituaali. > en haluaisi loukata muita tekemisilläni ja sanomisillani.
- amadiini
kohdallani olen ratkaissut asian niin, että jos koen Herralta kutsun uudistaa hyvän omantunnon liitto (siis kaste) Hänen kanssaan, niin menisin kasteelle.
Olen itse uskovasta kodista ja minut on lapsena rukouksin kastettu ja siksi uskonkin, että siksi en koe tarvetta mennä uudelleen kasteelle. Minulla on kyllä ev.lut ystävä, joka meni uudelleen kasteelle (koki Herran kutsuna), koska hänen kastetilaisuutensa oli vain "pakollinen" rutiini.
Käyn itsekin varmaan useammin hellareiden tai vapareiden tilaisuuksissa kuin oman srk:n.
Uskon, että Herra kyllä "näyttää", mikä on Hänen tahtonsa sinun kohdallasi. Pyydä Häntä kirkastamaan se. Silloin teet varmasti oikein. Ihmisten takia/pyynnöstä ei ainakaan kannata hätäillä asiassa. - K-mies!
täytyyhän sinun perustaa uskosi johonkin varmaan ja luotettavaan.
Uskosi eikä varsinkaan toisten sitä ole vaan he puhuvat väärässä uskossa ja hengessä koska uudesti kasteen ruhtinas itse perkele vie heitä minne tahtoo ja hehän tahtovat juosta uutuuksien ja nautintojen perässä.
Niinkö sinäkin brutukseni?
Jos menet kasteelle se kaste vie sinulta kaiken pois ja voi sinua silloin.
Olen varoittanut vastuu ei ole minun.- miten sielunvihollinen
mobilisoi omat joukkonsa, nimikristityt, liikkeel-
le heti, kun joku haluaa seurata Jeesuksen esimerkkiä kasteasiassa. Se peloittelee ja uhkailee, mutta ei kannata antaa niiden peloitella
itseään Raamatun sanan noudattaminen on tärkeämpää kuin kirkkojen perinnäissäännöt.
Tuo K-mies on hyvä esimerkki siitä, miten
uskomaton ihminen yrittää kiivailla Jumalan
Sanaa vastaan. - K-mies!
miten sielunvihollinen kirjoitti:
mobilisoi omat joukkonsa, nimikristityt, liikkeel-
le heti, kun joku haluaa seurata Jeesuksen esimerkkiä kasteasiassa. Se peloittelee ja uhkailee, mutta ei kannata antaa niiden peloitella
itseään Raamatun sanan noudattaminen on tärkeämpää kuin kirkkojen perinnäissäännöt.
Tuo K-mies on hyvä esimerkki siitä, miten
uskomaton ihminen yrittää kiivailla Jumalan
Sanaa vastaan.lahkolaiset apinoivat raamattua.
Miten voit rakentaa kasteesi(sen paska kasteen) esimerkin varaan ja etkö" esimerkki" tiedä mitä merkitsee Jeesuksen kaste.
Et tiedä kuten eivät tiedä nekään lahkoapinat jotka "perse ja posket pullollaan puhaltelevat henkeä kuulijoiden päälle.
Ettenkö sitä tietäisi.
Esivallan miekka karkottakoon kaikki lahkot ulos suomesta vaikka kuuhun. - sieluvihollinen
K-mies! kirjoitti:
lahkolaiset apinoivat raamattua.
Miten voit rakentaa kasteesi(sen paska kasteen) esimerkin varaan ja etkö" esimerkki" tiedä mitä merkitsee Jeesuksen kaste.
Et tiedä kuten eivät tiedä nekään lahkoapinat jotka "perse ja posket pullollaan puhaltelevat henkeä kuulijoiden päälle.
Ettenkö sitä tietäisi.
Esivallan miekka karkottakoon kaikki lahkot ulos suomesta vaikka kuuhun.raivostui, kun tuodaan esiin Raamatun opetusta.
- Kilvoituksessa
vaan olet Jumalan edessä KERRAN RASKAIMMAN MUKAAN VASTUULLINEN RIENAAVISTA JA PERUSTELEMATTOMISTA VÄÄRISTÄ OPETUKSISTA. VALHETTELIJIAIN OSA ON TULIJÄRVESSÄ.
Silloin kun ihmisen omatunto alkaa muistuttamaan häntä siitä, että ei ole totellut SANAA KASTEASIASSA, ON VIISAINTA MENNÄ VIIPYMÄTTÄ. Silloin saa HYVÄN OMANTUNNON, KUTEN PIETARI SANOI.
'TUISKUTYTÖLLE' : Älä viivyttele, vaan etsi ELÄVIEN USKOVIEN YHTEYTTÄ JA SAAT SIUNAUKSEN.
--Eivät ne liturgiat ja messut minullekaan ANTANEET YHTÄÄN MITÄÄN, MUUTA KUIN VÄSYNEEN OLON JA PÄÄNSÄRKYÄ. - Kaikkivaltiaan-varjossa
K-mies! kirjoitti:
lahkolaiset apinoivat raamattua.
Ettenkö sitä tietäisi.
Esivallan miekka karkottakoon kaikki lahkot ulos suomesta vaikka kuuhun.näköjään siivonut kielenkäyttöäsi,se on saastaa täynnä,syttyen helvetistä.Tiedätkö,et pilkkaa uskovaisia,vaan Jeesusta ja Hänen sovitustyötään.Lisäksi pilkkaat Pyhää Henkeä,syntiä,jota ei anteeksi anneta.Ihmisiä nimittelet apinaksi,sekin paljastaa sisimpäsi,pimeältä näyttää.
Hei!
Kiitos viestistäsi.
Miten niin toinen kaste veisi minulta kaiken pois? Olen nähnyt hmisiä jotka ovat vahvistuneet uskossaan kasteen kautta. Ja nimenomaan sen kasteen kautta jossa he ovat sen valinnan itse tehneet.
Vaikka se toinen kaste osoittautuisikin vääräksi valinnaksi (mitä en kuitenkaan usko) niin saisin silti palata Jumalan luo ja hän armahtaisi minua.
Ei kaikkea tarvi vastustaa. Toinen kaste voi olla minun uskolleni hyväksi ja uskon että saisin siitä lisää voimaa. En usko että se minua pelastaa tai muuta sellaista. Sen työn Jumala on jo tehnyt meidän kaikkien puolesta. Meidät on jo pelastettu. Meillä on kuitenkin mahdollisuus hylätä tai ottaa vastaan se tarjous. vai mitä? ;)- K-mies!
Kaikkivaltiaan-varjossa kirjoitti:
näköjään siivonut kielenkäyttöäsi,se on saastaa täynnä,syttyen helvetistä.Tiedätkö,et pilkkaa uskovaisia,vaan Jeesusta ja Hänen sovitustyötään.Lisäksi pilkkaat Pyhää Henkeä,syntiä,jota ei anteeksi anneta.Ihmisiä nimittelet apinaksi,sekin paljastaa sisimpäsi,pimeältä näyttää.
pitää selittää ja rautalangasta taivuttaa sanoen että lahkouskoinen on minulle kuin perkele itse.
Vaikkei kaikki enkä kiellä että joku heistä pelastuu lahkohengestä luopumalla ja palaamalla lapsena saamaan kasteeseen katumuksessa ja uskossa.
Lahkolaiset ovat tunnetusti raamatun ulkopuolella toimivia vasikan ympärillä liehuvia idiootteja joiden teot nostavat pyhän vihan ja silloin tapahtuu, kuten ennenkin. - Kilvoituksessa
K-mies! kirjoitti:
pitää selittää ja rautalangasta taivuttaa sanoen että lahkouskoinen on minulle kuin perkele itse.
Vaikkei kaikki enkä kiellä että joku heistä pelastuu lahkohengestä luopumalla ja palaamalla lapsena saamaan kasteeseen katumuksessa ja uskossa.
Lahkolaiset ovat tunnetusti raamatun ulkopuolella toimivia vasikan ympärillä liehuvia idiootteja joiden teot nostavat pyhän vihan ja silloin tapahtuu, kuten ennenkin.todistaja. ISÄSI ON PERKELE, JOKA SINUA YLLYTTÄÄ KIRJOITTAMAAN TUOLLAISIA AIDOLLE, OIKEALLE JUMALAN PALVELIJALLE, JONKA TUNNEN HYVIN KYMMENIEN VUOSIEN AJALTA JO.
Kyllä teillä katolisen kirkon VÄHÄISLLÄ LUTERILAISLAHKOLAISILLA ON SUURET LUULOT ITSESTÄNNE JA TUOSTA EPÄRAAMATULLISESTA HARHAOPISTANNE, JOTA KUKAAN TEISTÄ EI OLE KYENNYT OIKEAKSI OSOITTAMAAN. Mutta huutakaa sitä herraanne lujemmin: ehkä hän tulee auttamaan, kunhan on ensin suorittanut tarpeensa: ehkä hän on "kakalla", - NIIN SE ELIAKIN SANOI TEIDÄNLAISILLENNE BAALIN PROFEETOILLE.
Eikö teistä löydy ketään viisasta, joka voisi saada tuon K-pojan lopettamaan HÖLMÖILYNSÄ? Eikö hän ole vielä tarpeeksi SITÄ OPPIANNE HÄPÄISSYT? Huomaan, että minäkin saan oikeastaan PIAN LOPETTAA SEN NAURETTAVAN OPPINNE PILKKAAMISEN, KUN TUO K-poika tekee sen puolestani!!!!!!!!!
!!!!!!! - Nyt minullekin
K-mies! kirjoitti:
Lahkolaiset ovat tunnetusti raamatun ulkopuolella toimivia vasikan ympärillä liehuvia idiootteja joiden teot nostavat pyhän vihan ja silloin tapahtuu, kuten ennenkin.selvisi, millaisen rienaajahengen se vauvojen valelu
aiheuttaa.
Olet avannut silmäni näkemään tuon harhaopin seu-
raukset. - K-mies!
Nyt minullekin kirjoitti:
selvisi, millaisen rienaajahengen se vauvojen valelu
aiheuttaa.
Olet avannut silmäni näkemään tuon harhaopin seu-
raukset.sinä olet rienannut jo kauan vauvojen kastetta nimittämällä sitä halveksuvasti valeluksi koska olet kuin saatana.
Valehtelet taas sanomalla..nyt olet avannut... ja kuitenkin kitasi on ollut avoin rienaamaan Jumalan tekoja ja ammollaan olevaan kitaasi piru kusee ruikkimalla ja nielet kaiken mitä se sinne lykkääkin.
Tuomiosi on läsnä sinua se tulee eikä viivyttele näin sanoo sana. - meitä tuollaiselta
K-mies! kirjoitti:
sinä olet rienannut jo kauan vauvojen kastetta nimittämällä sitä halveksuvasti valeluksi koska olet kuin saatana.
Valehtelet taas sanomalla..nyt olet avannut... ja kuitenkin kitasi on ollut avoin rienaamaan Jumalan tekoja ja ammollaan olevaan kitaasi piru kusee ruikkimalla ja nielet kaiken mitä se sinne lykkääkin.
Tuomiosi on läsnä sinua se tulee eikä viivyttele näin sanoo sana.sairaalta panettelijahengeltä.
Onneksi ei se lapsikaste tee kaikista noin
riivattuaja.
- mathetes
>>>Onko siis väärin jos minä haluan mennä kasteelle vaikka minut on vauvana kastettu? en halveksi ensimmäistä kastettani mutta ei sillä ole minulle mitään merkitystäkään. se on ollut pelkkä rituaali.>Uskon että kaste olisi hyödyksi minun uskolle eli siitä ei olisi mitään haittaa.>Luterilaiset ystäväni taas sanovat toisen kasteen olevan syntiä ja yksi kaste on täysin riittävä.
Mutta uskon itse että kaste ei pelasta vaan usko YKSIN. ja ilman uskoa myös kaste on rituaali. Ja enhän minä pienenä vauvana mihinkään uskonut..??? miten on?Uskon monissa asioissa kun hellarit mutta kuulun kirkkoon enkä oikein tiedä mitä tehdä koska en haluaisi loukata muita tekemisilläni ja sanomisillani. - terence.hill
Miettisin ehkä sinuna enemmän sitä kysymystä, että tahdotko vaihtaa seurakuntaa vai et. (Hellareissahan voi käydä vapaasti, vaikkei siihen seurakuntaan liittyisikään.)
Päätöksentekoon kannattaa käyttää reilusti aikaa, kun kerran olet asiasta vielä niin epävarma. Älä hätiköi.
En tiedä, luitko n. viikko sitten kirjoittamaani vastausta viestiisi silloin. Tässä linkki siihen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000030219548- kyllä niitä
kirkollis veron maksajia riittää.Anna tytön mennä nyt uskovaisena kasteelle.Sanoihan se lapsikasteen olleen vain rituaali, eikä sillä ole ollut merkitystä.
Oman suunsa tunnustuksen mukaan....
- Lutherus
Ehdottomasti ei kannata kuunnella sisintään tai uudestikastajia, vaan Jumalaa. Ihmisen sisin on turmeltunut ja paholainen siellä vain kuiskailee neuvojaan.
Kaste ei ole koskaan 'pelkkä rituaali'. Todistit juuri halveksivasi kastetta.
Varmaankin olisi viisainta keskustella asiasta papin kanssa.- Kilvoituksessa
Niinpä sellainen, jonka OMATUNTO ON HERÄNNYT huomaamaan, että vauvanvaleleminen on vain rituaali, voi nykyisin mennä 'pyytämään hyvää omaatuntoa Jumalalta' ja antaa kastaa itsensä, kuten RAAMATTU OPETTAA, eikä KUTEN PAAVI ON SÄÄTÄNYT YHDESSÄ LUTHERIN KANSSA.
Lutherin aikaan siitä olisi seurannut HENGENMENO, JOS OLISI KIINNI SAATU. Monet menettivätkin henkensä, kun Raamatun opetusta tottelivat.
>>>Todistit juuri halveksivasi kastetta.>Varmaankin olisi viisainta keskustella asiasta papin kanssa.
- jtp
Raamatullinen järjestys on: ensin usko ja syntien anteeksiantamus, sitten kaste (Mark 16: 15,16; Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen). Kasteessa ei saada syntejä anteeksi, kuten luterilaisuus opettaa, vaan Jeesuksen sovitustyön perusteella, lapsikaste on epäraamatullinen ja siitä pitäisi luopua. Luterilaiset saarnat ovat valitettavasti paljon tänä päivänä täysin mauttomia ja ravinnottomia, menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, syntiä ei uskalleta sanoa synniksi, eikä vaatia parannuksentekoa, ettei ihmisiä loukattaisi.
- jpp3
...Pyhän Hengen valaistusta ja jätä asia Herralle ja ole vapaa. Älä murehdi mistään.
Kerrot asian Herralle ja vastaus tulee aikanaan
tavalla tai toisella. Siunausta! - näin se vaan on
Jumalaa pilkkaat ja Pedon merkkiä otsaasi tavoittelet, jos annat itsesi tuolle saatanalliselle uudestikasteelle johdattaa ja itsesi siinä annat otsasta (shaktipat) uudestikasteen hautaan painaa!
"Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä."- sielunvihollisen
pettämä lapsikastettu.
- tänäkin päivänä
On aivan samantekevää, missä sinä olet kirjoille pantu täällä maanpäällä, se ei tee sinusta sen enempää uskovaa, kuin uskomatonta. Kasteessa lapsena sinut on otettu vain maallisen seurakunnan jäseneksi ei muuta. Jos oikeasti uskot Jeesukseen ja haluat seurata häntä ja pyhittää elämäsi Jeesukselle, niin mene kasteelle kaikessa rauhassa. Kasteelle meneminen osoittaa, että haluat seurata Jeesustasi. Jeesus kyllä siunasi lapsia, mutta kasteelle hän meni itsekkin vasta aikuisena. Et tee mitään väärin, jos teet niinkuin Jeesuskin teki. Voit valita vapaasti, kuka sinut kastaa, jos kaste palvelee sitä asiaa, johon uskot ja pyydät Jeesusta olemaan läsnä kasteessasi. Siunattua elämää sinulle Jeesuksessa.
- kasteen aika
Jeesuksen eläissä ei vielä voitu ketään ei lapsia eikä aikuisia kastaa Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.
Lapsien kastaminen alkoi vasta kun kokonaisia perheitä kastettiin kristillisellä kasteella.
Raamatussa ei ketään kasteta uudestaan uskonnolliseen yhdistykseen eli lahkoon toisella kasteella eli lahkolaiskasteella.
Yksi kaste on Raamatun oppi.
Toinen kaste on toisen herran kaste, jossa juodaan toista henkeä. - eepu* Apt.2:38
kasteen aika kirjoitti:
Jeesuksen eläissä ei vielä voitu ketään ei lapsia eikä aikuisia kastaa Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.
Lapsien kastaminen alkoi vasta kun kokonaisia perheitä kastettiin kristillisellä kasteella.
Raamatussa ei ketään kasteta uudestaan uskonnolliseen yhdistykseen eli lahkoon toisella kasteella eli lahkolaiskasteella.
Toinen kaste on toisen herran kaste, jossa juodaan toista henkeä.Uskova kastettiin Johanneksen kasteella; JOS KASTEET OLISIVAT OLLEET ERILAISIA siitä olisi kyllä syntynyt KIISTELYÄ ja se olisi kyllä mainittu myös Raamatussa!
Vapahtaja sanoo: ”Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette USKONEET häntä, mutta publikaanit ja portot USKOIVAT häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään KATUNEET, niin että olisitte häntä USKONEET.”
"Johanneksen kaste" ON siis se Oikea uskonmukainen upotuskaste, ja siihen liittyi Pyhän Hengen LUPAUS!
LUPAUS HENGESTÄ:
"Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Mutta sen hän sanoi HENGESTÄ, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT häneen; sillä HENKI ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu." (Joh.7.Luku)
… ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella … näin siis Vapahtaja itsekin kastatti uskoon tulleita Johanneksen kasteella!
MUISTUTUS PYHÄN HENGEN LUPAUKSESTA:
"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
Uskoon tulleet kastettiin siis Johanneksen kasteella!
Johannes Kastaja ja Vapahtaja kastattivat uskoon tulleita katuvia ihmisiä rinnakkain, JOS KASTEET OLISIVAT OLLEET ERILAISIA siitä olisi kyllä syntynyt KIISTELYÄ ja se olisi kyllä mainittu myös Raamatussa!
Kun siis puhutaan kristillisestä kasteesta sillä edelleenkin tarkoitetaan uskovaisten upotuskastetta eli kysymys on edelleenkin samasta kasteesta jolla itse MESTARI VAPAHTAJA kastatti USKOON TULLEITA, eli Hän kastoi JOHANNEKSEN KASTEELLA! - Seuraa jeesusta
kasteen aika kirjoitti:
Toinen kaste on toisen herran kaste, jossa juodaan toista henkeä.Älä yritä muuttaa minun sanomaani toiseksi, mitä se on. En ole kehoittanut ketään kastettavaksi mihinkään lahkoon, enkä mihinkään maanpäälliseen seurakuntaan. Jeesus meni aikuisena kasteelle, et voi muuttaa sitä miksikään, vaikka kuinka yrittäisit.Samoin tänäpäivänäkin, jos joku haluaa seurata Jeesusta ja on vakuuttunut uskostaan, hän saa mennä kasteelle. Ei ihminen tule autuaaksi yhdestäkään uskonnosta, vaan uskosta Jeesukseen ja tekemällä hänen oppiensa mukaan. On aivan sama, missä ihminen on kirjoilla, sillä ei ole uskon kanssa mitään tekemistä. Joka toista väittää ,yrittää kumota Jeesuksen oppeja.
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748