miten eroon epäselvästä puheesta?

mumisija

Olen jo parikymppinen mies, mutta ajoittain puhun huomaamattani todella epäselvästi: Nopeasti, hiljaisella äänellä ja jätänpä jopa jotain tavuja välistä. Eli kukaan ei saa mitään selvää mutinastani.
Yleensä sentään puhun suht' selvästi vaikkakin aika nopeasti.. Onko kellään mitään helppoa vinkkiä tai kuulostaako yhtään tutulta ongelmalta.

8

3198

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilja

Sä kuulostat ihan mun poikaystävältä ton tekstin perusteella, sillä on välillä sama ongelma ku sullakin =)

Yritä vaan kiinnittää huomiota puheesees. Harjottele puhumaan sujuvasti, siis tarpeeks kuuluvasti ja hitaasti. Heti ku huomaat et puhees menee epäselväks nii alotat alusta ja puhut selkeemmin.

En tiiä oliko tästä mitään apua, toivottavasti =) Pitkäjänteisyyttä vaan peliin!

• summer girl

Jep, oon samaa mieltä liljan kans.. Varsinkin muista puhua tarpeeks HITAASTI... =) Mulla meinaa muuten joskus olla kans sama ongelma, mutta mä avitan huonoa puhekykyä "puhumalla" käsillä:) Joo en suosittele.. Kaikki pitää vähän sekona, ku alat huitoon käsillä, ku et saa jotain sanaa sanottua ;)
        Hyvää kesää sulle!

• tiina

Mulla on sama ongelma, eli puhun tosi nopeesti ja hiljaa. Jos juttelen jollekin vieraammalle tyypille, joka ei välttämättä osaa tulkita mun mongerrusta mä yleensä puhun tietoisesti kovempaa ja yritän artikuloida selvemmin. Tempoon ainakaan mä en pysty vaikuttamaan, en vaan yksinkertaisesti osaa puhua hitaasti.

• opetusta

Ihan hyvin voit mennä vaikka puheopetukseen. Samat säännöt yleensä kun laulamisessa. Hengitys on tärkeää ja äänen muodostaminen. Monet käyvät puhetunneilla oppiakseen puhumaan selkeämmin ja paremmin joko ammatillisista tai henkilökohtaisista syistä. Jos oikeasti haluat ammattilaisen ohjeita käy vaikka kerran kokeilemassa.

• Anonyymi

Mulla on sama ongelma (13v)

• Anonyymi

mutsis oli ongelma ku sua teki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutsis oli ongelma ku sua teki

Parane pian❤️‍🩹❤️‍🩹

• Anonyymi

istutko liikaa vessassa ?
      liiallinen rikinhajun eli pierunhajujen hengittäminen johtaa tuollaiseen puhevikaan, syy on aivoissa silloin.
      se menee ohi kun ostat jatkossa pyykkipoikia jotka laitat nenääsi kun istut kakalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3265
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1767
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1379
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe