Mitä helmirihman kaveriksi?

kaksikoiraa

Allas on 250 litrainen, pitkän mallinen.
Kasveja runsaasti. Puhallushiekka pohja. Lämpö ilman lämmitintä nyt 25-26 astetta. Ph lievästi happaman puolella. Virtausta toisessa päässä allasta runsaasti, toisessa vähemmän. Vedenvaihdot 1-1,5 vkon välein 30-50% vedestä.

Ollut käytössä jo useamman vuoden.
Nykyisinä kaloina on parvien jämiä: kardinaalitetroja reilu 10, 3 piikkisilmää, 3 pikkukirsikkatetraa, partamonni ja 2 kuparimonnista.
Eli aika tyhjää on.

Tuttuni on luopumassa akvaarioharrastuksestaan ja kotia vailla olisi helmirihmahaaremi (1 2). Haluaisin nuo upeat kalat itselleni.

Kardinaalit meinasin lahjoittaa pois, samoin kuparimonniset. Kirsikat ovat jo iäkkäitä ja saisi siksi jäädä. Myös piikkikset ja partis saa jäädä.

Eli lähtökalasto olisi:
1 2 helmirihmaa
3 pikkukirsikkaa
3 piikkisilmää
1 partamonni

Olen selaillut useaan otteeseen kalalajeja läpi, mutta pää lyö tyhjää. Toivoisin uusien kalojen sopivan jollakin tavalla teemaan "helmi". Upeaa olisi myös jos kalat toistaisivat helmirihmojen väritystä.
Minusta esim kardinaalit ovat liian räikeitä helmirihmojen kanssa. Eli hillityt, mutta upeat kalat hakusessa.

2

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

Sopinnee juuri haaremi, lämpötilan voit säätää 26-27 asteeseen.
      Kokeiles kardinaalitetran tilalle hohto- tai/ja rusokiilakylkiä, tosi helmiä ovat tai hehkutetroja, taikkapa harmahtavia intiaaninsulkia.
      Piikkisilmiä voit lisätä reilusti jos tykkäät.

• kaksikoiraa

Rusokiiloja olen miettinyt, mukavan oloinen ja kaunis kala.

Lämpöjä on tarkoitus nostaa ja nyt kun lisäsin komannen putken valaisemaan allasta, niin tuntuu lämpö pysyvän tuolla 26 asteen tietämissä vielä.

Piikkisilmiä ajattelin lisätä, tosin en reilusti. Olen nimittäin mieltynyt monnisiin ja nuoliaisiin, en vain osaa päättää. Monnisia on ollut aina, mutta esim touhunuoliainen on alkanut kiinnostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe