Mitä sitä kannattaisi vielä kokeilla tähän niska-hartia vaivaa, joka jatkunut pitkään, ilmeisesti jo kroonistunut? Olen kokeillut hierontaa,tavallista fysioterapiaa, venyttelyjä, keppijumppaa ne vain pahentavat oireita. Sitten lääkkeistä olen kokeillut Sirdaludia, Opamoxia, Disperiiniä, Buranaa, Celebraa, Voltaren Rapidia, niillä ei vaikutusta. Parhaimman avun olen saanut kiropraktikolta, joka aukoi niskan ja selän nikamalukkoja, mutta eivät pysy auki, apua vain muutamaksi päiväksi tai viikoksi? Parin vko:n päästä aloitan omt-fysioterapian, osaa kuulema avata nikamalukot ja sitten ohjaa itse tekemään oikeita liikkeitä. Oletan että pätevämpi kuin tavis fysioterapeutti, joka ei osannut auttaa minua yhtään. Käsittääkseni lihakseni ovat niin jännittyneet että vetävät helposti nikamani virheasentoon....
kenelläkään kokemusta Triptyl-lääkkestä? Olen valmis jo kokeilemaan mitä vain...vinkkejä saa antaa!
tension neck ei vain parane!
30
7305
Vastaukset
- 26 vee tyttö
On kokeiltu lääkkeet laidasta laitaan, liikunta, hieronta, fysioterapia, omt, akupunktio jne...ja mikään ei auta :(
- aune
Oletko sä kokeillut tpiptyl-lääkettä? Mä aattelin pyytää lääkäriltä, et kirjoittas sitä mulle kokeeksi....
- Tyttö 26 vee
aune kirjoitti:
Oletko sä kokeillut tpiptyl-lääkettä? Mä aattelin pyytää lääkäriltä, et kirjoittas sitä mulle kokeeksi....
pitäsköhän mennä kinuamaan työterveyslääkäriltä? Ja joo, vastaus tälle viimeisimmälle kirjoittajalle, ollaan kyllä kokeiltu (aunekin näköjään) liikunnat yms. ilman suurempaa tulosta. Raivostuttavan huono olo vaan jatkuvasti.
- särky
kiinnostaa...?? kuinka moni saikulla tension takia?? itselleni määrättiin psykoosi lääkkeitä =/ vaikka olen psyykkisesti aivan terve!!
- Nasu-74
Olen säännöllisesti syönyt selkäkipuihini kyseistä lääkettä, toimii kipukynnyslääkkeenä.Itselleni määrättiin kahta eri kipukynnyslääkettä, toista otin aamulla ja toista illalla. Lääke toimi jollakin tasolla, mutta eihän sekään ihmeitä tehnyt. Mutta voin suositella.
- karin
Mä kärsin kanssa vuosia jännitysniskasta ja Triptyl oli se joka siihen auttoi, otan edelleen 10 mg iltaisin. Saattaa väsyttää aluksi, mutta väsymys kyllä menee ohi!
- helpompaa teille
ja varmaan tervellisempääkin hoitaa asia kuntoon.
miksi pitää käyttää lääkkeitä,jos vika on siis lihaksissa jotka jumissa?
Miksi ette hoida lihaksia kuntoon ja anna niille mahdollisuus toimia niinkuin ne on suunniteltu,lihasten jäykkyys ei tule yksin siihen on aina syy ja jos lääkäriin b´vaan erehdyt menemäään niin lääkäri hoitaa niinkuin hänet on koulutettu.eli läääkettä huiviin ja oireet jatkuu
kansanparantaja hoitaa niinkuin hänet on koulutettu, vääntää kääntää kikottaa hellästi.
kiro kävelee vartissa yli ja on hyvä olo hetken, sit taas oireet jatkuu.
oletteko kuinka innokkaita tekemään itsenne hyväksi voimistelua venyttelyä, liikuntaaa, kuntosalia ym. en huomannut et onko niitä yritetty , kirjoittaja kertoi kyllä että kaikkea on yritetty.....
oletko tututstunut esim googlen kautta seuraaviin todella hyviksi havaittuihin hoitomuotoihin eli
manuaaliterapeutti, mynämäki
kuntohoitaja,padasjoki
tasapainopiste jyväskylä
kertokaahan sitten kokemuksenne miten tulitte lääkärin hoidosta huolimatta kuntoon. - aune
helpompaa teille kirjoitti:
Miksi ette hoida lihaksia kuntoon ja anna niille mahdollisuus toimia niinkuin ne on suunniteltu,lihasten jäykkyys ei tule yksin siihen on aina syy ja jos lääkäriin b´vaan erehdyt menemäään niin lääkäri hoitaa niinkuin hänet on koulutettu.eli läääkettä huiviin ja oireet jatkuu
kansanparantaja hoitaa niinkuin hänet on koulutettu, vääntää kääntää kikottaa hellästi.
oletteko kuinka innokkaita tekemään itsenne hyväksi voimistelua venyttelyä, liikuntaaa, kuntosalia ym. en huomannut et onko niitä yritetty , kirjoittaja kertoi kyllä että kaikkea on yritetty.....
oletko tututstunut esim googlen kautta seuraaviin todella hyviksi havaittuihin hoitomuotoihin eli
kuntohoitaja,padasjoki
tasapainopiste jyväskylä
kertokaahan sitten kokemuksenne miten tulitte lääkärin hoidosta huolimatta kuntoon.Voi kuule, olen käynyt kuntosalilla ja jumppaillut (venytellyt aina niiden jälkeen kunnolla) mutta oli pakko jättää pois, kun olo meni huonoksi ja niska alkoi vain jäykistyä ja kipuilla enemmän. Tuntuu, että kaikki mitä teen käsillä vetää nivelet väärään asentoon, enkä saan niitä venyttelemällä ainakaan niskasta itse takaisin oikeaa asentoon. Ja kun nivelet fasettilukossa niin juuri jumppa ym. vain pahentaa sitten oloa. venyttelen kuitenkin joka tapauksessa päivittäin, useita kertoja päivässä 2-3 kertaa yleensä, ei siitäkään ole ollut mitään apua, tuntuu kyllä joidenkin venyttelyliikkeiden jälkeenkin, että nekin vain pahentavat oloa, ilmeisesti liika venytyskin vetää nivelet virheasentoon. Eli mun pitäis jotenkin saada katkaistua tämä kipukierre, ja sitä mukaa lihaksetkin rentoutuisivat, (kun lihas tuntuu kipeältä, sitä jännittää automaattisesti enemmän kuin tervettä lihasta, ei osaa olla aivan rentona) sitten kun kipu pois ja lihakset rentoutuneet ja tietty fasettilukot saatu pysymään auki, voin kyllä venyttelyllä ja jumpalla saada oireet pysymään vaikka loppuiän poissa.
Jos olisikin vain pelkästään lihasjäykkyyttä, niin jumppa, kuntosalit, venyttelyt estäisivät helpostikin isompien vikojen syntymisen.
Mainitsenpa vielä tosta kokemuksestani fysioterapiassa, sain 10 hoitokertaa. Fysi-lehdestä luin nyt jälkeenpäin, että fysioterapeutti osaa tunnustella, jos on nikamalukkoja tai tulehdusta, ja silloin kaikenlainen käsittely ja hieronta, jumppa ym vain pahentaa tilaa. Minulla oli ilmeisesti epäpätevä fysioterapeutti, ei hoksannut, että minulla oli tulehdusta eikä huomannut fasettilukkojani. Enhän minä itsekään tiennyt niistä mitään! Opetti minulle vain itsehoito-ohjeita, kuntosaliharjoituksia ja hieroi aina lihaksiani hyvin. Ja minä tein tunnollisesti kotona aamusta iltaa kaiken niin kuin piti. No olo vain paheni! Niinpä nyt aion kokeilla tuota omt-fysioterapeuttia, koska hänen pitäisi huomata nikamalukot, kun ne avataan säännöllisesti, niin jumpat ja venyttelyt voivat sitten jopa auttaa (toivon niin!!)
Oletan, että sinulla ei itselläsi ole ollut fasettilukkoja niskassa tai tension neck -diagnoosia. Rintarangasta ja selästä voi paljon helpommin saada fasettilukot itse auki, mutta niska onkin sitten aivan toinen juttu!
Ilman muuta liikunta kannattaa, sitä en kiellä, mutta ehdottomasti tärkeintä on ennalta ehkäisevä liikunta. Kun on päässyt huonoon kuntoon, ei sieltä helpolla nousta. - karin
helpompaa teille kirjoitti:
kuntohoitaja,padasjoki
tasapainopiste jyväskylä
kertokaahan sitten kokemuksenne miten tulitte lääkärin hoidosta huolimatta kuntoon.Kyllä on kuule kokeiltu vaikka mitä ja pitempi aikaista apua ei ole ollut mistään. Jos tämmöistä vaivaa ei itellä ole ollut niin tätä ei ymmärrä!!!
- aune
karin kirjoitti:
Kyllä on kuule kokeiltu vaikka mitä ja pitempi aikaista apua ei ole ollut mistään. Jos tämmöistä vaivaa ei itellä ole ollut niin tätä ei ymmärrä!!!
Millä annoksella sä aloitit ton Triptylin? Kauanko olet sitä käyttänyt? Millainen olo sulla oli pahimmillaan ja millainen olo nyt kun käytät triptyliä? Kiinnostaa kovasti tietää...
Onko sulla fasettilukkoja aukaistu? Ovatko pysyneet auki? - äskeisillä jutuilla
aune kirjoitti:
Millä annoksella sä aloitit ton Triptylin? Kauanko olet sitä käyttänyt? Millainen olo sulla oli pahimmillaan ja millainen olo nyt kun käytät triptyliä? Kiinnostaa kovasti tietää...
Onko sulla fasettilukkoja aukaistu? Ovatko pysyneet auki?ja tiedän kyllä niskakivusta kun siitä yli 2 vuotta kärsin päätä ei voinut kääntää kuin hidastetuissa elokuvissa tyyliin.
lääkkeitä vaan silloin annettiin. itse sai hoitaa kuitenkin itsensäkuntoon vajavaisin tiedoin, mutta siitä oppii kyllä.
röngtenissä ei näkynyt oikein mitään huomauttivat joutsenniskasta vain.
kävin sitten u´seamman kerran kansanparantajalla joka käsitteli ala ylä selän ja niskat.
viimeisin kansanparantaja jolla kävin asian takia asuu valkealassa. löytyy luettelosta K.M
se vaan piti sormia hellästi niskassa ja minä käänsin päätä oikealle,vasemmalle ylös alas jne eikä tuntunut miltään.
sen jälkeen niskat olleet kunnossa lukuuottamatta muutamia lavan kramppeja jotka jontuu lihasten väärästä asennosta, käyttämättömyydestä jne jotak liittyvät koko lihaksistoon, mutta nyt hoitelen niitä venyttyksin ja ohjeistettujen liikeiden avulla katso www. tasapainopiste.fi ja unohda ne triptylit ja sellaset. ei niskat niillä tule kuntoon oireet vain tukahdutetaan. - kokeiltu
aune kirjoitti:
Voi kuule, olen käynyt kuntosalilla ja jumppaillut (venytellyt aina niiden jälkeen kunnolla) mutta oli pakko jättää pois, kun olo meni huonoksi ja niska alkoi vain jäykistyä ja kipuilla enemmän. Tuntuu, että kaikki mitä teen käsillä vetää nivelet väärään asentoon, enkä saan niitä venyttelemällä ainakaan niskasta itse takaisin oikeaa asentoon. Ja kun nivelet fasettilukossa niin juuri jumppa ym. vain pahentaa sitten oloa. venyttelen kuitenkin joka tapauksessa päivittäin, useita kertoja päivässä 2-3 kertaa yleensä, ei siitäkään ole ollut mitään apua, tuntuu kyllä joidenkin venyttelyliikkeiden jälkeenkin, että nekin vain pahentavat oloa, ilmeisesti liika venytyskin vetää nivelet virheasentoon. Eli mun pitäis jotenkin saada katkaistua tämä kipukierre, ja sitä mukaa lihaksetkin rentoutuisivat, (kun lihas tuntuu kipeältä, sitä jännittää automaattisesti enemmän kuin tervettä lihasta, ei osaa olla aivan rentona) sitten kun kipu pois ja lihakset rentoutuneet ja tietty fasettilukot saatu pysymään auki, voin kyllä venyttelyllä ja jumpalla saada oireet pysymään vaikka loppuiän poissa.
Jos olisikin vain pelkästään lihasjäykkyyttä, niin jumppa, kuntosalit, venyttelyt estäisivät helpostikin isompien vikojen syntymisen.
Mainitsenpa vielä tosta kokemuksestani fysioterapiassa, sain 10 hoitokertaa. Fysi-lehdestä luin nyt jälkeenpäin, että fysioterapeutti osaa tunnustella, jos on nikamalukkoja tai tulehdusta, ja silloin kaikenlainen käsittely ja hieronta, jumppa ym vain pahentaa tilaa. Minulla oli ilmeisesti epäpätevä fysioterapeutti, ei hoksannut, että minulla oli tulehdusta eikä huomannut fasettilukkojani. Enhän minä itsekään tiennyt niistä mitään! Opetti minulle vain itsehoito-ohjeita, kuntosaliharjoituksia ja hieroi aina lihaksiani hyvin. Ja minä tein tunnollisesti kotona aamusta iltaa kaiken niin kuin piti. No olo vain paheni! Niinpä nyt aion kokeilla tuota omt-fysioterapeuttia, koska hänen pitäisi huomata nikamalukot, kun ne avataan säännöllisesti, niin jumpat ja venyttelyt voivat sitten jopa auttaa (toivon niin!!)
Oletan, että sinulla ei itselläsi ole ollut fasettilukkoja niskassa tai tension neck -diagnoosia. Rintarangasta ja selästä voi paljon helpommin saada fasettilukot itse auki, mutta niska onkin sitten aivan toinen juttu!
Ilman muuta liikunta kannattaa, sitä en kiellä, mutta ehdottomasti tärkeintä on ennalta ehkäisevä liikunta. Kun on päässyt huonoon kuntoon, ei sieltä helpolla nousta.Jos kaikki on jo kokeiltu, eikä apua niskakipuihin ja jumituksiin ole löytynyt, niin sitten olisi varmankin aiheellista tutkia ongelman syytä tarkemminkin!
Mikä on hampaiden, hammaskontaktien ja purennan tila?
Entä amalgaamitilanne?
Voivat aiheuttaa myös kipuja ja ongelmia.
Valitettavasti on myös kokemuksiakin:( - aune
äskeisillä jutuilla kirjoitti:
ja tiedän kyllä niskakivusta kun siitä yli 2 vuotta kärsin päätä ei voinut kääntää kuin hidastetuissa elokuvissa tyyliin.
lääkkeitä vaan silloin annettiin. itse sai hoitaa kuitenkin itsensäkuntoon vajavaisin tiedoin, mutta siitä oppii kyllä.
kävin sitten u´seamman kerran kansanparantajalla joka käsitteli ala ylä selän ja niskat.
viimeisin kansanparantaja jolla kävin asian takia asuu valkealassa. löytyy luettelosta K.M
se vaan piti sormia hellästi niskassa ja minä käänsin päätä oikealle,vasemmalle ylös alas jne eikä tuntunut miltään.
sen jälkeen niskat olleet kunnossa lukuuottamatta muutamia lavan kramppeja jotka jontuu lihasten väärästä asennosta, käyttämättömyydestä jne jotak liittyvät koko lihaksistoon, mutta nyt hoitelen niitä venyttyksin ja ohjeistettujen liikeiden avulla katso www. tasapainopiste.fi ja unohda ne triptylit ja sellaset. ei niskat niillä tule kuntoon oireet vain tukahdutetaan.Oletko sinä sitten saman kirjoittaja? Kiva tosiaan kuulla, että joku on oikeasti parantunut tästä vaivasta! Antaa uskoa meille tästä jo pitkään kärsineille! Minä olen käynyt ammattitaitoisella kiropraktikolla joka aukonut nikamalukkoja niskasta ja yläselästä, mutta kun ne eivät pysy auki! Ja viikko sitten viimeksi kävin aukaisuttamassa ja nyt olo on jo taas kurja. Tuntuu kyllä niin kuin siellä jylläisi jokin tulehdus, kun olo pahene kaikesta mitä teen. Ja olo saattaa olla jo kurja aamulla heti kun herään! Hampaat on tutkittu, ei ole purentavikaa, enkä narskuttele hampaitani öisin.
Odotan innolla sitä aikaa, että voin harrastaa liikuntaa ja nauttia siitä, ilman, että olen sen jälkeen tosi kipeänä!
Miten usein sinä kävi kansanparantajalla ja missä vaiheessa olosi alkoi helpottaa? Oliko sinulla tulehdusta niskanalueella? Miten pian käsittelyjen jälkeen pystyi taas kuntoilemaan ilman särkyä tai tuntemuksia?
Minulla oireilu alkoi huimauksella ja pahanolon tunteella, voimattomuutta käsissä ja jaloissa. Sitten kun sitä alettiin hoitamaan olen kärsinyt erilaisista kivuista, tulehduksista, ja jäykkyydestä, hermosärkyä ajoittain käteen, olkapääkipua, lavanaluskipua, ylärintakehässä kipuja, takaraivolla kipua, poskiontelon alueella kipua.
Minäkin olen tähän asti vannonut itse kuntouttavani itseni, enkä minkään lääkkeiden avulla, mutta usko horjuu, koska en ole saanut mistään apua mitä minulle on neuvottu ja mitä olen tehnyt... - aune
äskeisillä jutuilla kirjoitti:
ja tiedän kyllä niskakivusta kun siitä yli 2 vuotta kärsin päätä ei voinut kääntää kuin hidastetuissa elokuvissa tyyliin.
sen jälkeen niskat olleet kunnossa lukuuottamatta muutamia lavan kramppeja jotka jontuu lihasten väärästä asennosta, käyttämättömyydestä jne jotak liittyvät koko lihaksistoon, mutta nyt hoitelen niitä venyttyksin ja ohjeistettujen liikeiden avulla katso www. tasapainopiste.fi ja unohda ne triptylit ja sellaset. ei niskat niillä tule kuntoon oireet vain tukahdutetaan.Eli oletko sama kirjoittaja?
Kiva kuulla, että joku on oikeasti parantunut tästä vaivasta! Jospa sitten minäkin kun kerta sinäkin!
Minäkin olen käynyt korjauttamassa niskaani kansanparantajalla tai perinneparantajalla, reilu vko sitten viimeksi. Mutta nikamani eivät meinaa pysyä oikeassa asennossa, hän sanoikin, että minulla ovat ilmeisesti olleet jo todella pitkään virheasennossa, niin siksi ovat näin hankalat saada pysymään oikein.
Kertoisitko tarkemmin, miten usein jouduit käymään kansanparantajalla, joutuiko käsittelemään samoja nikamia toistuvasti? Ja miten pian käsittelyjen jälkeen olosi alkoi helpottaa? Milloin pystyit taas urheilemaan ilman kipuja ja tuntemuksia?
Itselläni on todellakin hirmuinen tahto saada itseni terveeksi ja tähän asti olen jaksanut kokeilla kaikkia venyttely ja jumppaohjeita tunnollisesti, mutta usko on hiipunut, koska olo vain pahenee niistä. Epäilys siis, että jospa siellä vielä jokin tulehdus jyllää lihaksissa tai jossain ja siksi paraneminen näin pitkittyy. - karin
aune kirjoitti:
Onko sulla fasettilukkoja aukaistu? Ovatko pysyneet auki?Huomasin vasta kysymyksesi. Olen käyttänyt triptyliä 10 mg iltaisin varmaan n.4 vuotta...Kokeilin omt-fyssaria ja hieronnassa kävin erilaisissa n. 80 kertaa, eikä mitään apua! Olo oli ihan kauhee 2 vuotta, oireita jos millaisia. Yritin tässä lopettaa lääkkeen ja samat vaivat palasivat, samoin kävi yhelle mun ystävälle. Päänsärkyä on joskus, mutta ei joka päivä niin kuin ennen. On aukaistu lukkoja, ilman mitää apua.
- Anonyymi
aune kirjoitti:
Voi kuule, olen käynyt kuntosalilla ja jumppaillut (venytellyt aina niiden jälkeen kunnolla) mutta oli pakko jättää pois, kun olo meni huonoksi ja niska alkoi vain jäykistyä ja kipuilla enemmän. Tuntuu, että kaikki mitä teen käsillä vetää nivelet väärään asentoon, enkä saan niitä venyttelemällä ainakaan niskasta itse takaisin oikeaa asentoon. Ja kun nivelet fasettilukossa niin juuri jumppa ym. vain pahentaa sitten oloa. venyttelen kuitenkin joka tapauksessa päivittäin, useita kertoja päivässä 2-3 kertaa yleensä, ei siitäkään ole ollut mitään apua, tuntuu kyllä joidenkin venyttelyliikkeiden jälkeenkin, että nekin vain pahentavat oloa, ilmeisesti liika venytyskin vetää nivelet virheasentoon. Eli mun pitäis jotenkin saada katkaistua tämä kipukierre, ja sitä mukaa lihaksetkin rentoutuisivat, (kun lihas tuntuu kipeältä, sitä jännittää automaattisesti enemmän kuin tervettä lihasta, ei osaa olla aivan rentona) sitten kun kipu pois ja lihakset rentoutuneet ja tietty fasettilukot saatu pysymään auki, voin kyllä venyttelyllä ja jumpalla saada oireet pysymään vaikka loppuiän poissa.
Ilman muuta liikunta kannattaa, sitä en kiellä, mutta ehdottomasti tärkeintä on ennalta ehkäisevä liikunta. Kun on päässyt huonoon kuntoon, ei sieltä helpolla nousta.Älä sitä triptyyliä rupea käyttämään, annosta joutuu nostamaan vähän väliä että vaikuttaa ja sitten sen lopetus on hirveää. Itsellä lääkärin mielestä voi lopettaa kerralla ja niin tein, sitten vajaan viikon kuluttua ensiapuun kun tuntui että henki lähtee, koko elimistö sekaisin ja 4vrk valvonut. Lisäksi siitä tulee pöhnäinen olo jonka takia lopetin, kun olis taas joutunut annosta nostamaan. Ei näistä vaivoista ikään pääse eroon ja lääkkeellä pahimmat kohtaukset kuriin ,että ambulanssia ei tarvi tilata niin useasti. Olen ollut 7.5 vuotta kotona sisällä ja välillä ei auta muuta kun maata lattialla. Auton kyyti saa pumpun sekaisin ja tuntuu että taju lähtee, samoin kävely ja kaikki tärisevä kyyti. Olen tehnyt kaiken mitä voi, jumpat ja fysioterapiat. Omaa rahaa laittanut 50.000e kuntoutuksiin ja hoitoihin yhteiskunnan laittamat rahat, jotka voi olla moninkertaiset.
... oireet ja lääkkeet tuttuja:) En minäkään lukuisista hoidoista,lääkkeistä ja "itsehoidosta"
ole juuri apua saanut.Muutama vuosi sitten omt-terapia kyllä helpotti oloa mutta yllättäen vain tilapäisesti.Kipukynnyslääkkeet auttaa varmaankin itse kipuun mutta eihän ne poista varsinaista aiheuttajaa,itselleni ne eivät sopineet sivuoireiden vuoksi,käsien vapinaa yms. mutta tuo kiusallinen vapina kuulemma on aika harvinaista joten varmaan voit kokeilla.- hoidettu
Ei se selän ja niskan lukkojen availu yksinään tuo pitkää helpotusta. Pitäisi korjata myös se vika, joka niitä lukkoja sinne aiheuttaa.
- ja jos viittaat kuuluisaan
Si niveleen olen edelleen samoilla linjoilla paitsi pitää korjata se mikä sen si nivelen virheasennon ja sitäkautta lukkotilat kroppaan aiheuttaa.
eli ne lihakset jotka eivät ole työskentelyssä mukana pitää saada toimimaan oikein ja olen havainnut etä siitä aletaan vihdoin viimein puhumaan. ja hoitamaan. esim oikeaoppisella lihas venytyksillä taiotaan liikettä niihin lihaksiin jotka ovat passivoituneet ja toiset lihakset joutuu tekemään heidän työnsä.
kannattaisi kokeilla esim googlella tasapainopiste ja funtsia asiaa - hoidettu
ja jos viittaat kuuluisaan kirjoitti:
Si niveleen olen edelleen samoilla linjoilla paitsi pitää korjata se mikä sen si nivelen virheasennon ja sitäkautta lukkotilat kroppaan aiheuttaa.
eli ne lihakset jotka eivät ole työskentelyssä mukana pitää saada toimimaan oikein ja olen havainnut etä siitä aletaan vihdoin viimein puhumaan. ja hoitamaan. esim oikeaoppisella lihas venytyksillä taiotaan liikettä niihin lihaksiin jotka ovat passivoituneet ja toiset lihakset joutuu tekemään heidän työnsä.
kannattaisi kokeilla esim googlella tasapainopiste ja funtsia asiaaSen on yleensä aiheuttanut kaatuminen, isku tai liukastuminen, jossa kyseinen nivel on liikahtanut ja jäänyt jumiin.
Oikeaoppisella lihashuollolla pystytään ehkäisemään tehokkaasti toimintahäiriöstä johtuvia lihaskireyksiä ja kipuja, mutta ei toki korjaamaan itse vikaa.
Mulla se oli ollu jo lapsesta saakka. Näen harrastuksissani paljon nuoria lapsia, joilla sitä jo on, jopa 8-vuotiailla, vaikka ovat harrastaneet tasapainoista urheilua. Jo lapsilla näkee kuinka monilla lantio on vinossa, jalat eri mittaiset, ryhti huono, jne. - ja muut
hoidettu kirjoitti:
Sen on yleensä aiheuttanut kaatuminen, isku tai liukastuminen, jossa kyseinen nivel on liikahtanut ja jäänyt jumiin.
Oikeaoppisella lihashuollolla pystytään ehkäisemään tehokkaasti toimintahäiriöstä johtuvia lihaskireyksiä ja kipuja, mutta ei toki korjaamaan itse vikaa.
Mulla se oli ollu jo lapsesta saakka. Näen harrastuksissani paljon nuoria lapsia, joilla sitä jo on, jopa 8-vuotiailla, vaikka ovat harrastaneet tasapainoista urheilua. Jo lapsilla näkee kuinka monilla lantio on vinossa, jalat eri mittaiset, ryhti huono, jne.monta päivää jo kulunut ehdotuksistani niskakivun hallintaan, kysymys kuuluukin että mitä olette nyt tehneet asian parantamiseksi, en tarkoita uuden lääkkeen ostoa tai annostuksen vaihtoa anhaan vaan manuaalisia toimenpiteitä? kertokaa miten lähdete liikkeelle
- aune
ja muut kirjoitti:
monta päivää jo kulunut ehdotuksistani niskakivun hallintaan, kysymys kuuluukin että mitä olette nyt tehneet asian parantamiseksi, en tarkoita uuden lääkkeen ostoa tai annostuksen vaihtoa anhaan vaan manuaalisia toimenpiteitä? kertokaa miten lähdete liikkeelle
Eli tällä hetkellä yritän kuntouttaa itseäni Robin Mckenzien kirjan avulla -Kuntouta itse niskasi. Nämä liikkeet ovat kyllä ihan samoja mitä olen aikanaan saanut myös fysioterapiasta, tässä vain joutuu tekemään liikkeitä 2 tunnin välein, onneksi olen sairaslomalla niin onnistuu. Kirjassa lukee, että olon pitäisi helpottaa parin päivän kuluttua. Viikon olen nyt aktiivisesti tehnyt liikkeitä, olo ei ole helpottanut. Välillä tulee käteen ikävää hermosärkyä auts! Mutta aion vielä jatkaa en luovuta...
