ä ja ö ei toimi

jumankauta juu nääs päivää

Miten saan ä:n ja ö:n taas toimimaan mesessä? Muualla toimii normaalisti mutta mese keskusteluissa tulee vain tämmöisiä merkkejä, ''''''' ja ;;;;;;;;;. Ite veikkaisin että mulla on joku amerikkalainen näppäimistö päällä enkä vaan saa sitä pois.

10

15628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........................

Jos XP:
      Menes ohjauspaneeliin ja katso
      >Aluekohtaiset ja kieliasetukset
      >Kielet
      >oletuskieli---Suomi suomalainen

Jollei niin näpsäytäs:
      vasen shift/vaihto vasen Alt

• Aaaaassddd

Kiitos, pelastit mut :D

• lakeri

Minulla sama ongelma miten saan korjattua

• autan sinua

no jos sulla on vista ni menet sinne "käynnistä/ se missä on se lippu" ja menet ohjauspaneeliin ja otat "aika, kieli, ja alueasetukset. kun oot sielä otat "aluekohtaiset ja kieli asetukset" kun pääset siihen vaiheeseen ota sieltä ylhäältä "näppäimistöt ja kielet" sitten siitä klikkaat "näppäimistöt" ja vedät siniseksi sen "amerikkalainen" kohdan ja painat oikealta päin että "poista" ja painat ok. jos kysyttävää niin kysy.

• kikituu

kiitos!! mullakin oli sama ongelma :)

• seqe

mulla on windows 7 mulla on sama vika mutta miten laitan takaisin ä ja ö pelaamaan facebookin chatissa ???

• XP PRO

Painat...
      ...näppäimet ALT ja SHIFT pohjaan yhtä aikaa...

• Putcher

Juurikin tuo Alt Shift komento ei ole monille tuttu, voi painaa vaingossa tuota ja sitten ihmetellään että miksi tulee ', ; ja [ vaikka pitäisi tulla ä, ö ja å.

Mutta tuolla asia korjaantuu jos näppäimistö yhtäkkiä alkaa syöttää outoja merkkejä :D

• Sähköpostissani ovat ä ja ö kirjaimet oudon näköiset. Vika lienee Unikodessa. Miten saan Crome- selaimeen muutettua UTF-8 koodauksen?

• x1338xproxn1ggascopezzz

Kyllä ne toimii, sä et vaa osaa käyttää niitä noob

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe