Iljettävää Anna Abreu

lehdessä kerrottiin

että vedät tupakkaa,hyi olkoon,monet musiikista mitään käsittämättömät pikkulikat ihailevat sinua ja sinä annat tuollaisen saastaista tupakkaa vetävän metri"kovanaaman" esimerkin.
Onko sinulla edes ikää ostaa tupakkaa?
Kristiina Brask on terve ja suloinen esikuva lapsille ja teineille,tuollaisen tupakkasaastuttajan voi unohtaa.
Et mielestäni vieläkään osaa laulaa edes omalla äänelläsi ja yhä yrität kuullostaa vanhemmalta vaikka olet vielä lapsen kengissä.

126

30822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

....huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. Kaikki riippuvuudet johtuvat luonteen heikkoudesta.

• Näin on

Oikeassa olet!

• Mielestä
        Näin on kirjoitti:

Oikeassa olet!

Tupakakan tuoksu on eroottinen ja hyvä:))

• niin onkiii!

Alkoholin runsas käyttö (yli 4 annnosta/kerta) on myös äärimmäisen huonon itsetunnon merkki ja mitä se kertoo meistä suomaalaisista noin yleensä.

Anna B. on ihan söötti tyttö, mutta en toivoisi hänen näkyvän yhdessäkään kuvassa sätkä kätösissään.

• olla jotain koviksia

kun äly ei vielä ole kasvanut,yritetään hakea katu-uskottavuutta.

• Elää omaa elämäänsä

Olet ahdasmielinen todennäköisesti,jokainen saa elää omaa elämäänsä,ehkä tekopyhäkin olet.

Vaimoni supersukukin löysi minusta kaikki merkit huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta sekä epämääräisistä elämäntavoista.

Heidän omista lapsistaan tulikin vielä sairaampia kuin minä,olen tällä hetkellä lähes kolme kertaa heidän lapsiaan vanhempi,aloin vetämään röökiäkin uudestaan 20v tauon jälkeen ja urheilen edelleen.

• tuskimpa anna henkosia vetää!poskaria polttaa niin ihan sama!onnex hän on vain tähdenlento laulajana!parin vuoden päästä apreuta kukaan ei muista!

• Nimetön

no voi V*ittu. heti jos joku tupakoi niin aletaan luonnetta haukkumaan.

• DeSeis
        niin onkiii! kirjoitti:

Alkoholin runsas käyttö (yli 4 annnosta/kerta) on myös äärimmäisen huonon itsetunnon merkki ja mitä se kertoo meistä suomaalaisista noin yleensä.

Anna B. on ihan söötti tyttö, mutta en toivoisi hänen näkyvän yhdessäkään kuvassa sätkä kätösissään.

... pidempäänkin kun näyttää olevan metri ja kakskyt pitkä?

• Mielestä kirjoitti:

Kateellisten puhetta eiköhän se oo jokasen oma asia polttaako vai ei.. olisko mukava jos joku puuttuis teidän esim. vessassa käymiseen? ei.. tyttö kokeilee rajojaan ja sehän polttaa viel 5vuoden päästä jos maistuu jos ei maistu niin tuskin polttaa.. ei abreu mikään nunna ole muistakaa se.

• jeajew

itselläni ei ole heikko itsetunto, idiootti tupakointi voi olla aivan helposti merkki myös tyhmyydestä. itse aloitin tupakan polton täysin omaa tyhmyyttäni ylä-asteella koska halusin kokeilun haluisena teininä kokeilla jotain "siistiä" ja nyt olen jäänyt vuosien aikana koukkuun. enkä myöskään usko että anna abreullakaan on mitään syytä olla epävarma tai että hänellä olisi heikko itsetunto!

• Nimetön

joilla on vahva luonne, elävät ikusesti, vai? Se on aivan sama poltakko, ryyppäätkö, tai teet mitä hyvänsä, se noutaja tulee takuuvarmasti jossain välissä, ja voihan olla että voit ryypiskellä ja poltella koko ikäs vaik kasikymppiseks, vaan jollai kakskymppisel raittiil savuttomal voi käydä semmone pien vahinko et joku vaikka ajelee ylitte, joten hän ei pääse enää nauttimaan niistä savuttomista ja raittiista vuosista, mitä vastoin tämä ryypiskelevä ja savuttava 70v ukkeli tekee sitä jatkossakin, kunnes kuolon kankea koura ehkä joskus osuu myös häneen...

• just niin
        jeajew kirjoitti:

itselläni ei ole heikko itsetunto, idiootti tupakointi voi olla aivan helposti merkki myös tyhmyydestä. itse aloitin tupakan polton täysin omaa tyhmyyttäni ylä-asteella koska halusin kokeilun haluisena teininä kokeilla jotain "siistiä" ja nyt olen jäänyt vuosien aikana koukkuun. enkä myöskään usko että anna abreullakaan on mitään syytä olla epävarma tai että hänellä olisi heikko itsetunto!

Ei se itsetunnosta johdu jos joku tupakoi, enemmänkin tyhmyydestä kuten sanoit. Nuorena ei usko mitä vanhemmat sanoo esim. tupakan koukkuun jäämisestä. Niinhän se on, että itse pitää kokea kaikki ja tehdä omat virheensä niin tupakan kanssa kuin muutoinkin elämässä.
        Muuten pisteen jälkeen lause alkaa edelleen isolla kirjaimella

• Annaa?
        Mielestä kirjoitti:

Panisitko pelkän tupakanhajun vuoksi?

• pitkä paska
        hurbertti kirjoitti:

Kateellisten puhetta eiköhän se oo jokasen oma asia polttaako vai ei.. olisko mukava jos joku puuttuis teidän esim. vessassa käymiseen? ei.. tyttö kokeilee rajojaan ja sehän polttaa viel 5vuoden päästä jos maistuu jos ei maistu niin tuskin polttaa.. ei abreu mikään nunna ole muistakaa se.

Annan järki ei vaan riitä itsestään huolehtimiseen!!!

• ............

ah, mikä siveyden sipuli!

• Döö

ERITTÄIN typerä keskustelun aihe: Anna Abreun tupakointi!

Ihan sama tupakoiko hän vai ei. Me emme voi muuttaa häntä vaan hän voi muuttaa itseään jos haluaa tupakan polton suhteen, jos hän nyt todella tupakoi, joten tällainen toisen syyttely jostain tupakoinnista on aika lapsellisen naurettavaa touhua.

• inhimillinen

Enpä jostain syystä tunne yhtään ihmistä joka olisi täydellinen ilman mitään heikkouksia.

Keskityttäisiin vain omiin asioihimme. Mistä sitä tietää polttaako Anna Abreu vakituiseen vai oliko se vain kokeilu tai sitten keksitty koko juttu. Eikä sillä ole niin väliäkään. Tuskin Anna haluaa, että tällaista lukee yhtään missään lehdissä. Lehdet ovat päättäneet tällaisen huhujen perusteella julkaista. Ja miksiköhän? rahan takia.

Yleensä se sama vika löytyy meistä itsestämme, jota me muista etsimme.

• huhhuijaaaaaaaaaaaa
        hurbertti kirjoitti:

kyllä se uudella stereo videolla nunna on! ja vielä lesbo sellainen...

• Abreu...

Mutta Anna Abreu on hyvä laulaja - varsinkin ikäisekseen.

• levy on niin tuotettu

niin tuotettu, mitään särmää siinä ei ole eikä tekemisen meininkiä.Eikä ainakaan mitään uskottavuutta kun lapsekas ylimeikattu varhaisteini yrittää olla niin aikuista,yök.

• tai siis joo

No ikäisekseen ehkä hyvä laulaja. Mutta laulutekniikka on todella heikko. Äänen käyttö ja hengitys ei toimi ja jotenkin ääni tulee kireästi. Rentous puuttuu. Yllätyksekseni esimerkiksi Kristiina Braskin laulutekniikka on huomattavasti parempi ja se on kehittynyt paljon.

Annalta puuttuu myös karisma. Hän ei saa yleisöön oikeanlaista otetta eikä uskalla antaa itsestään kaikkea.

• Ei ole sanonut että olisi

Melkoista trollaamista ja hurskastelua tämä "keskustelu" mutta kommentoidaanpa silti.

Anna ei ole ainoa pikkutyttö, joka polttaa tupakkaa. Pienten tyttöjen tupakointihan on levinnyt Suomessa huolestuttavalla tavalla. Tietysti tupakointi aloitetaan usein kun halutaan esittää vanhempaa mitä ollaankaan. Annan velvollisuutena ei ole kuitenkaan olla yhtään sen pyhimysmäisempi kuin muidenkaan artistien. Useimmat miesartistithan polttavat. Myös Idols-artistit. Jos joku Annan fani ei siitä pidä, se on sitten voi voi. Annan asia on päättää se, mitä riskejä hän haluaa ottaa urallaan. Tupakointi on muuten sallittua alle 18-vuotiaille, joten 17-vuotias Anna ei tee mitään laitonta vaikka polttaakin. Minä kyllä suosittelisin Annaa lopettamaan, koska pienenä aloitettu tupakointi jää kovin usein pysyväksi tavaksi ja vie lopulta jopa hengen. Pianhan Anna on jo 18, joten ainakaan alaikäisyyteen liittyviä ongelmia ei enää ole.

• on olla tupakoimatta

Annan ympärille on rakennettu kiltin teinitytön imago, johon ei tupakki todellakaan sovi. Moni vanhempi kauhistelee, kun Annan rööki kädessä näkee.

Ongelma on siinä, että hän on oikeasti vielä alaikäinen eikä saa siis itse tupakkaa ostaa. Joku sitä hänelle kuitenkin ostaa. Ensin tupakki, mitä seuraavaksi?

Anna on juuri kaikkein pienempien idoli ja tupakki ei tee siihen imagoon todellakaan hyvää mielikuvaa. Lisäksi hän ns salaa tupakoi, jolloin se tekee siitä lasten silmissä vieläkin mielenkiintoisempaa.

• Annan oma asia
        on olla tupakoimatta kirjoitti:

Annan ympärille on rakennettu kiltin teinitytön imago, johon ei tupakki todellakaan sovi. Moni vanhempi kauhistelee, kun Annan rööki kädessä näkee.

Ongelma on siinä, että hän on oikeasti vielä alaikäinen eikä saa siis itse tupakkaa ostaa. Joku sitä hänelle kuitenkin ostaa. Ensin tupakki, mitä seuraavaksi?

Anna on juuri kaikkein pienempien idoli ja tupakki ei tee siihen imagoon todellakaan hyvää mielikuvaa. Lisäksi hän ns salaa tupakoi, jolloin se tekee siitä lasten silmissä vieläkin mielenkiintoisempaa.

On Annan oma asia päättää, miten paljon hän haluaa muokata elämänsä jonkin "imagon" mukaiseksi.

Ketään ei voi syyttää siitä, ettei hän elä elämäänsä sinun määrittelemäsi imagon mukaan.

Jos kerran lainsäätäjä ei typeryyttään ole säätänyt laittomaksi sitä, että alaikäinen polttaa, ei ole suuren suuri rikos että joku kaveri välittää alaikäiselle tupakkaa. Ei pidä Annaa syyttää siitä, että joku välittää hänelle tupakkaa.

• luotu markkinointiin
        Annan oma asia kirjoitti:

On Annan oma asia päättää, miten paljon hän haluaa muokata elämänsä jonkin "imagon" mukaiseksi.

Ketään ei voi syyttää siitä, ettei hän elä elämäänsä sinun määrittelemäsi imagon mukaan.

Jos kerran lainsäätäjä ei typeryyttään ole säätänyt laittomaksi sitä, että alaikäinen polttaa, ei ole suuren suuri rikos että joku kaveri välittää alaikäiselle tupakkaa. Ei pidä Annaa syyttää siitä, että joku välittää hänelle tupakkaa.

Minä en ole kenenkään imagoa luonut, vaan imagon luo Artisti itse itselleen omalla käyttäytymisellään. Anna ja hänen levy-yhtiönsä ovat yhdessä rakentaneet hänen ymärilleen ns "kiltin nuoren naisen" imagon ja hän yrittää itse sitä haastatteluissa kokoajan korostaa. Se on hänen aseensa kilpailutilanteessa mm pahaa idolspoikaa vastaan. Vaikka edustavatkin eri genrejä, niin silti heillä on yhteisiä faneja. Ja jotenkin pitää erottautua muutenkin kuin musiikillisesti. Kyseessä on kuitenkin samaan aikaan syttyneet tähdet. Eli levy-yhtiön kanssa yhdessä on otettu idols voittajan heikoin lenkki Annan markkinointiin vahvuudeksi. Nyt se kupla alkaa pala palalta puhjeta Annan osalta. Kaiken kruunaa se, että Idolsin pahapoika ei taidakkaan olla niin paha, kun mitä media on antanut ymmärtää:)

• Imago sinun keksimääsi
        luotu markkinointiin kirjoitti:

Minä en ole kenenkään imagoa luonut, vaan imagon luo Artisti itse itselleen omalla käyttäytymisellään. Anna ja hänen levy-yhtiönsä ovat yhdessä rakentaneet hänen ymärilleen ns "kiltin nuoren naisen" imagon ja hän yrittää itse sitä haastatteluissa kokoajan korostaa. Se on hänen aseensa kilpailutilanteessa mm pahaa idolspoikaa vastaan. Vaikka edustavatkin eri genrejä, niin silti heillä on yhteisiä faneja. Ja jotenkin pitää erottautua muutenkin kuin musiikillisesti. Kyseessä on kuitenkin samaan aikaan syttyneet tähdet. Eli levy-yhtiön kanssa yhdessä on otettu idols voittajan heikoin lenkki Annan markkinointiin vahvuudeksi. Nyt se kupla alkaa pala palalta puhjeta Annan osalta. Kaiken kruunaa se, että Idolsin pahapoika ei taidakkaan olla niin paha, kun mitä media on antanut ymmärtää:)

Kyllä sen imagon olet ihan itse luonut, koska keksit koko jutun lehtitietojen ja mielikuvituksesi perusteella.

Kerropa muutama esimerkki siitä, miten Annan olisi pitänyt julkisuuddessa käyttäytyä, jotta taällaista keinotekoista imagoa ei olisi!

Se ei ole "imagon luomista", että käyttäytyy hyvin julkisuudessa. Se on vain hyvää käyttäytymistä. Ei julkisuudessa tarvitse kertoa mitä joissain kotibileissä tapahtui jne. Ne ovat yksityisasioita.

• häneen täysillä

onpa kiva nähdä niitä tuolla tupakka suussa.
        Ja vanhemmille kelpaa varmaan selitykseksi että niin tekee idolini Annakin.
        Vanhemmat voisivat jättää levyt ostamatta jo tuosta syystä. Sen verran haittaa ja kärsimystä aiheuttaa tupakka.

• sinä kirjoitat
        Annan oma asia kirjoitti:

niin kuin hän olisi joku viaton uhri jonka suuhun vain työnnetään ttupakkaa.
        Kyllä hänenkin pitäisi ihan omilla aivoillaan tajuta olla polttamatta.
        Tupakalta haiseva kymmenvuotiaan näköinen "laulaja", heh, aika säälittävä esitys.

• joka on pukenut äitinsä
        Imago sinun keksimääsi kirjoitti:

Kyllä sen imagon olet ihan itse luonut, koska keksit koko jutun lehtitietojen ja mielikuvituksesi perusteella.

Kerropa muutama esimerkki siitä, miten Annan olisi pitänyt julkisuuddessa käyttäytyä, jotta taällaista keinotekoista imagoa ei olisi!

Se ei ole "imagon luomista", että käyttäytyy hyvin julkisuudessa. Se on vain hyvää käyttäytymistä. Ei julkisuudessa tarvitse kertoa mitä joissain kotibileissä tapahtui jne. Ne ovat yksityisasioita.

mekon päälle ja laittanut äitinsä meikit ja korkokengät. Niin kaukana toisistaan oli nuo vermeet videolla ja likan oma lapsenpyöreä koulutytön olemus.
        Näytti tajuttoman koomiselta,ei hänestä seksikästä saa tekemälläkään. Eli tuo imago väkisinkin menee kiltin pikkutytön puolelle,halusit tai et.

• kukaan ei ole
        Imago sinun keksimääsi kirjoitti:

Kysehän on markkinoista ja niillä pärjäämisestä. Keinotekoinen imago luodaan usein juuri idols tähdille, toisilla on enemmän kokemusta ja kanttia sanoa siihen itse jotain toisilla ei ole. Toiset ovat levy-yhtiön talutusnuorassa, toiset eivät. Annahan on näistä 2007 vuoden idols tähdistä se, joka on alistettu kaupalliseksi tuotteeksi. Levyn sisältö ei ole R&B musaa, kuten Anna itse olisi halunnut (lukuisat haastattelut kisan aikana ja sen jälkeen) vaan paremmin myyvää poppia.

Julkisuus on nimenomaan imagon luomista. Se on osa markkinointiviestintää. Julkisuudessa ei tarvitse tosiaankaan kertoa mitä tekee kotibileissä, mutta valitettavasti joku muu tekee sen julkisuuden henkilöiden osalta. Ei sitä tarvitse itse kertoa.

• sun kirjoitustasi
        joka on pukenut äitinsä kirjoitti:

mekon päälle ja laittanut äitinsä meikit ja korkokengät. Niin kaukana toisistaan oli nuo vermeet videolla ja likan oma lapsenpyöreä koulutytön olemus.
        Näytti tajuttoman koomiselta,ei hänestä seksikästä saa tekemälläkään. Eli tuo imago väkisinkin menee kiltin pikkutytön puolelle,halusit tai et.

Epäaitous sen osalta, mitä yritetään tuoda esille ja mikä on totuus on silmiin pistävä.

Kallonen on kyllä mestari rakentamaan musiikki tuotteita. Eli Annan osalta tässä ollaan mielestäni pahasti epäonnistuttu. Kallosen takana ovat mm Sturm Und Drang ja Kristiina Brask, joiden osalta aitous on onnistuttu säilyttämään.

• tulee tässä esille
        häneen täysillä kirjoitti:

onpa kiva nähdä niitä tuolla tupakka suussa.
        Ja vanhemmille kelpaa varmaan selitykseksi että niin tekee idolini Annakin.
        Vanhemmat voisivat jättää levyt ostamatta jo tuosta syystä. Sen verran haittaa ja kärsimystä aiheuttaa tupakka.

Eli 10 vuotiaat pikkulikat samaistuvat Annaan ja saattavat siten saada hyvän syyn poltella. Tupakka ja Annan imago eivät sovi yhteen mitenkään.

Toisille se tupakki on hyväksyttävämpää. Ari Koivunen esimerkiksi saanee poltella rauhassa, koska hän ei ole sitä koskaan peitellyt tai salaillut ja se osataan hyväksyä osana hänen imagoaa. Tietenkin on vielä täsmennettävä, että Ari on täysi-ikäinen ja siten tupakoiminen ei ole niin paha-asia myöskään, kun hänen osaltaan se ei ole laitonta.

• Mitäs pahaa siinä on?
        kukaan ei ole kirjoitti:

Kysehän on markkinoista ja niillä pärjäämisestä. Keinotekoinen imago luodaan usein juuri idols tähdille, toisilla on enemmän kokemusta ja kanttia sanoa siihen itse jotain toisilla ei ole. Toiset ovat levy-yhtiön talutusnuorassa, toiset eivät. Annahan on näistä 2007 vuoden idols tähdistä se, joka on alistettu kaupalliseksi tuotteeksi. Levyn sisältö ei ole R&B musaa, kuten Anna itse olisi halunnut (lukuisat haastattelut kisan aikana ja sen jälkeen) vaan paremmin myyvää poppia.

Julkisuus on nimenomaan imagon luomista. Se on osa markkinointiviestintää. Julkisuudessa ei tarvitse tosiaankaan kertoa mitä tekee kotibileissä, mutta valitettavasti joku muu tekee sen julkisuuden henkilöiden osalta. Ei sitä tarvitse itse kertoa.

Anna on tienannut aika hyvin rahaa. Kannatti kyllä tehdä kompromisseja.

Parempi ansaita oma elanto kuin olla tinkimätön ja elää sossun varoilla. Sitten vähän vanhempana.

• mikä vittu...
        tulee tässä esille kirjoitti:

Eli 10 vuotiaat pikkulikat samaistuvat Annaan ja saattavat siten saada hyvän syyn poltella. Tupakka ja Annan imago eivät sovi yhteen mitenkään.

Toisille se tupakki on hyväksyttävämpää. Ari Koivunen esimerkiksi saanee poltella rauhassa, koska hän ei ole sitä koskaan peitellyt tai salaillut ja se osataan hyväksyä osana hänen imagoaa. Tietenkin on vielä täsmennettävä, että Ari on täysi-ikäinen ja siten tupakoiminen ei ole niin paha-asia myöskään, kun hänen osaltaan se ei ole laitonta.

"Tietenkin on vielä täsmennettävä, että Ari on täysi-ikäinen ja siten tupakoiminen ei ole niin paha-asia myöskään, kun hänen osaltaan se ei ole laitonta."

Tupakoiva alaikäinen ei ole tehnyt missään kohtaan rikosta, se on MYYJÄN tai VÄLITTÄJÄN vika, ne siinä rikoksen tekee. Ja älkää yrittäkö väittää ettei alle 18-vuotiaat saa mistään paikasta tupakkaa ilman että kysytään papereita !!!

• ...

Ihmettelen että mikä hitto siinä on kun tuolla tavalla aletaan syyllistämään tupakoinnista. Suomessa on taatusti monia kymmeniä tuhansia alaikäisiä nuoria jotka polttavat eikä sille nyt vain mahda mitään. Miksi tästä nostetaan niin kova kohu sitten? Anna on myös pelkkä ihminen ei mikää pyhimys. Mainittakoon nyt tähän väliin että en itse pidä tupakanpolttoa hyvänä mutten myöskään ala sitä arvostelemaan vaikka itse en poltakkaan. Mites sitten puheet että "ensin tupakka, sitten huumeet"? Kyllä luulisi tietävän kaikkien että todella harva tupakoinnin aloittanut koskee huumeisiin. Myönnän toki että yleensä huumeita ei aloiteta jos tupakkaa ei ole kokeiltu, mutta kyllä se on todella harvinaista ainakin suomessa että tupakasta siirryttäisiin eteenpäin vahvempiin aineisiin. Toiseksi mainitsen vielä että en edes henkilökohtaisesti pidä Annan musiikista vaan kerron mielipiteeni niin kuin kenelle tahansa ihmiselle.

• Nimetön

No johan on...annetaan kaikkien olla sellaisia kuin on...Anna Bareu tupakoi jo kisatessaan idolsissa ja silti kansa tykkäsi...joten ihan turha siitä nyt on enää purnata...moni julkkis ja laulaja tupakoi...so...se on niiden oma valinta ja päätös...Jari Sillanpää tupakoi, Ville Valo vetää röökiä ku korsteeni ja punkkua päälle...so...todella typerää yrittää vedota täällä Annan tupakointiin...
      Kristina Brask...pärjää ainoastaan blondi unelmana...vaaleat hiukset, mutta puhe sekä ajatukset kuin kymmenen vuotiaalla lapsella...lässyn lässyn...niin tyttömäistä, niin tyttömäistä...Ällöä!
      Mutta kuitenkin onneksi hänkin on sellainen ja Anna sellainen...olisi kamalaa kun kaikki olisi samanlaisia Annoja tai Kristinoja...toiset tykkää toisesta ja toiset muista...

• tästä on kyse

Kyse on siitä, että Anna on alaikäinen tupakoinnin suhteen. Eli silloin se ei ole hyväksyttävää.

Eikä hän kyllä näkyvästi ole tupakoinut vaan salaa, joka tekee asiasta myös väärän. Luo kuvaa nuorille, että ei tarvitse olla rehellinen ja kaikkea voi tehdä salaa.

• Ei kai lavalla sentään?
        tästä on kyse kirjoitti:

Kyse on siitä, että Anna on alaikäinen tupakoinnin suhteen. Eli silloin se ei ole hyväksyttävää.

Eikä hän kyllä näkyvästi ole tupakoinut vaan salaa, joka tekee asiasta myös väärän. Luo kuvaa nuorille, että ei tarvitse olla rehellinen ja kaikkea voi tehdä salaa.

Missä Annan pitäisi tupakoida, että se olisi julkista eikä salaista?

Totta kai Anna on alaikäinen tupakoinnin suhteen, mutta sehän ei ole laitonta.

• miljoona vetää huumeita

Viina juo varmaan 3 miljoonaa suomalaista, eli lopattaisitko jo.

Kaikki me jotain tarvitaan.

ps. monet urheilijat vetää dopingia, kuten harri hirvesniemi ja virpi kuitunen, hyi hyi. Ja uskovaisista Mika Myllylä , doku Mika.

• Henki ei haise...ainakaan t...

Jotta saavutettaisiin plus-miinus nolla tilanne tupakoinnista suoraan johtuvien syöpäsairauskulujen osalta, niin tupakkavero olisi kolminkertaistettava. Paneutukaa faktoihin teinirääpäleet...jotain on teinin aina imettävä ?

• ...
        Henki ei haise...ainakaan t... kirjoitti:

Jotta saavutettaisiin plus-miinus nolla tilanne tupakoinnista suoraan johtuvien syöpäsairauskulujen osalta, niin tupakkavero olisi kolminkertaistettava. Paneutukaa faktoihin teinirääpäleet...jotain on teinin aina imettävä ?

ja sitten tietenkin polttoaine vero korkeammaksi...sairauksia niidenkin johdosta tulee. samoin ruuan verotus ylös,kuluja yhteiskunnalle tullee ylipainoisuudesta johtuvista sairauksistakin..jos joku haluaa tuhota keuhkonsa tupakoinnilla niin siitä vaan,ei ne valtion kulut siitä sen enempää kasva(eihän tupakoinnista sairastuneisuus %ole lähelläkään 100...)

• Hyydy siihen
        Henki ei haise...ainakaan t... kirjoitti:

pistää 100, ja jopa 1000 kertaiseksi, niin loppuu sultaki se imeminen.

• Kuules nyt teini-ipana...
        ... kirjoitti:

ja sitten tietenkin polttoaine vero korkeammaksi...sairauksia niidenkin johdosta tulee. samoin ruuan verotus ylös,kuluja yhteiskunnalle tullee ylipainoisuudesta johtuvista sairauksistakin..jos joku haluaa tuhota keuhkonsa tupakoinnilla niin siitä vaan,ei ne valtion kulut siitä sen enempää kasva(eihän tupakoinnista sairastuneisuus %ole lähelläkään 100...)

Kertaus on opintojen äiti: tupakkavero kattaa vain kolmanneksen suoraan tupakoinnista johtuvien sairauksien hoitokuluista (sairastumisprosentit ovat tässä sivuseikka). Mitä tässä on niin vaikeata ymmärtää..? Ruokavero on Suomessa nyt jo EU:n korkeimpia, samoin polttoaineiden verotus. Mikä itsekeskeistä teinihiirtä nyt risoo; etkö pääse minä minä minä minä tupakalle. Sitten kun joudut sytostaattihoitoihin ja sädehoitoklinikalle niin eiköhän se imeminen vihdoin lopu. Keskisuomessa kuulemma on tapa sanoa, että Ime Paskas. Käsitätkö?

• lobotomiasi
        Kuules nyt teini-ipana... kirjoitti:

Kertaus on opintojen äiti: tupakkavero kattaa vain kolmanneksen suoraan tupakoinnista johtuvien sairauksien hoitokuluista (sairastumisprosentit ovat tässä sivuseikka). Mitä tässä on niin vaikeata ymmärtää..? Ruokavero on Suomessa nyt jo EU:n korkeimpia, samoin polttoaineiden verotus. Mikä itsekeskeistä teinihiirtä nyt risoo; etkö pääse minä minä minä minä tupakalle. Sitten kun joudut sytostaattihoitoihin ja sädehoitoklinikalle niin eiköhän se imeminen vihdoin lopu. Keskisuomessa kuulemma on tapa sanoa, että Ime Paskas. Käsitätkö?

on vihdoinkin suoritettu niin läheisesi voivat vihdoinkin huokaista helpotuksesta.

• ..............................

En ole mikään fani, mutta tupakointi on jokaisen oma asia. Todella ärsyttävää kun siitä sitten jaksetaan valittaa ja lässyttää. Mitäs perkelettä se muille kuuluu jos huvittaa "hankkia keuhkosyövän", mikä "tietenkin aina" koituu tupakoitsijan kohtaloksi... Ja mitä sitten jos ipanat ovat niin tyhmiä että ottavat esimerkkiä. Ihmisiähän nuo julkisuudessa elelijätkin ovat, tarvitseeko laulajan luopua elämästään sen takia kun jotkut vauhkovillet mäkättää jostain tupakoinnista.

Se ei kuulu muille mitä kukin syö tai miksi joku polttaa tai juo tai miksi joku harrastaa extreme-lajeja ja loukkaantuu tai miksi joku kävee "väärin" ja kaatuu ja sitten joudutaan maksamaan verorahoista kun on niin itseaiheutettua että! Ärsyttävää paapomista ja holhoamista. Ei tarvitse pistää nenäänsä aina joka asiaan.

• Vali viina, vali vali tupakka,

samaa mieltä, tupakointi ei kuulu muille. Eikö meitä polttajia ole jo ihan tarpeeksi kiusattu? Mikä vittu siinä muuttuu, jos polttamisen lopettaa? Töissä on vain entistä kiukkusempi, kas kun kaikki ei tykkää työstään, tai ilmapiiristä. Olen itsekkin päättänyt sen, jos firmassa, jossa olen töissä kielletään polttaminen kokonaan, niin minä otan lopputilin, siihen vedän yksityisyyden rajan. Firma ei rupea hallitsemaan minun elämääni.

• paitsi että tulee mulle kal...
        Vali viina, vali vali tupakka, kirjoitti:

samaa mieltä, tupakointi ei kuulu muille. Eikö meitä polttajia ole jo ihan tarpeeksi kiusattu? Mikä vittu siinä muuttuu, jos polttamisen lopettaa? Töissä on vain entistä kiukkusempi, kas kun kaikki ei tykkää työstään, tai ilmapiiristä. Olen itsekkin päättänyt sen, jos firmassa, jossa olen töissä kielletään polttaminen kokonaan, niin minä otan lopputilin, siihen vedän yksityisyyden rajan. Firma ei rupea hallitsemaan minun elämääni.

Minua ei liikuttaisi, jos tukehtuisitten tupakkaanne omissa oloissanne, mutta tuttu, eläkkeelle jäänyt keuhkosyöpäpotilaiden parissa työskennellyt lääkäri kerto, ettei yksikään hänen urallaan vastaan tullut keuhkosyöpään sairastanut ole kieltäytynyt kalliista hoidoista yhteiskunnan varoin. Sitäkin useampi on yrittänyt selittää asian itselleen siten, että sairastuin sen takia kun tein kolmivuorotyötä, sillä tupakallahan ei tietenkään ollut asian kanssa mitään tekemistä...

Hoidosta ei ole tiettävästi kieltäytynyt myöskään yksikään rintasyöpäpotilas, suusyöpäpotilas, kurkunpäänsyöpäpotilas, aivoverenvuotopotilas, sydän- ja verisuonitautipotilas jne. joissa tupakka usein tärkeä sairastumistekijä.

Joo, vain joka toinen tupakoitsija kuolee ennenaikaisesti tupakkaan. Sehän on vain 50 prosenttia. Voihan kuutamouintiinkin kuolla, ei vain ihan yhtä usein.

• tuskinpa
        paitsi että tulee mulle kal... kirjoitti:

Minua ei liikuttaisi, jos tukehtuisitten tupakkaanne omissa oloissanne, mutta tuttu, eläkkeelle jäänyt keuhkosyöpäpotilaiden parissa työskennellyt lääkäri kerto, ettei yksikään hänen urallaan vastaan tullut keuhkosyöpään sairastanut ole kieltäytynyt kalliista hoidoista yhteiskunnan varoin. Sitäkin useampi on yrittänyt selittää asian itselleen siten, että sairastuin sen takia kun tein kolmivuorotyötä, sillä tupakallahan ei tietenkään ollut asian kanssa mitään tekemistä...

Hoidosta ei ole tiettävästi kieltäytynyt myöskään yksikään rintasyöpäpotilas, suusyöpäpotilas, kurkunpäänsyöpäpotilas, aivoverenvuotopotilas, sydän- ja verisuonitautipotilas jne. joissa tupakka usein tärkeä sairastumistekijä.

Joo, vain joka toinen tupakoitsija kuolee ennenaikaisesti tupakkaan. Sehän on vain 50 prosenttia. Voihan kuutamouintiinkin kuolla, ei vain ihan yhtä usein.

Sinun verovaroillasi ei näitä syöpäpotilaiden hoitoja rahoiteta, tupakanpolttajat maksavat kääryleistään huomattavaa veroa, ja vain murto-osa heistä sairastuu keuhkosyöpään. Johon muuten voi sairastua myös polttamatta ikinä savukettakaan.

Et voi myöskään tietää, etteikö kukaan syöpäpotilas kieltäytyisi hoidosta. Jos näin todella väität niin valehtelet. Täysin paikkaansa pitämätön on myös väite että 50% tupakoijista kuolee ennenaikaisesti, juurikin tuohon tupakkaan.

Ainoa fakta kirjoituksessasi on se, että olet ahdasmielinen, tuomitseva, ylemmyydentuntoinen nipottaja. Ja huom., itse en edes polta. Ärsyttää vaan suunnattomasti kaltaisesi turhasta valittajat.

• paitsi että...
        tuskinpa kirjoitti:

Sinun verovaroillasi ei näitä syöpäpotilaiden hoitoja rahoiteta, tupakanpolttajat maksavat kääryleistään huomattavaa veroa, ja vain murto-osa heistä sairastuu keuhkosyöpään. Johon muuten voi sairastua myös polttamatta ikinä savukettakaan.

Et voi myöskään tietää, etteikö kukaan syöpäpotilas kieltäytyisi hoidosta. Jos näin todella väität niin valehtelet. Täysin paikkaansa pitämätön on myös väite että 50% tupakoijista kuolee ennenaikaisesti, juurikin tuohon tupakkaan.

Ainoa fakta kirjoituksessasi on se, että olet ahdasmielinen, tuomitseva, ylemmyydentuntoinen nipottaja. Ja huom., itse en edes polta. Ärsyttää vaan suunnattomasti kaltaisesi turhasta valittajat.

Tupakkateollisuuden kätyrinä voisit opetella argumentoimaan vähän päremmin, tarvitset sitä. ;)

JOKA TOINEN TUPAKOITSIJA KUOLEE ENNENAIKAISESTI
        Kuolemista 14 % aiheutuu tupakkaperäisistä sairauksista, ja joka toinen tupakoija kuolee ennenaikaisesti tupakan aiheuttamiin sairauksiin
        (http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kaypahoito?suositus=hoi40020)

TUPAKAN KUSTANNUKSISTA:
        Tupakkasairauksien kokonaiskustannukset yhteiskunnalle ovat arviolta 2 miljardia euroa vuodessa. Suomen valtio saa tupakan verollisesta myynnistä vähemmän tuloja kuin sille aiheutuu menoja.
        Esimerkiksi tupakoiva mies käy vuoden aikana 22 prosenttia useammin lääkärissä kuin tupakoimaton.Tupakoinnista johtuva sairaalahoito vie 770–1 030 potilaspaikkaa ympäri vuoden eli noin 2,6–3,5 prosenttia sairaansijakapasiteetista. Tämä vastaa noin kahden keskikokoisen keskussairaalan koko vuotuista kapasiteettia.
        http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=43

TUPAKOIMATON JA KEUHKOSYÖPÄ
        Tupakoimattomien riski sairastua keuhkosyöpään on tutkimuksen mukaan hyvin pieni, noin 5%:n luokkaa verrattuna tupakoivien riskiin.
        (http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_paihteet&jutunid=1309)
        Suurin osa lopuista on altistunut asbestille ym. Passiivitupakointi nostaa syöpäriskiä. Loppujen arvioidaan johtuvan esim. hormonaalisesta ehkäisystä.
        KUTEN SANOTTU, keuhkosyöpä ei ole ainoa sairaus, jota tupakointi aiheuttaa, vaan niitä on lukuisia. Eräänä keuhkoahtaumatauti, johon voi sairastua joka toinen tupakoitsija. Sen arvioidaan olevan parinkymmenen vuoden päästä (eli juuri nykyisin tupakoitsevien vuoksi) maailman 4. yleisin kuolinsyy ja hoito on kalliimpaa kuin keuhkosyövän ja sepelvaltimotaudin hoito.
        (http://www.heli.fi/Ajankohtaista/Uutiset/Jopajokatoinentupakoitsijasaattaasairastuakeuhkoahtaumatautiin/)

Totta, en voi tietää, etteikö kukaan syöpäpotilas kieltäytyisi hoidosta. Tuttu keuhkosyöpälääkäri ei kuitenkaan ollut tällaista urallaan kohdannut, ja usko pois, alan lääkäreillä on aika tiivistä yhteistyötä keskenään, eli sana olisi varmasti kiertänyt. Bob Marley kieltäytyi hoidosta, mutta hän ei ollut suomalainen.

Jos aiot eipäsjuupastella vielä, niin esitäpä väitteidesi tueksi luotettavia lähteitä. Tutkimustiedon mitätöiminen syyttämällä tupakoinnin vastustajaa ahdasmieliseksi nipottajaksi osoittaa, että olet heikkolahjainen jankuttaja, mutta toivottavasti myös se kuuluisuus, joka tulevaisuudessa kieltäytyy sairaanhoista, kun tupakkatauti iskee. Todennäköisemmin kuitenkin uskottelet itsellesi kuuluvasi niihin pariin prosenttiin, jotka sairastuivat herran ihmeestä.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että KAIKKI TUPAKANKIN VUOKSI SAIRASTUNEET TULEE HOITAA YHTEISKUNNAN VAROIN. Toivoisin vain, että ihmiset sisäistäisivät todelliset riskit ajoissa, ettei siihen tarvitsisi mennä. :P

Haluaisin nähdä sen

• Tässä faktoja, teinit
        paitsi että... kirjoitti:

Tupakkateollisuuden kätyrinä voisit opetella argumentoimaan vähän päremmin, tarvitset sitä. ;)

Kuolemista 14 % aiheutuu tupakkaperäisistä sairauksista, ja joka toinen tupakoija kuolee ennenaikaisesti tupakan aiheuttamiin sairauksiin

TUPAKAN KUSTANNUKSISTA:
        Tupakkasairauksien kokonaiskustannukset yhteiskunnalle ovat arviolta 2 miljardia euroa vuodessa. Suomen valtio saa tupakan verollisesta myynnistä vähemmän tuloja kuin sille aiheutuu menoja.
        Esimerkiksi tupakoiva mies käy vuoden aikana 22 prosenttia useammin lääkärissä kuin tupakoimaton.Tupakoinnista johtuva sairaalahoito vie 770–1 030 potilaspaikkaa ympäri vuoden eli noin 2,6–3,5 prosenttia sairaansijakapasiteetista. Tämä vastaa noin kahden keskikokoisen keskussairaalan koko vuotuista kapasiteettia.
        http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=43

Tupakoimattomien riski sairastua keuhkosyöpään on tutkimuksen mukaan hyvin pieni, noin 5%:n luokkaa verrattuna tupakoivien riskiin.
        (http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_paihteet&jutunid=1309)
        Suurin osa lopuista on altistunut asbestille ym. Passiivitupakointi nostaa syöpäriskiä. Loppujen arvioidaan johtuvan esim. hormonaalisesta ehkäisystä.
        KUTEN SANOTTU, keuhkosyöpä ei ole ainoa sairaus, jota tupakointi aiheuttaa, vaan niitä on lukuisia. Eräänä keuhkoahtaumatauti, johon voi sairastua joka toinen tupakoitsija. Sen arvioidaan olevan parinkymmenen vuoden päästä (eli juuri nykyisin tupakoitsevien vuoksi) maailman 4. yleisin kuolinsyy ja hoito on kalliimpaa kuin keuhkosyövän ja sepelvaltimotaudin hoito.
        (http://www.heli.fi/Ajankohtaista/Uutiset/Jopajokatoinentupakoitsijasaattaasairastuakeuhkoahtaumatautiin/)

Totta, en voi tietää, etteikö kukaan syöpäpotilas kieltäytyisi hoidosta. Tuttu keuhkosyöpälääkäri ei kuitenkaan ollut tällaista urallaan kohdannut, ja usko pois, alan lääkäreillä on aika tiivistä yhteistyötä keskenään, eli sana olisi varmasti kiertänyt. Bob Marley kieltäytyi hoidosta, mutta hän ei ollut suomalainen.

Jos aiot eipäsjuupastella vielä, niin esitäpä väitteidesi tueksi luotettavia lähteitä. Tutkimustiedon mitätöiminen syyttämällä tupakoinnin vastustajaa ahdasmieliseksi nipottajaksi osoittaa, että olet heikkolahjainen jankuttaja, mutta toivottavasti myös se kuuluisuus, joka tulevaisuudessa kieltäytyy sairaanhoista, kun tupakkatauti iskee. Todennäköisemmin kuitenkin uskottelet itsellesi kuuluvasi niihin pariin prosenttiin, jotka sairastuivat herran ihmeestä.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että KAIKKI TUPAKANKIN VUOKSI SAIRASTUNEET TULEE HOITAA YHTEISKUNNAN VAROIN. Toivoisin vain, että ihmiset sisäistäisivät todelliset riskit ajoissa, ettei siihen tarvitsisi mennä. :P

Haluaisin nähdä sen

Kiitos faktoihin pohjautuvasta puheenvuorosta; toivottavasti mahdollisimman moni teinimurkku lukee tekstisi...vanhat tupakoivat ukot ja akat taitavat olla menetettyä kalua, kuten esim. Sauli Niinistö, harmi.

• Mieti sitä

HÖLKKÄÄ, NIIN KUOLET TERVEEMPÄNÄ! Ketään ei tässä paska maailmassa ole hengissä selvinnyt. Juu, lopetettuani tupakoinnin jään seuraavana päivänä linjaauton alle, ja kuolen siihen. Kielletäänkö sitten linjaautot, entä jos orava paskoo suuhusi, ja tukehdut siihen, ammutaanko sitten oravat? Kyllä teillä tupakan vastustajilla, ja viinan vastustajilla ei ole kaikki kotona yläkerrassa, on vittu jokaisen oma asia, mitä tekee keholleen, tai terveydelleen, EIKÄ SE TOISILLE KUULU! Koskaan ei kuitenkaan puhuta tollasista vittumaisista ihmisistä, jotka pilaavat sen lopunki hyvän tuulisuuden, ja tätä tapahtuu jatkuvasti työpaikoilla, toisten tekemiset kiinnostavat enemmän, kuin omat, sitten mennään kieli pitkällä, ja isketään se pomon persereikään, ja vielä oikein imuttaen, samalla kielien ketä on mitäkin tehnyt.

• suuren ja
        tuskinpa kirjoitti:

ISON PLUSSAN Kerrankin, joku joka ei edes polta, on polttavan kanssa samaa mieltä. Vituttaa tollaset turhista valittajat, etenkin työpaikoilla! Holhotkaa niitä mukuloitanne, jos teillä edes niitä on, ja jättäkää muut rauhaan.

• Sinullekki

TUPAKAN KUSTANNUKSISTA:

Haluaisin nähdä sen

kuuluu, jos joku sairastuu, ja mistä sairastuu, työtä tekevänä polttavana veronmaksajana olen jo maksamassa, jopa sinunkin mahdollisia sairastumista. Äläkä rupea väittämään, ettet sairastuisi eri syöpiin, tai saiurauksiin vaikket poltakkaan. Olikos sulla edes kopiointi oikeudet noihin lähteisiisi? Tekijänoikeudet ovat vakava asia tänä päivänä! Helppoahan se on kopioida toisilta teksti, kun ei itse pysty mitään sanomaan mistään asiasta.

• paitsi että...
        Sinullekki kirjoitti:

kuuluu, jos joku sairastuu, ja mistä sairastuu, työtä tekevänä polttavana veronmaksajana olen jo maksamassa, jopa sinunkin mahdollisia sairastumista. Äläkä rupea väittämään, ettet sairastuisi eri syöpiin, tai saiurauksiin vaikket poltakkaan. Olikos sulla edes kopiointi oikeudet noihin lähteisiisi? Tekijänoikeudet ovat vakava asia tänä päivänä! Helppoahan se on kopioida toisilta teksti, kun ei itse pysty mitään sanomaan mistään asiasta.

Ihan rauhassa vain, ettei verisuoni katkea päästä.

Kuka tahansa voi sairastua vakavastikin, mutta riski on tupakoitsijalla ihan eri maailmoista tupakoimattoman kanssa.

Turha on tupakoitsijan vaatia, etteivät muut saisi levittää totuudenmukaista tietoa tupakoinnin vaaroista. Koska tupakka on voimakkaasti addiktoiva aine, joka sisältää n. 50 syöpävaarallista ainetta, on niiden, jotka todellisista riskeistä tietävät, hyvä ottaa asia julkisessa keskustelussa puheeksi. Valistukselle on näköjään tarvetta kun et sinäkään todellisista riskeistä aiemmin kirjoittamasi perusteella mitään tiennyt. Sori, jos sinulle tulee paha mieli siitä, että harrastuksesi on hyvin myrkyllinen.

Et kai tosissaan yritä väittää, että on hienompaa esittää "omia" tuulesta temmattuja mielipiteitä kuin nojautua tutkimustietoon? Tiedoksi vain, että tutkimustiedon esittäminen on täysin laillista, mainitsinhan myös lähteet, joten vain yksinkertaiselle voi jäädä epäselväksi, mistä lainaukset ovat peräisin. :D

Ja edellä jo vastasin, mitä se minulle kuuluu.

• paitsi että...
        Mieti sitä kirjoitti:

HÖLKKÄÄ, NIIN KUOLET TERVEEMPÄNÄ! Ketään ei tässä paska maailmassa ole hengissä selvinnyt. Juu, lopetettuani tupakoinnin jään seuraavana päivänä linjaauton alle, ja kuolen siihen. Kielletäänkö sitten linjaautot, entä jos orava paskoo suuhusi, ja tukehdut siihen, ammutaanko sitten oravat? Kyllä teillä tupakan vastustajilla, ja viinan vastustajilla ei ole kaikki kotona yläkerrassa, on vittu jokaisen oma asia, mitä tekee keholleen, tai terveydelleen, EIKÄ SE TOISILLE KUULU! Koskaan ei kuitenkaan puhuta tollasista vittumaisista ihmisistä, jotka pilaavat sen lopunki hyvän tuulisuuden, ja tätä tapahtuu jatkuvasti työpaikoilla, toisten tekemiset kiinnostavat enemmän, kuin omat, sitten mennään kieli pitkällä, ja isketään se pomon persereikään, ja vielä oikein imuttaen, samalla kielien ketä on mitäkin tehnyt.

Hengitä syvään (raitista ilmaa) niin tulee parempi olo...

Ihan turha suuttua siitä, että tupakan todellisista riskeistä levitetään tietoa ja nuorten tupakoinnista ollaan yleisesti huolissaan. Nuorena kun ei vielä paljon mieti sairastumisriskejä, vaikka esim. nuoren tupakoitsijan riski saada keuhkosyöpä alulle on moninkertainen verrattuna yli kolmikymppiseen tupakoitsijaan - keuhkot on herkät ja vasta kehitysvaiheessa reilusti yli parikymppiseksikin. Ikävää, jos päiväsi menee tosiasioista pilalle, mutta jos minä päätän jakaa tupakkatietoa, niin voin myös kysyä, mitä se sinulle kuuluu. ;)

Auton alle voi jäädä ja elämä noin yleensäkin tappaa, mutta ainakaan et rikastuta tupakkayhtiöitä kun valitset jonkin muun tavan kuolla, ja lisäksi sinulla on hyvät tilastolliset edellytykset elää pidempi ja terveempi elämä.

Sen kun jatkat uhoamista, mutta turha väittää, ettet hakeudu kalliisiin hoitoihin, jos sairastut esim. syöpään. Kova kipu saa ihmisen yllättävän nöyräksi.

• Lupaa nämä ensi alkuun
        Mieti sitä kirjoitti:

Jos vaadit, että sinun tupakointiisi ei puututa, lupaat ihan aluksi seuraavat asiat:

1. Työpäivän aikana mittaat tupakointiin kaikkineen kuluneen ajan. Venytät työpäivääsi sitten vastaavasti. Työnantajan ajalla et saa polttaa poislukien lakisääteidet tauot.

2. Kun jäät tupakoinnin aiheuttamien sairauksien vuoksi sairaslomille, teet sen palkatta.

3. Kun sairastut esimerkiksi keuhkosyöpään, maksat joko hoidat omasta pussistasi tai jäät vapaaehtoisesti hoitoa vaille.

Palataan asiaan, kun olet luvannut nämä asiat.

• Pelkään tosin ettet sitä tee
        suuren ja kirjoitti:

ISON PLUSSAN Kerrankin, joku joka ei edes polta, on polttavan kanssa samaa mieltä. Vituttaa tollaset turhista valittajat, etenkin työpaikoilla! Holhotkaa niitä mukuloitanne, jos teillä edes niitä on, ja jättäkää muut rauhaan.

> Vituttaa tollaset turhista valittajat, etenkin
        > työpaikoilla!

Kai tupakoit omalla ajalla? Eli mittaat tupakoimiseen kuluvan ajan ja teet sitten saman verran pidemmän päivän?

• ihmettelen kyllä
        Lupaa nämä ensi alkuun kirjoitti:

Jos vaadit, että sinun tupakointiisi ei puututa, lupaat ihan aluksi seuraavat asiat:

1. Työpäivän aikana mittaat tupakointiin kaikkineen kuluneen ajan. Venytät työpäivääsi sitten vastaavasti. Työnantajan ajalla et saa polttaa poislukien lakisääteidet tauot.

2. Kun jäät tupakoinnin aiheuttamien sairauksien vuoksi sairaslomille, teet sen palkatta.

3. Kun sairastut esimerkiksi keuhkosyöpään, maksat joko hoidat omasta pussistasi tai jäät vapaaehtoisesti hoitoa vaille.

Pelkäänpä, että lupaukset ovat kolmosen kohdalla katteettomia. Tavallisella ihmisellä ei ole kalliisiin syöpähoitoihin varaa, vaan hänen on pakko turvautua yhteiskunnan apuun.

Ja tätä paskaa voidaan jauhaa loputtomiin. Täällä pidetään verorahoilla yllä näitä terveydenhuoltolaitoksia yms. Sinäkin saat täysin vapaasti painua sinne hoitoon jos siltä tuntuu. Ja mitähän mahdat ajatella ihmisestä joka sairastuu keuhkosyöpään, vaikkei ole kuuna päivänä edes vilkaissut tupakkaan päin? Rautalangastako se pitää vääntää, että kaikki sairaudet voidaan pitkällä tähtäimellä juontaa "itseaiheutetuiksi". Kuinkahan paljon minä maksan ylipainoisten terveyskuluista?? Eipä voisi kuule vähempää kiinnostaa! Ehkä teidän korkeutenne voisi hankkia itselleen kunnon ammatin vaikka, niin ei tarvitsisi inistä siinä veroista. (Kun niin köyhä tunnut olevan, tai vaihtoehtoisesti saita). On olemassa lukematon määrä asioita mistä ei huvittaisi maksaa veroa. Vaan se kun ei ole omasta huvituksesta kiinni.

• Valivali...
        Pelkään tosin ettet sitä tee kirjoitti:

> Vituttaa tollaset turhista valittajat, etenkin
        > työpaikoilla!

Kai tupakoit omalla ajalla? Eli mittaat tupakoimiseen kuluvan ajan ja teet sitten saman verran pidemmän päivän?

Kyllä äiti. Mittaan tupakoimiseen kuluvan ajan (joka kestää..öö.. noin 2 minuuttia) ja teen sitten saman verran pidemmän päivän :)

• .........................

Ja mikäs se sinä hienoperse olet siinä muita määräilemään. Voitko itse luvata että kun jää läskiesi takia sairaslomalle, teet sen palkatta? Onko täällä joku vaatimassa sinulta sellaista? Oletko saanut pakit joltain tupakoitsijalta kun vaikutat noin kireältä? Vai onko joku ollut sinulle kurja kun olet noin ilkeä?

Annan sulle pari ystävän neuvoa, ota lasi viiniä ja rentoudu, käy leffassa ja harrasta välillä seksiä, se piristää kummasti! Sitten ei enää tuo pipokaan niin kiristä.

• Muiden rahoilla siis tupakoit
        ......................... kirjoitti:

Ja mikäs se sinä hienoperse olet siinä muita määräilemään. Voitko itse luvata että kun jää läskiesi takia sairaslomalle, teet sen palkatta? Onko täällä joku vaatimassa sinulta sellaista? Oletko saanut pakit joltain tupakoitsijalta kun vaikutat noin kireältä? Vai onko joku ollut sinulle kurja kun olet noin ilkeä?

Annan sulle pari ystävän neuvoa, ota lasi viiniä ja rentoudu, käy leffassa ja harrasta välillä seksiä, se piristää kummasti! Sitten ei enää tuo pipokaan niin kiristä.

Tuskin olet se, kenelle vastasin mutta purkauksesi ainakin merkitsee sitä, että sinulla ei olisi varaa sanoa seuraavasti:

> on vittu jokaisen oma asia, mitä tekee
        > keholleen, tai terveydelleen, EIKÄ SE TOISILLE
        > KUULU!

Eli tupakointisi kyllä se kuuluu muille, jos et lupaa sitä mitä edellä vaadin. Sinähän harrastat tupakointia muiden rahoilla ja laitat työkaverit tekemään sinunkin työsi. Saman palkan vaadit tietysti.

• Siirtymiset ja rupattelut jne
        Valivali... kirjoitti:

Kyllä äiti. Mittaan tupakoimiseen kuluvan ajan (joka kestää..öö.. noin 2 minuuttia) ja teen sitten saman verran pidemmän päivän :)

Ei muuten normaalisti kestä 2 minuuttia vaan siirtymisineen ja rupatteluineen helpostikin 5-10 minuuttia. Siitä kertyy lintsaamista tunti tuosta vain.

Etkä varmasti ole koskaan tehnyt vastaavasti pitempää päivää. Olet siis varastanut työnantajaltasi ja työtovereiltasi aikaa omaan vapaa-ajan viettoosi.

Muiden rahoilla siis tupakoit kirjoitti:

Tuskin olet se, kenelle vastasin mutta purkauksesi ainakin merkitsee sitä, että sinulla ei olisi varaa sanoa seuraavasti:

> on vittu jokaisen oma asia, mitä tekee
        > keholleen, tai terveydelleen, EIKÄ SE TOISILLE
        > KUULU!

Eli tupakointisi kyllä se kuuluu muille, jos et lupaa sitä mitä edellä vaadin. Sinähän harrastat tupakointia muiden rahoilla ja laitat työkaverit tekemään sinunkin työsi. Saman palkan vaadit tietysti.

Minulla ei ole kuule varaa käydä röökillä muilloin kuin ennen duunia ja duunin jälkeen. Ei ollut edellisessäkään työpaikassa. Enkä ole siitä käsittääkseni sinulle valittanutkaan. Miksi valitat minulle? Täytyy sanoa että sulla on joku vakavampi ongelma... Ymmärrän hyvin että tupakoimattomia häiritsee tupakansavu siellä mihin se ei kuulu jne, niin se häiritsee toisinaan minuakin. Sitä en ymmärrä miksi sinä täällä jakelet ehtoja kun joku katkeroitunut hullu. Ihan turha väitellä kanssasi sillä jankutat samaa asiaa ja sinulla on vain yksi näkökulma asioihin ja muut ovat vain mielestäsi väärässä. No, kaheleita riittää ja viisas vaikenee. Helposti provosoituvana ihmisenä oli vain pakko kommentoida...

Jatkoja sulle! Toivottavasti saat pääsi kuntoon.

• n21
        Siirtymiset ja rupattelut jne kirjoitti:

Ei muuten normaalisti kestä 2 minuuttia vaan siirtymisineen ja rupatteluineen helpostikin 5-10 minuuttia. Siitä kertyy lintsaamista tunti tuosta vain.

Etkä varmasti ole koskaan tehnyt vastaavasti pitempää päivää. Olet siis varastanut työnantajaltasi ja työtovereiltasi aikaa omaan vapaa-ajan viettoosi.

Lopeta jo!

1) Kukaan ei enää jaksa provosoitua kirjoitteluistasi.

2) Tuhlaat täällä vain omaa aikaasi kultapieni.

• Niihin et vastannut
        .............................. kirjoitti:

Minulla ei ole kuule varaa käydä röökillä muilloin kuin ennen duunia ja duunin jälkeen. Ei ollut edellisessäkään työpaikassa. Enkä ole siitä käsittääkseni sinulle valittanutkaan. Miksi valitat minulle? Täytyy sanoa että sulla on joku vakavampi ongelma... Ymmärrän hyvin että tupakoimattomia häiritsee tupakansavu siellä mihin se ei kuulu jne, niin se häiritsee toisinaan minuakin. Sitä en ymmärrä miksi sinä täällä jakelet ehtoja kun joku katkeroitunut hullu. Ihan turha väitellä kanssasi sillä jankutat samaa asiaa ja sinulla on vain yksi näkökulma asioihin ja muut ovat vain mielestäsi väärässä. No, kaheleita riittää ja viisas vaikenee. Helposti provosoituvana ihmisenä oli vain pakko kommentoida...

Jatkoja sulle! Toivottavasti saat pääsi kuntoon.

No sehän on hyvä, että et tupakoi työajalla. Useimmat tupakoijat kyllä polttavat työajalla.

Mutta entäpä nämä kaksi muuta lupausta:

• Eikö vain?
        n21 kirjoitti:

Lopeta jo!

1) Kukaan ei enää jaksa provosoitua kirjoitteluistasi.

2) Tuhlaat täällä vain omaa aikaasi kultapieni.

Viestilläsi siis tarkoitat, että lintsaat töistä joka päivä tunnin verran. Eikö vain?

Miksi sinulla on mielestäsi sellaiseen oikeus?

Lisäksi jatkuva tupakalla käynti estää keskittymisen työntekoon. Tupakoijien ajatus harhailee koko ajan tupakalle lähdössä tai palaamisesta.

• paitsi että...
        .............................. kirjoitti:

Ja tätä paskaa voidaan jauhaa loputtomiin. Täällä pidetään verorahoilla yllä näitä terveydenhuoltolaitoksia yms. Sinäkin saat täysin vapaasti painua sinne hoitoon jos siltä tuntuu. Ja mitähän mahdat ajatella ihmisestä joka sairastuu keuhkosyöpään, vaikkei ole kuuna päivänä edes vilkaissut tupakkaan päin? Rautalangastako se pitää vääntää, että kaikki sairaudet voidaan pitkällä tähtäimellä juontaa "itseaiheutetuiksi". Kuinkahan paljon minä maksan ylipainoisten terveyskuluista?? Eipä voisi kuule vähempää kiinnostaa! Ehkä teidän korkeutenne voisi hankkia itselleen kunnon ammatin vaikka, niin ei tarvitsisi inistä siinä veroista. (Kun niin köyhä tunnut olevan, tai vaihtoehtoisesti saita). On olemassa lukematon määrä asioita mistä ei huvittaisi maksaa veroa. Vaan se kun ei ole omasta huvituksesta kiinni.

Ihmisestä, joka ei ole koskaan polttanut ja sairastuu keuhkosyöpään, ajattelen, että hän on
        a) äärimmäisen huono-onninen, koska yli 90% keuhkosyövistä tulee tupakoitsijoille ja
        b) on luultavasti altistunut työssään syöpävaarallisille aineille kuten asbestille tai, jos hän on nainen, käyttänyt hormonaalista ehkäisyä.

Olen sitä mieltä, että myös hoitoa pyytävät tupakoitsijat tulee hoitaa yhteiskunnan tuella, mutta on minusta naurettavaa tupakoitsijalta uhota, että oma asiani ja hoitoa en vaadi, vaikka kummasti ollaan vaatimassa kun kivut ja kuolemanpelko iskevät. On se kumma miten te tupakoitsijat olette aina sensuroimassa, kun joku uskaltaa ääneen sanoa tupakan todellisista riskeistä, heti alkaa se ikuinen nalkutus siitä, miten tiukkapipoisia ollaan, ja tehdään hyökkäyksiä toisten henk.koht. elämään, vaikka sinäkään et minusta tiedä mitään muuta kuin kantani tupakanpolttoon. (sikäli ymmärretävää, että mitään todellisia argumenttejahan teillä ei voi olla, koska tutkimus puhuu niin yksiselitteisesti tupakanpolttoa vastaan)

Mitään ei saisi sanoa, vaikka tupakka on suurin yksittäinen riskitekijä, joka aiheuttaa sairauksia. Joka toinen tupakoitsija kuolee ennenaikaisesti tupakan takia ja sairastuu, ei vain keuhkosyöpään, vaan moniin muihin syöpiin, sydänsairauksiin, verenkiertosairauksiin, astmaan, keuhkoahtaumaan jne. Eli tupakan vaaroista pitäisi vaieta, koska maksamme veroa muistakin tarpeettomista asioista? Koska tupakoinnin kulut yhteiskunnalle ovat miljardiluokkaa, niin mitään ei kannata yrittää muuttaa, koska se on saitojen ihmisten tapa ajatella. Tupakointi nyt on vain ei-niiin-välttämätön kustannus, niillä verorahoilla voisi maksaa muutakin ei-niin-kivaa, mutta vähän tarpeellisempaa, esim. sinulle kotihoitajan sitten, jos kuulut siihen 50 % polttajista jotka elää täyden elämän ja odotat kotona sitä vaipanvaihtajaa...

• Nimetön

Ihmisestä, joka ei ole koskaan polttanut ja sairastuu keuhkosyöpään, ajattelen, että hän on
        a) äärimmäisen huono-onninen, koska yli 90% keuhkosyövistä tulee tupakoitsijoille ja
        b) on luultavasti altistunut työssään syöpävaarallisille aineille kuten asbestille tai, jos hän on nainen, käyttänyt hormonaalista ehkäisyä.

Olen sitä mieltä, että myös hoitoa pyytävät tupakoitsijat tulee hoitaa yhteiskunnan tuella, mutta on minusta naurettavaa tupakoitsijalta uhota, että oma asiani ja hoitoa en vaadi, vaikka kummasti ollaan vaatimassa kun kivut ja kuolemanpelko iskevät. On se kumma miten te tupakoitsijat olette aina sensuroimassa, kun joku uskaltaa ääneen sanoa tupakan todellisista riskeistä, heti alkaa se ikuinen nalkutus siitä, miten tiukkapipoisia ollaan, ja tehdään hyökkäyksiä toisten henk.koht. elämään, vaikka sinäkään et minusta tiedä mitään muuta kuin kantani tupakanpolttoon. (sikäli ymmärretävää, että mitään todellisia argumenttejahan teillä ei voi olla, koska tutkimus puhuu niin yksiselitteisesti tupakanpolttoa vastaan)

Mitään ei saisi sanoa, vaikka tupakka on suurin yksittäinen riskitekijä, joka aiheuttaa sairauksia. Joka toinen tupakoitsija kuolee ennenaikaisesti tupakan takia ja sairastuu, ei vain keuhkosyöpään, vaan moniin muihin syöpiin, sydänsairauksiin, verenkiertosairauksiin, astmaan, keuhkoahtaumaan jne. Eli tupakan vaaroista pitäisi vaieta, koska maksamme veroa muistakin tarpeettomista asioista? Koska tupakoinnin kulut yhteiskunnalle ovat miljardiluokkaa, niin mitään ei kannata yrittää muuttaa, koska se on saitojen ihmisten tapa ajatella. Tupakointi nyt on vain ei-niiin-välttämätön kustannus, niillä verorahoilla voisi maksaa muutakin ei-niin-kivaa, mutta vähän tarpeellisempaa, esim. sinulle kotihoitajan sitten, jos kuulut siihen 50 % polttajista jotka elää täyden elämän ja odotat kotona sitä vaipanvaihtajaa...

Ketä on tänne jääny kertomaa maailman menoista, joka ainoa täältä vaakatasossa kannetaa mäjel, kunnossa tai toisessa, lähinnä kuolleessa, jote mitä hittoa sitä vouhottaa paremmast elämäst kun se kuitenki loppuu joka tapaukses...

• oi nyt minä käsitän
        Nimetön kirjoitti:

Ketä on tänne jääny kertomaa maailman menoista, joka ainoa täältä vaakatasossa kannetaa mäjel, kunnossa tai toisessa, lähinnä kuolleessa, jote mitä hittoa sitä vouhottaa paremmast elämäst kun se kuitenki loppuu joka tapaukses...

Okei, siis kun aikaa on kerran rajallisesti, niin tottahan sitä kannattaa myrkyttää itteään, jotta sitä olisi vielä vähemmän ja saisi käyttää suuremman osan siitä sairastamiseen.

Tupakka altistaa monille vaikeille pitkäaikaissairauksille, eli et vain kuole pois, vaan voit kärsiä kivuistasi ja epämiellyttävistä hoidoista monta vuotta sitä ennen. Moninkertaistat riskisi tähän tupakoimattomaan verrattuna.

Mulle ei ole aivan sama kuolenko esim. viiskymppisenä vai kahdeksanvitosena tai vastaako terveyteni ja kipuiluni ikäisiäni, jotka hiukan miettii, mitä pistää suuhunsa, vai ei.

Ihmiset jotka mättää paskaa valmisruokaa ja tupakoi luulevat jostain syystä, että hyvin syövä ja tupakoimaton jotenkin luopuu jostain erinomaisesta, mutta ainakin kohtaamani tupakoitsijat näyttävät tältä osalta elämästään huonovointisilta ja kärttyisiltä nisteiltä, joiden maailma mustuu, jos ei jostain syystä pääsekään tupakille silloin kun on tottunut.

En esim. ymmärrä kahta ystävääni, joiden suvussa on rintasyöpää ja silti he vielä tuon riskin päälle tupakoivat. Itse mieluiten pidän omat rintani sen ajan kuin täällä elän, vaikken saakaan niitä ajasta ikuisuuteen mukaan.

Sanoisin, että terveys lakkaa olemasta sinullekin aivan sama siinä vaiheessa, kun ensimmäistä kertaa kärsit jostain krapulaa kovemmasta eli todellisesta kivusta. Olen sen monet kerrat tuttavapiirissä nähnyt.

• tupakkaäijä

Niin, ja sitten työpaikalla jos joku on vähänkin hitaampi, hän jää ylitöihin, jos on menkat/tai muuten ravaa vessassa useammin kuin muut, jää ylitöihin, jos omalla ajallaan vaikka kaatuu ja loukkaa jalkansa, jää palkatta lomalle, jos juo viinaa ja tulee maksakirroosi, maksaa omat viulut, ja vaimonsa hampaat mitkä on tiputtanut aikaisemmin keväällä, ja sitäpaitsi jos aivan tarkkoja ollaan niin paljonkohan tupakanpolttaja maksaa veroja valtiolle polttamisestaan, pidetään sitä nyt vaikka vakuutusmaksuna, jos vaikka joka 20 tupakan polttaja sairastuisi syöpään niin aikalailla on hoidotkin jo maksettu. eikä se sairastaminen silti ilmaista ole. ärsyttää muutenkin kun jostain tupakan poltosta on jotkut tehnyt niin samperinmoista syntiä, eikö sitten sitäkin energiaa voisi keskittää johonkin ihan oikeisiin ongemiin? mä poltan ainakin niin paljon kuin haluan ja niin saa muutkin täysikäiset tehdä koska sitä maitokaupasta saa ostaa.

• Vain tupakoija lintsaa joka...
        tupakkaäijä kirjoitti:

Niin, ja sitten työpaikalla jos joku on vähänkin hitaampi, hän jää ylitöihin, jos on menkat/tai muuten ravaa vessassa useammin kuin muut, jää ylitöihin, jos omalla ajallaan vaikka kaatuu ja loukkaa jalkansa, jää palkatta lomalle, jos juo viinaa ja tulee maksakirroosi, maksaa omat viulut, ja vaimonsa hampaat mitkä on tiputtanut aikaisemmin keväällä, ja sitäpaitsi jos aivan tarkkoja ollaan niin paljonkohan tupakanpolttaja maksaa veroja valtiolle polttamisestaan, pidetään sitä nyt vaikka vakuutusmaksuna, jos vaikka joka 20 tupakan polttaja sairastuisi syöpään niin aikalailla on hoidotkin jo maksettu. eikä se sairastaminen silti ilmaista ole. ärsyttää muutenkin kun jostain tupakan poltosta on jotkut tehnyt niin samperinmoista syntiä, eikö sitten sitäkin energiaa voisi keskittää johonkin ihan oikeisiin ongemiin? mä poltan ainakin niin paljon kuin haluan ja niin saa muutkin täysikäiset tehdä koska sitä maitokaupasta saa ostaa.

Juttu on siinä, että tupakoija tekee keskimäärin nuo kaikki muutkin työtä hidastavat asiat. Myös tupakoitsijat puhuvat puhelimessa yksityisasioita jne.

Mutta kenelläkään muulla kuin tupakoitsijalla ei ole tapana olla JOKA PÄIVÄ töistä pois 1-2 tuntia. Joka ikinen päivä.

Jos sinä käytät mielestäsi vain pienen ajan tupakointiin, sittenhän sinua ei ollenkaan häiritse se, että tupakointiin käyttämäsi aika vähennetään palkastasi. Ellet sitten tee vastaavasti pidempää päivää.

Eli käytätkö tupakointiin mitättömän ajan?

• kateelliset paskat

Tupakointi on kiistatta osoitus huonoista elämäntavoista sekä taipumuksesta luonteenlujuuden puuttumiseen. Olen itse saanut laajan musiikillisen koulutuksen ja olen myös arvostelukykyinen artistien musiikillisia ansioita arvioitaessa. Vaikka en erityisemmin pidä Abreun esittämästä musiikista, on Abreu muusikkona aivan ehdottomasti omaa luokkaansa. On käsittämätöntä, että joku noin nuori ihminen voi olla noin taitava artisti. Pikkulikkojenkin täytyy ymmärtää, että kaikessa ei kannata matkia idoleitaan ja sitä varten, toivottavasti, heillä on vanhemmat, jotka vaivautuvat kertomaan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Mistään mitään ymmärtämättömät arvostelijat saavat painua helvettiin.

• Mitä sitten?

Eipä taida Anna olla ainoa nuori maailmassa, joka tupakoi? Erona vain se, että hän on nyt julkkis.

Sitten kannattaisi älähtää jos hän polttaisi marijuanaa, tai käyttäisi jotain muuta "tajunnan räjäyttäjää" tyyliin Amy Winehouse.

Mutta, jos hän haluaa tupakoimalla tuhota laulunäänensä, niin se on ihan Annan oma asia. Emmehän elä poliisivaltiossa, jossa kansalaisilta kielletään valinnanvapaus?

No, odotellaan vuosi pari, niin saamme lukea Annan miesseikkailuista. Siitähän ne moralistit innostuvat! Annetaan toisen nauttia elämästänsä, hän ei ole tehnyt mitään rikollista sentään?!

• se Annan....

tupruttelu saastuttaa?
      Eiköhän se ole ihan hänen oma asiansa, jos tupakkaa haluaa polttaa.
      Jos nämä Annnan nuoret fanit ovat niin samaistuvaisia, että alkavat myös polttamaan niin se on heidän ja heidän vanhempiensa ongelma. Tässä tilanteessa kasvatuksessa on kyllä jotain vikaan mennyt, jos kaikessa pitää matkia idoliaan.
      Itse en Annan musiikista niin kovasti perusta mutta kuitenkin sitä mieltä olen, että hänelläkin on oma elämä eli hänen polttamisensa ei meille kuulu.
      Terveyden kannaltahan se ikävää on mutta oma tosiaan asiansa on:)

• kaikkien lasten hyvinvointi

on kaikkien aikuisten vastuulla.
        Siksi olisi tärkeää valistaa myös tupakoivaa pikkulikkaa, että oppisi ajattelemaan ja ymmärtämään että hänellä on myös vastuu siitä millaisen kuvan antaa nuoremmilleen.

• tässä keskustelussa

Pointti tässä keskustelussa on mielestäni siinä, että Anna on alaikäinen eikä ole maininnut haastatteluissa tupakoivansa (esimerkiksi eräässä haastattelussa, jossa kysyttiin paheita. Tässä samaisessa haastattelussa esim Ari Koivunen ilmoitti tupakin paheekseen).

• Olisiko siis...
        tässä keskustelussa kirjoitti:

Pointti tässä keskustelussa on mielestäni siinä, että Anna on alaikäinen eikä ole maininnut haastatteluissa tupakoivansa (esimerkiksi eräässä haastattelussa, jossa kysyttiin paheita. Tässä samaisessa haastattelussa esim Ari Koivunen ilmoitti tupakin paheekseen).

Annan pitänyt vastata haastattelussa tyyliin.. "Paheeni on tupakka, vaikkakin olen alaikäinen. Tupakointi vaan rauhoittaa hermojani ja on kivaa".
        Tommosesta se kohu vasta oliski noussut.
        No luulen kuitenki,että suurinosa meistä polttajista on tupruttelun aloittanut alaikäisenä eli ei se Annasta poikkeusta tee.

muistakaapas, että Anna on julkisuudessa musiikkinsa takia. Mitä hittoa se meille kuuluu polttaako vai ei.

• paapeli

tuo on täyttä hölynpölyä laula itse!!!!!

• voitsiisös

ihan oma ongelmansa. monet nuoret polttavat jo valmiiksi nykyisin jos et ole huomannut. Kannattaisikohan vaan keskittyä omaan elämäänsi?

"lehdessä kerrottiin" joo nehän ovat siis aina oikeasssa eivätkä ikinä keksisi mitään toullaista myydäkseen itseään.

Eivät pikkutytöt ala polttamaan vain tuollaisen takia. monet vanhemmatkin ovat pahemp esimerkki, niihin kannattaisi keskittyä enemmän..!

• Jebaz

Suomi24 näyttää olevan kansakunnan kuralaari, kaikenlaiset vinkuintiaanit tänne tilittää mystistä huttua.

Aikuiset vinkuu "julkkiksen" elämäntavoista kun omat teinireppanat tekee mitä lystäävät, muka idoliensa esimerkkiä seuraten...Haloooooooo !!!!
      Olisko teidän aika hiipiä peilin eteen vähän zoomailemaan omaa vastuutanne kasvattajana, eikä leikkiä kaikensietävää "kaveria" omille lapsillenne.
      Selkärangatonta pelleilyä työntää kasvatusvastuu "julkkiksille" ja itse kuoria kermat päältä, olla se "kiva" äiti tai isä jolle jälkipolvet taputtaa kun saavat tehdä mitä haluavat.

Anna Abreu polttakoon vaikka sukkahousujaan, mitä se kellekkään kuuluu. Suomalaiset "aikuiset" näyttää olevan suurelta osin aika saamatonta ja vastuuta pakenevia kakaroita, onneks ei kaikki.

• dubbaduu

No ehkä se on hänen oma asiansa,eihän hän mikään urheilija sentäs ole. Liian iost ovat kyllä nuo Annna uudet silikonit, naurettavan näköiset jo suorastaan kun lähtökohtana oli täysin rinnaton ja siro hoikkeliini. Samaa kastia kuin muutkin julkut :( Harmi

• dgfgfgfgfg

annalla silikonit? mistä sen mahdoit lukea.. päästäsi?? :DD

• ...

Mitä?! Onko Annalla silikonit??

• Boikotoikaa Seiskaa

Juorulehtien uskominen se vasta iljettävää onkin. Ja eiköhän se ole ihan sinun oma mielipiteesi, että Brask olisi Abreuta parempi. Taidat olla vain kateellinen?
      Hyvää toivotan sekä Annalle että Kristiinalle. Ja eikös se tupakan poltto ole ollut aina "coolia". Ei siihen ole vaikuttanut mitkään idolit vaan ihminen pyrkii kuulumaan joukkoon. Varsinkin teinit.

• Braskin vihaaja

Anna on loistava laulaja ja laulaa just omalla äänellään!! Brask ei osaa edes lausua kunnolla suomea ja olis muutenkin kuulunu tippua jo alkukarsinnoissa pois mut oli todennäköisesti antanut tuomareille joten se siittä.

• Nimetön

minäkään en pidä hirveesti kristiinasta mutta en halu kuitenkaan tehdä siitä numeroa! :D :D

• Anna ei ole

Suomessa on kaksi sellaista artistia, jotka täyttävät nuorten ja lasten idolille sopivat kriteerit ja tulevat menestymään nimenomaan idoleina. Ne ovat Antti Tuisku ja Kristiina Brask. Molemmat edustaa puhtaita ja hyviä arvoja ja ovat kaiken lisäksi todella fiksuja. Molemmilla on karismaa ja persoonallisuutta, joka vetää puoleensa. Media rakastaa heitä ja he saavat tarvitsemaansa huomiota sopivassa suhteessa, niin että voivat elää siinä rinnalla omaa elämäänsä.

Ari Koivunen on ihan poikkeustapaus. Hän tulee menestymään äärimmäisten lahjojensa ja ristiriitaisen persoonansa avulla, mutta ei ns nuorten idolina.

Anna ja Katri ovat ns kysymysmerkkejä.

• Nimetön

Anna Abreu on kiva ja kiltti tyttö ja ei se ainakaan mua haittaa olis kiva jos se lopettais mut uskoisko siihen ees""?..

• Neski

Anna! Kirjotit keikkamatkalla mulle nimmarin ja tupakka kärysi toisessa kädessä. Oli siinä ja siinä etten sanonut asiasta silloin. Nyt sanon, ja toivon että älyät lopettaa. Muustahan se ei ole kiinni.

• XYYT
        Neski kirjoitti:

Anna! Kirjotit keikkamatkalla mulle nimmarin ja tupakka kärysi toisessa kädessä. Oli siinä ja siinä etten sanonut asiasta silloin. Nyt sanon, ja toivon että älyät lopettaa. Muustahan se ei ole kiinni.

Ota pahvipää kuuppas irti perseestäs ja herää, sun sanomiset ei kiinnosta tippaakaan ei niin ketään.

Eikä näillä foorumeilla mitään sanota, vaan kirjoitetaan.

• pois päästäs
        XYYT kirjoitti:

Ota pahvipää kuuppas irti perseestäs ja herää, sun sanomiset ei kiinnosta tippaakaan ei niin ketään.

Eikä näillä foorumeilla mitään sanota, vaan kirjoitetaan.

ettei toi aivovaurio jää pysyväksi.

• röökaaminen

aiheuttaa lyhytkasvuisuutta. Midget.

• tsirp_aaa_bee

Nythän tästä skandaali saatiin aikaan! Se että Anna polttaa niin eiköhän se oo sen oma asia.. Ja kannattaiskohan opettaa lapsilleen semmonen että ihailla saa mutta kaikkea samaa ei tartte tehä. Ja mitä siihen Braskiin tulee,mun mielestä hän kuulostaa enemmänkin kakaralta laulamassa suihkuverhon takana kuin laulajalta. Mutta se on vain mun mielipide..jokainen taplaa tyylillään.

• heti..

myös kaikki sairaana syntyvät lapset, niin ei ainakaan mee yhteiskunnan rahoja hukkaan.
      Periaatteessa sama juttu. Teillä säästyy rahaa niin voitte vaikka ostaa sen tikkarin sieltä kaupasta kerran kuussa.

Voi herrajesta sentään. Muuttakaa mettään ja kirjatkaa ittenne kuolleiden kirjoihin ni ei tartte maksaa veroja.

Ja aihanan se on tiedetty että Anna polttaa? Mutta hei, teeveestä tuli tänään aamulla haastattelu, ville valo rööki kädessä.. Annaa en ole rööki kädessä nähnyt. Sokeako olen?

• Nimetön

Kristiina Braskilla on liian kimee ääni.. ja eiköhän se annan polttaminen ihan ole sen oma asia.?

• jokainen voi sanoa ei

kristiina brask on ylimielinen leuhka laulutaidoton julkisuudenkipeä pikkulikka. Anna sentään osaa laulaa ekä ole missään hänen nähnyt kenellekään tupakkaa tyrkyttävän

• osaa muka

sit laulaa? Eihän sitä keuhkotautista voi kuunnella. Ei tee tupakka hyvää Annalle, henki ei kulje kohta senkään vertaan.

Ja jos julkisuudenkipeydestä puhutaan, niin kyllä se Anna on itkenyt lehdissä miten hänellä on raskasta!!!!!

Kristiinasta kuullaan viellä, mutta Annasta ei!

• Lauri_espoo
        osaa muka kirjoitti:

sit laulaa? Eihän sitä keuhkotautista voi kuunnella. Ei tee tupakka hyvää Annalle, henki ei kulje kohta senkään vertaan.

Ja jos julkisuudenkipeydestä puhutaan, niin kyllä se Anna on itkenyt lehdissä miten hänellä on raskasta!!!!!

Taisi mennä ennustukset vähän mäkeen. Anna Abreu on Suomen ykkösartisteja ja loistava ääni. Kuka nyt jotain Kritiina Braskia muistaa?

• Pettynyt Anna Abreu- fani

Minusta ei ole väliä polttaako Anna vai ei,, mutta miksi te ihmiset ette voi antaa Annan elää omaa elämäänsä??

Olen kyllä hyvin pettynyt niihin jotka ''haukkuvat'' Annaa tupakan poltosta..

Eikä Anna ole enää mikään pikku pentu vaan lähes aikuinen ihminen..

Ja lisään vielä tähän että Annalla on upea ääni vaikka polttaakin.. Ei se kato että polttaako vai ei..

• nuori ihminen

Anna on tällähetkellä nuori ihminen.
        Ei vaan tyhmyyttään ymmärrä olla tupakoimatta!
        Nuorena vois vielä lopettaa,vanhempana ei enää pysty!!!!!!!

• neesha87

MUN MIELESTÄ SITÄ SAIS sit IHAN KAIKI LOPETTAA POLTTAMISEN!!! MITÄS SITÄ PELKÄSTÄÄN ANNAA SYYYTTÄÄ POLTTAAHAN MONI MONI MUUKIN JULKKIS,ESIM HANNA PAKARINEN SEKIN MONEN PIKKU LIKANKIN SUOSIKKI...
      JA KUKA SANOO ET NIISTÄ PITÄÄ MALLIA OTTAA?MUSIIKKIHAN SE TÄRKEINTÄ ON.
      JA ENTÄ VILLE VALO TUNNETTU MYÖS KOVASTA RÖÖKIN POLTOSTA MUTTETPA SITÄ KUMMASTI OTA ESILLE :D eiköhän se ole jokaisen oma asia polttaako vai ei? attä annalle sellaset terveiset vaan että MUISTA OLLA OMA ITTES! jatka siinä mallissa mis tunnet olevas oma ittes älä anna muiden pompottaa.

• anna94

Eli missä lehdessä ja koska tämä on kerrottu?? Onko jollain linkkiä kyseisen lehden sivuille, tai esim. suoraa siteerausta lehdestä? Tätä asiaa on nyt niin paljon tässä puitu, että jos saisi pikkuhiljaa todisteita. (sori jos tässä jossain jo on joku linkki tai jotain, en jaksa näitä kaikkia lukea)

• monessakin lehdessä

Viimeksi uusimmassa Seiskassa oli kuvakin kun Anna ja Panu polttivat tupakkaa ja joivat kaljaa jossain lentoasemalla.

• nähnyt

...Annan polttelevan Jyväskylässä esiintymispaikan takapihalla... ei kauniilta näyttäny... Pitäisi hänellä kyllä ajatella millaisen esimerkin antaa. Ja eipä taida tietää millaista vahinkoa se voi äänelle tehdä, jos haluaa pitkänkin laulu-uran tehdä. Sehän saattaa ääni mennä jo nuorella iällä ja lisäksi kaikki suun ja kurkun alueen tulehdukset lisääntyy valtavasti. Mutta kuka on se typerys joka sille ne sätkät osataa?!?

• Nimetön

juur niinku haluaa ja tahtoo, vaik vetäsis 16 askii pölliä päivässä, ei kuulu kenellekkä perkula. Ja monikoha puuttui Irwinin sopan ottoon silloin aikoinansa, hälle se keitto maistui enempi ku normaali nykykansalaine edes osaa ymmärtää, ja hoiti keikat kuitenki, kunnossa tai toisessa...

• ANNAFANI<3

Anna abreu ei polta tupakkii, noi on vaa jotai huhuja, ettäs tiedätte, netissä on aina väärää tietoa kaikille tiedoks tämä ei ole totta!

• niin vissiin

Muuten vaan sipsutteli kaupungilla vastaan rööki huulessa. Tainnu fanius nousta silmiin kun ei näe eteensä.

• Miqwe
        niin vissiin kirjoitti:

Muuten vaan sipsutteli kaupungilla vastaan rööki huulessa. Tainnu fanius nousta silmiin kun ei näe eteensä.

ihan peestä.
        :/ Ei pahalla faneille,mutta se on mun mielipide

• ANNAFANI<3
        niin vissiin kirjoitti:

Joo nii varmaa ootki nähny hemmeti valehtelia! TOI EI OO TOTTA OIKEASTI

• sinä

huora helvettiin haukkumasta Annaa!

• diapolos

Vitun cool kun tupakoi. Nous samantien Ari kOIVUSEN EDELLE.

• Wai polttelee Anna

Hui,mitenkä kova mimmi Anna onkaan!
      Vetää tupakkia,ja samalla pistää Afrikan asiat kuntoon!
      Vapiskaa rääpäleet.

• 197476923

Turpa kiinni sönkkö!

• eiks vaan?

Eiköhän se ole joka ikisen oma asia miten kukin itseään "saastuttaa". Ja nimenomaan ITSEÄÄN. Ei muita teinityttöjä, eikä ketään. Ja ne käsittämättömät pikkulikat (joiksi itse siis kuvailit annan ihailijoita) tuskin ihailevat abreuta tämän tupakanpolton takia, vaan koska on yks suomen idoleista ja tekee MAHTAVALLA JA OMALLA ÄÄNELLÄÄN hyvää musiikkia ja rutosti rahaa. Tupakointia en silti itsekään ihaile, ja olisi itsenkin aika kyseinen tapa lopettaa. Mutta eiköhän anneta joka ikisen päättää miten elämänsä elää, oli se julkkis tai ei! Lapset saavat esimerkkiä kyllä muualtakin!

• tuisku-fani 4ever

anna ei oo hyvä esikuva lapsille ku juo ja polttaa. aluks tykkäsin siitä mut en oikeen enää. olen samaa mielstä että antti tuisku ja kristiina brask on parempia=)

• tuisku fani 4ever<3

jos anna tätä menoa polttaa ja juo. saa jonku keuhkosyövän nii sit ei oo enää annaa:D mitä te sitten fanitatte?

• tuisku fani 4ever..

ja totta et anna juo ja polttaa. mun kaveri on nähny "livenä" hyi yök:/

• Anna Abreu-fani

Miten niin Anna Abreu on joku pikku lapsille esiintyvä tupakoiva laulaja?? Ei! Krintiina Brask ei ole niin suloinen kun Anna Abreu!! Eikä Anna esiinny missää lapsen kengissä jos sen tiesit!! PIDÄ SE SUN KRISTIINA BRASK!!!!!

• tyhmyyden merkki

tupakointi korreloi suoraan tyhmyyden ja alhaisen koulutustason kanssa.

tämä on fakta.

kuinka monta prosenttia maailman tupakoivista ihmisistä on tällä hetkellä kehitysmaista? vastaus: 80 %.

• takas kasvaa

Ei asaa oikeen laulaa ja lava liturgia vai mikä kororafia ei toimi. Levyltä pikkasen paree. Ei oo ihme, et porukka warettaa musat netistä, kun tommosesta en mää maksais mitään tai oikeestaan mulle vois vaksaa 1 perr piisi kuuntelusta.

• jk

vai niin

• Vai niin!

JESH! Salaperäinen JK iski jälleen :D

• shitface

En tykkää sinusta

• 1970

Unohtakaa miss Abröö kokonaan, niin minäkin olen tehnyt! Jos kukaan ei noteeraa miss midgettiä niin luulenpa hänen ehkäpä miettivän missä on vika, kun en olekaan enää kiinostava, tosin Vantaalaisilla pissiksillä ei nyt yleensäkään saa asettaa rimaa liian korkealle.. Muutto rööperiin ei poista Vantaan hajua Abrööstä!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe