Samusirkan joulutervehdys

taasjälleenkerran...

Taas tulee jouluaattona se hiton samusirkka maikkarilta. Disneylläkin on varmasti muitakin jouluisia piirrettyjä niin miksi ei voi näyttää mitää muuta kun vuodesta toiseen se sama pätkä?

11

1506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siksi että

Siitä vaan on tullut jonkinlainen perinne. Ihan hauska katsottava se vaikka vuodesta toiseen. Eikä disneyn uudempi tuotanto pääse lähellekään vanhoja klassikoita. Älä katso jos ei kiinnosta.
      Itse ainakin katson ja siinä sitten olikin suunnilleen ainoa asia mistä joulusta pidän vapaapäivien lisäksi.

• syystä miksi

YLE lähettää joka joulu Lumiukon...

• taasjälleenkerran

joo lumiukko on se toinen joka näytetään joka ikinen vuosi! Olen sen samusirkan kattonut monta kertaa ja se on ihan hyvä joulupätkä. Mutta muistan kuinka jo lapsena ihmettelin että miksi ei mitään muuta näytetä? Jotain nalle puhin joulu tai akun joulu filmejä on vaikka kuinka paljon... Aina samaa vaan?

• Että raha ratkaisee

Kaupallisen kanavan ainoa tarkoitus on tuottaa voittoa. Voittoa saa hankkimalla mahdollisimman halvalla ohjelmaa ja mahdollisimman monta mainostajaa (tai mahd. kallista mainosta) sen ohjelman ajalle.
      Simple as that. Ei palvelu kuulu mainoskanavan repertuaariin. Se on rahantekoa varten.

• simo särkkä

Ennen muinoin S. Sirkan joulutervehdyksessä oli pätkä, jossa Aku ja veljenpojat taistelevat lähes verisesti lumisodassa. mm. pojat laittavat hiirenloukkuja lumipalloihin ja aku taas jäädyttää kranaatinmuotoisia ammuksia joita ampuu jäätykillä. Nyttemmin tuo hurja pätkä on vaihdettu sellaiseen, jossa Aku työskentelee joululahjatehtaalla.

Joulutervehdyshän oli ainakin alunperin aina uuden, tulevan Disney-piirretyn mainos. Viimeinen pätkä oli aina jostakin uudesta leffasta. En tiedä mikä on käytäntö nykyään.

• juuri näin on

Nimenomaan tuota lumisota juttua olen vuodesta toiseen odottanut, eikä vieläkään! Onko se sitten liian raaka tai jotain mutta ehdotonta parhaimmistoa kuitenkin.

• traditioita

On ohjelmia, joita ihmiset haluavat nähdä vuodesta toiseen. Ne kuuluvat juhlan tunnelman luontiin.

- Samu Sirkan Joulutervehdys
      - Suomen Turku julistaa joulurauhan
      - Jouluyön messu Vatikaanista
      - Ihmeellinen on elämä
      - Paavin joulutervehdys
      - Illallinen yhdelle
      - Senaatintorin uudenvuoden juhlallisuudet
      - Presidentin uudenvuoden puhe
      - Uudenvuoden konsertti Wienistä

Siinä ohjelmia joulun ja uudenvuoden ajalta, joita ihmiset haluavat nähdä vuodesta toiseen. Ne ovat traditioita siinä kuin itsenäisyyspäivän vastaanotto tai Tuntematon sotilas itsenäisyyspäivänä.

• Anonyymi

Jep nähty on

• Anonyymi

"Mikki Hiiri - Joulu Ankkalinnassa" olisi piristävää vaihtelua mutta sitä ei suomalaiset kanavat näytä, jostain syystä. Olen nähnyt tuon leffan ja on se mulla dvd:lläkin mutta silti olisi kiva katsoa se joskus telkkaristakin jouluna.

• Anonyymi

Eikö löytyisi mitään kotimaista perinteeksi. Tämä on sitä ameriikan huttua. Ei oikein sovi tämä ameriikan meininki Suomeen ja suomalaisille.

• Anonyymi

Disney kuuluu jouluun vaikka Suomessa ollaankin, eikä suomalaiset yksinkertaisesti osaa tehdä mitään vastaavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      36
      4686
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      481
      1413
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      913
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      47
      736
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe