Voiko Suomessa syntyneelle lapselle antaa nimeksi Ahma? Nimi on arabiankielinen ja isä tätä haluaa, mutta aiheuttaako sen merkitys Suomessa ongelmia?
Ahma
5
952
Vastaukset
- lkjgeölj
Yksi poika tuon nimen on jo Suomessa saanut. Itselle ei tulisi mieleenkään laittaa nimeksi tuollaista, kun se Suomessa tarkoittaa niin selkeästi eläintä. Ehkä isänkin pitäisi ymmärtää asia. Tosin jos aiotte koko elämänne asua jossain muualla kuin Suomessa, niin sitten ei liene mitään väliä onko pojalla nimenä eläin.
Tuo aiemmin Suomessa annettu Ahma on kyllä annettu ennen nimilakia, joten voi olla, että Suomessa tuota nimeä ei anneta lapselle rekisteröidä. Mitä jos yrittäisitte miettiä jonkin muun nimen?
ps. Ahma on Suomessa käytössä myös sukunimenä. - minä vielä
Oho, huomasin vasta, että olet kirjoittanut tämän "tyttöjen nimet"-palstalle, joten ilmeisesti lapsikin on tyttö. Vielä omituisempaa. En usko, että tulee menemään nimilautakunnassa läpi.
- Marilyn.
En kyllä antaisi nimeksi noin selkeästi eläimen nimeä, jos siis Suomessa asutte.
Miten olisi joku kirjoitusasultaan samantapainen, kuten Alma? - Kukkakimppu I
Kobra-nimisenkin tytön, mutta hänen molemmat vanhempansa ovat ulkomaalaisia, eli he eivät ole ymmärtäneet nimen suomenkielistä merkitystä - eivätkä varmaan tyttöä nimetessään ole arvanneet päätyvänsä Suomeen.
Jos aiotte asua Suomessa, en suosittelisi tytölle nimeä Ahma. Poika voisi tietysti olla Ahmad. Arabialaisperäisten tytönnimien joukossa on monia sopivampia a-alkuisia nimiä alkaen Aishasta. Adila, Alia, Alima, Amene, Amina, Amira. Myös Aini, Alma ja Amber.
Mitä muuten arabiankielinen nimi Ahma merkitsee suomeksi? - Anonyymi
Osmo ei olisi yhtä leimaava ja ”eläimellinen”, mutta tarkoittaa myös ahmaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748