http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1457073
Suomalaiset sen kuin läskistyy!
"Suomalaismiehistä normaalipainoisia on enää 33 prosenttia ja naisista 48 prosenttia. Lihavia molemmista on jo 20 prosenttia (painoindeksi yli 30)."
Tähän päälle vielä tupakoinnit (keuhkosyövät,sydänviat) ynnä muut, niin
kansanterveydellinen aikapommi sen kuin tikittää.
Katso oma painoindeksisi: http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm
Läskien maa
25
714
Vastaukset
Mun painoindeksi 25,6
- Elikkäs
25,6=Lievä ylipaino.
- Pukeli
Painoindeksini 20.3
- Risellarisella,suomen suosi...
Pukeli kirjoitti:
Painoindeksini 20.3
Olet riisitautinen tai sitten kuivankäppänä. xD
- >*_*<
Risellarisella,suomen suosi... kirjoitti:
Olet riisitautinen tai sitten kuivankäppänä. xD
anna olla hernekepin, rypytkin näkyy suurempina ja paremmin
- Pukeli
>*_*< kirjoitti:
anna olla hernekepin, rypytkin näkyy suurempina ja paremmin
läskiä lisää, vaan kun ei, niin ei.
- Pukeli
Sikra kirjoitti:
No höh...sullahan on ihan normaalipaino...
läskit vaan vähän väärissä kohdissa, mikä sinänsä pikkujuttu. Ylävartalo lihavuus on kyllä kauhean vaarallista. Kahdella mun tutulla on sokeritauti ja yksi tuttu kuoli kaksi vuotta sitten, kun sai akuutin shokin.
Miksi syödä itsensä niin lihavaksi, että haiman verenkiero vaikeutuu? - Elikkäs
Sikra kirjoitti:
Juups, 2½ kiloo ylipainoo...ei paha... ;))
Ei todellakaan paha. Tuon verran pitää naisella ollakin:-D
- Mikä se on?
Plösöjä ollaan, indeksi 35! Liian paljon ruokaa,
liian vähän liikuntaa, vaikka aikaa kyllä olisi,
mutta...huoh! :o - amerikassa
Kohta on läskiä kuin amerikassa konsanaan.
Aikuisiän diabetes uhkaa myös lihavia erityisesti. - Heloisa
Indeksi 26.3. Aloituksessasi unohdit viinan. Se ei ole yksistään syrjäytyneiden ongelma, vaikka usein liitetään vain heihin. Vaaditaan kieltolakia kymmeneksi vuodeksi. Sitten olisi tarkastelun aika, onko ollut hyötyä.
- pikkasen pläski
Meille vai teille:
http://img.timeinc.net/officepirates/files/images/blog/fat_lady_470x705.jpg- Pukeli
toi tukka on niin kummallinen vai onko sitä tuolla taempana ollenkaan?
- ;))))))
Normaalipainoinen muka olen, vaikka vatsassani navan alla kelluu läskivara uimarengas;)) joopa, joo, kyllä mun painosta 10kg vois ihan helposti puottaa ja sitten olisin vasta tyytyväinen itseeni, mutta luonto on niin heikko ja makea vetää puoleensa;) Ei tyytyväinen itseensä:(
21,5
Ei valittamista ;O)
Kansanterveydellisestä aikapommista kuiteskin sen verran,että ihan sama sitä toisaalta on miten elämänsä taitaa viettää tai missä painoissa viimekädessä.Geenit ne taitaapi määrätä loppupeleissä...
Laihoja,hyväkuntoisia,itsensä hoitaneita hyvin kurjine vaivoineen löytyy.Ihan samoin kuin toisinpäin eli lihavia ,röökaavia,vähemmän itsensä "huoltamiseen" paneutuneita terveitä ja hyvinvoivia löytyypi.
Vaivat ne riesakseen saapi,jos on saadakseen,teki mitä teki .- ihan mukava.
26,5 eli aika sopiva. Mutta kun se paino on yläakselilla. Puserot kokoa 44-46 ( kuppi E tai EE) ja farkut 29-33 tuumaa, riippuu vähä merkistä. Revi siitä sitte !
Vaakaan ja painoindeksiin hurahtaneiden pitää kuitenkin muistaa, että lihas painaa itse asiassa enemmän kuin läski. =)
Mutta kyllähän noita pahasti ylipainoisia on näköjään hälyttävän paljon... En ole vielä päässyt sinne asti, painoindeksi on 19,9, eikä meillä niin hirveästi ole suvussa ylipainoa... Mutta aika näyttää.onneksi olen saanut hieman pois. Painoindeksi 29,3.
mitoilla normaalien rajoissa :)
23.5...vaan löysää kyllä omasta mielestä ihan liikaa ;)...ja se ei auta asiaa, että pulla/suklaa maistuu NIIN hyvälle!
Tupakkiakin kuluu...- indeksit ?
26,5. Ongelma (?) onkin se, että kuppikoko E ja EE. farkut 29-33 tuumaa merkistä riippuen. Paino siis yläakselilla.
- indeksini
yli 40
- tania 78
Onko tuo laskuri ihan ok ??
Itse diabeetikkona ja painoani tarkkailevana...
??
Juuri laihduin 7kg ja painoindeksin mukaan olen "ihannepinossani" eli painoindeksi ALLE 22 !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136