Mitkä viinit

kyseessä?

Hei!

Tarvitsisin apua viinien kanssa, mulla on kaksi lahjaksi saatua viinipulloa, joista haluaisin tietoa.

Pullo 1 : etiketissä lukee "Senorio de Arcis, utiel-requena, denominacion de origen, 1997". Kysessä on siis espanjalainen punaviini, mutta minkä kanssa tätä voi nauttia ja onko tämä laadukasta?

Pullo 2 : "Coto D'Arcis, macabeo, fermentado en barrica, utiel-requena, denominacion de origen, 2001". Tämäkin viini on espanjalainen, mutta siihen minun tietämykseni sitten loppuukin. Samat kysymkset kuin edellisenkin kohdalla, eli minkä kanssa tätä voi nauttia ja on ns. laatuviini vai joku kehnompi.

Tyhmiä kysymyksiä, mutta kun viinit eivät ole vahvinta alaani. Kiitoksia teille, ketkä vastaatte!

3

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kippis!

Utiel-Requenan alue Valenciassa, Espanjassa, ei ole mikään huippuviinien seitsemäs taivas. Alkon hinnastossa on kuusi punaviiniä tuolta alueelta, hinnat 5,60–7,98 € / pullo.

Tuskinpa noitakaan viinejä on ostettu lahjaksi siksi, että ne olisivat erityisen arvokkaita ja arvostettavia. Ehkäpä lahjoittajalla on ollut oma, erityinen henkilökohtainen suhteensa juuri tuon alueen viineihin.

Tämä ei suinkaan tarkoita, etteivätkö viinit voisi olla hyviä ja jopa nautittavan hyviä!

"Denominacion de origen" tarkoittaa alkuperäisnimitystä. Viinit ovat oikeutettuja alueen nimen mainitsemiseen etiketissä. Ne eivät silloin ole ainakaan laatuluokituksen alinta kastia.

"Fermentado en barrica" tarkoittaa, että viiniä on kypsytetty tietyntyyppisissä tammitynnyreissä. Espanjalaisille viineille – halvemmillekin – tämä ja maun tammisuus on yleinen ominaisuus.

Minä latkisin noita viinejä varmaan ihan mielisuosiolla melkeinpä minkä tahansa liharuokien tai vaikkapa juustojen kanssa.

• nämä viinit

pastan kanssa?

-alkup. kirjoittaja-

• Kippis!
        nämä viinit kirjoitti:

pastan kanssa?

-alkup. kirjoittaja-

!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe