Pojalla todettiin prick-testeissä allergiaa kissalle ja koiralle. Koiran aiheuttama "paukama" oli 10 mm ja kissan 8 mm. Meillä oli pari vuotta sitten koira, kissaa ei ole ollut koskaan. Kertooko nuo tulokset voimakkaasta allergiasta? Voiko poika oireilla kissalle pelkästään sen takia, että on päivähoidossa ja tarhakavereilla eläimiä?
Allergian vahvuus?
2
526
Vastaukset
- oireilla
kissalle vaikkei olisi kotona ollut koskaan lemmikkinä kissaa. Kun itse kävin allergiatesteissä, oireilin vahvasti mm. hevoselle ja marsulle, vaikka olin nähnyt sellaisia tosi harvoin ja hevosenkin selässä istunut varmaan kaksi kertaa silloisen parinkymmenen vuoden elämäni aikana.
- allergikko
kun kerrostalossa samassa rappukäytävässä (opiskelija-asuntola, siksi ei tiukkoja sääntöjä) luuhaili koko ajan kissoja .Pölyt tulivat asuntoon käytävästä, ja poika sairastui astmaan parin vuoden altistuksen jälkeen. Sai astamkohtauksen esim. junassa, jossa samassa vaunussa oli kissoja kuljetushäkissä. Oman allergiani vuoksi ei meillä ole ollut itsellä kissaa. Allergiatesteissä ainut positiivinen reaktio tuli kissasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201590
- 191478
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249