Jos olisin 15, niin tämä leffa olisi ehkä ollut tosi cooli, jänskä ja varmasti viihdyttäväkin, ja huomenna koulussa voisin kehua katsoneeni tosi releen pätkän.
Mutta, mielenkiintoisista alkuasetelmista huolimatta elokuvasta ei saatu irti yhtikäs mitään!
Kaikki oli katettu kelpo kauhurainaa varten.
Oli sinäänsä loistava idea, miljöö ja kelvot näyttelijätkin kasassa, olisi vain tarvittu ohjaaja joka olisi valmistanut kattauksen, siihen tästä ohjaajasta ei ollut.
Pakollisten alkuturinoiden ja hahmoihin tutustuttamisminuuttien jälkeen, jo ensimmäisten hyökkäysten jälkeen tuli ikävä tunne vatsaan, että tätäkö tämä nyt sitten on loppuun asti.
Inhan oloisia, outoja ääniä päästäviä ja erikuvakulmissa ilkeästi poseeraavia vampyyrejä sieltä jostain, "tyylikästä" ja kovin ohjaajien ja kait yleisönkin suosiossa olevaa nopeaa leikkausta - itse olen hitaan leikkauksen miehiä - , sekä hahmoja joihin ei samaistu ja joiden kohtalosta ei piittaa hevon... .
Ohjaus oli kait ihan sujuvaa, mutta kun se käsikirjoitus ei tarjonnut mitään muuta kuin kehnon rungon, jonka ympärille ohjaaja loi vain kovin keinotekoisen oloisen ja onton kuoren.
Pari melko onnistunutta goreotosta ja siinä kaikki anti mitä tämä elokuva tarjosi tälle nykykauhun sieluttomaan antiin turtuneelle mielelle.
Vielä pari tälläistä niin siirryn lopullisesti draamaan.
*
30 Days of Night
2
301
Vastaukset
- >romulus
...mutta se leffan loppu oli niin typerä että...!
- Nibs
Veit jalat suustani - en voisi enempää yhtyä joka ikiseen tuossa kirjoittamaasi lauseeseen.
En tiedä miksi edes odotin tältä leffalta mitään enempää. EHkä mua vaan kiinnosti liikaa, uusi, virkistävä näkökulma vampyyrimyyttiin, mutat tietenkin sen piti olla tätä ikäloppua, kulunutta zombimeininkiä, ja kuten niin hyvin sanoit, vieläpä - vaikkakin hyvillä näyttelijöillä varustettuina - niin hahmoilla, joihin ei vaan pystynyt samaistumaan. kaikki jäivät jotenkin sieluttomiksi - jopa ne hahmot, joilla siis ilmeisesti oli sielu.
Henk. koht. uskoisin itseäni pelottavan paljon paremmin vampyyrivisio tämän ja sen legendaarisen elegantin inhimillisemmän vision välistä. Jos ne olisivat siis sitä iänkaikkista eleganttia ja inhimilistä, fiksumpaa väkeä ja näitä raivokkaita petoja yhtäaikaa, mutta kun nyt näyttäisi siltä, että vain ääripäitä osoitellaan vampyyrileffoissa.
Tussuin ja tylsistyin minäkin parin ekan hyökkäyksen jälkeen ja tuijotin leffan loppuun vain siksi, että olin aloittanut ja elätin vielä pientä toivoa, että edes loppuratkaisu olisi omaperäinen ja uusi, mutta eipä tietenkään sekään.
Hyökkäyskohtauksetkin oli suurelta osin hyvin sekavasti kuvattu, eikä niistä paljon irti saanut, eli juuri tuota nopean leikkauksen tyyliä, pöh.
Ei tätä leffaa kai paskaksi voi haukkua, mutta tiedä sitten kumpi on parempi keskinkertainen/ei-mitään-uutta-tarjoava vai täysin naurettava tekele. Ehkä jälkimmäinen olisi parempi siksi, että sille olisi saattanut ehkä pystyä nauramaan, tämä ei herättäny tmuuta kuin turhautumista ja tylsistymistä.
Miljöö ja alkuasetelma lupailivat tosiaan hyvää, muttah...
Noh, tulipahan tämäkin katsottua. Onneksi en maksanut siitä senttiäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184