Suuri keksintö

Teemuna

Ai että palaa nätisti tommoseen kuvioituun kristalliseen konjakkilasiin tökätty tuikku. Oikeen niinkuin monistaa liekin lepatuksen. Äkkiä siitä viinakaapille ottamaan kaksi konulasia, toiseen tuikku, toiseen sitä ihtejään. Pannaanko kilpailu montako liekkiä kenenkin lasista löytyy, sanotaanko parin kupin jälkeen. Mun glasarissa nyt (vasta) ainaskin kolmet. Perjantaita porukoille.

Siis aivan selkee aloituksen paikka.

30

1040

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei vain iltaa myöten ole pikku tuikku sammunut ja isossa roihuaa kunnon tuli, sit saakin soittaa palokunnan paikalle..:) Tai polliisit.

• Teemuna

Ovat ystäviä hädässä, mutta hätähän ei ole tämän näköinen.

• Yxitypy

mistä sais ensin sitä konua?
      Alkokin meni lakkoon... ja kehtas vielä näin loppuviikosta :=((
      Mutta voishan tuota tuikun pistää palamaan, ja katella yksistään sen liekkiä :=))

Perjantaita vaan itelleskin :=))

• mulla ei ole edes konjakkilaseja. Tai oikeastaan mitään tuollaisia hienouksia. Shampanjalaseja ja napsilaseija löytyy... :(

• Teemuna

Mulla olis tossa Rellua. Ojenna kuppias tänne päin.

• Yxitypy
        Nittaminax kirjoitti:

mulla ei ole edes konjakkilaseja. Tai oikeastaan mitään tuollaisia hienouksia. Shampanjalaseja ja napsilaseija löytyy... :(

myöskään ole konjakkilaseja.
        Viinilaseja, shamppanjalaseja, kuusi whisky-lasia (lahjaksi saadut, oikeaa kristallia) ja oluttuoppeja.
        Eniten nuo viinilasit käytössä. Muut lasit erittäin harvoin :=))

ps. niin.. maito-ja vesilaseja on kans reilun puoleisesti:=))

• Synnove.Pullo
        Teemuna kirjoitti:

Voisin avata suuni niin saat lorautettua suoraan Pulloon.

Pejantaita Einstenille vaan.

• Yxitypy
        Teemuna kirjoitti:

*ojentaa kunnon kokoisen viinilasin*
        Huh,huh.. *lieskat lentää suusta* Kylläpäs alkoi lämmittämään rinnassa :=))

• Teemuna
        Synnove.Pullo kirjoitti:

Voisin avata suuni niin saat lorautettua suoraan Pulloon.

Pejantaita Einstenille vaan.

Kato ekaks, et pohjaproppu on paikallaan.

Einstein, mistä sä tollasen keksit vetästä.

• Teemuna
        Yxitypy kirjoitti:

*ojentaa kunnon kokoisen viinilasin*
        Huh,huh.. *lieskat lentää suusta* Kylläpäs alkoi lämmittämään rinnassa :=))

Kummassa?

• Yxitypy
        Teemuna kirjoitti:

Kummassa?

vasemmanpuoleisessa enemmän.
        Pitäis saaha lisää, että oikeanpuoleinenkin lämpenis kunnolla *ojentaa taas lasiaan* :=))

• Teemuna
        Yxitypy kirjoitti:

vasemmanpuoleisessa enemmän.
        Pitäis saaha lisää, että oikeanpuoleinenkin lämpenis kunnolla *ojentaa taas lasiaan* :=))

Tissin yksin kuumotella. Otetaan oikean puoleiselle myös.

• Yxitypy
        Teemuna kirjoitti:

Tissin yksin kuumotella. Otetaan oikean puoleiselle myös.

yksin ole kenenkään hyvä kuumotella. Tulee vaan paha mieli :=))

Mutta tässä kuivin suin istuessa tulee väkisinkin mieleen sanonta: Jos ois, mitä jois, niin jois pois, ettei ois mitä jois pois :=(

Taidanpa mennä keittämään kunnon liekillä Twiningsin aromikasta cherry-teetä lämmikkeeksi.
        Illanjatkoja :=))

• Synnove.Pullo
        Teemuna kirjoitti:

Kato ekaks, et pohjaproppu on paikallaan.

Einstein, mistä sä tollasen keksit vetästä.

nimittelemään.

Kiitos konusta, nam. Olipas hyvvää. Tulppa pitää.

• kysystä näin niinkuin sivumennen sun nikistäs jotain. Oletko Tee-muna vai ihan Teemu Teemuna. :))

• Teemuna

Ei ole sitä hukkaviivaa siinä välissä. Sulla taitaa olla. Dee dee.

• Teemuna kirjoitti:

Ei ole sitä hukkaviivaa siinä välissä. Sulla taitaa olla. Dee dee.

oo mikään hukka viiva. Ihan käytännollinen sekin on. :))

• Masse setä

että ei mene kovin huonosti sinulla.
      Whiskyä jäillä tässä kyllä yritellään sytyttää, mutta aika huonolta näyttää tämä.

• Teemuna

Kyllä kroppa sen sytyttää. Polttaakin pahus vielä hyvän liekin sammuksiin saakka, siis silleen hiljaa ja ajan kanssa.

• mayanna*

Hitsi. Mulla ei ole ensimmäistäkään pulloa, josta täyttäisin lasini - just nyt kun olisin sen tarpeessa!

Tuossa viikolla huomasin, että keittiön altaasta ei meinannu vesi oikein mennä alas. Aattelin sitten vaan, että viikonlopulla lykkään vähän monitoimimiestä putkeen ja näytän sille imukuppia. Pariin päivään en tiskannut, eli en vettä altaaseen juurikaan päästänyt. Tänään sitten tomerana tyttären kanssa toimeen; imukupin kanssa lutkutimme ja alkoihan se pikkuhiljaa vetää. Sanoin tytölle, että kyllä tää jo tästä, nyt lykkään noita syövyttäviä hiutaleita vielä, mee sä vaan pesemään jo kädet. Vessasta sitten kuulukin 'ääääääääääitiiiiiiii' sen sijaan, että olisi kuulunut käsienpesun ääniä. Lopun arvaatte... kökkövesi olikin sitten vessan lavuaarissa, ja putkenliitoksesta suihukusi lientä pitkin poikin. Yök mikä haju. Noh, totesin, että Miehen paikka, ja soitin epäviralliselle monitoimimies'talkkarille', joka epäonnekseni oli pikkujouluissa. Sanoin, että unohda, en pilaa iltaasi, palataan asiaan huomenna. Vuokraemännästä ei mitään apua.

Niin että sytytin vanilijasuitsukkeen ja juon teetä. Kynttilää en enää vitti, meen kohta petiin toivoen, että monitoimimiestalkkari ei ota liikaa, ja tulee het aamulla helppimään. Piti aamusta lähteä lasten kanssa shoppailemaan, ja nyt ne murjottaa, kun sanoin, ettei ehkä mennäkään. Niitä se nyt ei pahemmin haittaa, vaikkei viemärit vedäkään.

• Teemuna

Siellä kaikenlaista. Mitäs sanoisit jos tulisin haalarit päällä ovelles, toisessa kädessä putkipihdit, toisessa konupullo.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Siellä kaikenlaista. Mitäs sanoisit jos tulisin haalarit päällä ovelles, toisessa kädessä putkipihdit, toisessa konupullo.

- sanan varsinaisessa merkityksessä ;)

Tarjouksesi kuulostaa houkuttelevalta. On mulla ehkä kaks puhdasta juomakuppia vielä, konjakkilaseja en edes omista. En pidä konjakista, mut jos pohjalle ens vaikka rommia...

Tää on niiiiiin tätä. Mihis aikaan 'putkimiehiä' uskaltaa herätellä pikkujoulujen jälkeen? *miettii noudattaako suunnitelmaa A, joka tarkoittaa vaatekauppojen hikisiä sovituskoppeja väsyvien lasten kanssa ja paluuta viemäriongelmaiseen kotiin, vaiko suunnitelmaa B, joka tarkoittaa viemäriongelmien hoitamista ensin ja sitten kiiruussa pakollisten vaatteiden ostoa. En tiä.. kumpikaan ei houkuta.

Keli sen sijaan näyttää upealta.

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

- sanan varsinaisessa merkityksessä ;)

Tarjouksesi kuulostaa houkuttelevalta. On mulla ehkä kaks puhdasta juomakuppia vielä, konjakkilaseja en edes omista. En pidä konjakista, mut jos pohjalle ens vaikka rommia...

Tää on niiiiiin tätä. Mihis aikaan 'putkimiehiä' uskaltaa herätellä pikkujoulujen jälkeen? *miettii noudattaako suunnitelmaa A, joka tarkoittaa vaatekauppojen hikisiä sovituskoppeja väsyvien lasten kanssa ja paluuta viemäriongelmaiseen kotiin, vaiko suunnitelmaa B, joka tarkoittaa viemäriongelmien hoitamista ensin ja sitten kiiruussa pakollisten vaatteiden ostoa. En tiä.. kumpikaan ei houkuta.

Keli sen sijaan näyttää upealta.

Tekstiilejä just nyt tarvii ostaa.

Mud nyd mä darviin pudkinaisen. Dedä on dukossa ja kurkkuu kuivaa. Aattelin olla avaamatta tätä rakkinetta laisingan. Nyt mä painun takas peiton alle. Saisit siinä samalla sinäkin kivan flunssankin.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Tekstiilejä just nyt tarvii ostaa.

Mud nyd mä darviin pudkinaisen. Dedä on dukossa ja kurkkuu kuivaa. Aattelin olla avaamatta tätä rakkinetta laisingan. Nyt mä painun takas peiton alle. Saisit siinä samalla sinäkin kivan flunssankin.

oli pakko ostaa just nyt, koska huomenna olis ollu ostoskeskuksen joulunavaus, ja silloin siellä olis ollu viel kauheempaa. Viikolla käyn töissä ihan toisella suunnalla, joten illat on poissuljettu vaihtoehto, koska kaupat ehtii kiinni ennenkuin minä sinne muksujen kanssa. Seuraavana viikonloppuna lapset ovat isänsä luona ja sitten seuraavana onkin jo vkloppu, jolloin niitä romppeita tarvitaan. Lisäksi lapset paleltuu, ellei niillä ole asianmukaisia vaatteita. Ja joskus on meikäläisenkin ostettava kaupasta uutta, vaikka paljon käytettyjä lapsille (ja itelle) ostelen kirppikseltä ja saan ystäviltä. Eli vaihtoehdoksi jäi tämä päivä. Riittääkö näin kertaalleen kirjallisena, vai tarvitsetko kolmena kappaleena? ;D

Täällä on nyt putket auki, rassata piti.

Ei tainnu kynttilä ja konjamiini lämmittää riittävästi? Meinaan vaan kun flunssan sait... on sitä mulle tässäkin huushollissa tarjolla, tehdäänkö vaihtarit? 'Meijän räkä on takuulla paksumpaa kuin teijän' :D

Muista ny pitää villasukat jalassa.

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

oli pakko ostaa just nyt, koska huomenna olis ollu ostoskeskuksen joulunavaus, ja silloin siellä olis ollu viel kauheempaa. Viikolla käyn töissä ihan toisella suunnalla, joten illat on poissuljettu vaihtoehto, koska kaupat ehtii kiinni ennenkuin minä sinne muksujen kanssa. Seuraavana viikonloppuna lapset ovat isänsä luona ja sitten seuraavana onkin jo vkloppu, jolloin niitä romppeita tarvitaan. Lisäksi lapset paleltuu, ellei niillä ole asianmukaisia vaatteita. Ja joskus on meikäläisenkin ostettava kaupasta uutta, vaikka paljon käytettyjä lapsille (ja itelle) ostelen kirppikseltä ja saan ystäviltä. Eli vaihtoehdoksi jäi tämä päivä. Riittääkö näin kertaalleen kirjallisena, vai tarvitsetko kolmena kappaleena? ;D

Täällä on nyt putket auki, rassata piti.

Ei tainnu kynttilä ja konjamiini lämmittää riittävästi? Meinaan vaan kun flunssan sait... on sitä mulle tässäkin huushollissa tarjolla, tehdäänkö vaihtarit? 'Meijän räkä on takuulla paksumpaa kuin teijän' :D

Muista ny pitää villasukat jalassa.

Tekiskin nyt tissiä noussille. Hain melkeen kai silkkiset boxerini niistettäväksi. Kaikki muut tuntu karheilta. Petteri punakuono, oli poro nimeltään .......

Ai niin. Juu, kiitos kertaalleen riitti.

• Minun tuikku on tämmöinen pikkuruisella patterilla toimiva. Äkkiä katsoen näyttää jopa liekki lepattavan, mutta eihän tämä oikeaa korvaa. Mutta turvallinen tämä on, sitä ei voi kiistää.
      Mä muuten taidan hävitä tän kisan heti jo alussa:)

• Teemuna

Irtovale patterituikku.

• kumpaa?

"toiseen tuikku, toiseen sitä ihtejään"

Siis molemmat samaan?

Kieliopillinen vihje lukusanoihin liittyen:

"Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä".

Mutta kun se "toinen" on niin kivanmakuinen iltapäivänlehtilööppisana.

• mayanna

Täällähän on oikein lauantaiaamun kielioppikoulu menossa useassa ketjussa :D

Mulla ainakin tahtoo välillä tekstissä olla kaksi toista, joskus kaksitoistakin.

• eihän se niin tiukkaa ole
        mayanna kirjoitti:

Täällähän on oikein lauantaiaamun kielioppikoulu menossa useassa ketjussa :D

Mulla ainakin tahtoo välillä tekstissä olla kaksi toista, joskus kaksitoistakin.

mutta joskus kyrsii tönkkökielisyys, johon niin usein törmää.

Orkesteri soittaa muuten hyvin yhteen, joskus jopa puoli kahteen.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe