No niin taas aloin ressaamaan tietysti ihan olematonta asiaa mutta kysyn kuitenkin;)
Mitenkä tuo nukutus menee? Ja onko kuinka huono olo heräämisen jälkeen?
Itse haluaisin puudutuksen, mutta ymmärsin, että jonkunlainen narkoosi on tehtävä;)
Mitäs jos ei herääkkään? Hitto, on mulla ongelmat....
Mitenkäs muuten toi nukutus?:)
76
3532
Vastaukset
- Ira¤
ekan kerran elämässä minutkin nukutettiin.Sain Diapamin ennen leikkaussaliin menoa,siellä nukkumatti käski hengitellä jotain maskista,nukahdin
välittömästi.Leikkauksen jälkeen ei ollut pahoinvointia,eikä oikeastaan kipuakaan. - metastaasi
olo on huono heräämisen jälkeen siihen löytyy lääkettä,heräät varmasti.
- nuuskamuikkunen`
mutta minulla aiheuttaa jotkut nukutuksessa käytettävät aineet verenpaineen laskua (RR jotain 60/40)ja hengityskatkoksia. Sen takia jouduin olemaan molempien leikkausten jälkeen useita tunteja heräämössä tarkkailtavana. Pahoinvointiin on tosiaan hyvät lääkkeet olemassa. On se aika ihmeellinen tunne, kun herää eikä oikein tiedä, mikä maa, mikä valuutta. Mutta heräämössä potilaasta pidetään hyvä huoli, älä sitä murehdi.
- Puudutus suosiossa
nuuskamuikkunen` kirjoitti:
mutta minulla aiheuttaa jotkut nukutuksessa käytettävät aineet verenpaineen laskua (RR jotain 60/40)ja hengityskatkoksia. Sen takia jouduin olemaan molempien leikkausten jälkeen useita tunteja heräämössä tarkkailtavana. Pahoinvointiin on tosiaan hyvät lääkkeet olemassa. On se aika ihmeellinen tunne, kun herää eikä oikein tiedä, mikä maa, mikä valuutta. Mutta heräämössä potilaasta pidetään hyvä huoli, älä sitä murehdi.
Minulla on papereihin laitettu nukutuspelko, enkä edes suostu nukutukseen. Kirjoitan työkseni lääkäreiden saneluita ja muita asiakirjoja, ja työn kautta tiedän liikaakin anestesiasta.
Nykyinen suositaan puudutuksia, saadaanhan esim. selkäpuudutuksella koko alaruumis tunnottomaksi tai plexuspuudutuksella yläruumis. - metastaasi
Puudutus suosiossa kirjoitti:
Minulla on papereihin laitettu nukutuspelko, enkä edes suostu nukutukseen. Kirjoitan työkseni lääkäreiden saneluita ja muita asiakirjoja, ja työn kautta tiedän liikaakin anestesiasta.
Nykyinen suositaan puudutuksia, saadaanhan esim. selkäpuudutuksella koko alaruumis tunnottomaksi tai plexuspuudutuksella yläruumis.kirjoittamista,plexuspuudutuksella voidaan puuduttaa
vain vain yläraaja eli käsi.Yläruumista ei voida puuduttaa .Nykyaikainen anestesia on turvallinen ja vähäriskinen älä lietso omia pelkojasi muihin. - nuuskamuikkunen`
metastaasi kirjoitti:
kirjoittamista,plexuspuudutuksella voidaan puuduttaa
vain vain yläraaja eli käsi.Yläruumista ei voida puuduttaa .Nykyaikainen anestesia on turvallinen ja vähäriskinen älä lietso omia pelkojasi muihin.minunkaan leikkaukseni olisi puudutuksessa onnistunutkaan, kun koko maha oli auki ja suolet ym. sisäelimet kelattu läpi. Mieluummin sitä nukutuksessa semmoisen toimenpiteen aikana on ;-).
- Lisää tietoa
metastaasi kirjoitti:
vain vain yläraaja eli käsi.Yläruumista ei voida puuduttaa .Nykyaikainen anestesia on turvallinen ja vähäriskinen älä lietso omia pelkojasi muihin.Interskaleeninen pleksuspuudutus soveltuu koko
yläraajan toimenpiteisiin, etenkin olkapään ja ol-
kavarren alueen leikkauksiin. Neurostimulaat-
toria apuna käyttäen hereillä olevalle potilaalle
tehtynä puudutus on varsin turvallinen aneste-
siamuoto. Tosin tähän kuten kaikkiin muihinkin
anestesiamenetelmiin liittyy komplikaatiomahdol-
lisuuksia, jotka on syytä pitää mielessä. - Karjalankägönen
metastaasi kirjoitti:
vain vain yläraaja eli käsi.Yläruumista ei voida puuduttaa .Nykyaikainen anestesia on turvallinen ja vähäriskinen älä lietso omia pelkojasi muihin.miulle varmmaannii laitettiin nyt,kun tuon olokapiän leikkasivat.Johonnii tuonne kaulan aluvveelle se anestesiliäkäri tuntu sitä neulloo työntävän-sen aikana oli aika epämiellyttävä olo ja käsi sätki kummasti,niiku ois sählöiskuja suana.Tehokas oli puudute-aamulla puuduttivat,niin illalla vasta alako tunto pallauttuu.Muuta ongelmmoo ei ollu kun se,että verenpainneet humpsahti puota aika alas,tuli oksettava olo hetkeks,mut jottaa lääkettä (kai)antovat,niin assii korjjaatu sillä.Myös happisaturaatio oli liäkärin mielestä liian allaalla herräämössä-90-ei se miun mielestä mitenkkää hällyyttävä ollu.Mie sanoinnii hoitajalle,jotta jospa se arvo siitä korjjaattuu,kun käyn nortin vetäsemässä:)Edellisen kerran miut nukutuksessa leikattiin-ensin sain osastolla diapamin ja kun leikkaussalliin veivät,anestesialiäkäri tyrkkäs nukutusainneen kanyyliin ja käski laskkee 10 alaspäin-en kerinnä kahekssaan asti laskkee,kun uni voitti.Herätys oli muuten kai ihan ok-mut se kipu---!Oksensin vasta seurraavana päivänä,kun ekan tupakan kävin polttamassa-oma vika.
- Näinhän siinä kävi
Karjalankägönen kirjoitti:
miulle varmmaannii laitettiin nyt,kun tuon olokapiän leikkasivat.Johonnii tuonne kaulan aluvveelle se anestesiliäkäri tuntu sitä neulloo työntävän-sen aikana oli aika epämiellyttävä olo ja käsi sätki kummasti,niiku ois sählöiskuja suana.Tehokas oli puudute-aamulla puuduttivat,niin illalla vasta alako tunto pallauttuu.Muuta ongelmmoo ei ollu kun se,että verenpainneet humpsahti puota aika alas,tuli oksettava olo hetkeks,mut jottaa lääkettä (kai)antovat,niin assii korjjaatu sillä.Myös happisaturaatio oli liäkärin mielestä liian allaalla herräämössä-90-ei se miun mielestä mitenkkää hällyyttävä ollu.Mie sanoinnii hoitajalle,jotta jospa se arvo siitä korjjaattuu,kun käyn nortin vetäsemässä:)Edellisen kerran miut nukutuksessa leikattiin-ensin sain osastolla diapamin ja kun leikkaussalliin veivät,anestesialiäkäri tyrkkäs nukutusainneen kanyyliin ja käski laskkee 10 alaspäin-en kerinnä kahekssaan asti laskkee,kun uni voitti.Herätys oli muuten kai ihan ok-mut se kipu---!Oksensin vasta seurraavana päivänä,kun ekan tupakan kävin polttamassa-oma vika.
Nuo sähköiskut ilmoittivat, että käden hermo löytyi.
- tässä ja nyt
Toivon sinulle hyvää uutta vuotta! :)
- metastaasi
Lisää tietoa kirjoitti:
Interskaleeninen pleksuspuudutus soveltuu koko
yläraajan toimenpiteisiin, etenkin olkapään ja ol-
kavarren alueen leikkauksiin. Neurostimulaat-
toria apuna käyttäen hereillä olevalle potilaalle
tehtynä puudutus on varsin turvallinen aneste-
siamuoto. Tosin tähän kuten kaikkiin muihinkin
anestesiamenetelmiin liittyy komplikaatiomahdol-
lisuuksia, jotka on syytä pitää mielessä.lainaat toisen tekstiä on kohteliasta mainita lähdehttp://www.fimnet.fi/finnanest/lehdet/2002/no_3/a_mansikka.pdf
- tässä ja nyt
Nukutusta jännäsin minäkin. Hyvin meni. ei mulla ollut huono-olo,kipuja vaan,mutta siihenkin sai lääkityksen. Tsemppiä! :)
- mumsku
on nukutettu useita kertoja.Syöpä aikanakin 4.kertaa.Mielestäni ei ole mitään pelättävää,ensin osastolla annetaan se rauhoittava.Sitten narkoosilääkäri laittaa suoneen nukutuslääkkeen ja hetkessä on unessa.Ja pahoinvointi lääkkeen saa,minulle annettiin jo nukutuksen yhteydessä,koska edellisellä kerralla voin huonosti.Ja heräämisen jälkeen on kyllä sekava ja ehkä tokkurainenkin olo.Kyllä se siitä hyvin menee.
- joyder
Aamulla lääkkeet naamaan ennen pöydälle menoa kai siinä oli jotain rauhottavaa ja esinukuttavaa. Sen verran muistan, että leikkaussalissa olen ollut kun hoitaja on minulle sanonut, että tässä vähän näitä piuhoja laitellaan, sen jälkeen ei mitään muistikuvaa ennenkuin heräämössä happimaskin reunat alkoi kutittamaan.
Sitten mä muistan jo kun mua on viety osastolle, mutta varsinaisesti kokonaisvaltaisesti olen herännyt seuraavana aamuna aamupalalle virkeänä, tosin paikat arkana makailusta.
Määräsin hoitajat vetämään myt sängystä ylös ja söin omin käsin aamupalaa ilman mitään kummallisuuksia. Tosin ruoan kanssa ja sen syönnissä täytyy olla tarkkana, ettei suolet mene tukkoon ja sitten tulee Yrjänä kylään...
Että ei mitään hätään anna lääkärien hoitaa hommansa ja ota sää vähän tuhdimmat unoset. - Raspikurkku
Taisivat antaa ensin jonkun rauhoittavan tabun vaikka ei minua hermostuttanut. Sitten tuli nukutuspiikki enkä muista leikkaussalia nähneenikään. Herätessä oli vähän tönkkö olo ja suuta kuivasi mutta huoneessa oli koko ajan hoitaja vahtimassa niin kirjoitin lapulle ja hän sitten jollain sienellä kostutti suuta ja huulia (minä en saanut puhua operaation jälkeen). Hetken päästä pitä päästä vessaan ja hoitaja rupesi taluttelemaan mutta minä näytin että kyllä minä pärjään itsekin niin että aika nopeasti siitä selvisi mutta se taitaa olla yksilöllistä. Mitään pelättävää siinä ei ole. Onpahan taas yksi kokemus lisää :-)
- rinnaton
Eka kerta minullakin oli,ensin huoneessa annettiin jokin esilääkitys,sitten vietiin leikaussaliin ja siellä lääkäri laittoi nukutuspiikin.
Ajattelin että lasken,kuinka pitkään ehdin,en ehtinyt varmaan laskea edes yhteen,kun olin jo nukahtanut.Seuraavan kerran heräsin huoneessa ja sen muistan että kokeilin oliko vielä rinta, ei ollut.
Koko aikana ei tehnyt huonoa.Olisin vain nukkunut,mutta ukko soitti ja hänelle piti jotain sanoa, sitten taas nukuin.Helppoa kuin mikä.
- jälkeen
herää ja huomaa, että käsi on hävinnyt...
- Sarkooman hoito
Sarkooman hoito:
- hoito radikaali poisto -> allogeeninen luusiirre, endoproteesi,amputaatio
- CT ja MRI selvittävät tuumorin laajuutta luussa ja pehmytkudoksissa, ja auttavat leikkausta edeltävän kemoterapian/sädehoidon vastearviossa Kiitoksia taasen viesteistä;)
Eli kyllä minä siitä selviän nähtävästi, toivottavasti ne ovat kauneusunien vertaiset unet niin herää entistä viehkeämpänä:)))
Heh. Kylmä kahvi kaunistaa.
no jos niin huonosti käy, että kättä ei oo niin onpa ainakin toinen käsi ja kaksi jalkaa JA YKSI OIKEIN SUURI SYDÄN, mihin mahtuu monia ihmisiä ja paljon tunteita. Ja mies käski kirjoittaa että jää isot tissitkin;) Miehen huumoria.:)
Kiitos, kiitos, kiitos.
Ja onko muilla millanen tilanne elämässsään?Sarkooman hoito kirjoitti:
Sarkooman hoito:
- CT ja MRI selvittävät tuumorin laajuutta luussa ja pehmytkudoksissa, ja auttavat leikkausta edeltävän kemoterapian/sädehoidon vastearviossaMutta sarkooma varmuutta ei ole;)
Joten lääkäri tuumasi, että joskos nyt kuitenkin otettas se patti pois, että nähtäs mikä on.
Mutta totta tosiaan, mutta onneksi tekniikka ja tieto ja taito kehittyy ja harvoissa tapauksissa tarvitaan radikaaleja toimenpiteitä.
Mutta kaikkeen pitää immeisen elontiellä varautua, jopa käden poistoon.
Mutta onneksi lääkärit tietävät enemmän niin meidän ei tarvi hoitoja määritellä, eikös.- tilanne;
pikkuhöpäkkä kirjoitti:
Kiitoksia taasen viesteistä;)
Eli kyllä minä siitä selviän nähtävästi, toivottavasti ne ovat kauneusunien vertaiset unet niin herää entistä viehkeämpänä:)))
no jos niin huonosti käy, että kättä ei oo niin onpa ainakin toinen käsi ja kaksi jalkaa JA YKSI OIKEIN SUURI SYDÄN, mihin mahtuu monia ihmisiä ja paljon tunteita. Ja mies käski kirjoittaa että jää isot tissitkin;) Miehen huumoria.:)
Kiitos, kiitos, kiitos.
Ja onko muilla millanen tilanne elämässsään?selviää jos luet tämän päiväiset uudet viestit.
- nuuskamuikkunen`
pikkuhöpäkkä kirjoitti:
Kiitos, kiitos, kiitos.
Ja onko muilla millanen tilanne elämässsään?Minulla näyttää jo paremmalta. Söin jo vähän mannapuuroakin ja tuntuu, että suoli lähtee taas vetämään. Toivottavasti muillakin alkaa jo näyttämään valoisammalta.
- Myötätuntoa roppakaupalla
tilanne; kirjoitti:
selviää jos luet tämän päiväiset uudet viestit.
Monilla on vaikeaa, sinulle on tarjottu myötätuntoa, mutta etkö anna muille mitään? Muuta kuin jippiihuutoa.
- kanssasi...
Myötätuntoa roppakaupalla kirjoitti:
Monilla on vaikeaa, sinulle on tarjottu myötätuntoa, mutta etkö anna muille mitään? Muuta kuin jippiihuutoa.
Kyllä täällä jokainen saa ja antaa myötätuntoa, mutta sinä et nähtävästi ymmärrä hyviä käytös tapoja?!!
Ihmisillä saattaa elämäntilanteet muuttua kuule ihan hetkessä, niin on hyvä kysyä miten menee?Ja siihen kun vastaa niin on hyvää purkaa juuri sen hetkisiä tilanteita, eikös?
Miten sinulla kirjoittaja menee?Paistaako elämääsi aurinko vai painaako murhe mieltä?
Täällä on väkeä, jotka ihan mielellään antaa sinulle myös myötätuntoa ja kannustusta jos sitä tarvitset ja palstalta haluat.
Voimia sinunkin elämään. - Hyvin huomattu
kanssasi... kirjoitti:
Kyllä täällä jokainen saa ja antaa myötätuntoa, mutta sinä et nähtävästi ymmärrä hyviä käytös tapoja?!!
Ihmisillä saattaa elämäntilanteet muuttua kuule ihan hetkessä, niin on hyvä kysyä miten menee?Ja siihen kun vastaa niin on hyvää purkaa juuri sen hetkisiä tilanteita, eikös?
Miten sinulla kirjoittaja menee?Paistaako elämääsi aurinko vai painaako murhe mieltä?
Täällä on väkeä, jotka ihan mielellään antaa sinulle myös myötätuntoa ja kannustusta jos sitä tarvitset ja palstalta haluat.
Voimia sinunkin elämään.Höpäkkä on nyt kyllä hakenut ja saanut sympatiaa, mutta eipäs kykene tsemppaamaan muita.
- Mikä ihmeen kerjääjä
Hyvin huomattu kirjoitti:
Höpäkkä on nyt kyllä hakenut ja saanut sympatiaa, mutta eipäs kykene tsemppaamaan muita.
Kyllä on huomionkipeä!
- Raspikurkku
Mikä ihmeen kerjääjä kirjoitti:
Kyllä on huomionkipeä!
Nuori ihminen elämä vielä paljolti edessään reagoi ihan eri tavalla kuin me vanhemmat. Enpä minä ainakaan ole tulkinnut huomionkipeydeksi tuota kirjoittelua. Tai sitten voisi sanoa että kaikki jotka tänne kirjoittavat ongelmistaan tai pahasta olostaan ovat huomionkipeitä. Miksi tänne muuten kukaan kirjoittaisi ? Minäkin olen näistä kivuistani tänne kirjoittanut saadakseni lohtua kanssaihmisiltä mikä vähän helpottaa oloa, sehän on tietyllä tapaa huomionkipeyttä. Sitä vartenhan tämä palsta on olemassa.
- mumsku
Raspikurkku kirjoitti:
Nuori ihminen elämä vielä paljolti edessään reagoi ihan eri tavalla kuin me vanhemmat. Enpä minä ainakaan ole tulkinnut huomionkipeydeksi tuota kirjoittelua. Tai sitten voisi sanoa että kaikki jotka tänne kirjoittavat ongelmistaan tai pahasta olostaan ovat huomionkipeitä. Miksi tänne muuten kukaan kirjoittaisi ? Minäkin olen näistä kivuistani tänne kirjoittanut saadakseni lohtua kanssaihmisiltä mikä vähän helpottaa oloa, sehän on tietyllä tapaa huomionkipeyttä. Sitä vartenhan tämä palsta on olemassa.
kuin Raspikurkku sanoo.Minusta on ollut palstan piristys,kun tämä pikkuhöpökkä on laittanut paljon aloituksia.Ja on tukenut meitä muutenkin ja pelkällä positiivisella kirjoittelullaan on antanut lohtua .Tukea ja huomiota kai kaikki haemme täältä.Kun on vaikea elämäntilanne,tarvitsee toisia ja haluaa saada lohtua.Kun esimerkiksi Ira toisessa ketjussa sanoo,että hän rukoilee puolestamme.Minulle tuli siitä hyvä olla,ajattelin,näin hän minusta välittää,en ole yksin.Mieheni sisko oli tänään itkenyt ja ollut hirveän hädissään veljestään.Ukkokulta sanoi aiemmin minulle,ettei jaksa ottaa enää illemmalla vieraita vastaan.Hänen sisko oli vaan itkenyt että hänen on pakko nyt mennä. Hänestä tuntui,että näkee veljen viimmeisen kerran.Kun hän näki sitten puolisoni,oli hänelle tullutkin ihmeen rauhallinen olo.Kyllä sinä selviät,hän oli sanonut miehelleni.Tämäkin antoi minullekkin toivoa.Nyt illalla oli ukkokullan kuume noussut taas yli 40 asteen,ei ole ainakaan vielä se uusi antibiootti purrut.
No,nyt sekosin aiheesta taas,toisia piti kiittaa,ei itsestäni kertoa.Mutta laitetaan tämä opomoksin piikkiin,eikös niin. - *Inka
pikkuhöpäkkä kirjoitti:
Kiitos, kiitos, kiitos.
Ja onko muilla millanen tilanne elämässsään?leikattiin kesäkuussa, nukutuksessa tietenkin. Kohdunpoistoja kun ei ole tapana tehdä paikallispuudutuksessa =) Oli upea kokemus, ei jääny mitään traumoja. On niillä vaan hyvät aineet!
Käyn kahden viikon välein punasolutankkauksessa ja vedän päivittäin sen 400mg myrkkyjä naamaan. Muuten menee ihan kivasti, kiitos vaan kysymästä.
Mukavata illanköllykkätä!
*I - On silloin,
kun oma tilanne on kaaottinen ei voida vaatia että jaksaa sillä hetkellä paneutua täysin
toisen tilanteeseen.
Kaikki energia menee siihen omaan jaksamiseen ja itsensä kasaamiseen.
Yrittäkää ymmärtää,älkää tuomitko ketään. - oma mielipiteesi
mumsku kirjoitti:
kuin Raspikurkku sanoo.Minusta on ollut palstan piristys,kun tämä pikkuhöpökkä on laittanut paljon aloituksia.Ja on tukenut meitä muutenkin ja pelkällä positiivisella kirjoittelullaan on antanut lohtua .Tukea ja huomiota kai kaikki haemme täältä.Kun on vaikea elämäntilanne,tarvitsee toisia ja haluaa saada lohtua.Kun esimerkiksi Ira toisessa ketjussa sanoo,että hän rukoilee puolestamme.Minulle tuli siitä hyvä olla,ajattelin,näin hän minusta välittää,en ole yksin.Mieheni sisko oli tänään itkenyt ja ollut hirveän hädissään veljestään.Ukkokulta sanoi aiemmin minulle,ettei jaksa ottaa enää illemmalla vieraita vastaan.Hänen sisko oli vaan itkenyt että hänen on pakko nyt mennä. Hänestä tuntui,että näkee veljen viimmeisen kerran.Kun hän näki sitten puolisoni,oli hänelle tullutkin ihmeen rauhallinen olo.Kyllä sinä selviät,hän oli sanonut miehelleni.Tämäkin antoi minullekkin toivoa.Nyt illalla oli ukkokullan kuume noussut taas yli 40 asteen,ei ole ainakaan vielä se uusi antibiootti purrut.
No,nyt sekosin aiheesta taas,toisia piti kiittaa,ei itsestäni kertoa.Mutta laitetaan tämä opomoksin piikkiin,eikös niin.jos sellainen on.Ei näin,että kuten "joku toinenkin sanoo niin se on."huom!
Mielenkiintoisempaa lukea usieta erlaisia mielipiteitä keskustelussa. - Karjalankägönen
myötätunnosta siun mielestä käyvvään?Mie siälin sinnuu-siäli sie nyt vuorostas minnuu-niinkö?Häppee onneton.Pikkuhöpäkkä tarvihtoo nyt meijän kaikkiin tukkee-piä sie se suusa kiinni,jos siulla ei ou mittää tuon järkevämpee sanottavvoo!Jos se yhttää sinun olloo helopottaa,niin mie huuvan siulle;JIPPII,JIPPII-helepottiko?
- Karjalankägönen
Mikä ihmeen kerjääjä kirjoitti:
Kyllä on huomionkipeä!
huomionkerjjeejä-siehän näköjjään miun sairraalassa ollessakkii eppäilit,jotta mie ihtteeni kuuluttelen palstalla!Outko sie immeinen,vai mikä...?
- hoitomenetelmät
Sarkooman hoito kirjoitti:
Sarkooman hoito:
- CT ja MRI selvittävät tuumorin laajuutta luussa ja pehmytkudoksissa, ja auttavat leikkausta edeltävän kemoterapian/sädehoidon vastearviossaovat kehittyneet:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;2530;15595;7595;15256;10309&text=1
"Amputaatio jouduttiin tekemään ainoastaan 10 prosentille potilaista." - nyt jo
oma mielipiteesi kirjoitti:
jos sellainen on.Ei näin,että kuten "joku toinenkin sanoo niin se on."huom!
Mielenkiintoisempaa lukea usieta erlaisia mielipiteitä keskustelussa.se turpasi kiinni kun sieltä ei tule muuta kun sontaa
- mumsku
oma mielipiteesi kirjoitti:
jos sellainen on.Ei näin,että kuten "joku toinenkin sanoo niin se on."huom!
Mielenkiintoisempaa lukea usieta erlaisia mielipiteitä keskustelussa.tästälähin olla Raspikurkun kanssa vaikkapa täysin erimieltä kaikesta.
- Raspikurkku
mumsku kirjoitti:
tästälähin olla Raspikurkun kanssa vaikkapa täysin erimieltä kaikesta.
Väsyttää ja viluttaa aivan kuin olisi kuumeessa ja kun mittasin niin kuumettahan minulla on. Mistähän sekin nyt tuli juuri kun jalka alkaa toipua tulehduksesta ja antibiootttia on tungettu suonen täydeltä. Loppuvuosi ja tämä alkuvuosi on ollut kyllä varsinaista vaivaisaikaa että ei kun reikä mahaan ja kirkon oven viereen seisomaan niin on meikäläisestäkin jotain hyötyä :-(
Minä en ymmärrä kaikkia noita kirjoituksia mutta äläpä Muumis välitä, meitä on joka junaan (minä olen mestari viljelemään näitä vanhoja ja kuluneita sanontoja).
Nyt täytyy harkita sängynpohjalle lähtöä. - mumsku
Raspikurkku kirjoitti:
Väsyttää ja viluttaa aivan kuin olisi kuumeessa ja kun mittasin niin kuumettahan minulla on. Mistähän sekin nyt tuli juuri kun jalka alkaa toipua tulehduksesta ja antibiootttia on tungettu suonen täydeltä. Loppuvuosi ja tämä alkuvuosi on ollut kyllä varsinaista vaivaisaikaa että ei kun reikä mahaan ja kirkon oven viereen seisomaan niin on meikäläisestäkin jotain hyötyä :-(
Minä en ymmärrä kaikkia noita kirjoituksia mutta äläpä Muumis välitä, meitä on joka junaan (minä olen mestari viljelemään näitä vanhoja ja kuluneita sanontoja).
Nyt täytyy harkita sängynpohjalle lähtöä.sentään,taasko sinullekkin kuumetta.En enää ymmärrä,miksi koko ajan tulee jotain.Ihan kuin meitä palstalaisia rangaistaisi jostakin!
Tuo erimieltä oleminen oli ihan leikkiä.Mutta jos oikeasti olen jostain erimieltä,uskallan sen kyllä sanoa.Hyviä unia sinne sängynpohjalle ja lääkäriin aamulla,jos kuume ei hellitä.
- Elisama
Älä hätäile. Hyvin se menee.
Jokainen nukutus on erilainen ja jokainen herääminen, vaihtelee myös eri ihmisten välillä.
Miten iso leikkaus on kyseeessä ?
Minua on leikattu nukutuksessa kaksi kertaa.
Ensimmäinen kerta ei ollut mitään ongelmia.
Toinen kerta sain raivokohtauksen värin annostellusta esilääkitykssestä. Hoitajat pakeni huoneesta. Saivat sitten puheella rauhoittumaan.
Heräämössä kun heräsin niin sain heti uuden kohtauksen. Pari nukutuslääkäriä tuli sinne ja antoivat HYVIN suuren annoksen rauhoittavia ennenkuin tokenin.
Jälkeenpäin sanoivat molempien tilanteiden olleen heidän kannnaltaan pelottavia koska olen tosiaan iso ja taistelulajien harrastaja.
Heräämön kohtauksessa pelkäsivät minun vahingoittavvan itseäni riehuessani.
Eikös ollut rohkaisevaa;;)))- Elisama
Nyt menen nukkumaan ettei Kotihengetär saa raivokohtausta kun valvon vielä.
- sinun olevan
täysi seko ja nyt se tuli omasta suustasi. olet varmaan jonkunb hourulan potilaita. pelottava olet. etkä voisi mennä pois koko suomesta ja täältä.
- samaa mieltä
sinun olevan kirjoitti:
täysi seko ja nyt se tuli omasta suustasi. olet varmaan jonkunb hourulan potilaita. pelottava olet. etkä voisi mennä pois koko suomesta ja täältä.
kanssasi tuosta hörhöstä
- hänen vastauksiaan
samaa mieltä kirjoitti:
kanssasi tuosta hörhöstä
huomaatte miten sekava hän on.
- Karjalankägönen
hänen vastauksiaan kirjoitti:
kirjuttajjoo-mänkeepä peilin etteen ja kahtokkee ihtteeny tarkkaa-sieltä ne hourupiät tuijottaa teitä takasi päin!Kyllä pittää olla sekopäissii teijän tai lapsen tasolla hekisesti-palstaliset enimmäksseen naureskelloo nuille teijän "höhöjuttuloille"!
- viimmestä
kirjuttajjoo-mänkeepä peilin etteen ja kahtokkee ihtteeny tarkkaa-sieltä ne hourupiät tuijottaa teitä takasi päin!Kyllä pittää olla sekopäissii teijän tai lapsen tasolla hekisesti-palstaliset enimmäksseen naureskelloo nuille teijän "höhöjuttuloille"!
mitenniin,eehän meitä ol kun yks!tai oikkeestaas kaks.
- Elisama
hänen vastauksiaan kirjoitti:
Älä muuta virka. Minäkin odotan jännityksellä mitä hän vasta;;)))
Seison peilin edessä ja odotan. - Elisama
viimmestä kirjoitti:
mitenniin,eehän meitä ol kun yks!tai oikkeestaas kaks.
No jo on hankalaa kun et tiedä oletko yksi vai kaksi.
- Elisama
sinun olevan kirjoitti:
Ei nyt kerkiä lähtemään Suomesta mihinkään kun on niin paljon tekemistä.
Enkä palstalta koska muuten sinä kuolisit ikävystymiseen kun ei olisi ketä pelätä. - mitä tarkoitin,
Elisama kirjoitti:
Älä muuta virka. Minäkin odotan jännityksellä mitä hän vasta;;)))
Seison peilin edessä ja odotan.kun kirjoitin tuon yhden viestin, en muita! Ettei aleta syyttää koko palstan häiriköksi, tai syytetään silti tietenkin...
Minkä sille voin, että pelkään sinua kun pelottelet tarkoituksella kertomalla itsestäsi kaikenlaista ja vastailet välillä sekavasti ihmisten viesteihin: mm. hänelle, joka kysyi äitinsä etäpesäkkeestä, vastauksesi oli tyhmä. Myöskin sekoilit siinä margariiniasiassa ym. asioissa.
Vastailet "yliolkaisesti" kuin toiset olisivat aivan ymmärtämättömiä. En pidä sellaisesta, anteeksi olemassaoloni ja että olen tälle palstalle mitään kirjoittanut! - tässä ja nyt
mitä tarkoitin, kirjoitti:
kun kirjoitin tuon yhden viestin, en muita! Ettei aleta syyttää koko palstan häiriköksi, tai syytetään silti tietenkin...
Minkä sille voin, että pelkään sinua kun pelottelet tarkoituksella kertomalla itsestäsi kaikenlaista ja vastailet välillä sekavasti ihmisten viesteihin: mm. hänelle, joka kysyi äitinsä etäpesäkkeestä, vastauksesi oli tyhmä. Myöskin sekoilit siinä margariiniasiassa ym. asioissa.
Vastailet "yliolkaisesti" kuin toiset olisivat aivan ymmärtämättömiä. En pidä sellaisesta, anteeksi olemassaoloni ja että olen tälle palstalle mitään kirjoittanut!meni pieleen. Onneks tarkistin,ei pidä kaikkea aina uskoo,mitä toinen sanoo. Pittää itsekkii tutkii asioita.
- Elisama
tässä ja nyt kirjoitti:
meni pieleen. Onneks tarkistin,ei pidä kaikkea aina uskoo,mitä toinen sanoo. Pittää itsekkii tutkii asioita.
Juu oli päinvastoin tuo sypsi- ja oliviöljy, myönnän muistaneeni väärinpäin.
Benecolissa oli rypsi ja Becelissä olivi.
Löysitkö jotain muuta pielessä olevaa margariineissa. - Elisama
mitä tarkoitin, kirjoitti:
kun kirjoitin tuon yhden viestin, en muita! Ettei aleta syyttää koko palstan häiriköksi, tai syytetään silti tietenkin...
Vastailet "yliolkaisesti" kuin toiset olisivat aivan ymmärtämättömiä. En pidä sellaisesta, anteeksi olemassaoloni ja että olen tälle palstalle mitään kirjoittanut!Olet siis ja et ole.
Olet siis tuo joka sanoi pelkäävänsä minua ja et ole kuitenkaan kirjoittanut kuin yhden viestin, sen johon vastasin.
Olet siis kirjoittanut kaksi viestiä, mutta olet kirjoittanut kuitenkin vain yhden viestin.
En tosiaan ymmärrä sinua.
Mitä pelottavaa olen kertonut itsestäni jonka vuoksi sinun pitäisi peltä minua. Älä leiki tyhmää kun et sitä kuitenkaan ole, se näkyy teksteistäsi.
Missä vastailen sekavasti. Jospa vain sinulta puuttuu huumori.
Se etäispesäkevastaus. Miten se oli tyhmä.
Eihän siihen voi muuten vastata. Etkö tiedä että etäispesäke on sen syövän etäispesäke joka ihmisessä on.
Juuri saman vastauksen olisit saanut jokaiselta syöpälääkäriltäkin noilla tiedoilla kysyessäsi.
Se olisi ollut todella tyhmää jos olisin alkanut arvailla sadoista eri syöpälajeista pelkällä tiedolla että on etäispesäke.
Margariiniasiassa muistin tosiaan väärinpäin kummassa on kumpikin öljy.
Olen siis sekava.
No oat tietosi margariiniasiasta ei taida olla aivan nykytutkimuksen mukaisia, joten tasoissa ollaan sekoilussa.
Millaisia on yliolkaiset vastaukset.
En ole livenäkään jatkuvasti sanoja suoltava ihminen vaan vastailen lyhyesti ja koetan siihen sisällyttää sanottavani. - asioita...
Elisama kirjoitti:
Olet siis ja et ole.
Olet siis tuo joka sanoi pelkäävänsä minua ja et ole kuitenkaan kirjoittanut kuin yhden viestin, sen johon vastasin.
Olet siis kirjoittanut kaksi viestiä, mutta olet kirjoittanut kuitenkin vain yhden viestin.
En tosiaan ymmärrä sinua.
Mitä pelottavaa olen kertonut itsestäni jonka vuoksi sinun pitäisi peltä minua. Älä leiki tyhmää kun et sitä kuitenkaan ole, se näkyy teksteistäsi.
Missä vastailen sekavasti. Jospa vain sinulta puuttuu huumori.
Se etäispesäkevastaus. Miten se oli tyhmä.
Eihän siihen voi muuten vastata. Etkö tiedä että etäispesäke on sen syövän etäispesäke joka ihmisessä on.
Juuri saman vastauksen olisit saanut jokaiselta syöpälääkäriltäkin noilla tiedoilla kysyessäsi.
Se olisi ollut todella tyhmää jos olisin alkanut arvailla sadoista eri syöpälajeista pelkällä tiedolla että on etäispesäke.
Margariiniasiassa muistin tosiaan väärinpäin kummassa on kumpikin öljy.
Olen siis sekava.
No oat tietosi margariiniasiasta ei taida olla aivan nykytutkimuksen mukaisia, joten tasoissa ollaan sekoilussa.
Millaisia on yliolkaiset vastaukset.
En ole livenäkään jatkuvasti sanoja suoltava ihminen vaan vastailen lyhyesti ja koetan siihen sisällyttää sanottavani.Mikä sinua vaivaa, kun täytyy vääristellä asiat? Tuohon ketjuun kirjoitin siis kaikkiaan kaksi viestiä: lukekaapa hänen vastauksiaan, ja et ymmärtänyt mitä tarkoitin...alkavat. En mitään muuta koko ketjuun.
Margariineista en ole kirjoittanut sanaakaan, ainoastaan lukenut. Sekoitat taas minut johonkin toiseen kun moitit tietojani vanhoiksi!
Sekavaa tämä on. Yliolkaisilla tarkoitin juuri tuollaisia vastauksia, jonka annoit äitinsä etäpesäkkeestä kysyvälle: hän kysyi mikä syöpä mahdollisesti tekee etäpesäkkeet nivusiin, ja sinä vastasit, että se syöpä joka hänellä on. Mutta kun hänellä ei vielä ollut todettu mitään syöpää. Voi, huoh, en jaksa enää kirjoittaa, jos et ymmärrä niin ole ymmärtämättä!
Ei tarvi sanoja suoltaa jatkuvasti, mutta voisi olla kiertelemättä ja sotkematta asioita...Mistä päättelet, että minulta puuttuisi huumori?? - nuuskamuikkunen`
asioita... kirjoitti:
Mikä sinua vaivaa, kun täytyy vääristellä asiat? Tuohon ketjuun kirjoitin siis kaikkiaan kaksi viestiä: lukekaapa hänen vastauksiaan, ja et ymmärtänyt mitä tarkoitin...alkavat. En mitään muuta koko ketjuun.
Margariineista en ole kirjoittanut sanaakaan, ainoastaan lukenut. Sekoitat taas minut johonkin toiseen kun moitit tietojani vanhoiksi!
Sekavaa tämä on. Yliolkaisilla tarkoitin juuri tuollaisia vastauksia, jonka annoit äitinsä etäpesäkkeestä kysyvälle: hän kysyi mikä syöpä mahdollisesti tekee etäpesäkkeet nivusiin, ja sinä vastasit, että se syöpä joka hänellä on. Mutta kun hänellä ei vielä ollut todettu mitään syöpää. Voi, huoh, en jaksa enää kirjoittaa, jos et ymmärrä niin ole ymmärtämättä!
Ei tarvi sanoja suoltaa jatkuvasti, mutta voisi olla kiertelemättä ja sotkematta asioita...Mistä päättelet, että minulta puuttuisi huumori??Olisi meille kaikille selvempää, kun käyttäisit samaa nimimerkkiä. Eikä tarvitsisi itsesikään stressata siitä, että sinut sekoitetaan johonkin toiseen. Mainitsemiasi ominaisuuksia en kyllä ole havainnut Elisamassa, mutta olkoon sinulla oikeus mielipiteeseesi.
- jos kaikki
asioita... kirjoitti:
Mikä sinua vaivaa, kun täytyy vääristellä asiat? Tuohon ketjuun kirjoitin siis kaikkiaan kaksi viestiä: lukekaapa hänen vastauksiaan, ja et ymmärtänyt mitä tarkoitin...alkavat. En mitään muuta koko ketjuun.
Ei tarvi sanoja suoltaa jatkuvasti, mutta voisi olla kiertelemättä ja sotkematta asioita...Mistä päättelet, että minulta puuttuisi huumori??kirjoittajat viitsisivät käyttää koko ajan samaa nimmaria,ei tulisi sekannuksia.
Itse harkitsen kirjautumista kunhan saan jonkun fiksun opastajan,miten se onistuu.ensin sähköpostin laitto
meneekö se niin? - Elisama
asioita... kirjoitti:
Ei tarvi sanoja suoltaa jatkuvasti, mutta voisi olla kiertelemättä ja sotkematta asioita...Mistä päättelet, että minulta puuttuisi huumori??Lue tuo mitä vastasin äidistään kysyneelle. Laitoin sinne selvennöksen.
Tiedätkö että jos laittaisin luettelon kaikista syöpätyypeistä jotka sen voi tehdä niin kuka sen jaksaa lukea läpi.
Eikä lääkäri aloita sanomalla että on kyse etäpesäkkeestä. Mistä yleensä tuo tieto oli jos ei ollyut tukittu vaan vasta menossa.
Olisiko mahdollista että käyttäisin jotain nimimerkkiä niin ei tarvitsisi tuntea kärsineensä vääryyttä jonkun toisen tekojen vuoksi.
Minä uskallan joka mielipiteeni laittaa Elisamana. Mitä sinä pelkäät.
Vaikka et rekisteröidy niin käytä jotain tai ole käyttämästtä, ihan sama.
Nimettömänä kirjoittaessa saa aina esiintyä väärinymmärrettynä silloin kun se sopii vastapuolen mustaamiseksi.
No tyylinsä kullakin
Osaltani riittää. - ystävämme
Elisama kirjoitti:
Lue tuo mitä vastasin äidistään kysyneelle. Laitoin sinne selvennöksen.
Tiedätkö että jos laittaisin luettelon kaikista syöpätyypeistä jotka sen voi tehdä niin kuka sen jaksaa lukea läpi.
Eikä lääkäri aloita sanomalla että on kyse etäpesäkkeestä. Mistä yleensä tuo tieto oli jos ei ollyut tukittu vaan vasta menossa.
Olisiko mahdollista että käyttäisin jotain nimimerkkiä niin ei tarvitsisi tuntea kärsineensä vääryyttä jonkun toisen tekojen vuoksi.
Minä uskallan joka mielipiteeni laittaa Elisamana. Mitä sinä pelkäät.
Vaikka et rekisteröidy niin käytä jotain tai ole käyttämästtä, ihan sama.
Nimettömänä kirjoittaessa saa aina esiintyä väärinymmärrettynä silloin kun se sopii vastapuolen mustaamiseksi.
No tyylinsä kullakin
Osaltani riittää.rakkaimpamme Elisama edes harkitse kirjoittamisen lopettamista.
olet monelle tuki ja turva. - Elisama
jos kaikki kirjoitti:
kirjoittajat viitsisivät käyttää koko ajan samaa nimmaria,ei tulisi sekannuksia.
Itse harkitsen kirjautumista kunhan saan jonkun fiksun opastajan,miten se onistuu.ensin sähköpostin laitto
meneekö se niin?Kyllä menee niin.
Ensin pitää olla sähköposti jollain muulla kuin Suomi24:llä. Siitä se alkaa. - Elisama
ystävämme kirjoitti:
rakkaimpamme Elisama edes harkitse kirjoittamisen lopettamista.
olet monelle tuki ja turva.Tarkoitin tuon kanssa joka sanoi pelkäävänsä minua.
Hänen kanssaan en viitsi väitellä enää. Sitä tarkoitin.
Siinnä tulee väärinkäsityksiä kun olen lyhyesti itseni ilmaiseva. - nuuskamuikkunen`
jos kaikki kirjoitti:
kirjoittajat viitsisivät käyttää koko ajan samaa nimmaria,ei tulisi sekannuksia.
meneekö se niin?käytän silti aina samaa nimimerkkiä. Eli käy näinkin jos haluaa helpolla päästä ;-)
- Vilma-t
Elisama kirjoitti:
Tarkoitin tuon kanssa joka sanoi pelkäävänsä minua.
Hänen kanssaan en viitsi väitellä enää. Sitä tarkoitin.
Siinnä tulee väärinkäsityksiä kun olen lyhyesti itseni ilmaiseva.ymmärtää. Minä kyllä ymmärsin sinun tarkoittaneen tuon yksittäisen pelkokertoimen kanssa käymäsi kirjoittelun lopettamista, eikä suinkaan koko palstan hylkäämistä. Olenkin jo ihmetellyt, että kovin pitkämielisesti jaksat tuon ihmisen kuvitelmia ymmärtää ja oikoa.
- mumsku
jos kaikki kirjoitti:
meneekö se niin?sain Raspikurkulta neuvon,miten rekisteröityä. Ja mitä se olikaan sen jälkeen,kun sinä Raspikurkku yhdessä Tässä ja nytin kanssa minulle yrititte opettaa? Muistan vain että te nauroitte itsenne kipeäksi ja taisitte luovuttaa koko homman.Jotain hassua se oli,dementia iskenyt tännekkin,en muista mikä niin vaikeaa minulle oli oppia.Eikös siinä peräti muutama päivä mennyt...
- säännöissä
Olisi meille kaikille selvempää, kun käyttäisit samaa nimimerkkiä. Eikä tarvitsisi itsesikään stressata siitä, että sinut sekoitetaan johonkin toiseen. Mainitsemiasi ominaisuuksia en kyllä ole havainnut Elisamassa, mutta olkoon sinulla oikeus mielipiteeseesi.
ei ole mitään velvoitetta käyttää samaa nimimerkkiä,eikä myöskään rekisteröimis pakkoa ole.
Mielipiteeni on,että kaikki saavat joko käyttää vakituista nimimerkkiä tai kirjoittaa ilman.
Huomaa toinen syöpäpalsta,siellä ei ole ongelmia,vaikka aniharva on rekisteröitynyt kirjoittaja.
Olisikohan kaikilla kirjoittajilla syytä katsoa peiliin,,; MIKÄ AIHEUTTAA ERIMIELISYYDET TÄÄLLÄ. - Karjalankägönen
säännöissä kirjoitti:
ei ole mitään velvoitetta käyttää samaa nimimerkkiä,eikä myöskään rekisteröimis pakkoa ole.
Mielipiteeni on,että kaikki saavat joko käyttää vakituista nimimerkkiä tai kirjoittaa ilman.
Huomaa toinen syöpäpalsta,siellä ei ole ongelmia,vaikka aniharva on rekisteröitynyt kirjoittaja.
Olisikohan kaikilla kirjoittajilla syytä katsoa peiliin,,; MIKÄ AIHEUTTAA ERIMIELISYYDET TÄÄLLÄ.eräät nimimerkittömät piikittelijät,jotka tieten tahtoen -tarkoituksella-pahoittavat ilkeämielisillä huomautuksillaan milloin kenenkin mielen-usein nämä ilikkeyvet kohisttuu nimenommaan näihin rekattuihin nimimerkkilöihen.Ja kun siellä välissä joku nimimerkitön kirjoittaa,niin tämä ilkeilijä jatkaa touhujaan ja näin tämä syytön nimimerkitönkin tulloo leimatuks häiriköks.Tästä tässä on kysymys-ei misttään pakottamisesta nimimerkin käyttöön.Tulloo myös valitusta,jotta miks minnuu ei kukkaa tue-on vaikkee tukkee anttoo immeiselle,joka ei kerro,mikä häntä vaivovvaa ja näihinnii avunpyyntölöihin tuo piikittelijä ilimmaanttuu.Ois niin selevvee erottoo,kuka on kukkii ja vastata hänelle niiku immeinen immeiselle!Ei millää pahalla!
- nuuskamuikkunen`
säännöissä kirjoitti:
Olisikohan kaikilla kirjoittajilla syytä katsoa peiliin,,; MIKÄ AIHEUTTAA ERIMIELISYYDET TÄÄLLÄ.Minulle on ihan se ja sama, käyttääkö samaa nimimerkkiä vai ei, mutta jos ei käytä, ei tarvitse myöskään ihmetellä ja syytellä muita, jos sekoitetaan johonkin toiseen nimimerkittömään. Ja mitä ongelmiin tulee, niin ei kai se ole ongelma, jos ihmiset ovat asioista eri mieltä. Vai pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien täällä vain myötäillä toisiaan? Tiedätkö kiinalaisen viisauden: Jos on kaikkien ystävä, ei ole kenenkään ystävä.
- mutta,mutta
Minulle on ihan se ja sama, käyttääkö samaa nimimerkkiä vai ei, mutta jos ei käytä, ei tarvitse myöskään ihmetellä ja syytellä muita, jos sekoitetaan johonkin toiseen nimimerkittömään. Ja mitä ongelmiin tulee, niin ei kai se ole ongelma, jos ihmiset ovat asioista eri mieltä. Vai pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien täällä vain myötäillä toisiaan? Tiedätkö kiinalaisen viisauden: Jos on kaikkien ystävä, ei ole kenenkään ystävä.
helposti sen kuvan saa yleensäkkin.Erimieltä tietysti saa olla mutta ei pidä kaikesta ottaa nokkiinsa.
- täällä on
eräät nimimerkittömät piikittelijät,jotka tieten tahtoen -tarkoituksella-pahoittavat ilkeämielisillä huomautuksillaan milloin kenenkin mielen-usein nämä ilikkeyvet kohisttuu nimenommaan näihin rekattuihin nimimerkkilöihen.Ja kun siellä välissä joku nimimerkitön kirjoittaa,niin tämä ilkeilijä jatkaa touhujaan ja näin tämä syytön nimimerkitönkin tulloo leimatuks häiriköks.Tästä tässä on kysymys-ei misttään pakottamisesta nimimerkin käyttöön.Tulloo myös valitusta,jotta miks minnuu ei kukkaa tue-on vaikkee tukkee anttoo immeiselle,joka ei kerro,mikä häntä vaivovvaa ja näihinnii avunpyyntölöihin tuo piikittelijä ilimmaanttuu.Ois niin selevvee erottoo,kuka on kukkii ja vastata hänelle niiku immeinen immeiselle!Ei millää pahalla!
ollut aina.antaisitte rauhan kirjoittaa eikä piikittelyä.
itse harvoin osallistun,mutta vihaks oikein pistelee just se piikittely. - mitä järkeä
Elisama kirjoitti:
Kyllä menee niin.
Ensin pitää olla sähköposti jollain muulla kuin Suomi24:llä. Siitä se alkaa.on pitää galleri piilotettuna? Aika useilla rekisteröityneillä näin on.
- häirikkö elisamalla
mitä järkeä kirjoitti:
on pitää galleri piilotettuna? Aika useilla rekisteröityneillä näin on.
ole piilotettu vai etkö osaa avata vai mitä sekoilet.oletko sen ystävä ja koetet ettei kukaan näkis mitä se häirikkö on kirjottanu
- sulle kans
tässä ja nyt kirjoitti:
meni pieleen. Onneks tarkistin,ei pidä kaikkea aina uskoo,mitä toinen sanoo. Pittää itsekkii tutkii asioita.
kun uskalsit osottaa kuin typerä tuo häirikkö elisama on.saat kymmenen pistettä kansalaisrohkeudesta.eikö olisi aika saada se ulos
- Karjalankägönen
sulle kans kirjoitti:
kun uskalsit osottaa kuin typerä tuo häirikkö elisama on.saat kymmenen pistettä kansalaisrohkeudesta.eikö olisi aika saada se ulos
vähäks aikkoo tuonne pakkasseen kävelemmään,niin lähttöö nuo liiat höyryt piästäs pois!
- Karjalankägönen
häirikkö elisamalla kirjoitti:
ole piilotettu vai etkö osaa avata vai mitä sekoilet.oletko sen ystävä ja koetet ettei kukaan näkis mitä se häirikkö on kirjottanu
Elisaman ystävvii-paitsi sie!
sulle kans kirjoitti:
Elisama on sulle tehenyt? Mä en ymmärrä!
En ymmärrä.
Elisamahan on palstan yksi kantavimmista voimista, että edes joku kirjoittelee!!!
Tsemppiä Elisamalle!- Karjalankägönen
pikkuhöpäkkä kirjoitti:
Elisama on sulle tehenyt? Mä en ymmärrä!
En ymmärrä.
Elisamahan on palstan yksi kantavimmista voimista, että edes joku kirjoittelee!!!
Tsemppiä Elisamalle!Oikkeessa out-jos meillä ei olis Elisama tiällä palstalla,niin puuttus paljo-häneltä aina tulloo hyvä sana ja lohutus sillon,kun on paha olla!Millon siulla on se leikkaus?
- mykynen
nukutuksessa sinä nukut ja helpompaa se on kuin odottelu, kuluu aika nopeammin. ;)
Kannattaa sanoa, että jännittää.
Minua jännitti se nukutus yli kaiken, ja siitä jäi elinikäiset traumat minulle ja sille nukutuslääkärille. En halua pelotella, minä olin vaan erityisen hankala nukutettava, sinähän voit mennä kuin kynttilä.
Minulle se herääminen oli aika helppoa. Tajunta tuli takaisin, että Bing ja kysyin, että onko leikkaus ohi. Etukäteen jännitin, että jos mieli herää ennen ruumista, enkä saa liikutettua evääkään. Leikkaus kesti n. 5h ja sitten olin jonkin aikaa alakerrassa heräämössä, ennen kuin rullasivat takaisin huoneeseen. Siellä saivat antaa tukevampia kipulääkkeitä ja otin muutaman satsin. Olin aika tokkurassa, olin jutellut ihan järkeviä, mutta en muista juuri mitään. Pahoinvointia ei ollut.- - ELIN IKÄISET
traumat jäi,,?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748