Eilinen uutinen kuntaliitoksesta herätti kahdenlaisia tunteita. Kuusankoski ja Kouvolahan ovat käytännössä samaa taajamaa ja ne olisi pitänyt yhdistää jo aikapäiviä sitten. Kenties samassa syssyssä kun Lappeenranta, Lappee ja Lauritsala pakkoliitettiin ja samaten Kotka, Karhula ja Kymi. Nuo liitokset tapahtuivat 30v sitten.
Noiden maaseutukuntien liitosta sen sijaan en ihan niin ilolla tervehdi. Noissa tapauksissa syntyvät säästöt tuppaavat tarkoittamaan sitä, että vähätkin palvelut ajetaan alas. No, Jaala oli täysin elinkelvoton kunta ja se olisi pitänyt liittää Valkealaan kauan sitten mutta minkä takia Valkeala päätti tehdä kunnallisitsemurhan? Anjalankoskihan on jo nykyisinkin täysin keinotekoinen kunta joten heidän maailmansa ei paljon muutu.
Mikäli Kouvola ei kelpaa nimeksi niin ehdotan historiallista Anjalaa.
Kuusankoskesta sen verran, että se että he suostuivat liittymään kertoo karua kieltään siitä, että heillä on loputkin eväät syöty. Jos heillä olisi ollut edes minimaalisia itsekseen jatkamisen mahdolisuuksia niin he olisivat vetäytyneet. Onneksi järki voitti sillä ei tule pk-seudun lisäksi mieleen vastaavaa esimerkkiä Suomesta jossa olisi samalla alueella yhteenkasvaneita kuntia. No, kenties Nurmo ja Seinäjoki, jotka nekin yhdistyy.
Hyvä ja huono
6
356
Vastaukset
- se on
Se on Kouvola. Sillä on kummonki valtaa tässä hommassa sen verran. Ja muutenkin Kouvola on näistä paikoista tunnetuin ja suurin (asukasmäärältään).
Olen jutellut monien kanssa k.o asiasta niin hekin ovat sitä mieltä,että Kouvola on paras nimi. Tietenkään allekirjoittaneella ei ole sana valtaa,mutta silti- Tanssiva luuranko
Valta on aina ihmisillä järjestelmien takana. Se missä nämä ihmiset asuvat vaikuttanee asioihin. Sekin minkä alan ihmisiä he ovat siviilissä vaikuttaa asioihin.
Onhan Kouvola tunnettu = Suomen turhin kaupunki. Suurin asukasmäärältään, mut pieni pinta-alaltaan kuin kärpäsenpaska suuren kunnan keskellä.
Olen myös jutellet monien kanssa... mielipiteet oli ettei Kouvolaa nimeksi missään nimessä!- jeeppiiii
kissaressu kirjoitti:
Onhan Kouvola tunnettu = Suomen turhin kaupunki. Suurin asukasmäärältään, mut pieni pinta-alaltaan kuin kärpäsenpaska suuren kunnan keskellä.
Olen myös jutellet monien kanssa... mielipiteet oli ettei Kouvolaa nimeksi missään nimessä!Oon myös jutellu monen kanssa ja tähän asti kaikki on ollu sitä mieltä, että kouvola on paras. Taidat olla kateellinen niille kärpäsenpaskassa asuville.
jeeppiiii kirjoitti:
Oon myös jutellu monen kanssa ja tähän asti kaikki on ollu sitä mieltä, että kouvola on paras. Taidat olla kateellinen niille kärpäsenpaskassa asuville.
Miten kukaan voisi olla kateellinen Kouvolalaisille!! Mistä asiasta voisi olla? En keksi yhtään!
- 786789768
Lappeenranta, Lauritsala ja Lappee pakkoliitettiin kylläkin jo 40 vuotta sitten...
Lappeenranta ja Lauritsala olivat melkein kuin Kouvola ja Kuusankoski, mutta en usko, että yhtä tiiviiseen kaupunkirakenteeseen Kouvola ja Kuusankoski ENÄÄ pääsevät, siitä pitänee väestökato huolen. Jos liitos olisi tapahtunut 60-luvulla, olisi alue varmasti paljon yhtenäisempi kuin nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927