Palataan vielä ajassa vähän taaksepäin, vaikkei huvittaiskaan.. Tuliko mokattua pikkujouluissa ja jos, niin tietääkö se jo automaattisesti tipatonta tammikuuta? Mikä on muuten mokaamista? Jos varattuna
esittää rakkaudentunnustuksia (ei omalle siipalle siis) tai kähmii jotakuta? Puhuu "totuudentorvena" mielipiteitään työkavereistaan? Ei muista "mittään"? Tunnustuksia, tunnustuksia...:P
Pikkujoulumokat ja
114
22241
Vastaukset
- 3-4-somes
Kimppakivat ovat sudenkuoppa.Seuraavassa kokouksessa nimittäin paljastuu, KUKA oli sittenkin vain kolmas tai neljäs pyörä, vaikka silloin kaikilla oli selkeästi oma osansa.Häpeä tulee iskemään, warning.
- -...................
niimpä niin....
- Selittelijä
Käyttäydyn yli korrektisti alkoholin alaisena, joten mokaamisen pelossa ei tarvitse viettää tipatonta tammikuuta, (vaikka tuskin muutoinkaan joisin tammikuussa).
Mokaamisesta. Rakkauden tunnustukset ja kähmimiset kuulostavat aika pieniltä jos toisella ei ole mitään sitä vastaan, ja kähminen jää varattuna vain kiusoitteluksi. Sinkkuna se kuitenkin aika mieltä piristävää, kun edes kerran vuodesta joku tulee latelemaan rakkauden tunnuksia tai alkaa kosketella takana ollessa.
Todellinen mokaaminen on oksentamista pöydälle, kusemista nurkkaan, tappeleminen jonkun kanssa, "totuudentorvena" puhumista kovaan ääneen, väkisin kähmimistä, varattuna vaatteiden alta kähmimistä, vieraaseen sänkyyn ajautuminen varattuna. Se ettei muista mitään, ei ole kova moka, ellei sitten ole tehnyt jotain todellisia mokia.
Tunnustuksia? Joskus useita vuosia sitten join itseni "pöydän alle" ruokaviinin voimalla heti alkuillasta. Alkoholi oli tuolloin itselleni varsin uusi ja tuntematon tuttavuus. Ainoa mitä seuraavana päivänä muistin tapahtumasta oli ruokailu ja sen kuinka olin vessan kopissa oksentelemassa aina valomerkkiin asti. Mitään ei tullut mokattua, ja porukat lähinnä ihmetteli mihin ja missä välissä katosin. Tuon tapahtuma jätti jonkinlaisen trauman viineihin. Opin tapahtumasta myös sen, että omille vaatteille "oksentelu" tulee varsin kalliiksi lystiksi, ja illanvietosta ei jää mitään käteen jos ei edes muista sitä mitä on tullut tehtyä tai mokattua.
Mokaamista voi ajatella myös toisin. Pikkujoulut ovat aika luontainen paikka sanoa myös hyvät mielipiteet työkaveristaan, tai tutustua sellaisiin työkavereihin joiden kanssa ei normaalisti ole tekemisissä. Eli, sitäkin voi myös ajatella mokana, jos esim. jättää tutustumatta sellaiseen vastakkaiseen sukupuolen edustajaan johon kuitenkin mieli tekisi.- Nainen töistä
Olen samaa mieltä noista rakkaudentunnustuksista. Mukavahan niitä on kuulla, vaikka olisi varattukin. Ei sellaisia kannata tunnustajan jälkeenpäin häpeillä, saati sen takia tipatonta viettää. Ainahan se on positiivista jos ihmiset toisistaan pitää työpaikalla, oli sitten samaa tai eri sukupuolta. Pikanainnit kopiokoneen päällä tai väkisin lähentelyt on jo ihan eri juttu;)
- vänkyrä-nainen
pikkujouluja, enkä siis osallistunut ainoisiinkaan.
Varatuille pitäis asettaa sellainen lisäehto pikkujouluissa, et alkoholia ei oteta tippaakaan. Se vois aika tehokkaasti pitää huolen siitä et vaatteet pysyy päällä. ihan suunnitelmien mukaan meni, juotiin lonkkua ja kaljaa aamuun asti. Joitain tyttöjä siinä pyörähti, mut katottiin justi sillon G3 Denverin livetaltiointia jota tytöt ei jaksanu tuijottaa niin ne meni muitten lämpättäväks, välillä vaan kävivät juttelemassa meille :D Mut suunnitelmat piti, "ei tyttöjä, jos ei väkisin ui liiveihin" Ei haukuttu ketään, kehuttiin vaan toisiamme ja suunniteltiin tulevaa.
Aamulla sit 10 jälkeen pariks tuntia nukkumaan ja sit oltiinki jo melkosen pirteitä siivoamaan...
Ei tuu tipatonta tammikuutakaan, ihan vaan periaatteesta.- vato retro
Pukeuduin tahallani "ali", eli en käyttänyt kravattia ja pikkutakkia/pukua. Otti vaan firman sisäiset leikit sillä hetkellä päähän, ja pikkujoulut sattuivat lauantaille. Muilla oli tietysti kovat kaulassa ja schmoozing/perseennuolentavaihde silmässä.
Ihan siisti kauluspaitani ja suorat housuni herättivät arkisuudessaan huvittuneisuutta, ja minut leimattiin tilaisuudessa puolijulkisesti back-office -henkilöksi.
Että silleen. Melko jäykkäniskainen työpaikka, ikävät pikkujoulut. Olisi pitänyt jättää väliin. Voimakkaassa humalassa ei ollut kukaan, vaikka porukkaa oli yli sata. Welcome to the corporate world, son. Niin se on aika selvää..Mutta valitsen kuitenkin hepittömän helmikuun..
- weskuu
mennään pettämään jo yksin sen takia,kun ollaan pienestä asti kuultu joulutarinoita.Moni akka kesällä puhkuu vatta pystyssä,kun meni hiukan muisti silloin.
Ei tee entiselle suurkuluttajalle tiukkaakaan tipaton Tammikuu,sen verran muuta ja harrastus pitää hereiilä. - ---------------------------
tuskin tullee tipatonta vietettyä, se tuppaa menemään sama määrä tuota kaljaa joka kuukausi kuitenkin,, tosin helmikuussa menee usein hieman vähemmän.
- Slummi
kyllä tota pari koria menee viikossa meillä kaljaa
ainakin se pitää energia tasot kurissa kuulema polttaa kaloria tuo humala aina,,
sopii myös laihuttajille,,,- Mummo vuosimallia1954
Totta on että tipattomat tammikuut ei useinkaan pidä. Minun ei henk.kohtaisesti tarvitse enään "lupauksia" tehdä. Tipaton tammikuu on ollut viimeiset viisi vuotta (ja muutkin vuoden kuukaudet). Olen tosi onnellinen että näin on. Kyllä elämää on ilman viina- ja kaljapullojakin. Pää on aina selvä ja saa tehdä mitä haluaa. Eipä ole krapulapäiviä ei vapaa- ekä työpäivinä. Minulla on ainakin helpompaa. Suosittelen
- f.dostojevskaja
melko suhteellista..
Myönteistä tipaton viestissä kuitenkin on se, että ketään ei kannusteta juomaan enemmän kuin normaalisti ottaisi tammikuussakaan.
Kyllä mie anakkii pysyn kohtuuvess´ etenki tammikuuss´ enrgiat pittää saaha muilla konsteilla. Mie käyn Iivarin 3-v kaa peuhapäivässä kerran viikkoon. Johan tullee energiaa ja lähtee kiukut pois. Näin meillä täällä.
Onnekasta uutta Vuotta!
Mummi ja Iivari - met toivotamm´ - VAAN
Kyllä laihtuu. Kaljassa on kaikki energia ja jos ei mitään syö, ni kyllä kilot lähteet. Aikoinaan terveydenhoitajakin sanoi työpaikalla, että kerran viikossa kunnon känni - ei nosta painoa, kun sanoin, että olen alkoholisti, kun tarvitsen joka perjantain kaljaa. HEHHEHEHHE. Nouskoo mäyris, vaikka 20 ekuun, ni ostan jos siltä tuntuu, vaikka ed. kaljasta on n. puoli vuotta.
- mummo vm:1953
Mummo vuosimallia1954 kirjoitti:
Totta on että tipattomat tammikuut ei useinkaan pidä. Minun ei henk.kohtaisesti tarvitse enään "lupauksia" tehdä. Tipaton tammikuu on ollut viimeiset viisi vuotta (ja muutkin vuoden kuukaudet). Olen tosi onnellinen että näin on. Kyllä elämää on ilman viina- ja kaljapullojakin. Pää on aina selvä ja saa tehdä mitä haluaa. Eipä ole krapulapäiviä ei vapaa- ekä työpäivinä. Minulla on ainakin helpompaa. Suosittelen
olen viimeks ottanu 1984,ilmankin pärjää.ottaa kuka haluaa ja polttaa,sillä siisti.kerranhan me eletään,jokainen on oman elämänssä valinnu mitä tekee ja haluaa,siihen itse itsensä laittaa,kukaan ei tuu tyrkyttämään.ainut on sairaus se pitää ymmärtää.
- Slummi
VAAN kirjoitti:
Kyllä laihtuu. Kaljassa on kaikki energia ja jos ei mitään syö, ni kyllä kilot lähteet. Aikoinaan terveydenhoitajakin sanoi työpaikalla, että kerran viikossa kunnon känni - ei nosta painoa, kun sanoin, että olen alkoholisti, kun tarvitsen joka perjantain kaljaa. HEHHEHEHHE. Nouskoo mäyris, vaikka 20 ekuun, ni ostan jos siltä tuntuu, vaikka ed. kaljasta on n. puoli vuotta.
kyse on kaljassa käytetystä humala uutteesta
se laittaa kalorit kuriin
- selväpäinen
kyllä aattelin että vois melkee olla. kokeilla että olis pari kuukautta selvinpäin ihan sen takia et voi näyttää itelle ettei oo viinan koukussa.. :) en ite mokaile yleensä ja muistanki kaiken lähes aina. mut ihan vaan kokeilun vuoksi..
- Raitis naisalkoholisti vuod...
Kyllä tulee tipaton tammikuu ja tähtäimessä on myöskin tipaton vuosi 2008!!!Ensi vuonna tulee 7 vuotta kun otin viimeisen huikkani ja kuten monet muut raittiit alkoholistit elän päivän kerrallaan ottaen uuden päätöksen joka aamu raittiudestani ja se on hyvin yksinkertaista;)))
En ikinä vaihtaisi takaisin vanhaan elämääni joka veti päälleni sellaiset seuraamukset joista vasta nyt olen päässyt jaloilleni esim:perhesuhteeni,ekonomia,työni ym.ym. lista oli miten pitkä tahansa!!! On nykyisin aivan ihana tunne herätä aamuisin ilman krapulaa,huutava tarve aamuhuikasta,ilman sairaanloista pelkotilaa ja häpeää!Olen saanut takaisin elämäniloni,itsetuntoni ja LAPSIENI luottamuksen Että kyllä,tipaton tammikuu ja myös tipaton vuosi 2008 vaikka kylläkin päivä kerrallaan ja hiljaa hyvä tulee koska huomisesta me emme vielä tiedä mitään...;) Tyyneyttä kaikille siskoille ja veljille vuonna 2008!!!- Kaksikymmentä viisi kertaa.
Kerran eläissäni kännin olen ottanut,viimeisestä kaljasta tuli juhannusaattona aikaa kaksikymmentä viisi vuotta ja edelleen kait tipaton Tammikuu on haaveena edelleenkin.
miten jaksaa olla selvinpäin kun naapurit,fiksumpi osapuoli yms ottavat uuttavuotta vastaan ryypäten ja kuittaleivat miks et ota!kyllä siinä pinna palaa...
- NOUSEE !!!
Ale-mäyrät ovat historiaa , yksittäispullohinnan mukaan menee jatkossa vaikka ostat 10 koria eli n. 13 euroa on jatkossa mäyrän hinta vähintään
Väkeviin vaan korotusta lisää kanssa enemmän kuin on kaavailtu
viina-ale johti yhteiskunnallisesti mittaviin rahamenetyksiin kun juopuneiden , apua hakevien , itsensä soseeksi juoneiden määrä kasvoi sairaaloissa ja muissa ensiavuissa rähjähdysmäisesti !
Housuunsa paskoneiden ja "SATTUU ... SATTUU" huutaneiden paasaamiseen meni tehokasta hoitoaikaa valtavasti hukkaan enemmän kuin ennen viina-aletta
Viina (olut) on viisasten juoma , tästä oppineena voimme päätellä että Suomalaiset ovat HELEVETIN TYHMÄÄ KANSAA
ps Haistakaa juopot perseensulotuoksuja- Toinen fiksu
Halusin vain sanoa kaikille että tässä on sitten asiallinen kommentti.
Totta puhutaan oikein urakalla ja porukalla tämän kaltaista lisää kiitos.
Arvostan tällästä! - KYLLÄ
Olet kyllä ihan oikeassa, mutta kyllä juoppo viinansa ja kaljansa hankkii, vaikka kiven alta. Ja tosiaan juopoille ja HIV-potilaille oma sairaala, missä räjiä ja oksennella henkilökunnan päälle, ni osaavat hekin suojautuvat tautien varalta!! Hyvää uutta vuotta. Viimeksi heinäkuussa pari olutta ottanut.
- Ilmaista
Viinan pitäisi olla ilmaista juopoille.
Heidän ei tarvitsisi sitä hakea, vaan se vietäisiin heille. - Voi voi!=)
Mut ei ne pelkästää "mäyriksen" hintaa nosta, siellä lasketaan myös yhden pullon hintaa. Jatkossa yksittäinen pullo n. 0.70-0.80€
- HÄIRIKKÖ TODELLA PAHAA LAATUA
kossu pullo voisi maksaa joku 50 euroa
mäyrä voisi maksaa 40 euroa tai myynti kieltää kokonaan jos vähänkin juopuneen näkönen niin alkas porukka parenee nopeasti tai sossu tuet pois kokonaan jos maistissa ei mulla ole varaa ostaa joka päivä viinaa tai kaljaa tossa oon seurannut äijät juo aamusta iltaan joka päivä ja vielä kehuu kuinka helposti saa sossusta rahaa,, - tmo
KYLLÄ kirjoitti:
Olet kyllä ihan oikeassa, mutta kyllä juoppo viinansa ja kaljansa hankkii, vaikka kiven alta. Ja tosiaan juopoille ja HIV-potilaille oma sairaala, missä räjiä ja oksennella henkilökunnan päälle, ni osaavat hekin suojautuvat tautien varalta!! Hyvää uutta vuotta. Viimeksi heinäkuussa pari olutta ottanut.
Hitto ne juopot mitään omaa sairaalaa tarvii,riittää joku teltta missä voivat ördäillä ja hakee sapuskat sun muut teltan ulkopuolelta jos joku niille sen viittii kiikuttaa. Hivin nyt voi saada muutenkin ku narkkaamalla tai käymällä huorissa,et niile vois antaa oman sairaalan,tietty harkiten et mistä tauti on saatu.Jos narkki,ni telttaan ja jos käy huorissa ni telttaan,ku se on itse aiheutettu hivi. Hyvää uutta vuotta,viimeksi juonut toukokuussa Barcelonan F1-kisassa pari olutta.
- perskeles--
Lapinkullan mäykkis 12.90 eur. Tästäpä seuraa pussikalja kulttuurin uudelleen nousu. Karjalan 3 plo 0.89 eur kpl mikäli oikein muistan hinnoitteluni. Juopot hihkuu mielissään kun ne saakin yhden siasta kaksi pulloa kaljaa viimesillä kerjätyillä rahoilla. Se tässä on sairainta et ykköskaljan hinta nousi, kun kolmosen laski. Jei! Kylläpä ei oikein naurata ku tietää mikä show tullee. Eivät perttanat kehtaa palauttaa niitä pulloja samaa tahtia mitä ostavat niin on kaupan takapihat ja nurkat täynnä niitä sitte.
- Absolutisti :)
koko elämän ajan.
On parempi mieli ja eikä mikään asia harmita seuraavana aamuna, kun ei oo juonut tippaakaan alkoholia. - Ei tänään
Miettikää hetki syvällisesti suhdettanne alkoholiin.
Pitääkö olla raittiina hetki, että voi taas juoda.
Itselläni ei ole tarvetta ottaa tänään. - aamusta iltaan, illasta aamuun
Mulla on tapana vetää kuukauden ränni joka tammikuu, siitä saa mukavasti potkua kevääseen. Ihan eri fiilis painaa duunia keväällä kun 5-6 tonnia pistää menemään viinaan, naisiin ja muihin huvituksiin.
Ylityövapaita, pekkasia ja talviloma, kesälomaa en koskaan käytä juomiseen. Raskas työ vaatii raskaat huvit, mutta sikahauskaa se on!- EI tipattomalle tammikuulle
Tämäkin tipaton tammikuu-meininki ei kerro mistään muusta kuin tästä suomalaisten ihmeellisestä asennevammasta, ikinä ei saisi irtautua arjesta ja pitää hauskaa. Rentoutukaa hyvät ihmiset!
- Tuleva äiti =)
Eipä tule läträiltyä alkoholin kanssa! Suosittelen muillekkin. ;)
- äitix2
..sua rauhoittaa muukin kuin se "pelkkä" raskaus... meinaan se tilahan on ohimenevä :) Lapsi taas ei.
Ja raskautta en todellakaan suosittele kenellekään konstiksi pysyttelemään erossa viinasta.. Jos ei muuta keinoa viinasta erossa pysymiseen keksi, on se sen merkki ettei lasta kannata hankkia laisinkaan.
Vähän sama kuin se jos haluaisi pariksi vuodeksi eroon kuukautisista -no hanki lapsi.. hehe...
Ensisijaisesti suosittelisin alkoholisoituneelle ihmiselle a-klinikkaa.
Sun kirjoituksesta huomaa että viikkoja on noin 5. - äiti kahdelle
..sua rauhoittaa muukin kuin se "pelkkä" raskaus... meinaan se tilahan on ohimenevä :) Lapsi taas ei.
Ja raskautta en todellakaan suosittele kenellekään konstiksi pysyttelemään erossa viinasta.. Jos ei muuta keinoa viinasta erossa pysymiseen keksi, on se sen merkki ettei lasta kannata hankkia laisinkaan.
Vähän sama kuin se jos haluaisi pariksi vuodeksi eroon kuukautisista -no hanki lapsi.. hehe...
Ensisijaisesti suosittelisin alkoholisoituneelle ihmiselle a-klinikkaa.
Sun kirjoituksesta huomaa että viikkoja on noin 5.
- juttuja
kuten vappu,juhannus... kyllä aikuinen tietää millon juodaan ja millon ei.
- kokenut
Kyllä aikuinen tietää.. Ja totuuden kuulee lasten suusta..
- dokasin 24 vuotta
ei tarvi aikuisen juopotella vappuna eikä juhannuksen kun on selvä ja peloton! KUKAAN TERVE IHMINEN EI ALA JUODA SELVÄÄN PÄÄHÄN. Aina on jotain vialla korvien välissä jos tarvitsee paeta pulloo!
Terc. ammattilainen.
- tammikuu..
jos yrittää selvinpäin sen luovia. työttömän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus miten saa taas mäyriksen hinnan keploteltua. Aika kuluu kolme kertaa nopeammin ryypätessä. Katsellaan sitten keväämällä jospa tipaton kuukausi sitten kiinnostaisi.
- kuukautta olla
selvinpäin! Minä en siihen pystys ainankaa! Olen tämän päivän, ja ehkä vähän huomistakin. Dokasi 12 vuotiaast ja nyt 36v tajusin ettei tää mittää elämää ollukkaa. Nyt olen ollut koht 8 kuukautta selvinpäi ja ei edes tee enää mieli olutta.. PÄIVÄN KERRALLAA. 24H. Tai jos herrää klo 11,05 nii ei tarvi olla ko 12,55 tuntia...
terc. ammattilainen
- pomoni...
Miestä jatkoilla, kun olin eka pannut pomoani duunin vessassa. Ja pahinta kaikki tietää,tosin minä en häpeä olen ylpeä!
Heikki - MILES
ilmaista viinaa valtion puolesta niin kauan kunnes juovat itsensä hengiltä.Säästyy yhteiskunnalta pitkä sentti kun heittävät veivinsä!
- Naapurin kaveri ei alkoholia
Kalliiksi tulee yhteikunalle ehdotuksesi, täällä meidän kylällä (naapurissa) on yksi mies joka vetää joka päivä, toistan joka päivä 2 normi kossupulloa kaljat päälle, tätä on jatkunut n. 30 vuotta kaveri on nyt 62 v ja ihmeen hyvässä kunnossa. Sitten on noi pullolla päivässä pärjäävät...
Jos laskee pelkät kossut (n.9€) (ennen se oli kalliinpaa) 2 x 9€ x 365 = 6570€ vuosi
6570€ x 30 = 197100€ 30 vuotta
Eli kaveri on vetänyt pelkillä kossuilla perus omakotitalon hinnan.
Mieti vähän mitä ehdottelet! Ja näitä varmaan riitää muualkin! - dooris
En tiennytkään , että typeryys joka on itsekkyyden yksi muota on saavuttanut suomen niemen. Ko.kirjoituksen kirjoittajan kannattaisi
hakeutua mielenterveyden hoitolaitokseen tai hakea köyttä. Hyvää uuttavuotta. Toki kirjoituksen on saattanut tehdä joku koulupoika, suosittelen hänelle keskustelua vanhempien kanssa
tai kouluissa on myös ammatti auttajia nykyisin. - Ekonomi
dooris kirjoitti:
En tiennytkään , että typeryys joka on itsekkyyden yksi muota on saavuttanut suomen niemen. Ko.kirjoituksen kirjoittajan kannattaisi
hakeutua mielenterveyden hoitolaitokseen tai hakea köyttä. Hyvää uuttavuotta. Toki kirjoituksen on saattanut tehdä joku koulupoika, suosittelen hänelle keskustelua vanhempien kanssa
tai kouluissa on myös ammatti auttajia nykyisin.Samaa mieltä dooriksen kanssa Milesin kirjoituksesta, typeräähähäää.
- ammattilainen
Kyllä se on näin että aliravitsemukseen enneminkin kuolee perkele. Mie tiedän että leivästä kyllä tingitään, kunhä lääkettä riittää!
Terc. hengissä selvinnyt 24 vuoden piinasta.
- tipattoman tammikuun
ihan vaan huvikseni ja rahaa säästääkseni.
-n25v.- - on tammikuu
niinkuin helmi,maalis,huhti,touko,kesä,heinä,elo,syys,loka,marras ja joulukuukin ihan niinkuin tänäkin vuonna
- thApauCksECCa
oNkCc nhYtCC cE loKaCzKUU va HutIKAZZku.. zzzzzzzzzzzzzzzz.......täh...täh...täh.....
- tipatonta tammikuuta
Ei oo hyötyä pitää, jos alkoholi ei oo ongelma ja osaa juoda kohtuudella, eikä juo päivittäin. Juon kyllä joskus liikaa alkoholia ja on kyllä tullut mokattua kännissä. Mua ihmetyttää, kun jotkut pystyy ottaa krapula kaljan. Mua yököttää krapulassa ajatellakaan viinaa.
- naurettavaa.
en todellakaan aio pitää mitään tipatonta tammikuuta.
juon silloin kun sattuu huvittamaan, ihan sama mikä kuu on. Aijon pitää tipattoman tammikuun..en ole kyl moista koskaan kokeillut mutta uskon kyllä että onnistuu :)
Eikä pikkujouluissa tullut mitenkään mokattua, kun ne vietettiin tyttöjen kesken kotona.- tammikuu,,
tipaton ja tapiton.
- maketsu
No ei v****sa =)
Eikai sitä tänäkään vuonna tuommoseen pysty :D
- ettäpä näin
on tammikuussa yhet viiskymppiset,laivareissu ja omat synttärit,niin eipä taida ollakkaan muuta ku niitä tippoja :) eipä kyl muutenkaan ois mitään tarkotusta ollu tipatonta viettää,sillon juodaan ku janottaa ja sillon ei ku ei janota jne!
- Muutenkin
Minä olen tammikuun juomatta ihan ilman tipatonta-tammikuutakin, sillä juon vähän uutena vuotena, niin en sitten taas pariin kuukauteen juokkaan mitään. Ja kyllä sellainen ihminen, joka ei kuukautta pysty olla juomatta on täys alkkis.
En tosiaan aio viettää.. ehkä muutamana viikonloppuna juon mut en aio täysin olla juomatta. enkä vois luvata mitään koska en osaa olla selvinpäin. ja mokattu on aika pahasti ja monesti
- Nimetön
jos viettää kuukauden nauttimatta. Se on eri asia jos tosissaan alkaa miettiä täysraittiutta.
Mutta harvalla se onnistuu.
Sehän on kuitenkin aikalailla itsestä kiinni mitä nauttii ja kuinka paljon. Tunnen eräitä jotka ovat olleet syntymästään lähtien n.30-35 vuotta täysraittiina ja nyt dokaavat tosi rankasti. - la-darra
joka vuosi olen aikonut ,mutta ei ole onnistunut noi tipattomat. Sitä paitsi silloin on mukavampi mennä baariin kun ei ole kauhea tungos ja taksinkin saa helpommin. ja kaiken lisäksi helmikuuhan on lyhyempi kuukausi joten miksi ei sitä voisi pitää tipattomana.
- ikäni
raittiina ja olen jo yli 25 vuotias.
- ENSIO 16
OLENJO VIETTÄNYT 200 KK TIPATTOMIA KUUKAISIA, JOS TARVITSEE VIETTÄÄ JOTAIN TIPATTOMIA TAMMIKUITA ON SILLOIN KANNATTAA MIETTIÄ ONKO ALKOHOLIN KÄYTÖSSÄ JOTAIN ONGELMIA, TIPATTATOMAT TAMMIKUUT ON IHAN PERSEESTÄ HELMIKUUSSA DOKATAAN TAAS KAHTA KAUHEEMMIN VITTUMAISTA OLLA ILMAN VIINAA HAMPAAT IRVESSÄ, JA OTSANAHKA RYPYSSÄ KANNATTAA DOKAA VAAN KOKO TAMMIKUUKIN EI SE OLE KUIN 1 KK VUODESTA, ELÄMÄ ILMAN VIINAA JA MUITA PÄIHTEITÄ ON TOSI NASTAA. ALKOHOLI ON HYVÄ AINE. MUTTA KANNATTAA MIETTIÄ SOPIIKO SE KUN ON JOKU SAATANAN TIPATON TAMMIKUU. EI MUUTA KUIN TAMMIKUUSSA PITEMPIÄ HUIKKIA JA KOVEMPAA KAMAA, SILLÄ SE SELVII
- ..pitäisi?
Onko se jollekin ongelma? Eikö elämässä ole muuten tarpeeksi ongelmia?
- sattu3
Kyllä, tipattomana olen ollut jo syyskuun puolivälistä asti ja pysyn edelleen. pikkujouluja ei ollut enkä sellaisiin ryyppäjäisiin haluaisikaan. Elämä ilman "hullulientä" on paljon parempaa, eipähän tarvitse miettiä tuliko mokattua vai ei, ajanhukkaa. Kannattaisi jokaisen omalla kohdallaan miettiä, kuinka tärkeä osa elämää alkoholi on ja voisiko sen tilalle tulla jokin muu asia.
Eli, tipaton tammikuu, ja toivottavasti koko elämä tulossa :) - s.alaliitto
Tämä ns. "tipaton tammikuu" on ainoastaan valtaeliitin pyrkimys hallita kansalaisia ja kahlita yksilön vapaa tahto.
Hallinta on valtaa!- v-mäinen tilanne
Juuri samaan olen itsekin pohdinnoissani tullut. Illuminatin perkele tälläkin tavalla pyrkii hallitsemaan kansan mieliä.
Täytyy muistaa että myös sosiaali- ja terveysministeriö on samaa Illuminatin pyörittämää organisaatiota!!
- pitää
taas tipattoman vuoden, jouluna join lasin punaviiniä, ettei ihan absolutistikaan, ei vaan maistu, yäk...
Uusi Vuosi otetaan vastaan muutaman tipan kanssa. Elikkä avataan skumppa pullo ja skoolataan vanhan vanhan ystävän kanssa pitkästä pitkästä aikaa. Sitten alkaa taas
Tipaton Tammikuu
Herbaton Helmikuu
Madeiraton Maaliskuu
Hedelmäviinitön Huhtikuu
Tyrnilikööritön Toukokuu
Kaljaton Kesäkuu
Ja laitetaan väliin Himoton Heinäkuu
Elyseetön Elokuu
Siideritön Syyskuu
Likööritön Lokakuu
Maistamaton Marraskuu
Juomaton Joulukuu
Että tällä lailla meillä menee.
- Totaalisesti
ja sinä aikana näin lukemattoman määrän noita "tipattoman tammikuun hurskastelijoita ja teeskentelijöitä" jotka kuitenkin sen muun 11 kk olivat kalja- ja alkoholiriippuvaisia. Eikä niistä moni pystynyt edes tammikuuta olemaan ilman. Itse en koskaan lähtenyt tuohon paskakierteeseen (raittiusteeskentelijäksi) vaan join juomisen halusta silloin kun huvitti ja päätin lopettaa kun itseä huvittaa. Lopultakin se huvitti ja olen nyt ollut 7.5 vuotta täysin tipattomalla tarvitsematta mitään korvikkeita. Lopetin itse ilman kenenkään tukea ja apua. Ihan hyvä meininki näinkin. Näihin hupiin näihin tunnelmiin...
- quququ
Kun on 2 viikkoo ryypänny tässä joulun aikaan niin olo ei oo mikään parhain mahdollinen eikä tee viinaa mieli tai muutakaan alkoholipitoista. No ehkä huomenna uudenvuoden kunniaksi tulee jonkun verran otettua.
- pekutsipek 27v
juu, kohta tulee täyteen.. 27 vuotta tipatonta tammikuuta.. ei alkoholia kannata juoda.
t.pekutsipek 27v - kaikessa
Eiköhän se, mitä juo tammikuun ulkopuoleisena aikana merkitse enemmän kuin se, että pysyy raittiina tammikuun... kyllä itse varmaan muutaman lasin viiniä aion juoda.
- joulutissuttelija
Kasvattaa kummasti ryhtiä, jos pystyy jättämään kuukauden saunaoluet väliin. Vaikka en mikään suurkuluttaja olekaan, 2-4 keskaria/viikonloppu ja nyt joulunaikana pari paukkua joka päivä, niin slti se ei mene ihan tuosta vaan. Vaatii vähän luonnetta.
- Ainatipaton
Et ku en niinku tosiaanka juo mitään viinaa ni en mieti tipattomia, ei tarvii nääs. Alkoholi ei sovi elimistölleni. Ja se krapulakin olis niin kauhea kestää.
- Nimetön
Ku melkein koko vuosi on mennyt taas tipattomana ja tammikuun lopulla perinteinen risteily ni se siitä tipattomasta tammikuusta.. :D Pikkujoulukausi meni töissä ja samoin yleensä kaikki vkoloput.. joskus sitä täytyy kumminki vähä irrotella.. suosittelen vkolopputöitä muillekki..:)
- TZZHAPAUKSECCA
TIPATHONTA THAMMICKUUKUUTHA, EICHKÄ HELMICKUUTACKHAA, EIIZCKÄHA MAILIZ.., EITZHÄ HUTIZKABAZKAZ.. TOUZZII...KECCII...HEINZIII..ELOZZIIKIIZ..ZYYSSII..LOKARITZIIS..JA MARZZIIKIIC EI JOULUZKUITZCCII... YMPÄR..AMPARZ...TÄH...TÄH......................TÄ.
- ETTHEI KUKKAA
TZZHAPAUKSECCA kirjoitti:
TIPATHONTA THAMMICKUUKUUTHA, EICHKÄ HELMICKUUTACKHAA, EIIZCKÄHA MAILIZ.., EITZHÄ HUTIZKABAZKAZ.. TOUZZII...KECCII...HEINZIII..ELOZZIIKIIZ..ZYYSSII..LOKARITZIIS..JA MARZZIIKIIC EI JOULUZKUITZCCII... YMPÄR..AMPARZ...TÄH...TÄH......................TÄ.
VASTAA SELEVVÄÄN VASTAUKSEEN, ETTÄ EN JUO IKINÄ, AENAKKAA JOS EI OUS JOKU "ROSENTTI". NI JO WOT.. KO....TÄH...TÄH...T
- KESTÄ
ETTHEI KUKKAA kirjoitti:
VASTAA SELEVVÄÄN VASTAUKSEEN, ETTÄ EN JUO IKINÄ, AENAKKAA JOS EI OUS JOKU "ROSENTTI". NI JO WOT.. KO....TÄH...TÄH...T
VUAN MINÄ POEKA OTAN ENS VUONNAKKIIN...
TÄH....TÄ
- ihmiselle hermomyrkky
Senhän näkee kaikista jotka juo viinaa.
hermot on riekaleina ja ne ei akattele muuta kuin että pitäis saada lisää myrkkyä!
Lopeta juominen säästät hermoja ja elät onnellisempana.
Vai haluatko elää loppuelämäsi hermorauniona ! - retu...
missä se tipaton tammikuu pidetään?
- mieskonsultti
Kyllähän se sopii että TT:lle mennään, mutta jos semmoisella ehdolla että vain kun oon kotimaassa :)
- Pohjan-Akka
Juhannuksena ko ottaa kunnola, niin pörisee vuosi samoila viinoila.
http://www.youtube.com/watch?v=uT4lWIqlU1A&feature=related - yritän varmasti
Että pidänkö tipattoman tammikuun?
No luoja tietää että yritän takuulla!!!!! Hiukan on tullut liikaa juotua viimeaikoina. Tiukkaa tulee tekemään, mutta jospa se onnistuisi kuitenkin. - ADONIS77
Kyrvät ja homot pitävät tipatonta tammikuuta...:)
- Viisas-juoppo
Järkevää kituttaa kokonainen kuukausi ilman ja sitten heti helmikuun alusta enemmän viinaa naamaan kuin ikinä. Järkevämpää on pitää se yksi selvä viikonloppu per kuukausi
- Tosimies...
En tarvitse tipatonta tammikuuta. Tosimiehen tai naisen,ei tarvitse käyttää ollenkaan alkoholia.Yleensä alkoholia käyttävät ovat tunne-elämältään kypsymättömiä,niin pienikin elämän vastoinkäyminen saa ihmisen käyttämään alkoholia.Tällaisia selityksiä kuulee usein,maistellaan viinejä,kavereiden kanssa on kiva vähän juhlia,tai istua iltaa,saunaoluet vaan,synttärit,raskas duuniviikko,ero,pettäminen ym potaskaa keksitään selitykseksi.Totuus on kuitenkin, ihan jotain muuta.
- 8 kk selvinpäin
Olet oikeassa, niin perkeleen totta joka sana. Mie olen vammainen tunne-elämän puolelta. Reakoin kaikkeen hyvään tai pahaan liian herkästi. En ole tehnyt mitää selvinpäin, kun en ole uskaltanut. Nyt en osaa.. mutta opettelen tätä uutta elämää selvänä. en käytä mitää nappeja tms.
ennen täyty juoda ettei pelottas, sitte tuli kaikki mahdolliset pelkotilat kun dokasin.
Nyt on pelot hävinneet, toki luonnolliset palkotilat toimii. Alkaa pysyy vaihtorahat kassalla käsissä. On muute mahtava tunne kun voi mennä päivälläki kauppaa. Töitäki pystyy tekee iha hulluna. Autonki sain hommattuu noil rajhoil mitä en kaatanu kurkusta alas. Heh, auton tietty pöllivät, mut ei tarvinu juoda, niinku ennen kun tuli vastoinkäymisiä tai päinpvastoin. Noh oli syy mikä tahansa oli lupa/syy ottaa napsu.
Tipaton tammikuu?? en käsitä mitä helvetin järkeä on olla juomatta, laskea minuutteja, sekunteja kuukauden ja sit vetää viinaa yms. alkoholia kitusiinsa kuin henkesä eestä, ottaa menetys takasi. En perkele tajuu. Toivottavasti viinan kirous on takana elämässäni!!! - raitis alkoholisti
totta puhut,alkoholismi on krooninen SAIRAUS ja fyysinen allergia sekä tunteellisesti "vammautuneiden" SAIRAUS johon myös perinnöllisyydellä voi olla osansa. Alkoholistin tyypillisiä "selityksiä" on niin paljon että niistä sais kirjan:) Annan arvoa niille niin kutsutuille normaali käyttäjille jotka lasin jälkeen voivat laittaa pullon takaisin baarikaappiin jopa pitkäksikin aikaa,siihen ei alkoholisti koskaan pysty,niin kauan juodaan kun riittää ja sitten haetaan lisää vaikka kiven kolosta keskellä yötä.Normaalidrinkkarin ei tarvitse "selitellä" juomistaan kenellekkään!CARPE DIEM!
- dokasin
raitis alkoholisti kirjoitti:
totta puhut,alkoholismi on krooninen SAIRAUS ja fyysinen allergia sekä tunteellisesti "vammautuneiden" SAIRAUS johon myös perinnöllisyydellä voi olla osansa. Alkoholistin tyypillisiä "selityksiä" on niin paljon että niistä sais kirjan:) Annan arvoa niille niin kutsutuille normaali käyttäjille jotka lasin jälkeen voivat laittaa pullon takaisin baarikaappiin jopa pitkäksikin aikaa,siihen ei alkoholisti koskaan pysty,niin kauan juodaan kun riittää ja sitten haetaan lisää vaikka kiven kolosta keskellä yötä.Normaalidrinkkarin ei tarvitse "selitellä" juomistaan kenellekkään!CARPE DIEM!
Niinpä, sairaushan se. helpotti kun tajusin ettei ollukkaa mitää syntiä. Kun myönsin ensikerran ääneen olevani alkoholisti SELVINPÄIN, niin olisi kuin taakka putoais pois.. nukuin muuten ensimmäiseen kahtee viikkoo eka kerran luonnollisesti. Yleensä pätkäunta jne. tai sammuin.. lääkkeitä otin hyvin harvoin... edellisen kerran leikkaus pöydällä.. lekuri oli vähän ihmeissään kun ei uni meinaau tulla. Olis kuulema koko sirkus yleensä nukahtanu.
Pahinta tässä sairaudessa on se ettei tätä voi parantaa, ja pahenee koko elämän ajan, vaikkei dokaiskaa. Mutt onneksi olen saanut avun palavereista, joissa tapaan muita samas veneessä olevia.
terc. ammattilainen
- Tunnustaja
Menin osallistumaan miss märkä t-paita kisaan huppelissa! Voitin, mutta voin kertoa, että silti hävetti jälkeen päin ja pitkään. En onnex ottanut paitaa pois. Juontajana tv:stä ja radiosta tuttu mieshenkilö. Olisko ollut joku Thomasson yms. Kisat pidettiin tanssipaikalla, ei ravintolassa. Pääsylippuja yli 300. :(
Pikkujouluissa olen silmätikkuna useasti ja saattajia on ja saa saattaa. Työkavereista suorat mielipiteet tai mielistelyä. Huh huh.
Pääasia, että on tapahtumahetkellä hauskaa enkä loukkaisi ketään puhua pälättäessäni ja muiden puheiden päälle. - Nimetön
onko pakko kun ei millään pystyis.pari olutta päivässä.
- Nimetön
Ei kannata pitää mitään tipattomia. Jos ei pysy muuten kurissa, niin on ilman. Ite pystyn oleen juomatta jos on tarve. Ja työssä käyvänä on pakko viettääkin säännöllistä elämää. Mutta uutenavuotena vedetään kaksin käsin..
- ruutiukko
naurettavaa touhua,lopettaa kokonaan,sillähän siitä pääsee.Itse join kuin pesusieni ja päätin sitten että nyt on minun osuus juotu ja lopetin,siihen se jäi.
- öö.fi
moro sano poro ku jäkälä loppu!!!"!!!
- tikka22
Ja taitaapa kertyä 11vuotta tässä tammikuussa eikä kaduta yhtään.
- 7vuotta
Onnea 11:ta vuodesta...vaikkei siinä onnella ole tekemistä vaan omasta päätöksestä:)))Mutta onnea kuiteskin ja hyvää uutta vuotta 2008!!!
- raittiina, niin
viinan, nikotiinin kuin muidenkin päihteiden suhteen!
Mitä järkeä maksaa, juoda esim. alkoholia (joka on myrkkyä, krapulahan on AINA myrkytys tila) ja olla kipeä.Usein myös alkoholin käytön yhteydessä tehdään älyttömyyksiä ja tyhmyyksiä, joskus jopa korvaamattomia, räikeimpänä esim hulluna humalassa tehty henkirikos. - tikka22
7vuotta kirjoitti:
Onnea 11:ta vuodesta...vaikkei siinä onnella ole tekemistä vaan omasta päätöksestä:)))Mutta onnea kuiteskin ja hyvää uutta vuotta 2008!!!
Onnittelut 7 raittiista vuodesta ja hyvää vuotta 2008
- Nimetön
Jos paussia yleensäkään on pidettävä, niin olen 35 vuoden aikana valinnut helmikuun tipattomaksi, koska se on lyhyempi. Tänä vuonna tosin karkauspäivä tuo yhden lisäpäivän. selekee
- dokari
"juodaan viinaa tullaan viisaammaksi näin!"
- selvinpäin on jees fiilis
Olen säästänyt valtavan summan euroja,terveydestä puhumattakaan,kun lopetin alkoholin käytön 10 vuotta sitten.En käsitä mihin alkoholia tarvitaan?Olla aito omaminä selvinpäin,,kaikista tosin ei ole siihen.Huonolla itsetunnolla olevat suomalaiset juovat surkeuteensa.
- Nimetön
Panin pomoa. En todellakaan aio olla selvänä ennen juhannusta! Juuri sen verran isot morkkikset että ei tätä selvänä kestä.
Ei tullut mokattua ku ei o yksissäkää pikkujouluissa tullut käytyä vuosiin..
Ja muutenki viimeks juonu alkoa viime juhannuksena! Juon keskimäärin 0-3 krt/vuosi! ..joten tuskinpa nyt tää tammikuukaan niin tiukkaa tekee...- ---------------------
Ei viina maistu. Ehkä viinejä kohtuudella voin silloin tällöin nauttia ja vähän kannabista (Leivonnaisten muodossa tai polttaen).
- tipatonta helmikuuta
korvikkeena, mutta ei mennyt läpi :) Eli joutuu vissiin pitämään tibattoman tammikuun kun tuli luvattua.
- Hennessy
En viitti yrittää tipatonta tammikuuta, kun se menee kuitenkii läskiksi. mutta voisihan sitä yrittää ihan yleisesti vähentää.
Ja mokailuista sen verran, että on tullu mokailtua jonkun verran, mut jälkeepäin niistä on tullu hauskoja muistoja. Omalle tyhmyydelle on välillä ihan kivaa nauraa. - pi an maks a sano böks
tä on jo kuu kuukar en putki lo. t,tapio
- mohammed
Ryyppäsin kaverini kaa oikein kunnolla pikkujouluissa, huudeltiin ja huudeltiin. Jossain vaiheessa tapeltiin porukalla, en tiiä mistä syystä. Käytiin raksatyömaalla kuseskelemassa työkalujen päälle ja koppeihin, rikottiin sirkkeli ja piti jopa ulostaa sen sirkkelin päälle. Seuraavana päivänä pelkäsin puhelinsoittoa...eli tipaton vuosi edessä!
- HiluHilma
Tapiton tammikuu,sitten hepitön helmikuu.Maaliskuusta mie virka mittää-punastelee.
Mutta tänä iltana aion vetää reisisaappaat jalkoihin ja lähteä mul..metälle.
Hyvää Uutta Vuotta poijaat.- saekari66
Lopetin juopottelun 4 vuotta sitten. Naurettavia nuo "tipattomat tammikuut", sorruin itsekin siihen pelleilyn yritykseen, aikuiset miehet ja naiset hurrasivat jos pystyivät olemaan 30 päivää juomatta...hhhuuh. Itse en pystynyt, join salaa kotona. 38 vuotiaana tajusin kohdaltani homman, olin juonut aktiivisesti 14-vuotiaasta lähtien, homma pahentuessa lukioaikana ja 18-vuotiaana join jo monta kertaa viikossa. Sitten koko aikuisikä tuli oltua enemmän ja vähemmän kännissä. Enemmän kylläkin.
Olen ollut itse onnellisempi nyt. Lapseni jo puhuvat minulle, ja en ole saanut aikoihin potkuja työpaikoista yms
- Dremeli
En kyl piä tipatonta tammikuuta ku joulukuun olin juomatta.
- www...
www.kan.fi
- hmmm...
Mikä se on? :D
- naurettavaa
pelleilyä koko "tipaton tammikuu"! Sehän on jo merkki siitä, että ei osaa käyttää alkoholia nauttimiseen. Hyvällä omallatunnollako sitten voi taas helmikuussa vetää perseet olalle kansanedustajia myöten????????
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154