Tyhjäkäyntiongelmia s 80:n kanssa. 2,4 125 kw 1999. 140 tkm ajettu.
Välillä käy normaalisti, varsinkin verstaalla, mutta yhä tihenevään tahtiin tyhjäkäynti tippuu 500 kieppeille ja auto sammuu. Cruisekin heitti toimasta, liekä yhteyttä käyntivikaan.
Tekee saman sekä lämpimänä että kylmänä.
Loppukesästä kävi kerran että auto ei meinannut millään startata ja runttasin sen kaasun avulla käyntiin, muutama sata kilometriä ja uudelleen käynnistettäessä syttyi happianturin valo ja teksti "pakokaasuja, huolla pian". Kuittasin häiritsevän ilmoituksen käyttämällä akun kengän irti. Tyhjäkäyntivika alkoi lievemmin jo aiemmin, jolloin auto pysyi käynnissä mm. risteyksiin tultaessa, mutta kierrokset laskivat Ne nousivat normaaliksi vasta kun vaihteen työnsi N:lle. Myös ilmastointi vaikutti asiaan.
Vikakoodeja on koitettu lukea kahdella eri korjaamolla (ei merkkikorjaamolla, koska siellä ei yleeensä muutenkaan ole mikään onnistunut)ja mitään ei löydy moottorista tai automaatista. Vaatiiko kuitenkin merkkikohtaisen lukulaitteen.
Ilmamäärämittari, kaasuläppä, nokka-akselin asentotunnistin...tässä eniten ehdotetut vikapaikat
Kiihdyttäessä auto on kyllä mielestäni laiskanpuoleinen, (miettii) verrattuna mm. 140 hp. auto 850:een. Johtuuko tuosta järjettömästä sähköläpästä
S80 käyntiongelmat
6
8007
Vastaukset
- ....
oisko ilmamassamittari?!
- kysynmä
Joskus vaan oli Mazdassa. Liikkeellelähtiessä kun painoi kaasua, kesti sekunnin-pari ennenkuin auto hyökkäs.
- jusa1980
Ilmamäärämittari tuntuis reistaavan jos ei tahdo lähtee käymään ja on laiskan oloinen. Eli anturi ilmoittaa et tulis enempi ilmaa mitä todellisuudes tulee ja pumppu syöttää naftaa tän tiedon mukaan ja päin vastoin
- KaptV
Kyseinen varoitus valo on "vika moottorielektroniikassa", kyse voi siis olla monesta muustakin kuin happianturista. Missään tapauksessa ei kannata akunkenkää irroittaa valon sammuttamiseksi, koska samalla tyhjenee vikamuisti, joka taas parhaiten osataan lukea juuri Volvon merkkihuollossa, jonne mars.
- Pasi
Minulla S80 -02 autom. mittarissa 135000 km. Kierrokset tippuu 500-600 kierrokseen ja saattaa joskus sammua omia aikojaan esim. alamäessä tai liikennevaloissa jos ei ole tarpeeksi kierroksia.
En tiedä liittyykö hidas (viivästetty) kiihtyvyys tähän samaan ongelmaan mutta kone on aika laiska, kierrokset käy punaisella ennen kuin mitään tapahtuu.
Kerro jos ongelma löytyi - Iso ii
kaasuläppäkotelossa. Mulla oli vähän vastaavaa ja toi kun sanoit että cruise heittää pois päältä niin mulle tehtiin kaasuläppäkotelon puhdistus Auto-Serviassa Tikkurilassa. Samalla tehdään pakollinen softa päivitys koneeseen, saadaan koneen arvot kohdilleen ja mukautus ajo päälle niin homma on OK. Voihan sitä tietysti olla jotain muutakin mutta mulla tosiaan oli vastaavia oireita ja homma hoitui näillä eväillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219