Ei tuu Joulua, jos ei siivoile kaappeja, ja vähän muutakin ylimääräistä.
Vaihda verhoja, ainakin keittiöön, liinoja, mattojakin.
Ja tietysti normaali siivous.
Leivo makeaa, vaikka sitten kesällä löytäis kakun puolikkaan, tai joulutorttuja pakkasesta.
Enimmäkseen mukavaa puuhaa, mutta tuo makea, siitä tarvis jotenkin päästä eroon, tilalle jotain kivaa..kuka niitä enää kaikkien herkku ruokien.. ja suklaan.. jälkeen jaksaa syödä ;))
Tapojensa orja?
9
1047
Vastaukset
- anni72
Olen huomannut että ei siihen mikään kaadu =) Tänä jouluna lähden matkalle, ostin lahjat vain lähimmille rakkaille ystäville ja lapsille, yhteensä 5kpl.
Kortteja tein tilauksesta mutta itse en lähettänyt yhtään, se oli ehkä kovin paikka..
Toinen kova paikka tulee olemaan se jouluruoka.. Rakastan sitä. Mutta päätös on tehty jo aikoja sitten, tämän joulun omistan taiteelle.
Voisit vaikka päättää että teet ainoastaan 2 makeaa vaihtoehtoa, esim. luumujäädyke/hyydyke on ihanaa eikä lopultakaan kovin makeaa, käy hyvin jälkiruoaksi. Ja sen lisäksi sitten joko tortut tai piparit mikä sinulle on enemmän mieleen, vaikka kahvin kanssa, tai sitten jätä nekin pois. Suklaata nyt tulee joka tapauksessa syötyä. Onnea yritykseen =)- Ninas
Kyllä mä vielä joskus lähdenkin matkalle.
Laivalla olin kerran aatto-tapani.. olihan se kivaa vaihtelua sekin.
Nyt on sukulaislapset ihanassa iässä, ja yksin asuva äiti otetaan huomioon Joulunvietoissa..
Yksi syy miksi reissut ei ajankohtaisia Joulua..
Kiitti luumujäädyke -vinkistä, ehkä kokeilen :)
- Råtta..
Siivouksella aloitan kaiken; työurakan, joulun, vapaan. Viihdyn raikkaassa kodissa ja kun on nuo kaksi koiraa, tarvitsee koti kunnon tuuletusta.
Joulussa on vain yksi makea asia, mitä odotan ja se on luumukreemi. Eli tällaista..- Ninas
.. on puoli ruokaa :) Ja muutenkin jouluun koristeltu koti piristää kovasti..
Jotain jäädyke, -rahka, kreemi systeemiä, varmaan
luumuista, tuun ainakin yrittämään tehdä :)) - Råtta..
Ninas kirjoitti:
.. on puoli ruokaa :) Ja muutenkin jouluun koristeltu koti piristää kovasti..
Jotain jäädyke, -rahka, kreemi systeemiä, varmaan
luumuista, tuun ainakin yrittämään tehdä :))Joulu on ainoa aika vuodesta, jolloin rönsyilen. Epäilen, että kuuseni peittyy ylenpalttisiin koristeluihin. Haluaisin myös löytää lisää noita messinginvärisiä kynttelikköjä. Olisi mukava, kun jokaisella ikkunalla olisi samanlainen. Puhumattakaan ulkoroihuista ja kynttilöistä.
Eli kerran vuodessa sekoan aivan täysin :).
- jpntar
Oikein ihanaa joulunodotusta toivotan :)
Niin, ja mukavia joululahjoja tietenkin....Hei, kai olet ollut kilttinä...:/
t. kiltti :)- Ninas
Hei.. tuli kiltteys -juttu "varmistettua", siis
ainakin omasta mielestäni olen, ja ollutkin.. ostin itselleni joululahjan :)
Oon vähän muitakin muistanut..
Rauhallista ja kaunista joulun aikaa myös sinulle :))
- ...ngg
piparkakkutaikinassa käytät vehnäjauhon sijasta
maissijauhoa, kasvi/voirasvan sijasta kookosrasvaa
ja sitten pohjalla: Sokerin sijasta suolaa.
Sama pullan kanssa.
Sama kakun kanssa.
Sama lettujen kanssa.
Sama pannareiden kanssa.
Sama köyhien ritareiden kanssa.
Sama sama sama...
Lähikauppiaille tiedoksi, ettei sinulle saa myydä
suklaata yms. makeata jouluaikana. Lahjavinkkeinä
sukulaisille vain pehmeitä tai katsottavia lahjoja
makean sijasta. Kukkakin pitää olla joulutähti,
ettet rupea järsimään kukkia.
Alkoholina vain kirkasta, ei makeata likööriä,
ei viiniä, ei siideriä, ei sahtia, ei ei ei...
Coca Colan yms. limodituotteiden sijasta vichyä.
Kaakaon sijasta teetä tai kahvia ilman sokeria.
Kuusenkoristeiksi ei saa laittaa muuta kuin valot
ja keinotekoiset koristeet.
Huulikiilto vain sitä peruspahaa.
Tässä nyt aluksi...Tuollasesta pienestä pitää tietty aloittaa..
niinku että suolaa sokerin sijaan ;)
Vuosia sitte sovittiin siskon kans' että
lopetetaan 'suklaasota'.. mutta ei siihen
muut ole suostuneet, ei edes 'aselepoa'..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748