En oikein ymmärrä miten joku voi väittää poliitikkoja hyvätuloisiksi. Itse en ainakaan kovin mielelläni rupeaisi julkkikseksi niin pienellä palkalla. Minä olen pääministeriä arvokkaampi, koska tienaan vuodessa enemmän. Nettotulot ovat tärkeimmät, sillä bruttotulot ovat vain jokin kuvitteellinen arvo.
Palkkatuloni ovat vuodessa 50000€, josta minulle jää käteen tuo 35000€. Lisäksi minulla on reilu miljoonan osakesalkku, joka kasvaa n. 10-15% vuodessa. Tienaan siis verottomasti arvonnousuja vuodessa 100000-150000€. Kun ei myy, ei mene veroja. Jos tuosta potista myy tuhlatakseen joutuu maksamaan 17% veroa, kun on on pitänyt yli 10 vuotta.
Ajatellaan siis minä vastaan Vanhanen. Vanhanen tienaa ministerin ja kansanedustajan palkalla 120000€ vuodessa, josta hänelle jää käteen mitättömät n. 60000€ vuodessa 50% verojen jälkeen. Entäpä minä, jos tuhlaisin salkustani, joka vuosi 100000€, niin että se kasvaisi enää ainoastaan 50000€ vuodessa.
Sain siis nettona ansiotuloja 35000€ ja pääomatuloja (1-0.17)*100000€=83000€. Joten käteen jäävä tulo oli yhteensä 83000 35000=118000€ vuosi, kun Vanhasella oli ainoastaan 600000€/vuosi. Olen siis kaksi kertaa arvokkaampi ja tärkeämpi kuin pääministeri.
Ihmettelen vieläkin, että joku voi olla niin tyhmä, että kadehtii alipalkattuja poliitikkoja. Jos ovat hoitajat alipalkattuja, niin on myös pääministerikin. Pellejä koko sakki.
Poliitikot alipalkattuja
pellejä
2
88
Vastaukset
- palkka
Rivikansanedustaja tienaa reilut 6.000 €/kk - tehollinen työaika ollee n. 20 H/vko ja lisäksi on taksisetelit, avustaja, valiokuntamatkat ym. etuja. Kyllä minä pitäisin kansanedustajia liiankin hyvätuloisina teholliseen työaikaan verrattuna. Kysin muuten eduskunnan kirjastonhoitajalta, että käyttävätkö edustajat ko. kirjastoa. Vastaus oli ei vaan avustajat käyttävät.
viimekäynnillä Sinulla olevan ylikorostunut ego, ja että se saattaa vääristää maailmankuvaasi :))?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047