Mummovoimaa!
Mikä oikeasti on, kun tuntuu, että elämä aina potkii päin pläsiä vai onko sitä, että sen sallii ihan itse?
Mitä sitten vaikka onkin mummo?
Ei se kenestäkään muumiota tee.
Joku voi olla muumio neljäkymppisenä ja joku virkea ko rippikouluikäinen - mummoudesta huolimatta taikka ehkä juuri sen takia?
Lapset jo aikuisia, itselleen saa elää ja miten tahtoo.
Mutta kun olen katsellut ikäisiäni eronneita - olkoon sitten mummoja tai ei niin:
mikä hirveä vimma on löytää " uusi " mies?
Meidän ikäiset miehet - joko naimisissa tai eronneet tai peräkammaripoikia.
Eronneet on laulu sinänsä, ne on vaimot potkineet huis helvataan ja naimisissa olevista ei pal kantsuu olla kiinnostunut.
Onkohan OIKEASTI olemassa mies - jotain kuudenkympin alle - jolla asiat ihan reilassa?
Ettei aamu ala koskenkorvalla ja jatku sitä rataa pitkin päivää?
Juhlia tietysti saa, mutta ei päätoimisesti.
Eikä se silloin mitään juhlimista enää ole vaan raakaa ryyppäämistä eikä sellaisen seura ole mistään kotoisin.
Mietin, että missä liikkuu ns tavallisia miehiä?
Ei varmasti näy ei kuulu jos joku hakee seuraa?
Mutta eihän se mies pääasia ole, vaan se, että tulee toimeen itsensä kanssa.
Paljon mummopoweria naiset kehiin!!
Mummovoimaa!!!
25
1249
Vastaukset
- Puidenhalaaja
Joku tilapäinen mielenhäriö minullakin oli, kun tässä välillä haaveilin siitä miehestä. Onneksi ei osunut kohdalle, kun nyt on tauti ohi. En minä miehiä moiti,ihan mukaviahan näillä palstoillakin vilahtelee, mutta pitää sitä nyt tällä iällä osata elämästä nauttia ihan issekseenkin. Mummopoweria tosiaan vaan kehiin niin elämä maistuu. Ei vanha sydän enää kestäiskään sitä tunteiden myllerrystä:D
- pöpöli
Nyt se sydän kestääkin on kokemusta ikää arvostaa toista eri tavalla kun nuorena...sillon jalat meni helposti alta.Mutta nyt sydän etsii kypsää ihmistä ja kyllä ne helmat heiluu ja hajuvesi tuoksuu et heikonpii pyörryttää mutta vain yhdelle ...sitten kun vastaan tulee.4lapsen mummi ja ilonen tästäkin päivästä.
- Kaikki eivät kestä
pöpöli kirjoitti:
Nyt se sydän kestääkin on kokemusta ikää arvostaa toista eri tavalla kun nuorena...sillon jalat meni helposti alta.Mutta nyt sydän etsii kypsää ihmistä ja kyllä ne helmat heiluu ja hajuvesi tuoksuu et heikonpii pyörryttää mutta vain yhdelle ...sitten kun vastaan tulee.4lapsen mummi ja ilonen tästäkin päivästä.
sen hengittämistä!
Puhtaus ja terveellisyys on tärkeintä. - hajuvesiä
Kaikki eivät kestä kirjoitti:
sen hengittämistä!
Puhtaus ja terveellisyys on tärkeintä.Saan itsekkin pään kipeeks voimakkaista tuoksuista.Eiköhän se kemian tuoksu riitä.
Kyllä Sinä niin väheksyvään sävyyn puhuit meistä aikuisista miehistä, että en taida ollenkaan tuntea meitä höveleitä essolaisia. Me kaikki olemme sivistyneitä, ymmärtäväisiä ja naisia kunnioittavia miehiä.
Vilkuilemme sopivan innokkaasti Essolla vierailevia vieraita naisia, mutta emme ylenkatso kotikylän tyttöjäkään, sillä eihän sitä koskaan tiedä .... Me emme liikaa lotraa alkoholin kanssa, vaan otamme vain sen verran, että miehisyytemme ei siitä kärsi.
Me hövelit essolaiset emme tietenkään tuppaa väkisin naisten seuraan, mutta pyrimme kuitenkin käyttämään hyväksi kaikki tarjoutuneet tilaisuudet, joten olemme siis sellaista perususkollista aviomiestyyppiä. Joukossamme ei olekaan eronneita hunsvottimiehiä, vaan kaikilla on pitkä avioliitto takanaan.- Essolla?
Mihin teidän pitkät liitot jäivät? Kävivätkö jotkut hunsvottimiehet ne hajottamassa..., vai leskiäkö olette?
- Joopa joo, joooh
risto , , Mitäs sinä tulit tänne kirjoittelemaan, enkö minä riitä, kysyn vaan. ? eikö me sovittu jotain, ei voi luottaa, ei voi.
Essolla? kirjoitti:
Mihin teidän pitkät liitot jäivät? Kävivätkö jotkut hunsvottimiehet ne hajottamassa..., vai leskiäkö olette?
Istuskelemme päivisin Essolla siitä syystä, että olemme hyvin huomaavaisia miehiä, ja annamme vaimojemme toteuttaa itseään. Kun aamulla havaitsemme, että vaimomme alkavat siivota, niin silloin poistumme huomiota herättämättä Essolle kaljalle, jotta vaimoillamme olisi mahdollisimman hyvä siivousrauha kotona.
Kun illalla palaamme kotiin, niin essolaisten vaimot ovat kotona hyvin hiljaisia ja nääntyneitä raskaan siivouspäivän jälkeen, joten eivät he enää jaksa meille lainkaan rähistä, vaikka henki haisisikin hieman liikaa keskioluelle. Juuri tässä vaimojen oikeanlaisessa kunnioittamisessa on essolaisten pitkien avioliittojen salaisuus.
- ladypoweria
vaan kehiin!
mummo 39 vuotiaana ensimmäisen kerran. Voi sitä onnea. Nyt olen 50v ja viiden lapsen isoäiti. Vanhin näistä mukulista kun suuttuu niin sanoo, että senkin mummo...minua se jaksaa aina naurattaa. Minä kouluttaudun edelleen ja olen nuorekas. Vaivoja en valittele..sainhan 4v sitten uuden polvinivelen joten tere tulemast elämä. Täällä sitä tullaan ollaan ja nautitaan. Olen ollut avioliitossa 32v ja ymmärrän hyvin ihmisiä jotka eivät halua olla yksin. Kyl kaverin kans on kivampaa ku yksikseen. Vaikka marmatankin usein. Koitan tulla kiltiksi kun ajattelen että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. HUHUU!
kauhee kehu päällä ,ollaan niin kovas kunnos ja reippai.
Tulkaa sitten auttamaa ja kantamaa noit pahukse petoni harkoi.
Mää vanha ja vaivanen saan yksin resuta siellä ja riskit joutilaat naiset uhoo sohvalla.
Hypätkää lähimpään kulkupeliin ja suunatkaa Turun linjaauto asemalle,siäl on opasteet eteenpäin.- enkelitrio
Matkal ollaa.Mää ota korvapuustei ja kahvet mukkaa.
Kerkiiks olleska piänt paussii pitämää?
Mitä sää simmossii kantelet ? Hommaa kärryt !Mää
voin tuara,jossei siäl raksal ol.Noit on simmose kakspyärese,muttei net kotsut ol,niis voi lykkii vaiks meit vähä raisnasempiiki mammoi. enkelitrio kirjoitti:
Matkal ollaa.Mää ota korvapuustei ja kahvet mukkaa.
Kerkiiks olleska piänt paussii pitämää?
Mitä sää simmossii kantelet ? Hommaa kärryt !Mää
voin tuara,jossei siäl raksal ol.Noit on simmose kakspyärese,muttei net kotsut ol,niis voi lykkii vaiks meit vähä raisnasempiiki mammoi.tuuppaamaa,kamal hätä ja tohina.
Yks äijä juur polki ohitte ja huikkas et pitkäripane mene lakko.
Mahtak joulun ollenka tarvit puuliiteris käyrä?- enkelitrio
koti-kiusattu kirjoitti:
tuuppaamaa,kamal hätä ja tohina.
Yks äijä juur polki ohitte ja huikkas et pitkäripane mene lakko.
Mahtak joulun ollenka tarvit puuliiteris käyrä?Kotikiusattu puhuu rumii.Mää mittää tuuppaamisest..
Mää ole rakkausavioliitos.Fhyi sunt senttäs !
Onks sulki simmone salapullo?Ja mää ku luuli.... enkelitrio kirjoitti:
Kotikiusattu puhuu rumii.Mää mittää tuuppaamisest..
Onks sulki simmone salapullo?Ja mää ku luuli....yks sama ,mitäs mahda ajatel?
Kaikil tosi miähil on pottu pino välis,saa sit kavereil tarjot.
Em mää ite ,apsoluuttine miäs,hyi olkko koko ajatuski puistatta.- enkelitrio
koti-kiusattu kirjoitti:
yks sama ,mitäs mahda ajatel?
Em mää ite ,apsoluuttine miäs,hyi olkko koko ajatuski puistatta.mut mää siit tuuppaamisest ole kuullu muutaki...
enkelitrio kirjoitti:
mut mää siit tuuppaamisest ole kuullu muutaki...
tommossi puhu kuulema,ei mee siviä luantte tommossi puhut.
Joko sää ole rauhottunu eilisest?josses ol nii tul syli vähäks aikka,mää hyssytä.- enkelitrio
koti-kiusattu kirjoitti:
tommossi puhu kuulema,ei mee siviä luantte tommossi puhut.
Joko sää ole rauhottunu eilisest?josses ol nii tul syli vähäks aikka,mää hyssytä.Olemmää taiks emmää olekka,hyssytä vaa.Oli,eiku totanoi tiätyste piti sanomani et olis
kiva vähä pittää kärest kii.Kauhia,joku voisis luul et mää ole sunt pitäny kärest kii ;) Onneks korjasi. enkelitrio kirjoitti:
Olemmää taiks emmää olekka,hyssytä vaa.Oli,eiku totanoi tiätyste piti sanomani et olis
kiva vähä pittää kärest kii.Kauhia,joku voisis luul et mää ole sunt pitäny kärest kii ;) Onneks korjasi.viime päivin o ollu paljo sotku sivuil.
Jos vaa joskus nähtäis nii kyl mar mää kärest kii pitäsi,pitäsi oikke mielellän.
Ei ol sanottu vaik jonku piäne pusunki lykkäisi.- enkelitrio
koti-kiusattu kirjoitti:
viime päivin o ollu paljo sotku sivuil.
Jos vaa joskus nähtäis nii kyl mar mää kärest kii pitäsi,pitäsi oikke mielellän.
Ei ol sanottu vaik jonku piäne pusunki lykkäisi.punastuu ja jää vartomaa...
Ny tarttee taas alkaa noit ilta-askereit,juu nou.
Lähettää ! - siskos b
enkelitrio kirjoitti:
Kotikiusattu puhuu rumii.Mää mittää tuuppaamisest..
Onks sulki simmone salapullo?Ja mää ku luuli....Sää ole kyl ymmärtäny vääri.
Ei varppi kotikiusattu puhu rumii.
Se o muut miähe ku puhuva tuuppamisest siin piip
miäles. Koit pittä vaa miälikuvitukses kuris.
Suur hali sul ja kiusatul. - mummoo
koti-kiusattu kirjoitti:
yks sama ,mitäs mahda ajatel?
Em mää ite ,apsoluuttine miäs,hyi olkko koko ajatuski puistatta.kuiteskin, mitä kaunistelet:)
- enkelitrio
siskos b kirjoitti:
Sää ole kyl ymmärtäny vääri.
Ei varppi kotikiusattu puhu rumii.
Se o muut miähe ku puhuva tuuppamisest siin piip
miäles. Koit pittä vaa miälikuvitukses kuris.
Suur hali sul ja kiusatul.Taas :)juu,mää koita.
- HTZA
Minulla on hyvä, nykyaikainen ammatti.
Olen töissä, palkassa en ihan, pärjää pankkimiehille.
Tilillä on jokunen.
Vartalo on hyvä, keväällä jumalainen.
Puhun neljää kieltä, osaan hyvin perho- ja muun kalastuksen.
Kaksi omillaan toimeen tulevaa, isäänsä tulleet, kauniit tyttäret.
Ihan kiva ja nopea auto.
Asunto sekaisin, kaipaa naisen kättä, mutta en niitä oikein usein tuo, siivoan pari kertaa vuodessa.
Silkkiä ja samettia löytyy sieltä sun täältä.
Mihin minä mummoa tarvitsen? Tavallinen mies? - jartsev
vain ympärillesi. Täälläkin niitä on aivan pilvin-pimein,tavallisiakin vaikka teeskentelevät olevansa vaikka mitä niin äläs usko. Kimppuun vain rohkeesti jos tuntuu, että...vasta kaikua saat varmasti.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151