Pyörällä Irlannissa

ö-ö-ö

Eli onko kokemuksia pyörällä reissaamisesta Irlannissa? Kaikkee moiseen liittyen tietoa kaipailen. En ole millään varmuudella lähdössä, mutta varalta. Kiitos...

5

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin

Tiet ovat kapeita heti kun vähänkin maaseudulle pääsee. Kun autot ohittavat toisensa, niin puskat raapivat molempien autojen kylkeä - sananmukaisesti. Mihinkähän siinä se pyöräilijä mahtuisi?

Mutkat ovat paikoitellen tosi jyrkkiä ja kallioisia. Monasti olen irkuissa autolla ajellessa miettinyt, että tuossakin olisi pyöräilijä litskaantunut, JOS se olisi tuossa vastaan tullut. Mitään ei olisi ehtinyt tehdä.

Autoilla myös ajetaan usein ylinopeutta ja humalassa. Teiden varsilla on kylttejä, joissa kerrotaan kuinka moni tässäkin risteyksessä on kuollut, jotta hiljennä nyt tollo. Mutta eipä nekään kyltit paljon auta.

Mielelläni itsekin teen pyöräreissuja, mutta enpä ajelisi mielelläni irkuissa, enkä briteissä (enkä esim. Kreikan saarilla).

• ..............

Etsi vaikkapa kirjastosta käsiisi sellainen kirja kuin Myötätuuli mukanasi: pyöräretkellä Irlannissa. Päivi Laitinen on kirjoittajan nimi. Mielestäni se oli ihan mielenkiintoinen matkakertomus ja varmaan myös hyödyllistä lukemista omaa reissua suunnittelevalle.

• Irlantiin...

Ei ole mitään järkeä pyöräillä Irlannissa, en vaarantaisi henkeäni. Paikoittain voisi uskaltaa ajaa, mutta 99%:sesti tiet ovat 100 km/h teitä, ilman reunasulkuviivan suojaamaa tilaa. Ja kuten joku sanoi, autot tulevat näköesteiden takaa vastakkain siten, että peilit viistävät toisiaan ja ainaiset puska/aidat toista kylkeä... täytyy sanoa, että usein ei mahtuisi edes polkupyörän runkoa peilin ja muurien/pensasaitojen väliin.
      Säästä henkesi, ehkä 20-30 vuotta sitten onnistui, ei nykyään, eikä irlantilaisten ajotaidoilla.
      Kiersin 2500 km (puoli Irlantia) autolla puolitoista vuotta sitten, uskoisin tietäväni mistä puhun. Tuota ennen mietin myös itse pyöräilyä. En mieti enää.

• .......

Kuitenkin siellä monet käyvät pyörämatkoilla, ja ovat tulleet ihan ehjinä takaisin. Tiedän ihmisiä jotka ovat tahtoneet lähteä uudestaan montakin kertaa.

• Nimetön

Tehty Irlantiin 2 x 3 viikon pyöräilymatka, ei ongelmia, osa teistä tosiaan aika kapeita, mutta ei ongelmia ollut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe