http://www.torilehti.fi/pdf.php?id=939
Tosta nyt ei paljoa pysty lukemaan, mutta muutamia poimintoja siitä.
>"Suuri salaisuus" on monelle yhä tabu>
>Moni abortin kokenut alaikäinen tyttö tai nuori nainen ei vieläkään kerro asiasta esimerkiksi omille vanhemmilleen, ei edes äidilleen.>
>Äidin ja sikiön henkinen suhde syntyy hyvin varhaisessa vaiheessa. Abortti tehdään järkisyillä.>
No, sehän on voitu huomata täällä palstallakin eräiden selittelyistä..
ja jälleen muistutetaan;
>Tutkijoiden mukaan abortti kolminkertaistaa itsemurhariskin.>
>Pari vuotta sitten markkinoille tullut hittituote, katumuspilleri ei ole vaikuttanut sitä eikä tätä aborttien määrään.
Katumuspilleri ei toimi lainkaan niin kuin on ajateltu.>
>Suomessa elää arviolta 200 000 naista "salaisuus sydämellään".>
Herää kysymys että miksi noin moni häpeää ja salaa asian jos kerran se on yleisellä tasolla niin hyväksytty kuin moni sen tehnyt täällä palstalla väittää?
Ja kyllä, artikkelin mukaan tytär voi päätyä siihen helpommin jos äidilekin on tehty abortti..
Lopuksi vielä ituprojektin >Askeleita toipumiseen>, ihan vaan hyvinä neuvoina tietyille nimimerkeille tälläkin palstalla..
> Hae apua. Kerro oma tarinasi, ei pelkkiä faktoja vaan myös tunteet.
Kieltämisvaiheesta eteneminen tarkoittaa se sisäistämistä, että abortti ei mennytkään ohi ilman vaikutuksia. Käsittele viha ja masennus.
Syyllisyys ja häpeä koetaan usein yhtäaikaa. Syyllisyydellä voidaan osoittaa mielipiteitä ja tekoja. Häpeä vangitsee ihmisen arvottomuudentunteeseen. >
artikkeli lehdessä
14
698
Vastaukset
- .xxx.
kolmen lapsen äitinä. olo on todella paha edelleen ja itku tulee päivittäin, myös miehelleni. terveydellisitä syistä kun JOUDUIN (lääkärin suosittelema, tulevan lapsen vaikeiden kehityshäiriöiden sairauksien ja epämuodostumien takia sen tekemään. mutta jokainen terve nainen sen päättäköön itse,mitä tekee! tämän jälkeen minua vetuttaa oma sairaus/lääkket, sädehoito , miksi emme voineet pientä pitää ja se että miksen minä voi olla terve. onneksi tukiverkostoni on ollut tukenani tämän asian suhteen ja olen pystynyt ja halunnut puhua siitä..pikkuinen tulee olemaan aina mielessämme. kunnioitimme lasta terveyden vuoksi niin pieni mahdollisuus olisi terveen lapsen syntyminen. (maksan , munuaisten, sydämen , hermostoputken sulkeutumishäiriö,epämuodostumia jne. niin paljon tärkeitä elimiä olisi viallisia että emme halunneet lapsen kärsivän , ja tuskin olisimme häntä koskaan saatu kotiin )viha oma sairauttani kohtaan on niin suuri että kukaan saman kokenut ei voi sitä tietää. äidilleni olen asiasta kertonut joka otti asian myös raskaasti minun sairauteni takia. :¨¨(
- aborttia
siinäkään tapauksessa, että lapsi on pahasti epämuodostunut. Sinä itse valitsit tuossa tilanteessa abortin, lääkärin suosituksesta. Et voi tervehtyä, jos et katso totuutta silmiin.
Lieventävä asianhaara tapauksessasi on se, että lapsi olisi joka tapauksessa kuollut kohta syntymänsä jälkeen.
- bravo..
jotakin ituprojektin hihhulia, kun faktatietoakin on saatavilla. Älä nyt viitsi naurattaa.
- lyttäämistä..
ai faktatietoa ei voi olla jos se on ituprojektin työntekijän ("hihhulin"?) toteamaa?
No laitappa sitten niitä omia faktojasi esille.. - Merkka
lyttäämistä.. kirjoitti:
ai faktatietoa ei voi olla jos se on ituprojektin työntekijän ("hihhulin"?) toteamaa?
No laitappa sitten niitä omia faktojasi esille..ainahan joku jotain tyhmää vastaa vaikka ihan vaan kiusan takia. Älä siis välittä siitä jos kerran tietät miten asiat oikeesti ovat.
- Tristar
Ainoastaan yhtä kohtaa haluan tässä pikaisesti kommentoida kun tähän satuin, tätä:
"Kieltämisvaiheesta eteneminen tarkoittaa se sisäistämistä, että abortti ei mennytkään ohi ilman vaikutuksia. Käsittele viha ja masennus. "
Teillä vastustajilla tuntuu olevan yleisenä käsityksenä se että kaikki abortin tehneet käyvät läpi tällaisia tunteita, että he kieltävät abortin merkityksen ja kärsivät siitä. Tiedämme toki kaikki että näin ei ole :D totta toki on että osa kärsii, ja osa katuu. Jospa voisimmekin auttaa näitä yksilöitä tervehtymään! Se vain ei tapahdu syyttömiä syyllistämällä, ymmärrättehän.
***- kö?
tai sitten se jolla "ei tunnu missään" on jämähtäny siihen kieltämisvaiheeseen (torjuu psyykelle vahingollisia ajatuksia)..?
- Tristar
kö? kirjoitti:
tai sitten se jolla "ei tunnu missään" on jämähtäny siihen kieltämisvaiheeseen (torjuu psyykelle vahingollisia ajatuksia)..?
Etkö lukenut? Kieltäjiä on, minusta vain on silkkaa ääliömäisyyttä väittää että kieltäjä on jokaikinen joka ei sano olevansa abortistaan pahoillaan tai katuvansa sitä. Voisinhan minäkin vaikka väittää että jokainen lapsia tehnyt itse asiassa katuu ja kärsii siitä, mutta ei vain uskalla myöntää sitä kenellekään. Aivan yhtä totuudenmukaista :D
- 1977
Suomessa elää arviolta 200 000 naista "salaisuus sydämellään".>>
Tietysti on vaikea tietää mitä "salaisuus sydämellään" tarkoittaa tässä yhteydessä...
Mutta jos se tarkoittaa niitä naisia jotka eivät ole kertoneet abortistaan kenellekään, niin yllättävän vähän!!!
Mutta miksi alussa kerrottiin, että abortti on tabu, sillä kuitenkin reippaasti yli puolet on asiasta kertoilleet muillekin?
Näillä abortti luvuillahan 200 tuhatta naista saadaan jo 20 vuodessa. Kuitenkin aborttien vuosittaiset lukumäärät ovat olleet parikymmentä tuhatta tässä aikaisemmin, ennen kuin ehkäisy löi itsensä kunnolla läpi, silloin nuo 200 tuhatta naista saatiin kasaan jo alle 10 vuodessa... Toisaalta silloin abortteja tehtiin useammin samoille ihmisille. - Maaginenkasipallo
Kerrotko miksi jätit tuon anteeksianto osuuden toipumisen askeleista mainitsematta?
"Anteeksi antaminen itselle ja muille on tärkeää.
Myös hyväksyminen ja luopuminen on käsiteltävä."- harvempi
noista mainituista vaiheista (enin osa kieltämisvaiheessa) pisemmälle onkaan edennyt.
- 1977
harvempi kirjoitti:
noista mainituista vaiheista (enin osa kieltämisvaiheessa) pisemmälle onkaan edennyt.
Onko se kieltämisvaihe siis ohi sitten kun murtuu ja hajoaa psyykkisesti?
Onko sillä siis väliä? Minä en koskaa pääse yli kieltämisvaiheeni, sillä ei koskaan tule olemaan niin, että tekemäni abortti minut hajottaisi tai joskus vielä keksisin yhdenkin pointin, miksi sen edes pitäisi minut jotenkin hajottaa.
No niin, noin 75 % (Huom: lähde. käytin akuutin lähdettä josta tykkäät enemmän kuin ituprojektia, jossa puhutaan 80 %...) abortin tehneistä naisista ei koskaan pääse yli kieltämisvaiheen, joten sitä voinee pitää ihan normaalina abortin jälkeisenä olotilana?
Mutta olisiko niin, että normaalia olotilaa pidetään ihan syystä normaalina olotilana, eikä sitä muuta oletuksesi siitä, että normaalia olotilaa ei ole on vain kieltämisvaihe. Siinä vaiheessahan se muuttuu normaaliksi, kun se on normaali.... - kukaan..
1977 kirjoitti:
Onko se kieltämisvaihe siis ohi sitten kun murtuu ja hajoaa psyykkisesti?
Onko sillä siis väliä? Minä en koskaa pääse yli kieltämisvaiheeni, sillä ei koskaan tule olemaan niin, että tekemäni abortti minut hajottaisi tai joskus vielä keksisin yhdenkin pointin, miksi sen edes pitäisi minut jotenkin hajottaa.
No niin, noin 75 % (Huom: lähde. käytin akuutin lähdettä josta tykkäät enemmän kuin ituprojektia, jossa puhutaan 80 %...) abortin tehneistä naisista ei koskaan pääse yli kieltämisvaiheen, joten sitä voinee pitää ihan normaalina abortin jälkeisenä olotilana?
Mutta olisiko niin, että normaalia olotilaa pidetään ihan syystä normaalina olotilana, eikä sitä muuta oletuksesi siitä, että normaalia olotilaa ei ole on vain kieltämisvaihe. Siinä vaiheessahan se muuttuu normaaliksi, kun se on normaali....tiedä varmuudella minkä verran niitä on sen 75%n joukossa jotka tarvisi sitä hoitoa.. mutta kieltävät tämänkin.
Missä siellä ituprojektissa sanotaan se 20%, en ole löytänyt (muualtakaan). Vai oisko poistettu kun se tieto ei ollut enää ajantasalla.. - Maaginenkasipallo
harvempi kirjoitti:
Kyllä on taas putkiaivot työssään. Koska sinun mielestäsi abortin tehneen naisen tulee (ennemmin tai myöhemmin) katua aborttiaan kaikki naiset jotka sanovat, että eivät kadu ovat "kieltämisvaiheessa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154