Vähän syövän leviämisestä.....

Minne teillä kanssa ihmiset on syöpä levinnyt? Jos on tietenkin...
Kuinka nopeassa ajassa?

Miten te kestittä sen tiedon leviämisestä?

" Pikku - Höpäkkä on heikoilla hangilla" :)

10

1406

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdelläkin
    • vanhavaimo

olen aikasemmin kertonut mieheni tilanteesta, ehkä siitä on apua kysymyksiisi. Syöpiä kun on niin monen laisia ettei yhtä vastausta ole.Hänellä on hitaasti etenevä lymhfoma ja kohta kymmenen vuotta kestänyt.Aina hoitojen jälkeen pienenivät ja taas lisääntyivät ja sitäon jatkunut, mutta sitten hoitojen seurauksena on vastustuskyky heikentynyt ja nyt ei vaivaa syöpä niin paljoa kuin infektiotaudit.
      Sinulla saattaa olla ihan erikuviot ja paljon on syöpiä jotka paranee kokonaan.
      Esm: minulla leikattiin pois eikä tarvinnut mitään hoitoja, kun oli pieni syöpä eikä ollut levinnyt.
      Voimia sinulle et ole Pikku-Höpäkkä heikoilla hangilla, niin ainakin pitää uskoa kunnes toisin todistetaan

• metastaasi

mukaan syöpäni on levinnyt hitaasti.Tämän hetkisestä leviämisestä ei mitään tietoa koska minua viimeksi kuvattu toukokuussa.Muista että jokainen syöpä on erilainen,agressiivisuus y.m.s.Sen kanssa oppii elämään.

• jukka

ja hyvää tätä vuotta!Mulla alkoi vasemmasta keuhkosta(en ole keuhkon perään huudellut,eiköhän nuo jossain guatemalassa pelane fudista sillä,heh!alku kevennys,juu se otettiin pois,sitten vierähti pari vuotta,kas kummaa nyt syöppis löyty nielurisoista ja eiku leikkaukseen,sitten viime keväänä taas keuhkossa,eipä kai tuossa ole vaihto ehtoa kun on vain tuo yks onneton jäljellä!No se kestäminen meitä on joka junaan minä henk.koh.yritän huumorilla joskus onnistuu joskus taas.....ei!Mutta ihmeen paljon niitä voimavaroja löytyy ihmisestä jos ja kun on niitä tukijoita,ne on vaan helvetin tärkeitä tässä maailmassa!Kyllä hanget kantaa sinutkin tään kaiken läpi!......T:jukka ja "elukat"

• Ira¤

kainaloon,jossa tehnyt verisuoniston,ja tietty rintaan.Päivä kerrallaan eteenpäin,ja toivottavasti
        kovin pahoja oireita saisi.

• kevätmielinen
        Ira¤ kirjoitti:

kainaloon,jossa tehnyt verisuoniston,ja tietty rintaan.Päivä kerrallaan eteenpäin,ja toivottavasti
        kovin pahoja oireita saisi.

Mitä tarkoitat? Onko sinulla todettu uudelleen syöpää, vai tarkoitatko, että ennen leikkausta syöpä oli ehtinyt levitä kainaloon?

Toivottavasti jälkimmäistä, ja saat elää "terveenä" edelleen!

Ahdistaa välillä tämä sairaus, tuntuu että elämä menee syövän leviämisen odotteluun..

• Ira¤
        kevätmielinen kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Onko sinulla todettu uudelleen syöpää, vai tarkoitatko, että ennen leikkausta syöpä oli ehtinyt levitä kainaloon?

Toivottavasti jälkimmäistä, ja saat elää "terveenä" edelleen!

Ahdistaa välillä tämä sairaus, tuntuu että elämä menee syövän leviämisen odotteluun..

oli levinnyt kainaloon ja tehnyt omia verisuonistoja.Onhan tämä välillä sellaista odottelua minne on levinnyt,vaikkei sellaisia kannattaisikaan ajatella eikä pilata päiviään.
        On terve niinkauan kunnes tulee oireita,ja onneksi
        ei kaikille edes tule mitään.Eletään toivossa vaan
        eikös:)Ajattelen joskus,että asiani voisivat olla vieläkin huonommin,niin sitten osaa olla taas tyytyväinen tähänkin oloonsa.

