Tubeles

puhki..

Miten tubelessirengas paikataan?

8

1208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurbotOn

Tubeless-rengas paikataan tubeless-paikalla!!Rengasliikkeistä löytyy.Tosin paikatulla prätkänrenkaalla on jonkinverran arveluttavampaa ajaa kuin ehjällä.Ainakaan kovia nopeuksia ei suositella ajettavaksi paikatulla renkaalla!!Omaan pyörääni ei enää koskaan tule paikkaa.Yksi irronnut paikka riitti!!

• Pyörän rengas kannattaa paikata sisältäpäin laitettavalla paikalla.
      Se on aivan venttiilin(moottorissa oleva)näköinen paikka.
      Varsi työnnetään reijästä läpi ja lautanen estää paikkaa lentämästä ulos kovassakaan vauhdissa.
      Paikkahan tietysti liimataan.

Tavallinen tubeles narukerä ei ole suositeltava tapa korjata pyörän rengasta.

• kesällä

pyörän renkaan tavallisella tubeles paikalla koska renkaalla on leveyttä 240 ja sen vanteelta ottoon tarvitaan kolme henkilöä ettei vanne vaurioidu renkaan irroitus ja paikalleenlaitossa. (näinkin kävi kerran kun asentaja yksin yritti vaihtaa rengasta) ajoin paikatulla renkaalla useita tuhansia kilometrejä ilman ongelmia!

• TurbotOn
        kesällä kirjoitti:

pyörän renkaan tavallisella tubeles paikalla koska renkaalla on leveyttä 240 ja sen vanteelta ottoon tarvitaan kolme henkilöä ettei vanne vaurioidu renkaan irroitus ja paikalleenlaitossa. (näinkin kävi kerran kun asentaja yksin yritti vaihtaa rengasta) ajoin paikatulla renkaalla useita tuhansia kilometrejä ilman ongelmia!

Tubeless-paikan kestävyyteen vaikuttaa suuresti käytettävä ajonopeus.En itse koskaan lähtisi pyörällä missä on tubeless-paikka ajamaan suuri nopeuksia.Yli 250km/h nopeudet laittaa ko.paikan todella kovalle rasitukselle!Jokainen voi kuvitella sitä keskipakovoiman suurutta mikä vetää paikkaa ulospäin renkaasta.Maltillisissa nopeuksissa tubeless-paikka varmasti pysyykin ongelmitta,mutta jos ja kun tulee jossain avattua kaasua enemmänkin on paikan pysyminen täysin "herran hallussa".Tämän tietävät varmasti rengasliikkeen asentajatkin.Toki vastuu on tietysti paikan ostajalla itsellään.

• harrastakkaan
        TurbotOn kirjoitti:

Tubeless-paikan kestävyyteen vaikuttaa suuresti käytettävä ajonopeus.En itse koskaan lähtisi pyörällä missä on tubeless-paikka ajamaan suuri nopeuksia.Yli 250km/h nopeudet laittaa ko.paikan todella kovalle rasitukselle!Jokainen voi kuvitella sitä keskipakovoiman suurutta mikä vetää paikkaa ulospäin renkaasta.Maltillisissa nopeuksissa tubeless-paikka varmasti pysyykin ongelmitta,mutta jos ja kun tulee jossain avattua kaasua enemmänkin on paikan pysyminen täysin "herran hallussa".Tämän tietävät varmasti rengasliikkeen asentajatkin.Toki vastuu on tietysti paikan ostajalla itsellään.

mitään ratamoottoripyöräilyä vaan aivan tavallista moottoripyöräilyä!!! hyvin paikka kesti, pyörä painaa rapiat 300kg ja tuhansia km ajeltiin myös kaksipäällä!!!

• Kra

Muutama vuosi sitten, maksoi silloin jotain 90 €. Muutaman auton renkaan pistoreiän ja yhden moposkootterin pistoreiän olen sillä korjannut. Pidän sarjaa mukana reissulla tankkilaukussa, samoin kuin pientä paineilmakompuraakin (12 V). Pystyn näin omin avuin korjaamaan tubeless renkaan "keskellä eimitään" tarvittaessa. Ja myös lisäämään rengaspaineita tarvittessa reissulla.
      Liekö Murfin-laki vai mikä, kun on korjaustarvikkeet mukana, niin koskaan ei niitä silloin itse tarvii.

Tuossa yksi vastaavanlainen vaihtoehto.

http://wwwold.sealco.fi/SafetySealFin.pdf

Tietenkin tässäkin hommassa pitää olla joku järki mukana, jos renkaasta on runko/rakenteet hajalla. Tämä tapahtuu jo lyhyenkin ajon jälkeen tyhjällä renkaalla. Niin korjaukseen ei silloin pidä ryhtyä.

• virallinen taho

Ton Kra,n kirjoituksen käytännön sovellus: Pidä aina matkalla mukana sateenvarjoa !

Mulla meni kerran takarenkaaseen peltiruuvi. Kävin näyttämässä sitä huollossa ja kundi nipsaisi siitä sivareilla näkyvän osan pois ja jätti kierreosan paikoilleen. Sanoi, että jos kiertää sen irti, niin vuotaa varmasti ennenpitkää, mutta jos asettuu hyvin paikoilleen kestää hamaan tappiin. Hivenen jouduin paineita tarkistelemaan, mutta kesti kyllä ihan finaaliin asti, elikkäs saakka, koska suomenkieli on rikas ja monivivahteinen.

...täältä tähän..nnn.....

• Joskus.

Kerran tarkistin keväällä paineet ja seuraavana päivänä oli kumi tyhjä.
      Turhaan otettiin rengas paikattavaksi,nimittäin venttiili oli jäänyt jotenkin jumiin. Painoin ventiiliin CRC:tä ja sen jälkeen pelasi hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe