Olen kiinnostunut antropologin (kulttuurintutkijan) ammatista, ja mietin mitä kautta sellaisen tittelin itselleen saa... Historian opinnoilla? Mitä muuta tarvitaan?
Antropologiksi?
5
1478
Vastaukset
- Eileen
Antropologian voi ottaa ihan pääaineeksi ainakin Oulussa, Joensuussa ja Helsingissä. Jyväskylässäkin sitä on ainakin aikaisemmin voinut opiskella pääaineena, tosin se on tietääkseni nyt yhdistymässä etnologiaan tms. Historian opintoja et siis antropologiaan pyrkiessä tarvitse, vaan siihen järjestetään ihan omat pääsykokeet.
- Eileen
Se vielä, että kaikkialla muualla antropologia on humanistisessa tiedekunnassa paitsi Helsingissä, jossa se on osa valtiotieteiden tiedekuntaa. Helsingissä siis antropologit valmistuu valtiotieteiden maistereiksi (VTM) ja muualla filosofian maistereiksi (FM).
- ...
Eileen kirjoitti:
Se vielä, että kaikkialla muualla antropologia on humanistisessa tiedekunnassa paitsi Helsingissä, jossa se on osa valtiotieteiden tiedekuntaa. Helsingissä siis antropologit valmistuu valtiotieteiden maistereiksi (VTM) ja muualla filosofian maistereiksi (FM).
Semmoinen pieni lisäys, että oppiaineen nimitys voi hieman vaihdella.
Se voi olla esim. antropologia, kulttuuriantropologia, sosiaaliantropologia, etnologia. En kyllä tarkemmin tiedä mitä oppiainenimityksiä Suomen eri yliopistoissa käytetään. Itse olen Joensuussa opiskellut ja oppiaineen nimenä on kulttuuriantropologia.
- titteli :)
Mutta kurkkaile hiukan ympärillesi.
Tuosta vaikka hiukan raottaa kyseisen alueen ulottuvuuksia :
http://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Toiminnot:Haku&search=antropologia&fulltext=Etsi
Saman tyylisten nimien alla näet voidaan tutkia aavistuksista .. yhteisöllisiin ulottuvuuksiin.
Titteli on kuitenkin hienon kuuloinen :)
Sillä kyllä saa katu-uskottavuutta ja kalalokkien kiekaisuja ! - antropology
Kuten noissa viesteissä jo olikin, antropologiksi kouluttaudutaan yliopistoissa. Antropologian alalajeja on sitten pilvinpimein riippuen kiinnostuksenkohteista. Tuossa linkki oman opinahjoni sivulle.
http://www.oulu.fi/hutk/ka/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e902607- 1041921
- 1451691
- 1171684
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161659- 851587
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä281534Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851397- 1191299
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241180