Ensi viikolla pääsen omt-fysioterapiaan, sittenpä näkee tilanteen, miten päin nikamat ovat. Ovatko edes jotkut pysyneet oikein. aune kirjoitti:
Eli tällä hetkellä yritän kuntouttaa itseäni Robin Mckenzien kirjan avulla -Kuntouta itse niskasi. Nämä liikkeet ovat kyllä ihan samoja mitä olen aikanaan saanut myös fysioterapiasta, tässä vain joutuu tekemään liikkeitä 2 tunnin välein, onneksi olen sairaslomalla niin onnistuu. Kirjassa lukee, että olon pitäisi helpottaa parin päivän kuluttua. Viikon olen nyt aktiivisesti tehnyt liikkeitä, olo ei ole helpottanut. Välillä tulee käteen ikävää hermosärkyä auts! Mutta aion vielä jatkaa en luovuta...
Ensi viikolla pääsen omt-fysioterapiaan, sittenpä näkee tilanteen, miten päin nikamat ovat. Ovatko edes jotkut pysyneet oikein.En ole lääkäri enkä minkään sortin terapeuttikaan....mutta neuvoisin sua olemaan tekemättä "omin päin" niitä rentoutusliikkeitä,odottaisit omt-terapeutin antamia yksilöllisiä ohjeita sillä välttämättä ne opuksen liikkeet eivät ole juuri sinulle oikeita.Itse kävin eilen ensimmäisellä käynnillä omt-terapeutin luona ja huomenna menen taas,hän laatii mulle sopivat liike/rentoutusharjoitteet.Voin jo näin ekan kerran jälkeen sanoa että uskon saavani helpotusta tästä hoitomuodosta ja toivon että kaikki "kohtalonkaverit" myös saavat ;)
- aune
mustakatti kirjoitti:
En ole lääkäri enkä minkään sortin terapeuttikaan....mutta neuvoisin sua olemaan tekemättä "omin päin" niitä rentoutusliikkeitä,odottaisit omt-terapeutin antamia yksilöllisiä ohjeita sillä välttämättä ne opuksen liikkeet eivät ole juuri sinulle oikeita.Itse kävin eilen ensimmäisellä käynnillä omt-terapeutin luona ja huomenna menen taas,hän laatii mulle sopivat liike/rentoutusharjoitteet.Voin jo näin ekan kerran jälkeen sanoa että uskon saavani helpotusta tästä hoitomuodosta ja toivon että kaikki "kohtalonkaverit" myös saavat ;)
odottavan aika on pitkä, mulla on aika tiistaina omt-fysioterapeutille. Tulispa jo se tiistai!!!!!
Miten kauan sinä olet kärsinyt tästä vaivasta? Onko sinulla ensimmäinen kuntoutusyritys nyt? Itselläni on ilmeisesti ollut fasettilukkoja niskassa jo useita vuosia, nyt kesällä vain alkoivat vasta oireilla enemmän. Mutta siis on näitä fasettilukkoja kyllä jo availtukin, ei vain ole siltikään olo helpottanut kuin hetkeksi vain.
Miten sinulla sujuu autolla ajaminen? Minulle se on ehkä kaikista hankalinta, siinä tulee huono olo. Omt-fysioterapeuttiakaan ei omalta paikkakunnalta löydy, täytyypä nyt yrittää löytää kuski itselleni, että selviydyn ensimmäisestä kerrasta kunnialla. - aune
aune kirjoitti:
odottavan aika on pitkä, mulla on aika tiistaina omt-fysioterapeutille. Tulispa jo se tiistai!!!!!
Miten kauan sinä olet kärsinyt tästä vaivasta? Onko sinulla ensimmäinen kuntoutusyritys nyt? Itselläni on ilmeisesti ollut fasettilukkoja niskassa jo useita vuosia, nyt kesällä vain alkoivat vasta oireilla enemmän. Mutta siis on näitä fasettilukkoja kyllä jo availtukin, ei vain ole siltikään olo helpottanut kuin hetkeksi vain.
Miten sinulla sujuu autolla ajaminen? Minulle se on ehkä kaikista hankalinta, siinä tulee huono olo. Omt-fysioterapeuttiakaan ei omalta paikkakunnalta löydy, täytyypä nyt yrittää löytää kuski itselleni, että selviydyn ensimmäisestä kerrasta kunnialla.Juu, heti huomasin, että olet käynyt jo aiemminkin omt-fysioterapiassa ja sait hetkeksi avun siitä silloin...
aune kirjoitti:
Miten sinulla sujuu autolla ajaminen? Minulle se on ehkä kaikista hankalinta, siinä tulee huono olo. Omt-fysioterapeuttiakaan ei omalta paikkakunnalta löydy, täytyypä nyt yrittää löytää kuski itselleni, että selviydyn ensimmäisestä kerrasta kunnialla.Mulla vaivannut nämä oireet jo noin 10.v!!Välillä parempi olla ja välillä huonompi.Fysikaalisia takana lukuisat kerrat,eipä juuri apua ole ollut.Nelisen vuotta sitten kävin omt-terapeutilla 3 kertaa ja jos en väärin muista apua oli,ei kuitenkaan lopullista helpotusta:( se vaan on mielestäni aika kallista hoitoa.Mulla myös autolla ajaminen todella hankalaa,tuntuu että olen välillä jopa vaaraksi liikenteessä.Ekan terapian jälkeen mulla oli olo hetken sellainen "unessa" olemista ja kun ajelin kotiin päin autolla tuntu että en osannut keskittyä liikenteeseen ollenkaan.Perjantaina kävin taas siellä ja sain hyviä niksejä niskan ja hartioitten kotirentouttamiseen.Ei kait tää riesa koskaan poistu mutta kun edes helpottais niin olisin tosi onnellinen,kuten jo aikasemmin sanoin niin uskon todella vahvasti tuohon omt-terapiaan!
- Hoidoissa eroja
Itsekkin olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Nappeja en enää syö, piste. Monen fysioterapia ja napsauttajalla käynnin jälkeen löysin avun klassisesta osteopatiasta. Ensi kertaa minua hoidettiin kokonaisuutena. Parin hoitokerran jälkeen olotila oli jo paljon parempi. Nyt olen ollut oireeton vuoden. Käyn hoidoissa yhä noin kerran 6 viikossa. Kivut pysyy poissa ja muutenkin olo on energisempi. Suosittelen.
- aune
Kiitoksia kun kerroit kokemuksestasi! Aina hienoa kuulla, että joku on tästä parantunut. Tuntui, että itselläkin olo hieman helpotti, kun tietää, että paljon on vielä keinoja minulla kokeilematta. Miten kauan sinä jouduit kärsimään tästä vaivasta ennen kuin sait avun tästä klassisesta osteopatiasta? Voisitko kerto hieman mitä tämä hoito käsittää, kuuluuko siihen nivelten manipulointia ja itsehoito-ohjeita? kauanko olet nyt ollut terveenä?
Kiitos vain jos viitsit vastata! Kannustusta kaipaan kovasti, välillä on jo tosi avuton olo, kun ei enää kykene kaikkeen mihin terveenä on kyennyt! - Hoidoissa on eroja
aune kirjoitti:
Kiitoksia kun kerroit kokemuksestasi! Aina hienoa kuulla, että joku on tästä parantunut. Tuntui, että itselläkin olo hieman helpotti, kun tietää, että paljon on vielä keinoja minulla kokeilematta. Miten kauan sinä jouduit kärsimään tästä vaivasta ennen kuin sait avun tästä klassisesta osteopatiasta? Voisitko kerto hieman mitä tämä hoito käsittää, kuuluuko siihen nivelten manipulointia ja itsehoito-ohjeita? kauanko olet nyt ollut terveenä?
Kiitos vain jos viitsit vastata! Kannustusta kaipaan kovasti, välillä on jo tosi avuton olo, kun ei enää kykene kaikkeen mihin terveenä on kyennyt!Vaivani kestivät vuosia, välillä parempana välillä huonompana. Useat terapeutit hoitivat minulta vain niskaa. Sain jumppaohjeita, sähköä, niksautusta jne. Tuloksena sain hetken avun.
Osteopaatini hoitaa koko kehoa. Minullakin löytyi alaselästä vanha lapsuuden aikainen kaatumisen aiheuttama ongelma. Terapeuttini mukaan koko selkä vaikuttaa mm. niskaan. Tämä on osoittautunut täysin todeksi. Olen nimittäin ollut oireeton tai paremmin sanottuna voinut hyvin jo kauan...kiitos säännöllisen hoidon.
Jälkeenpäin ajateltuna maalaisjärkikin sanoo, että voiko todella olla niin, että niskavaivaisella vain niskassa on ongelmia ja koko muu selkä toimii loistavasti. Eikö kuulosta aika hoopolta?
Suomen Osteopaattiliitosta saat halutessasi lisätietoja.
- usein
Lihasvoiman puute aiheuttaa jopa 80 % kroonistuvista niskavaivoista !!!
Ongelmana on vain päästä aloittamaan (voima)harjoittelu, kun kivut ovat jo kovat.
Kivuista lopullisesti eroon pääseminen on (olisi) todennäköisesti riittävä kannuste, kunhan vaan alkuun pääsee...
Linkistä suomessa tehty tutkimus lihasvoima ja
-kestävyysharjoittelun vaikutuksista
http://www.kampus.uku.fi/tiedotteet/tiedote.shtml?v=2004&tap=109784088028263
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289