Hyvää Tapania;)

Onko nyt tapaninpäivä? Eikös se ole, jo menee näissä pyhissä jo aivan sekaisin;)

Näin unta, joku nähtävästi tuttu kun hautajaisissa olin niin heräs yskien arkusta hereille. Ja mä vain tokaisi, että no voi mulla olis muistorunokin ollu. Hiivatti;) Siis ei.
Ja sitten niiden hautajaisten jälkeen kävin juomassa mehua niin näin unta että mulla amputoitiin sormet;)
Nähtävästi oli solut sitten liikkununna;)

Tässä on hyvä päivä aloittaa. Lähden anopille syömään loputkin jouluruuat.

21

1207

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saila*

palstalle, mikä nyt on kun ei kukaan kirjoita?
      Minullakin on juuri vaikea vaihe menossa, olisi mukava lukea toisten kuulumisia!

• Raspikurkku

hiljentää joukot ? Alkaa olla joulu paremmalla puolella ja huomenna on taas työpäivä. Onneksi tulee vielä uusivuosi ennenkuin alkavat taas viisipäiväiset työviikot. Ja jottei unohtuisi itseään täysin terveen veroisena pitämään niin heti helmikuun alussa onkin sitten kontrolli. Ja tämä osa Pohjanmaasta on edelleen kokolailla mustaa :-(.

• Raspikurkku kirjoitti:

hiljentää joukot ? Alkaa olla joulu paremmalla puolella ja huomenna on taas työpäivä. Onneksi tulee vielä uusivuosi ennenkuin alkavat taas viisipäiväiset työviikot. Ja jottei unohtuisi itseään täysin terveen veroisena pitämään niin heti helmikuun alussa onkin sitten kontrolli. Ja tämä osa Pohjanmaasta on edelleen kokolailla mustaa :-(.

Olen Sailan kanssa samaa mieltä ,että nyt tekstiä ihmiset kehiin, niin saa kuulla muidenkin kuulumisia:)
        Kun tuntuu että minä ja Raspi ja Jukka pietään linjoja pystyssä.

Raspi!!! Olet Pohjanmaalta, niin minäkin;)
        Onko täällä palstalla muitakin jotka ovat Pohjanmaalta(Keski, Pohjois mitä näitä nyt on:) )

Mä lähden Sunnuntaina sairaalaan -toivoivat tulevan Su kun maaanantaina on aikasin kaikki valokuvat:)))))

• tapanipäivää
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Olen Sailan kanssa samaa mieltä ,että nyt tekstiä ihmiset kehiin, niin saa kuulla muidenkin kuulumisia:)

Onko täällä palstalla muitakin jotka ovat Pohjanmaalta(Keski, Pohjois mitä näitä nyt on:) )

Mä lähden Sunnuntaina sairaalaan -toivoivat tulevan Su kun maaanantaina on aikasin kaikki valokuvat:)))))

vaan onkohan tässä kyseessä henkilökunnan vaihto tännekkin :)uusivuosi uudet kujeet.;)

• joka vanhoja muistelee
        tapanipäivää kirjoitti:

vaan onkohan tässä kyseessä henkilökunnan vaihto tännekkin :)uusivuosi uudet kujeet.;)

Joutaa uudistua tämäkin palsta. Tervetuloa jokainen uusi palstalainen.

• Raspikurkku
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Keski-Pohjanmaalla ellellään vaikka syntyisin olen Satakunnasta.
        Satakuntalaiset on enemmän hiljaisenpuoleista porukkaa. Tämä kirjoittelu sujuu ehkä paremmin kuin puhuminen :-) .

• jukka
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

sulta tämä ITÄSUOMI aika tärkee näin maantieteellisesti ajatellen !!!JUKKA/joensuu

• jukka

ole hyvä ja kirjoittele omia tuntemuksia,siitä se kuule lähtee usotsie!mie ainakin uson!Kato miten heleppoa tää on,ei oo ku näpytellä,no annahan tulla tekstiikö?

• Saila*
        jukka kirjoitti:

ole hyvä ja kirjoittele omia tuntemuksia,siitä se kuule lähtee usotsie!mie ainakin uson!Kato miten heleppoa tää on,ei oo ku näpytellä,no annahan tulla tekstiikö?

kirjoitella palstalle vaikeuksia on, en nyt kerro enempää. Hyvä kun vastasit kumminkin, olet inhimillinen. Luin kyllä viestisi.

• Elisama

No minulla on vuodenvaihteen paperien selvittelyä.
        Nytkin on tämän huoneen lattia täynnä kuitteja eri kasoissa joista pitäisi saada selvää.
        Koeta kestää vaikeatkin ajat.

• mykynen

Ei riitä, että on syöpä ja hoidot on vetänyt olon aika heikoksi. Ei, minä olin aatonaaton ja joulupäivän kivalla vesiripulilla, otin imodiumia kuin karkkia, ja siksi toi aatto oli suhteellisen normaali. Minulla särkee luita ja nuhaa pukkaa, ääni meni sekin. Tänään keskuslämmitys lakkasi toimimasta, ei edes viitsitty yrittää soittaa ketään korjaamaan, voi tulla viileä, mutta on meillä takka ja sähköt pelaa.

Petin pohjilla olen ollut, vähän lasten vuoksi yrittänyt nousta leikkejä katsomaan. Tapanin päivänä meillä on perinteinen sukujuhla, mutta nyt jäi ne juhlat ens vuoteen.

Mummonikin kaatui ja on sen verran jo ikäihmisiä, että kaikki kaatumiset on aina pahasta.

Ja anopin toilailut jätän kertomatta, kun en jaksa. ARRRRGGGHHHH!!!!

Mä menen huomenna saamaan uuden kanyylin, kun yks hoitsu veti vanhaa pois liian paljon, ja perjantaina on kolmas syto. Jee, sehän on sitten jo puoliväli sitä herkkua.

Jouluiloa kuitenkin ja hauskoja välipäiviä ja iloisia uudenvuoden kekkereitä (jos nukun ens vuodelle asti)

• Raspikurkku

"Vaikeuksien kautta voittoon"
        "Mikä ei tapa, vahvistaa "
        "Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.
        jne. jne.
        Se idiootti joka tuollaisia mietelauseita rustailee ei takuulla ole sairastanut syöpää tai mitään muutakaan pahempaa sairautta. Elämä potkii joskus raskaammalla monolla mutta eikun asennetta ;-)

• Ei kuulosta hyvältä ei toi sun Joulun vietto.Mutta nyt ei voi kun kuule tuosta nousta! Mutta uni parantaa elimistön hyvinvointia niin kyllä lepo ja uni on tärkeää... "Mykky pieni sairastaa häntä hellikäämme, Mykkysen kuntohon jo huomenna me saamme."

Mua oikeen alkaa hirvittää että mitään tässä vielä tulee eteen...
        Mustä ainakin tuntuu, että kun sain torstaina kuulla pahalaatusuudesta niin ei ole mistään aukosta tullu mitään :) No minä hain jotain ummetus litkua apteekista ja surutta surmin olen Juonut niin johan lentää... HEH. On tämäkin:)

Ja Itäsuomea ei tosiaan unohtaa, kaunista seutua.. Eikös Ne ole ne kauniit Valamo ja Lintula ItäSuomessa?
        Ja Keskipohjanmaa RULES:)

Mutta nyt lähden lämpimään suihkuun. Muuten jos jollakin on vinkkejä miten selviytyä tulevista hoidoista niin kirjotelkaa.. Koska mun hoitopaikkani on 500km päässä niin en ole ollu ku kerran lääkäriin yhteydessä ja hän sanoi vain, että ensin nyt otetaan CT ja magneetti ja sitten leikataan ja jos tarvis niin sädetetään, mutta siitäkään ei ollu varmuutta ennen vai jälkeen leikkauksen... Olen pihalla ku lumiukko;)
        Mikä mua odottaa????

Ps. Meidän "syöpäläisten"pitäs perustaa mese porukka jos joilla on- olis helpompi vaihtaa kuulumisia online...

• nuuskamuikkunen``
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä ei toi sun Joulun vietto.Mutta nyt ei voi kun kuule tuosta nousta! Mutta uni parantaa elimistön hyvinvointia niin kyllä lepo ja uni on tärkeää... "Mykky pieni sairastaa häntä hellikäämme, Mykkysen kuntohon jo huomenna me saamme."

Mustä ainakin tuntuu, että kun sain torstaina kuulla pahalaatusuudesta niin ei ole mistään aukosta tullu mitään :) No minä hain jotain ummetus litkua apteekista ja surutta surmin olen Juonut niin johan lentää... HEH. On tämäkin:)

Ja Itäsuomea ei tosiaan unohtaa, kaunista seutua.. Eikös Ne ole ne kauniit Valamo ja Lintula ItäSuomessa?

Mutta nyt lähden lämpimään suihkuun. Muuten jos jollakin on vinkkejä miten selviytyä tulevista hoidoista niin kirjotelkaa.. Koska mun hoitopaikkani on 500km päässä niin en ole ollu ku kerran lääkäriin yhteydessä ja hän sanoi vain, että ensin nyt otetaan CT ja magneetti ja sitten leikataan ja jos tarvis niin sädetetään, mutta siitäkään ei ollu varmuutta ennen vai jälkeen leikkauksen... Olen pihalla ku lumiukko;)
        Mikä mua odottaa????

Ps. Meidän "syöpäläisten"pitäs perustaa mese porukka jos joilla on- olis helpompi vaihtaa kuulumisia online...

minulta on jotenkin mennyt ohi, mikä syöpä sinulla todettiinkaan. Jaksaisitko ja viitsisitkö kertoa siitä vielä. Olisi helpompi keskustellakin, kun tietäisi enemmän.
        Tuota meseilyä täällä ehdotinkin jokunen aika sitten, tosin niille, joitten mielestä kaikki uudet kirjoittajat tuntuvat olevan häiriköitä. Mutta miksei se sopisi muillekin. Tämä Suomi24 tökkii välillä niin pahasti, ettei millään jaksa odottaa sivujen avautumista.

• jukka
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä ei toi sun Joulun vietto.Mutta nyt ei voi kun kuule tuosta nousta! Mutta uni parantaa elimistön hyvinvointia niin kyllä lepo ja uni on tärkeää... "Mykky pieni sairastaa häntä hellikäämme, Mykkysen kuntohon jo huomenna me saamme."

Mikä mua odottaa????

olen käynyt sädehoidossa,usko tai oo uskomatta ,mutta nuo sinun hoitomatkat on todella pitkiä!jns-kuo-jns no siitä voi kukin laskea mitä mittariin tulee km:nä 60 kertaa jotain se on paljon! itse asiassa koko koko hoidon raskain juttu,ainakin minä koen sen,mutta kun saat ittes tseppattua ja en nyt osaa neuvoo kun en tiedä sinun luonteen lujuutta?mutta kysele ei haittaa yhtään vaikka ois ns. tyhmiä kysymyksiä(niitähän ei ole)vai mitä?siskolla alkaa tammikuussa "säteilyt"pelottaa varmasti eka grillailut mutta jos veljeensä tulee "PIITOFKAKE"vai miten se menee!kirjota "pikkuhöpäkkä",kysele,utele,ihan mitä vaan yyyyyritän neuvoa ja tsempata minkä vaan pystyn!

• ehdotit
        nuuskamuikkunen`` kirjoitti:

minulta on jotenkin mennyt ohi, mikä syöpä sinulla todettiinkaan. Jaksaisitko ja viitsisitkö kertoa siitä vielä. Olisi helpompi keskustellakin, kun tietäisi enemmän.
        Tuota meseilyä täällä ehdotinkin jokunen aika sitten, tosin niille, joitten mielestä kaikki uudet kirjoittajat tuntuvat olevan häiriköitä. Mutta miksei se sopisi muillekin. Tämä Suomi24 tökkii välillä niin pahasti, ettei millään jaksa odottaa sivujen avautumista.

aiemmin?Minäkin olen aika uusi vaan ei kukaan ole pitänyt minua häirikkönä.
        vai enkö ole käsittänyt sellaista.

• paikalla((
        jukka kirjoitti:

olen käynyt sädehoidossa,usko tai oo uskomatta ,mutta nuo sinun hoitomatkat on todella pitkiä!jns-kuo-jns no siitä voi kukin laskea mitä mittariin tulee km:nä 60 kertaa jotain se on paljon! itse asiassa koko koko hoidon raskain juttu,ainakin minä koen sen,mutta kun saat ittes tseppattua ja en nyt osaa neuvoo kun en tiedä sinun luonteen lujuutta?mutta kysele ei haittaa yhtään vaikka ois ns. tyhmiä kysymyksiä(niitähän ei ole)vai mitä?siskolla alkaa tammikuussa "säteilyt"pelottaa varmasti eka grillailut mutta jos veljeensä tulee "PIITOFKAKE"vai miten se menee!kirjota "pikkuhöpäkkä",kysele,utele,ihan mitä vaan yyyyyritän neuvoa ja tsempata minkä vaan pystyn!

stemppaajia muita nyt kun tarvittaisi
        kun itse ovat tervehtyneet ja ei ole vakituettavia enää.
        kyllä pärjäämme mekin tuella mitä saamme:)

• Janett
        Raspikurkku kirjoitti:

jne. jne.
        Se idiootti joka tuollaisia mietelauseita rustailee ei takuulla ole sairastanut syöpää tai mitään muutakaan pahempaa sairautta. Elämä potkii joskus raskaammalla monolla mutta eikun asennetta ;-)

Muuten on ollut mukava olla töissä mutta on pitänyt välillä hakea päivystyksestä Tramal-piikkejä kun selkä ei kestänyt puolen vuoden sängyssä lepoa eikä oikein tuota istumatyötäkään. Nyt iski sitten yskä, flunssa ja nuha ja keuhkoputkentulehdus. Kurkussa rakkuloita, samoin nielussa. Ei voida syödä ja kerrankin olisi ruokaa. Lapet olivat eka kerran nyt syömässä jouluruokaa eroni jälkeen (11 v), isi-reppanaa ei ole aiemmin saanut jättää yksin.

Olisi joulukuusikin pitkästä aikaa ja sanoin lahjojakin. Tänään olisi ollut KYSissä Mabthera-vasta-aineen tipumus mutta ei kipeänä onnistu,joten siirrettiin, en tidä miten käydä sitten tehon, jos on liian pitkä tiputusväli.

Viimeksi olen syönyt antibioottikuurin v.96 avioliitossa ollessamme. Asuimma hometalossa. Ja aina kaikki kipeinä. Nyt en ole sen jälkeen saanut kuureja ja lääkäri ihan ihmetteli, kun ei löyty vertailua, mitä ab-kuuria vois antaa. Tämä perussairaus, lymfooma tai sitten hoito ensin sytot ja sitten Mabthera varmaan kaikki heikentävät vastustuskykyä, koska oikein imen kaikki pöpöt. Pyrstö irtoo niin nokka tarttuu. Tällä kertaa nielun annettiin puudutusta, aiemmin on annettu selkään. Kysyinkin hoitajalta, että mikähän paikka seuraavan kerran.

Sitten kun täällä ei saa nukkua. Nuoriso rällää kaiket yöt läheisen kaupan pihalla renkaita "testaten". Puoli vuotta makasin sängyn pohjalla ja ajattelin, että kun jaksan nousta ylös ja tuon mäen päälle niin anna heidät kuulla kunnianksa.

Viime yönä puolen päivään aikaan tämä mummeli, joka ei päivällä pääsyt ylös edes pihaa hiekottamaan, vaikka vuoro oli, pisti yömekon päälle pitkät housut ja kengät jalkaan ja takki niskaan ja soitin poliisille ja olin koko ajan yhtyedessä hätäkeskuksteen kun lähestyin poikia. HT-keskuksen työntekijä puhui myös poikien kanssa. Täällä kun ei ole poliisi saatavissa kuin lottovoittona. Poja olivat hyvin nöyriä ja sanoivat olevansa eka kertaa, niin sanoin minäkin ja sanoin, että olette myös viimeistä tai joka kerran kun joku ajelee p...urallia kaupan pihassa niin ilmoitan poliiseille teidän nimet. Kurkku varmaan tykkäs huutamisesta mutta sainpahan sanottuä mitä puoli vuotten olen suunnitellut. Ensi yöksi taidan pukeutua lämpimästi ja mennä odottelemaan ostoskärryjen suojaan valmiiksi.

Lehdessä olisi otsikko: Iäkäs vanhus pahoinpiteli viattoman nuorisojoukon. Se olen sitten MINÄ!!!

• uusi minäkin
        ehdotit kirjoitti:

aiemmin?Minäkin olen aika uusi vaan ei kukaan ole pitänyt minua häirikkönä.
        vai enkö ole käsittänyt sellaista.

et vastannut kysymykseeni?

• Elisama
        Raspikurkku kirjoitti:

jne. jne.

Näin on.
        Kärsimystä tuntuu parhaiten kestävän ne joilla sitä ei ikinä ole kunnolla ollutkaan.
        Tai ainakin heiltä kuulee parhaat ohjeet miten toimia.

• Elisama

Kyllä tuntuu omat kärsimykset pieniltä kun lukee mitä sinä joudut kokemaan.

Hätä ja tuska maailman, suuremoi on kuin luullahan.
        Ken voi kärsivää auttaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5727
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      585
      2160
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      926
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      897
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe