flunssarokotuksen?
Oletko ottanut...
21
630
Vastaukset
- jartsev
Jonkun lainen flunssa kävikin jo mutta selvisin siitä. Flunssa rokotus antaa vastustuskykyä infulenssaan ja eikös se ole eri-asia kuin tavallinen flunssa.
- pakkas-akka
ei net meille mitttää rokotuksia anna , met ko oomma jo muutenkin kylymää saanu...mutta hyvät trile ja ottakkaa jos vain on mahdollista!
- zena
eikös siinä pidä olla terve, kun sen ottaa.
Mulla on koko ajan ollut joku flunssanpoikanen päällä, ettei olis edes mahiksia.
Ihme juttu muuten. Mulla kun alkaa flunssakausi niin sitä kestää suurinpiirtein puoli vuotta putkeen.
ei tule kunnolla kuume päälle, eikä mikään muukaan,mut koko ajan on puolikuntoinen.
Pientä lämpöä, vähän kurkkukipua, vähän yskää jne
mut ei mitään kunnolla ja sit se on ja pysyy se olotila. Ei tule päälle, mut ei mee poiskaan.- tavallisen flunssan.
Vilustuminen tai virusperäinen flunssa menee yleensä ohi parissa viikossa, ellei tule jälkitauteja. Ne taas ovat sellaisia, että kipittäisit varmasti lääkäriin.
Diagnoosini mukaan elinympäristössäsi on joku tekijä, joka ylläpitää oireilusi. Onko asuntosi pölytön? Liian kuiva? Liian kostea? Voisiko siellä olla hometta enemmän kuin laki määrää? Ulkoiletko riittävästi? Selvitä ja kerro sitten, olenko hyvä lääkäri. Kiitos.
- zena
tehnyt hoitotestamentin?
Minä tein sen jälkeen, kun näin mitä äitini joutui kokemaan ennen kuolemaansa, kuinka ihmisarvoa alentavaa, kaikki se touhu.
Vaikka kuinka pisti vastaan toimenpiteitä, niin väkisin vain tehtiin ja hänenoli alistuttava, eikä meille omaisille kerrottu todellista tilaa, joten olimme siinä uskossa, että kaikki tehdään hänen parhaakseen ja että hän vielä toipuu.
Kaikki ole aivan turhaa ja äiti joutui turhaan kärsimään. Samanlaisen kohtalon välttämiseksi tein heti hoitotestamentin ja kerroin tyttärelle missä se on.
Äitikin toivoi saavansa viimisen piikin, mutta luultiin, et hän vain hourailee.
Kun tilanne kokonaisuudessaan mulle selvisi, lopetin äidin rääkkäämisen siihen paikkaan ja tavallaan sai sen viimisen piikin, tosin niitä piti antaa monta, ennen kuin henki lähti, mutta ei enää tarvinnut kärsiä.- en ole
tehnyt, mutta teemme vaimoni kanssa keskinäisen testamentin ja sitten jäämme jännityksellä odottelemaan kumpi kuolee ensin, jolloin leski pääse yksin määräämään omaisuudesta ilman että perilliset pääsevät siihen millään tavalla vaikuttamaan. Vaikka en usko, että niin tulisi käymään ilman testamenttiakaan niin teemme sen siksi, että olemme kuulleet karmaisevia esimerkkejä siitä kuinka toisen puolison kuoltua perilliset ovat vaatineet osuuksiaan ja pahimmillaan se on johtanut siihen, että leski on joutunut myymään ainoan omaisuutensa, asuntonsa, saadakseen asian hoidettua. Tuskin olisimme edes ajatelleet koko testamenttiasiaa ellei lapsemme olisi kehoittaneet meitä asiaa vakavasti harkitsemaan.
- pakkas-akka
minä olen kirjannut ylös näin . jos minulle tulee jokin parantumaton sairaus , niin minua ei pidä pitää koneissa ! loppu mikä loppu! vrt.auto onnettomuus tms. minulla ehkä autta se , että tytär on hoito alalla ja silloin kuullaan tarkemmin mitä älytön(vrt. mie koomassa) toivoi ennen ko tuli älyttömäksi! taju on tallessa , mutta ei voi viesttää muille.ja joka paikassa hoito testamentti ei pidä , eikä sido ketään .jokainen on luojan luoma ja luoja kertoi kirjassaan koska tulet ja koska menet!
- 1948
En ole koskaan ottanut. Aasialaisen olen lapsena sirastanut sikotautineen, tuhkarokkoineen. Syön vitamiineja ja ladyvita päivittäin. Olen säästynyt moisilta. Jotkut saa rankkoja oireita jo rokotuksesta, kannattaako yleensä?
kuulu sellaiseen riskiryhmään enkä myöskään ole sellaisessa "korvaamattomassa" tehtävässä, että 'tarpeellisuuteni vuoksi vaikka työantaja suosittelisi ottamaan.
Siis perinteisellä mennään.:))- sama mihin ryhmää kuuluu
Itse niistä mömmöistä kärsii. Terveen ihmisen kannattaa välttää lääkkeitä. Voi vaikka säästää itselleen kantasoluja jos tulee joskus tarvitsemaan. Voi autta muita luovuttamalla verta. esim.
- rokotus
millainen se riskiryhmä on ?
- enne?
Flunssapiikin olen ottanut useana peräkkäisenä syksynä.
Mittavammista asioista mainitsen keskinäisen testamentin, hoitotestamentin, hautaustestamentin (ukko tuhkaksi ja tuhkat mäkeen ilman pappia) ja perintöverojärjestelyt.
Nuo on hoidettu valmiiksi jo vuosia sitten ja vielä olemme hengissä!- enne?
Elinten luovutus unohtui.
Tein sen ensimmäisenä, muutama vuosikymmen sitten.
- Pirre*
ole, - en ole edes ajatellut moista asiaa.
Onko se ns. terveelle ihmiselle "terveellinenkään"?- naisten
logiikkaa...Terveenhän se on otettava jottei sairastuisi. Eihän sitä sairastuneelle enää annetakkaan.
- Pirre*
naisten kirjoitti:
logiikkaa...Terveenhän se on otettava jottei sairastuisi. Eihän sitä sairastuneelle enää annetakkaan.
kysekään, vaan etten ole katsonut tarpeelliseksi rokotetta ottaa, koska olen ns. perusterve..ts. en kuulu riskiryhmiin niinkuin esim. sokeritautiset ynms..kroonista sairautta potevat.
Tietenkään flunssa ei ole kiva sairastaa, mutta onhan niitä tähän ikään ollut jo..ja elossakin selvitty, jotenkuten.
Onko jotain vakavampaakin flunssalajia tulossa?
- namisuku
...ole=/ tiedä sitten olisinko voinut sillä välttää sairastamani ilkeän fluun.
Niitä kun on niin eri "kaliberisia", eikä rokete tehoa kuin yhden laatuiseen:(- rokote
ei muka tehoa kuin yhdenlaiseen influenssaan ei pidä paikkaansa...
- namisuku
rokote kirjoitti:
ei muka tehoa kuin yhdenlaiseen influenssaan ei pidä paikkaansa...
....näin olen kuullut?
- pakkas-akka
miksi se pitäisi ottaa? olenko mie vaarassa jos en ota , jos nin millaissa vaarassa.mie olen kuullut, ko het kun on ottaneet, niin het vasta kipeitä ovat ollekkii
- Anskuliini
koska olen sairastanut flunssan viimeksi vuonna 1974, sain silloin varmaan iänikuisen immuniteetin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748