kummilusikan hinta?

mjörsmjörs

Paljonkohan tuollaisen ihan perinteisen kummilusikan hinta mahtaa olla, noin suunnilleen (kaiverruksen kanssa)? Tosi harvoin kun kultasepänliikkeissä vierailen, niin että osaisi varata rahaa :)... Entä miten on yleisesti, ostaako kummisetä ja -täti tms. yhdessä lusikan, vai ostaako kumpikin omansa, vai kuinka menee? Itselläni ei ole kuin yksi, mutta omat kummitäti ja -setä olivat aviopari. Nyt vain pohdiskelen, että kun itsestä tulee kummitäti, enkä tunne yhtään tuota kummisetää (mitä joskus jossain juhlissa olen "hei" sanonut...), niin onko kauhea etikettivirhe tai jotain, jos lapsi saa kaksi kummilusikkaa? En tiedä tälläisista, joten anteeksi jos kyselen tyhmiä :D

6

5797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieno muisto on

Kummilusikan hinta vaihtelee 10-25 e välillä, noin. En muista ihan tarkkaan. Kaiverrukset yleensä tingitään kaupan päälle. Jos ei saa, sitten vanhemmat itse huolehtivat kaiverruksista. Meillä kastajaisvieraat eivät olleet osanneet kysyä kaiverruksia kaupan päälle, niin kiva lisälasku tuli, kun kaikki vietiin kaiverrutettavaksi : ( Itse kyllä aina kysyn.

Jotkut sanovat vanhemmille suoraan, että "mä tuon kummilusikan/rippiristin" ja toivovat,et vanhemmat välittää terveiset toiselle kummille, jos ei itse tunne toista kummia. Eikä kaksi kummilusikkaa ole katastrofi. On niitä huomattavasti huonompiakin kastelahjoja olemassa.

• Kummi3

Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????

• kummiton...
        Kummi3 kirjoitti:

Kummilusikoiden hinnat on n.75 euroo. Tarjouksessa saattaa olla halvempia. Kiinnostaisi tietää mistä saa lusikoita 10-25 €???????????

kai joku kalevala-lusikka tms maksaakin, mutta ei kaikki. ehkä ei ihan 10-25 eurolla saa mutta alle 40 euroa kuitenkin.

• muovista lusikkaa

sillä itse maksoin siitä oikesta kumjmilusikasta jimbossa 80euroa,,,

• mapee

kummilusikka on sylikummin lahja ja muut ostaa sitten jotain muuta. Kannattaa kysellä vaikka vanhemmilta asiaa jos on epävarma.

• ---

Sylikummi ostaa kummilusikan. Itse olen molemmilla kerroilla varmistanut vanhemmilta, haluavatko he kummilusikan vauvalleen lahjaksi. Viimeksi kuukausi sitten ostin eräästä liikkeestä lusikan, joka maksoi reilusti yli 40 euroa tarjouksen kanssa. 10 eurolla et hopealusikoita saa. Eli normaalihinta on varmaan tosiaan noin 70 euroa. Liikkeessä oli myös erinomainen palvelu: vanhemmat soittivat sinne lapsen nimen, joka kaiverrettiin lusikkaan valmiiksi, eikä kukaan saanut (minäkään) nimeä selville ennen ristiäisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      101
      1704
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1541
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1454
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      76
      1336
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1195
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      273
      1100
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1011
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      972
    Aihe