Kaularangan lordoosi on yläosastaan oiennut ja kääntynyt kyfoosiin.Kaularanka on huomattavan generatiivinen, nikamacorpuksissa nähdään kookkaat, nokkamaiset, teräväpiirteiset artroottiset reunakorostumat.Kaksi alinta nikamaväliä on diskusdegeneration madaltamaa.Molemmin puolin, etenkin oikealla todetaan juuriaukoissa pikkunivelartroosin aiheuttamat juuriaukkoahtautumat.
Päätä särkee,korvat soi, niskat rutisee sekä ovat kipeänä ja pään kääntäminen ajoittain hankalaa.Saadaankohan vaivoihin apua ja mistä?
Onko jollakin samanlaisia KAULARANKAJUTTUJA?
7
3197
Vastaukset
....ehkä mullakin,vähän eri diagnosilla.Suosittelen kokeilemaan omt-terapiaa,itse aloitin tänään ja positiivisia kokemuksia ;)
- mirlen
Kiitos sinulle vinkistä!Olen kyllä käynyt kokeilemassa monia eri hoitomuotoja, mutta ne ei ole ainakaan minulle auttaneet. Meillä ihmisillä on niin erilaista niska-ja selkävikaa, toiselle auttaa ja toiselle taas ei. Minäkin kävin selkävaivojeni takia fysiatrilla,josta kovasti puhutaan ja muutosta aiempaan tuli, että nyt kävelen kun yks meidän entisistä pressoista ;)Hyvää joulua sinulle ja hyvä kun itselläsi helpotti se hoito.
- missä kävit
mirlen kirjoitti:
Kiitos sinulle vinkistä!Olen kyllä käynyt kokeilemassa monia eri hoitomuotoja, mutta ne ei ole ainakaan minulle auttaneet. Meillä ihmisillä on niin erilaista niska-ja selkävikaa, toiselle auttaa ja toiselle taas ei. Minäkin kävin selkävaivojeni takia fysiatrilla,josta kovasti puhutaan ja muutosta aiempaan tuli, että nyt kävelen kun yks meidän entisistä pressoista ;)Hyvää joulua sinulle ja hyvä kun itselläsi helpotti se hoito.
viittaatko ewttä kävit fysiatrilla kouvolan suunnalla?
eikö homma tullutkaan kuntoon?
kyseessä sitten muunlainen hommeli.... - ??!!
mirlen kirjoitti:
eikös se fysiatri ole vaan lekuri joka tutkii oman alansa sairauksia?mitäs poppakonsteja se sulle mahto tehdä jos avun noin heposti sieltä sait:)
- mirlen
missä kävit kirjoitti:
viittaatko ewttä kävit fysiatrilla kouvolan suunnalla?
eikö homma tullutkaan kuntoon?
kyseessä sitten muunlainen hommeli....Täällä Kouvolassa kävin sillä fysiatri MT:llä ja SI-nivelen laittoi oikeeseen asentoon.Sanoi kyllä että jälkisärkyä voi jatkua ja toisilla aika pitkänkin aikaa.
Tänään on oireet olleet ihan samanlaiset, kun sinne mennessä, että minulle ei hoito auttanut.Kaularankaan hän ei edes kajonnut. - venyttelyohjeita??????
??!! kirjoitti:
eikös se fysiatri ole vaan lekuri joka tutkii oman alansa sairauksia?mitäs poppakonsteja se sulle mahto tehdä jos avun noin heposti sieltä sait:)
Itse sain fysiatrilta kaula- ja rintarangan venyttelyohjeet hoidon loputtua.
Näitä venyttelyjä olen säännöllisesti tehnyt yli kaksi kuukautta.
Minua nuo venyttelyt on auttaneet todellakin paljon alkavaan diskusdegeneraatioon ja fasettilukkoihin. - mirlen
venyttelyohjeita?????? kirjoitti:
Itse sain fysiatrilta kaula- ja rintarangan venyttelyohjeet hoidon loputtua.
Näitä venyttelyjä olen säännöllisesti tehnyt yli kaksi kuukautta.
Minua nuo venyttelyt on auttaneet todellakin paljon alkavaan diskusdegeneraatioon ja fasettilukkoihin.Ei ole antanut mitään ohjeita vaan ainoastaan lämmintä kättä.
Sanoi kyllä lähtiessä, että ei siitä hoidesta minulle varmaan apua loppuelämäsi ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117255Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625199- 954864
- 524015
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493966- 2203854
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283558- 413183
- 522799
- 412367