HALLITUS PITÄÄ

VAIHTUA JA HETI

Vaadin uudelleen suomeen punamulta hallitusta valtaan! (vaikkakaan en ole lainkaan sen politiikan kannalla!!!)

Miksikö, tässä oma kokemukseni ja käytännön esimerkki:

Asun ulkomailla, olen asunut jo lähes 20 vuotta.
Ansioituloni täällä suomeen verrattuna ovat noin 3 kertaiset ja verotus huomattavasti huokeampi
eli rahaa säästämiseen (tai investoimiseen) jää huomattavasti.

Niinä vuosina kun suomessa oli vielä punamulta hallitus:
- palkkakehitys oli minimaalista
- ei lakkoiltu
- yritykset eivät investoineet
- työpaikkoja vähennettiin esim. konkurssien kautta
- työttömyys kasvoi
- eläminen oli kallista ja ihmisillä oli vähän rahaa käyttöön
- eläminen meni vaikeammaksi ja vaikeammaksi, leikattiin eläkkeitä, tuli uusia veroja,
- hinnat nousivat

jne.jne.

Kaikki tämä johti siihen että ihmiset eivät laittaneet rahaa kiertämään, eivät luottaneet tulevaisuuteen, pelkäsivät ja tämä taas vaikutti siihen että kun raha ei markkinoilla liikkunut niin kaupankäyntikin tyrehtyi ja näin taas hinnat tulivat hieman alaspäin tai eivät ainakaan nousseet.

Nämä kyseiset vuodet ovat olleet minulle ulkosuomalaisille investointien kannalta suomeen "kulta aikoja". Olen hankkinut suomesta eläkepäiviä ajatelleen useita yksiöitä ja laittanut niitä vuokralle. Olisin halunnut tehdä näitä investointeja suomeen vielä enemmänkin mutta sitten tuli

oikeistolainen hallitus:
- työpaikat lisääntyivät
- yrityksillä menee hyvin ja myös työntekijöillä
- rahaa liikkuu markkinoilla
- ihmisten mieliala on positiivinen
- hinnat nousevat

tämä kaikki taas johtaa siihen että viime vuosina on rakennettu ihan mahottomasti ja hinnat ovat lähteneet räjähdysmäiseen nousuun.
Sen huomaan jopa minäkin kun vertaan tällähetkellä ostamiani yksiöitä neliöhinnaltaan niihin joita ostelin silloin punamulta hallituksen aikoihin.

Suomessa asuvat suomalaiset, äänestäkää taas punamulta hallitus seuraavaksi, se on parempi teille ja myös minulle ulkosuomalaiselle!

Kiitos ja hyvää joulua!

3

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T Urpo

Rakkaan SuhGennadin kirjoitus olikin faktatasoltaan
      samaa luokkaa kuin Joulupukin olemassa olon
      faktisuus.

• vaiko näin

ej hjymmärrä dädä????

• teemmä! Ennusmerkit näyttävät kovinkin hyviltä :)!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5640
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1812
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1707
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1546
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      24
      1464
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1291
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      334
      1260
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      343
      1242
    10. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1235
    Aihe