• kevätmielinen
        Ira¤ kirjoitti:

oli levinnyt kainaloon ja tehnyt omia verisuonistoja.Onhan tämä välillä sellaista odottelua minne on levinnyt,vaikkei sellaisia kannattaisikaan ajatella eikä pilata päiviään.
        On terve niinkauan kunnes tulee oireita,ja onneksi
        ei kaikille edes tule mitään.Eletään toivossa vaan
        eikös:)Ajattelen joskus,että asiani voisivat olla vieläkin huonommin,niin sitten osaa olla taas tyytyväinen tähänkin oloonsa.

Hyvä niin, minä jo pelästyin!

Näinhän se on, pitäisi osata suhteuttaa asioita, eikä käyttää energiaansa pelkäämiseen. Olisi se kamala huomata 30 vuoden päästä, että loppuelämä meni murehtimiseen ja surkutteluun.

Luin eilen nuppien (nuoret syöpäpotilaat) keskustelupalstalta, kuinka joku kirjoitti päättäneensä ettei selvinnyt syövästään siksi, että voisi ruikuttaa loppuelämänsä.. Se tuntui aika hyvältä ajatukselta, tuskin saimme lisäaikaa siksi, että käyttäisimme sen murehtimiseen.

No, eihän se aina helppoa ole pysyä positiivisena, mutta voisihan sitä tosiaan asiat olla paljon huonomminkin. Toki myös paremmin..

• Ira¤
        kevätmielinen kirjoitti:

Hyvä niin, minä jo pelästyin!

Näinhän se on, pitäisi osata suhteuttaa asioita, eikä käyttää energiaansa pelkäämiseen. Olisi se kamala huomata 30 vuoden päästä, että loppuelämä meni murehtimiseen ja surkutteluun.

Luin eilen nuppien (nuoret syöpäpotilaat) keskustelupalstalta, kuinka joku kirjoitti päättäneensä ettei selvinnyt syövästään siksi, että voisi ruikuttaa loppuelämänsä.. Se tuntui aika hyvältä ajatukselta, tuskin saimme lisäaikaa siksi, että käyttäisimme sen murehtimiseen.

No, eihän se aina helppoa ole pysyä positiivisena, mutta voisihan sitä tosiaan asiat olla paljon huonomminkin. Toki myös paremmin..

varmaankaan ei ole tarkoitus,että surisimme sairastumistamme ylenaikaa,kun jatkoaikaa saimme.
        Tietty ymmärrettävää on "pelko" uusimisesta alitajunnassa.Silloin kun ne mietteet tulee ajattelen,että olisihan sitä voinut menehtyä
        vaikkapa kolarissa.Osalle porukkaa ei uusi tauti
        koskaan.Nautitaan lähimmäisistämme,ja onnenpipanoista:)Ajattele kohta vuosi siitä
        kovasta rumbasta ja hengissä heilutaan:)

• Siis luojalle kiitos minulla on avomieheni, urhea mies:)
      Jaksaa työntää minua eteenpäin.
      Mä en käsitä miksi ihmisen pitää olla ja murehtia aina etukäteen, koska minkäs sille voi jos se on levinnyt.Minä en tässä tilanteessa kuitenkaan sille voi mitään!
      Mutta helvetti;)
      Pakkohan se on tieten vain ottaa mitä vastaan tulee, ja ei kait melle anneta sen enempää mitä me jaksetaan???

nyt olen sitten miettinyt mitäs jos ja kun mulle annetaan Sytoja niin miten mä ne kestän. Lääkäri kyllä jo sano, että mun pitäs ottaa huomioon että ihmiset on erinlaisia ja joillekkin annetaan enemmän toisille vähemmän yms.. MUTTA SILTI.
      miten sitä vois kroppaa valmistaa tulevaan, että pääsis mahd. vähällä(????) mikä tieten ei ole mahdollista mutta kuitenkin.Vinkkejä otetaan vastaan.

Se on jännä, mä en käsitä miksi mua ei ressaa tuo mahdollinen käden menettäminen, mutta ehkä sen on itselle jotenkin iskostanut, tai sitten se hyökkää päin näköä kuin pimeästä metsästä loikkaava susi.
      Mutta nosta hattua tälle, joka kertoo elämästään(oliko se nyt Saukkonen) "yksikätesenä" urheä tyttö!!!!

Mutta nyt menen laittamaan pyykit kuivamaan, ja ehkä helppiin isäntää iltapalan laitossa;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe