Miten selittää

pelistä tietämättömälle

että pokeri on taito- eikä tuuripeli?

Olen pelannut 1,5 vuotta voitollista nettipokkaa, varmaan sellaset 100 000 kättä, mutta äitini ei yhä edelleenkään usko pokerin olevan taitopeli, vaan jankuttaa "kyllä sun tuuris vielä joskus kääntyy".

Tähän vielä lisättäköön, että olemmen muutamaan otteeseen pelanneet vastakkain heads uppia leikkirahalla. Joka kerralla, kun kun häviän, tulee kuittiä: "Kyllä mä nyt varmaan oon aika hyvä pelaaja" HUOH...

Yrittänyt olen selittää, että lyhyellä aikavälillä voi kuka tahansa ja mikä tahansa käsi voittaa, mutta pitkällä aikavälillä taidon osuus korostuu...ei auta ei.

Olisko jollakin jonkun muutaman napakan lauseen selitystä, miksi asiat ovat niin kuin ovat?
Voi hyvinkin olla mahdollista, että tietyt ihmiset eivät voi asiaa millään uskoa, vaikka itse Jumala sen hänelle kertoisi. Ja joka lauantai sitten manataan, kun ei tullut lottovoittoa... :D

4

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta,

livepokassa on 100-varmasti taitopeli pitkässä juoksussa

en ole varma nettipokasta, koska järjestäjän etujen mukaista on että kortti osuu ja tilanne muuttuu, tällöin panostus lisääntyy ja rake kasvaa

sano sille sun äipälle että olet jo 18-v. täyttänyt ja siten aikuinen ja teet omat päätöksesi

tai näytä sille joku ranking-lista ammattilaisista että siellä on aina samat ukkelit vuodesta toiseen kärjessä

muistathan keskenänne pelatessanne että et voi bluffata äitiäsi ulos, joka todennäköisesti on huono pelaaja, ja maksaa millä vain pienellä parilla

paras tapa olisi tietysti yrittää selittää shakin kautta

"voittaako garri kasparov tuurilla?"

tuossa pelissä älykkyys on tietysti tärkeämpää kuin pokerissa, mutta eihän sun tarvi sitä sun äipälle sanoo

tässä vielä hyvä artikkeli, josta saat varmasti argumentteja käytettäväksi:

http://www.pokerimestari.com/pokeriartikkelit/4494-pokeri-taito-vai-tuuripeli.html

• Pokkeri00

Kysyt äidiltäs että "Kuinka on mahdollista että muutamat pokeriammattilaiset ovat olleet huipulla viimeiset 30 vuotta ja että ovatko he äitisi mielestä vain maailman hyväonnisimpia ihmisiä" :D

• että auttaa

voin jo arvata hänen vastauksensa: Ovat.

• TAG kyylä

Äidin kanssa heads uppia .... Ihanan söpöä :-)

Ihminen on tapojensa ja uskonsa orja. En minäkään omalle äidilleni pystyisi selittämään mitään "järkevää" asiaa joka vaatisi jonkun isomman kokonaisuuden näkemistä. Ihmisluonto haluaa muutenkin nähdä asiat hyvin yksinkertaisina.

Naiset seuraavat tyyliä, ei logiikkaa... Kutsu Doyle Brunson kahville, ehkä se herrasmiehenä saa selitettyä asian niin että äiti uskoo (kun se oli niiin kohtelias ja niiiin hyvätapainen ja siisti hattukin päässä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7853
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3607
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2605
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2468
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe