Minä olen mielestäni aina ollut ruma ilman meikkiä ja meikkasin ennen lapsen syntymää joka päivä -vaikken kotoa minnekään liikkunutkaan. Ajattelin, että onko minulla sitten lapsen syntymän jälkeen edes aikaa meikata. Ja että ei kai äiti-ihminen saa olla niin turhamainen...
Kuitenkin olen. Turhamainen. Edelleen meikkaan joka päivä (kummasti se aika sihen löytyy), vaikka en minnekään menisikään... ainahan voi tulla joku kylään vauvaa katsomaan...
Oikeastaan olen pirteämpikin silloin, kun olen hieman laittautunut. Näyttää hyvältä, kun katsoo peilistä ja iloisella mielellä jaksaa paremmin hoitaa kotia ja vauvaa.
Mites muut?
Meikkaatteko kotiäidit?
58
2545
Vastaukset
- Jihuuu
Minä näytän suorastaan pelottavalta ilman meikkiä, etenkin viileillä ilmoilla näin talvisin :D Kasvojen iho on herkkä ja punoittava (atooppinen) joten meikki suojaa sitä ja lisäksi, etten näytä ihan spurgulta..... Kesällä tulee meikattua paljon vähemmän, kun on lämmintä ja hiostavaakin, ihonikin voi hyvin kesällä, tulee käytyä uimassa yms.
En kuitenkaan meikkaa joka päivä, esim. niinä päivinä kun olen menossa iltapäivällä salille/jumppaan ja jos olen kyseisen päivän muutoin kotona niin olisi turhaa meikata kun jumpan jälkeen menee kuitenkin suihkuun. Ja silloin tällöin muutaman meikittömän päivän jälkeen jonnekin lähtiessä on paljon nätimpi olo, kun "pitkästä aikaa" laittaa meikkiä :D
On minustakin kiva näyttää nätimmältä, vaikka se monien mielestä kuulemma täysin turhamaista onkin, ei pitäisi olla keneltäkään muulta pois jos joku tykkää laittautua :) - meikkaan
..joka päivä vaikka ei aina mihinkään lähdetäkkään. Jotenkin masentaa jos koko päivän könnää kotona eikä edes hiuksia tai meikkiä laita. En käytä mitään hirveää pakkelikerrosta, mutta ripsiväri, kajaali, puuteri tms minua on sanottu ns luonnon kauniiksi (ilman omaa kehumista) en tarvitse paljoa meikkiä, mutta omasta mielestäni ero on selvä
On turhaa tai ei niin jos siitä saa itselleen pirteämmän mielen niin turha on kenenkään valittaa.. - Tristar
en vain viitsi. Piilolinsseissä on jo tarpeeksi säheltämistä, pyrin kyllä näyttämään huolitellulta ja siistiltä vaikka kotona vain olisinkin mutta pakkeliin en koskaan ole tottunut. Ei vain ole minun juttuni :D meikkaan ylipäätään hyvin harvoin. Nytkin töissä on meikkinä tasan huulirasva :D
***- just curious!!!
Millaisissa hommissa olet nykyisin? Kodin ulkopuolella vai teetkö sitä taidetta ihan työksesi?
- Tristar
just curious!!! kirjoitti:
Millaisissa hommissa olet nykyisin? Kodin ulkopuolella vai teetkö sitä taidetta ihan työksesi?
joulumyynnin aika on ohi ja kunnon myyntinäyttely vasta vuoden lopulla, teen kunnianhimoisia tilaamattomia projekteja nyt, katson mihin kykenen, ja käyn harvakseltaan tekemässä vanhassa työpaikassa vuoroja. Parin viikon välein vain... että ei siitä irtoa kuin kahvirahat. Mutta ihanaa käydä töissä lepäämässä välistä, ja miehellä on lasten kanssa kotona oikein mukavaa. Ne kun ovat huomattavasti kiltimmin isälleen kun tietävät ettei se ole aivan samalla tavalla pompoteltavissa. Tietäähän sen, pahin kiukku tulee aina sille joka on se lähin, aina läsnä.
Mutta on sitä taidettakin hemmetin hauska tehdä silloin kun siitä saa positiivista palautetta ja joulumyynti ylitti kaikki odotukset. Että tuntuu hyvältä! Ja suuruudenhulluja suunnitelmia senkun riittää...
- Tuleva kotiäippä
meikkaan.Mua ei saa ulos (en ees roskia vie) saa jos ei oo meikit naamas.Ja vaikka en lähtis koko päivänä ulos,niin silti meikkaan (vähä,en koko pärstää),tulee jotenki "alaston"olo,jos ei oo yhtää meikkiä naamas =).Oon tottunu ;)
- pinjaliini
Hiuksia tulee laitettua, vaikka ne kävisi postilaatikkoa pidemmällä. Vasta otin lämpörullat pois, vaikka ei meille kukaan le tulossa enkä itsekkään ole minnekkään menossa. =)
Lenkillä käyntiä varten en meikkaa, mutta kun kauppaan lähden, laitan ainakin ripsiväriä.
Heh, tuli tuosta "äidit ei saa näyttää hyvältä"-myytistä mieleen tämä tarina:
Eräs vähän päälle parikymppinen tuttu oli ollut kaupassa lastensa kanssa. Hän meikkaa, laittaa hiuksia ja hänellä on aina siistit vaatteet päällä.
Joku pikkulapsi oli tullut kysymään, kenen lapsia he ovat. Tuttu oli vastannut, että hänen lapsia. Poika oli katsonut ja sanonut "Ei äitit näytä tolta!". Heh! =)- MiMa
Meillä vasta lasta yritetään, mutta kyllä nyt jo tiedän että aion meikata! Tietysti, jos olo on ihan voimaton. En tiedä miten käy, kun esikoista yritetään vasta, mutta kovin väsyneenä ei varmasti meikit kiinnosta.
Enemmän ihmettelen äitejä, jotka unohtaa itsensä huolittelun lapsen myötä, muutenkin voi jäädä kiloja ja esimerkiksi finnejä tulla paljonkin kun hormonitoiminta on sekaisin...isukkeja siinä sääliksi käy, jos ei äippä huolehdi ulkonäöstään ;) Nyt ei sitten kukaan saa ottaa henkisiä! Jokaisen oma valinta. Itse kyllä varmasti siis meikkaan.
- nm,vbcvc
meikkaan. mulla siihen ei edes kauan mene ku vetäsen kajaalit silmiin ja samoin luomivärit. muuten en laita mitään. menee n.2minuuttia jos sitäkään meikkaamiseen pvässä :) paitsi jos en ole minnekkään ihmisten ilmoille menossa niin sit en yleensä meikkaa. en meikkaa roskien viemistä vartenkaan. jos lähen ihmisten ilmoille(esim.kauppaan)enkä meikkaa niin tulee likanen olo.. ja jos en muista hajuvettä laittaa niin tulee siitäkin likanen olo(vaikka meikit olis naamassa).. hassua.. mutta tulee kyllä pirteempi ja ilosempi olo jos on meikit naamassa ku lähtee ulos(ja hajuvesi suihkutettu!!!!:D )
- Sylviaaa
kuten kaikki muukin itsensä korostaminen! Olen kotiäiti enkä meikkaa ikinä!
- kotiäiti viidelle
Olen siis myös kotiäiti ja vielä uskovainen sellainen.Ja meikkaan joka päivä.Vähintään puuteri ja ripsari.Mikä siitä tekee syntiä?!?Meillä seurakunnassa suurin osa naisista meikkaa ja mielesäni he jotka meikkaa ovat huomattavasti mukavempia kattella ku ne "luonnonlapset".Mielestäni on suorastaan laimeeta esim.joulujuhlassa kun porukat tulee viimosen päälle vaatteissaan ja hiukset laitettuna,mut ilman meikkiä!!Eipä se kokonaisuus enää sit miltään näytäkkään....
- Äiti kahdelle lapsoselle
En tosin ole meikannut koskaan. Nytkin oon kotona aamutakki päällä (hyvin voi mennä monta päivää ilman, että edes laitan vaatteita). Tukan leikkautan aina sellaiseksi, että "mun ei tarvii sit tehdä sille mitään".
Tietyllä tavalla turhamainen olen minäkin kuitenkin: värjään kulmakarvojani ja vaatteistani olen uskomattoman tarkka jne . Minä vaan näytän hyvältä ilman meikkiäkin =)- kysyä?
Että käytkö lastesi kanssa ollenkaan ulkona, jollet pue päiväkausiin "oikeita" vaatteita?
Luulisi ainakin näin talvella olevan vilpoisaa aamutakissa ulkona...
- mutta useasti kuitenkin..
yleensä vain kuin ollaan menossa johonkin tai on joku tulossa käymään...
- mamaliini
Vaikka en varsinaisesti enään ole kotiäiti vaan teen töitä kotitoimistossa. Hiukset laitan aamulla samoin kulmat, kajalit ja ripsivärit vaikka en muita näkisi kuin kotiväkeä.
Silloin kun olin vuosia kotiäitinä niin myös meikkasin samalla lailla, sitä on kivempi vilkaista peiliin. - Ja miten se tehdään?
Minä ja rumaahinen ilman meikkiä, lapsen kanssa kotona ihan hyvin olis aikaa laittautua (ja koitan aina tukan ja vaatteiden kanssa ollakin ihmismäinen) MUTTA: eikö teillä muilla lapset lääpi teidän naamojanne ja sitten mussuta kaikkea suuhunsa?!? Musta tuntuu jotenkin ilkeelle laittaa meikkivoidetta...millä olette tämän ropleeman ratkaisseet? Kyseleepi epätoivoinen laikkunaama :)
- Tristar
Saa silmämeikinkin kanssa vähän toisia aatoksia kun tuo tyttö on nykyään niin kova pusuttelemaan. Tulee yhtäkkiä ja moiskauttaa maailman märimmän ja räkäisimmän pusun mihin tahansa kohtaan naamaa, naurattaa ajatella millainen sotku siitä tulisi jos olisi pakkelia pärstässä kun typy hyökkää!
*** - minäpä vain :D....
"Musta tuntuu jotenkin ilkeelle laittaa meikkivoidetta...millä olette tämän ropleeman ratkaisseet? Kyseleepi epätoivoinen laikkunaama :)" en käytä muuta meikkiä ku kajalia ja luomiväriä :) joten ei tule pienen käsiin josta taas suuhun mitää meikkivoiteita. itelläni on kyl sen verran hyvä ihoki etten tarvi mitää meikkivoiteita tai puutereita.. ja tummat ripset vielä niin ei tartte ripsiväriäkään :D
- ja pusuttelee=)
Ja monet kerrat on tyttö saanut ripsivärit naamalleen kun mammalla on ollut meikkiä=)
En meikkaa aina ja kivempi ollakin kotona ilman meikkiä just tämän pusuttelen ja halimisen vuoksi, mut jos jossain käydään, vaikka kaupassa, niin meikkaan kyllä enkä heti kotiin tullessa ole niitä pois pesemässä. En ole kyllä stressannut meikkivoiteista ynnä muista.. - ???????
Siis annatteko lapsen syödä teidän kasvoja?!?-Kun kerran meikitkään ei pysy...Minä meikkaan joka päivä ja vaikka lapsi tuleekin pussailemaan tai on lähellä naamaa niin ei mulla meikit minnekään "valu".Mut kannattaa ehkä panostaa meikkien laatuun,kuin määrään.Vähemmän kun on kaunista.Emmäkää mikää pakkelinaama ole!
- ei ole turhaa ;)
Meikkaan kyllä. Ihan joka päivä en välttämättä laittaudu, mikäli vain kotona hiipparoin, usein silloin myös mukavasti pyjamassa.
Joskus omaksi ilokseni laitan ainakin ripsaria ja kylmakynää, kun vaaleat karvat omistan. Silloin taas jos tiedän lähteväni jonnekkin, meikkaan paremmin ja laitan hiukset. Siis se ei ole mielestäni mitenkään turhamaista, vaan ihan TOISTEN HUOMIOON ottamista ;D - aina tulee meikattuu
siis joka päivä kyllä meikkaan. Johtuu oikeestaan siitä että mulla ongelmainen ruma finni iho joten meikkaan sitä peitelläkseni.. En siis kertakaikkiaan kehtaa mennä ulos talosta ilman meikkiä naamani takia! Tänään yritin kyllä olla koko päivän ilman meikkiä kun kotona olin jos vaikka ihoon auttaisi.. Mutta ehdottomasti myös kivempi must olla kun vähän ees tukalle jotain tehny ja meikannu!Viihtyy paremmin itsensä kanssa!
Jos vaan sais ihon paranemaan ni ei nyt tarttis ihan aina meikata...... - katrian
meikkaa - en ole koskaan oikein välittänyt meikeistä ; )
- meikkaile
Kotona ollessa en meikkaa mutta jos kauppaan tms. asioille lähdetään niin en kyllä osaa lähtä ilman meikin ja hiusten laittoa. Jos taas tiedän että koko päivä ollaan kotona, tai korkeintaan mummulassa käydään niin en meikkaa.
Kohta koittaa töihin lähtö ja sinne kyllä meikkaan joka aamu. eipä sitä kyllä juuri muuten tule tälläydyttyä kun niille baarireissuille.. joita nykyään ehkä kerran kuussa ..tai parissa kuukaudessa.
Mulla on luonnostaan tummat kulmakarvat ja ripset niin ei tarvi, joskus tulee puuteria laitettua jos esim. ollu juur suihkussa, naama kiiltää ja johonkin pihalle pitäs lähtee.
Mulla on sen verran atooppinen ihokin että tuskin kestäis ihan päivittäistä maskia..- christine83
meikkaan ja laitan hiuksiani!jo ammattini puolesta on pakko olla jotenki ihmisen näköinen=)
ja toisekseen olen aika kiinnostunu kaikesta muotiin ja kauneuteen liittyviin seikkoihin.
on ihanaa laittaa itteensä!ja tuntea se hyvä olo.
tosin lasten tulon jälkeen oon ehkä vähän höllänny tätä laittautumista(ajan puute ja väsymys)mut,tarkka olen edelleen miltä näytän kun ulos menen. - omista
minkään maan meikkituotteita.
Silloin harvoin kun tulee bailaamaan lähdettyä hoitaa veljeni pärstäni sekä hiukseni kuntoon,amattilainen kun on ja ilmaseks tekee niin mikä ettei. - ulos mennessä
joskus. Kotona en käytä meikkiä, että kasvot saavat levätä ja iho saa happea. Lenkillä tai ulkoillessakaan en näe mitään syytä meikkiä laittaa, paitsi kesällä sellaista meikkivoidetta, jossa on uv-suoja. Jos lähden kauppaan tai ihmistenilmoille, laitan vähintään ripsarin. Siisti tietenkin pitää olla, mutta liika meikkaaminen rasittaa ihoa. Ap:lta kysyisinkin, että eikö esim. ripsiväri riittäisi? Ymmärrän kyllä tuon pirteys asia, itsekään en pärjäisi ilman joka aamuista "pesu-jahoitosessiota", mutta ihosi kannalta vain ajattelin...
- Ap*
...kuten sanoin, näytän kauhealta ilman meikkiä. Ihoni on jotenkin niin elottoman näköinen. Ei ole finniongelmaa tai atooppista ihoa tms., mutta muuten vaan näytän niin kalpeelta ja harmaalta.
Eli ei siis pelkkä ripsiväri tätä naama kaunista. Pakko laittaa aina meikkivoidettakin. Eikä minusta siinä ole mitään sen kummempaa huolehtimista pesujen kanssa kuin että samalla kun illalla suihkussa käy niin pois pesee.
Ja tuohon vielä, kun jotkut olivat laittaneet, että eikö vauva syö meikkejä naamalta... Niin ei multa ainakaan ole voiteet naamalta lähteneet, vaikka vauva pusuttelee yms. - christine83
Ap* kirjoitti:
...kuten sanoin, näytän kauhealta ilman meikkiä. Ihoni on jotenkin niin elottoman näköinen. Ei ole finniongelmaa tai atooppista ihoa tms., mutta muuten vaan näytän niin kalpeelta ja harmaalta.
Eli ei siis pelkkä ripsiväri tätä naama kaunista. Pakko laittaa aina meikkivoidettakin. Eikä minusta siinä ole mitään sen kummempaa huolehtimista pesujen kanssa kuin että samalla kun illalla suihkussa käy niin pois pesee.
Ja tuohon vielä, kun jotkut olivat laittaneet, että eikö vauva syö meikkejä naamalta... Niin ei multa ainakaan ole voiteet naamalta lähteneet, vaikka vauva pusuttelee yms.voin mäkin tunnustaa,että itse käytän päivittäin näitä:
-meikkivoide
-peiteaine
-valokynä
-poskipuna\aurinkopuuteri
-ripsiväri
-kulmaväri
-musta kajali
-puuteri
-2 eri luomivärä,joskus jopa kolmea kun korostan.
-huulikiilto,vaalea sellainen,kun muu meikkini on suht tumma.(huulet mulla siis suht värittömät jotta silmät ja kulmat tulevat kunnolla esiin)
vaikka käytänkin paljon meikkiä en kyllä mielestäni näytä ainakaan miltään sutturalta,kun sen ehostuksen oiken osaa tehdä,niin kyllä sen saa hyvälle näyttämäänkin.ja omien hyvien piirteiden korostus on tärkeintä,kayttää sitten paljon tai vähän meikkiä.
mutta,toisaalta mielummin liian vähän kun liian paljon jos ei osaa oikein meikata.
ja ihon annan levätä ilman meikkiä aina silloin kun kotona olen enkä lähde minnekkään ja ihoni voi loistavasi!silläkin on suuri merkitys millä tuotteella ja kuinka usein sitä hoitaa-meikki on aina muistettava poistaa täysin kun sitä pesee pois.
itse pidän väreistä ja niillä saa iholle\kasvoille ihmeen paljon säihkettä(oikein tehtynä,hillitysti tietenkin)
hienoa,että joku jaksaa itteään laittaa vaikka lapsia olisikin!
juu,ja mullakaan ei kumpikaan lapsista pääse mun meikkiäni sottamaan pusuilla ym.ei ne mun naamaani pääse lääppii =)
enneminkin sateinen\tuulinen sää saa mun ripsarit valumaan..ei lapset. - anteeksi vaan....
christine83 kirjoitti:
voin mäkin tunnustaa,että itse käytän päivittäin näitä:
-meikkivoide
-peiteaine
-valokynä
-poskipuna\aurinkopuuteri
-ripsiväri
-kulmaväri
-musta kajali
-puuteri
-2 eri luomivärä,joskus jopa kolmea kun korostan.
-huulikiilto,vaalea sellainen,kun muu meikkini on suht tumma.(huulet mulla siis suht värittömät jotta silmät ja kulmat tulevat kunnolla esiin)
vaikka käytänkin paljon meikkiä en kyllä mielestäni näytä ainakaan miltään sutturalta,kun sen ehostuksen oiken osaa tehdä,niin kyllä sen saa hyvälle näyttämäänkin.ja omien hyvien piirteiden korostus on tärkeintä,kayttää sitten paljon tai vähän meikkiä.
mutta,toisaalta mielummin liian vähän kun liian paljon jos ei osaa oikein meikata.
ja ihon annan levätä ilman meikkiä aina silloin kun kotona olen enkä lähde minnekkään ja ihoni voi loistavasi!silläkin on suuri merkitys millä tuotteella ja kuinka usein sitä hoitaa-meikki on aina muistettava poistaa täysin kun sitä pesee pois.
itse pidän väreistä ja niillä saa iholle\kasvoille ihmeen paljon säihkettä(oikein tehtynä,hillitysti tietenkin)
hienoa,että joku jaksaa itteään laittaa vaikka lapsia olisikin!
juu,ja mullakaan ei kumpikaan lapsista pääse mun meikkiäni sottamaan pusuilla ym.ei ne mun naamaani pääse lääppii =)
enneminkin sateinen\tuulinen sää saa mun ripsarit valumaan..ei lapset."juu,ja mullakaan ei kumpikaan lapsista pääse mun meikkiäni sottamaan pusuilla ym.ei ne mun naamaani pääse lääppii =)"
...tuo jotenkin kalskahti korvaan ikävästi... Et varmaankaan tarkoitanut sitä mitenkään niin, mutta tuli vaan semmonen olo, että estelet lapsiasi osoittamasta hellyyttä tms... - että pesujen kanssa
Ap* kirjoitti:
Ja tuohon vielä, kun jotkut olivat laittaneet, että eikö vauva syö meikkejä naamalta... Niin ei multa ainakaan ole voiteet naamalta lähteneet, vaikka vauva pusuttelee yms.olisi ongelmaa, mutta fakta on se, että jatkuva meikkaamienn vanhentaa ihoa ja tukkii ihohuokosia. Olisi hyvä välillä antaa rauhoittua ja saada ilmaa. Sitä siis yritin sanoa. Kai sitä saa kotona joskus olla kalpea ja harmaa?
- sitä vielä
Ap* kirjoitti:
Ja tuohon vielä, kun jotkut olivat laittaneet, että eikö vauva syö meikkejä naamalta... Niin ei multa ainakaan ole voiteet naamalta lähteneet, vaikka vauva pusuttelee yms.että johtuisiko elottomuus just siitä, että iho ei hengitä?
- christine83
anteeksi vaan.... kirjoitti:
"juu,ja mullakaan ei kumpikaan lapsista pääse mun meikkiäni sottamaan pusuilla ym.ei ne mun naamaani pääse lääppii =)"
...tuo jotenkin kalskahti korvaan ikävästi... Et varmaankaan tarkoitanut sitä mitenkään niin, mutta tuli vaan semmonen olo, että estelet lapsiasi osoittamasta hellyyttä tms...kyllä mä pusuttelen ja suukottelen ja halailen lapsiani ja miestän aivan mahottomia määriä,mutta en mä anna kenenkään naamaani tahalleen sutata =)
eikä se estä rakkauden osoituksia todellakaan,estän vain sen ettei naamaani tungeta mitään ruokia tai likaisia käsiä tms.vaikka se niin suloista olisikin...eikö vain ;)
mutta,kukin tavallaan... - christine83
sitä vielä kirjoitti:
että johtuisiko elottomuus just siitä, että iho ei hengitä?
ihon elottomuus ja ihon väri on usein vain joko ominaisuus tai ihon huonosta pintaverenkirrosta,ravinnolla on myös suuri merkitys!!
- ÖöÖöÖö
christine83 kirjoitti:
ihon elottomuus ja ihon väri on usein vain joko ominaisuus tai ihon huonosta pintaverenkirrosta,ravinnolla on myös suuri merkitys!!
..pitäisi syödä, että saisi kauniin ihon?
- .............................
ÖöÖöÖö kirjoitti:
Paljon vettä! Se puhdistaa sisäisesti ihoa... Ja yleisesti syödä terveellisesti! Kyllähän se huono ruokavalio heti näkyy iho-ongelmina!
- christine83
ÖöÖöÖö kirjoitti:
ja vihanneksia hedelmiä lisätä ruokavalioon entistä enemmän,ruisleipää vaaleen sijaan.
sipsejä ja muita rasvaa ja paljon suolaa sisältäviä pitäs välttää tai vaikkapa syödä vaan esim.viikonloppuisin.
itellä nyt raskausaikana huomaan ihossa selkeitä muutoksia johtuen just siitä kun ravintoa mitä syön on hetkellisesti taas muuttunut!
eli suklaa ja juustot maistuu...
niin ja KALA!Jos kalasta pitää,niin suosis kalaa vähän enemmän muistaa se ulkoinen hoito! - meikkari
anteeksi vaan.... kirjoitti:
"juu,ja mullakaan ei kumpikaan lapsista pääse mun meikkiäni sottamaan pusuilla ym.ei ne mun naamaani pääse lääppii =)"
...tuo jotenkin kalskahti korvaan ikävästi... Et varmaankaan tarkoitanut sitä mitenkään niin, mutta tuli vaan semmonen olo, että estelet lapsiasi osoittamasta hellyyttä tms...Siis miten ihmees sä ymmärsit asian noin?!?-En minäkään anna lapseni lääppiä naamaani tai repiä sitä niinkuin joidenkin äitien olen nähnyt antavan tehdä.Kyllä meillä lapsi pusuttelee ja halailee,mut ei mulla nyt meikit sentään sotkeennu.Kun käyttää laatua niin ne ei valu tai sotkeennu naamaan.Ja sitäpaitsi,ennemmin laatumeikkiä päivittäin naamaan kuin Erioilia purkista.
- Meikkivoide-mamma
No meillä ei ole sitä ongelmaa, että vauva söisi meikit naamalta, mutta sen sijaan vauvan vaatteisiin tarttuu monesti meikkiä. Vauva kun on niin lähellä sylissä ja sitä tulee halailtua yms. niin meikkivoide/puuteri sottaa vauvan vaatteet...
Se on silleen ikävää, jos esim. jossain kylässä ollaan... tai siis jotenkin hävettävää, että kaikki aattelee, että noin turhamainen äiti kun meikkaa, vaikka vauvan vaatteet sotkeentuu...- christine83
sijota meikkivoiteeseen hitusen enemmän ja osta sellainen meikkivoide joka ei tahraa-jos ihosi sen sallii.
kävele liikkeeseen jossa myydään kunnon kosmetiikkaa ja jossa on ammattimaisa myyjiä\henkilökuntaa ja sano että haluat selaisen meikkivoiteen joka ei sotke ja MUISTA ennen ostopäätöstä KOKEILLA sitä tuotetta,että tosiaan toimii eikä vaan kehuta.
valkoseen paperiin pyyhit esim.kädeltä sitä meikkivoidettaja näet toimiiko.sama puuterissa,jos ostats täysin värittömän puuterin,siitä ei pitäsisi irrota väriä ollenkaan.
tiedän,että on sellaisia kalliimpia meikkivoiteita jotka eivät sotke ollenkaan,mutta on myös niitä joita väitetään olevan ja se ei oikeasti toimikkaan,että tarkkana saa olla. - antaa merkkejä
christine83 kirjoitti:
sijota meikkivoiteeseen hitusen enemmän ja osta sellainen meikkivoide joka ei tahraa-jos ihosi sen sallii.
kävele liikkeeseen jossa myydään kunnon kosmetiikkaa ja jossa on ammattimaisa myyjiä\henkilökuntaa ja sano että haluat selaisen meikkivoiteen joka ei sotke ja MUISTA ennen ostopäätöstä KOKEILLA sitä tuotetta,että tosiaan toimii eikä vaan kehuta.
valkoseen paperiin pyyhit esim.kädeltä sitä meikkivoidettaja näet toimiiko.sama puuterissa,jos ostats täysin värittömän puuterin,siitä ei pitäsisi irrota väriä ollenkaan.
tiedän,että on sellaisia kalliimpia meikkivoiteita jotka eivät sotke ollenkaan,mutta on myös niitä joita väitetään olevan ja se ei oikeasti toimikkaan,että tarkkana saa olla.Mitkä merkit olisi sitten hyviä? Osaatko suositella?
- apua meikkiasioissa
christine83 kirjoitti:
tiedän,että on sellaisia kalliimpia meikkivoiteita jotka eivät sotke ollenkaan,mutta on myös niitä joita väitetään olevan ja se ei oikeasti toimikkaan,että tarkkana saa olla.Olen aina ostanut meikkini "omin päin". Itse siis katsastellut mikä mahtaisi soveltu väriltää, koostumukseltaa yms. minun iholleni. En siis todellakaan ole mikään kosmetologi tai muuten meikkien asiantuntija...
..mutta kun en vaan KEHTAA pyytää myyjää apuun. Syy on se, että ihoni on aivan kauhean näköinen. Ja jos menee meikkiostoksille (meikkivoide) niin kai pitäisi mennä ilman meikkiä, että voisi naamaan testata sitä tuotetta... Mutta minä en kehtaa kyllä kauppoihin (etenkään hienoihin erikoisliikkeisiin) lähteä ilman meikkiä.
Siispä kokeilen aina meikkivoidetta esim. käteen... vaikka se ei kai anna oikeaa kuvaa. Ongelmanani onkin, että yleensä meikkivoide on liian tummaa. Olen kokeillut joskus varta vaten vaaleampiakin sävyjä, mutta ne taas tuntuvat liian vaaleilta -näyttäisin ihan kalpealta.
Yleensä yritänkin "vaalentaa" meikkivoiteen tummuutta puuterikerroksella... ja liian paljon puuteria iholla ei näytä siistiltä.
Eli meikkini ei taida olla kovinkaan onnistunut. Mutta silti mielestäni näytän meikissäni siedettävämmältä kuin ilman meikkiä.
Ongelma se on tämäkin... - äiti05
antaa merkkejä kirjoitti:
Mitkä merkit olisi sitten hyviä? Osaatko suositella?
Mun mielestä Lumenen meikkivoiteessa hinta-laatu paikallaan. Itse sitä olen käyttänyt jo vuosia eikä suttaa mulla ainakaan. Meikkivoiteen päälle laitan vielä aina puuteria..
- vain!
apua meikkiasioissa kirjoitti:
Olen aina ostanut meikkini "omin päin". Itse siis katsastellut mikä mahtaisi soveltu väriltää, koostumukseltaa yms. minun iholleni. En siis todellakaan ole mikään kosmetologi tai muuten meikkien asiantuntija...
..mutta kun en vaan KEHTAA pyytää myyjää apuun. Syy on se, että ihoni on aivan kauhean näköinen. Ja jos menee meikkiostoksille (meikkivoide) niin kai pitäisi mennä ilman meikkiä, että voisi naamaan testata sitä tuotetta... Mutta minä en kehtaa kyllä kauppoihin (etenkään hienoihin erikoisliikkeisiin) lähteä ilman meikkiä.
Siispä kokeilen aina meikkivoidetta esim. käteen... vaikka se ei kai anna oikeaa kuvaa. Ongelmanani onkin, että yleensä meikkivoide on liian tummaa. Olen kokeillut joskus varta vaten vaaleampiakin sävyjä, mutta ne taas tuntuvat liian vaaleilta -näyttäisin ihan kalpealta.
Yleensä yritänkin "vaalentaa" meikkivoiteen tummuutta puuterikerroksella... ja liian paljon puuteria iholla ei näytä siistiltä.
Eli meikkini ei taida olla kovinkaan onnistunut. Mutta silti mielestäni näytän meikissäni siedettävämmältä kuin ilman meikkiä.
Ongelma se on tämäkin...Kosmetologit ovat juuri tuon takia kouluttautuneet, että osaavat auttaa ongelmissa.
Ei he alkaa päivittelemään, että onpas kamala iho, vaan neuvovat ihan mielellään ja oikeilla tuotteilla ihostasi tulee kaiken lisäksi terveempi.
Kaikilla meillä on ongelmakohtamme, jopa niillä kosmetologeilla :) - christine83
apua meikkiasioissa kirjoitti:
Olen aina ostanut meikkini "omin päin". Itse siis katsastellut mikä mahtaisi soveltu väriltää, koostumukseltaa yms. minun iholleni. En siis todellakaan ole mikään kosmetologi tai muuten meikkien asiantuntija...
Ongelma se on tämäkin...ongelmakun on tuollainen,niin teeppä silleen,et jos sulla kotona on esim.montaa eri meikkivoide sävyä,niin SEKOITA niitä soipivasti,että saat oikean värin-näin minä teen ja teen sen myös meikatessani muita!ja itseasiassa harvemmin löytyy juuri se sopiva meikkivoide sävy kasvoille kun yhden ostaa!
laita kämmenelle tai johonkin alustalle molempia pieni määrä ja sekoita jollain tikulla.
mikä sun perus väri on iholla?punertaako helposti?onko kalpea vai kellertävä?
onko rasvainen vai kuiva?vai molempia?
ja älä osta värillistä puuteria jos meikkivoidettakin käytät!
osta esim.lumenen trancperent -puuteri.
paras tietty olis se väritön irtopuuteri... - Aikas työlästä
christine83 kirjoitti:
ongelmakun on tuollainen,niin teeppä silleen,et jos sulla kotona on esim.montaa eri meikkivoide sävyä,niin SEKOITA niitä soipivasti,että saat oikean värin-näin minä teen ja teen sen myös meikatessani muita!ja itseasiassa harvemmin löytyy juuri se sopiva meikkivoide sävy kasvoille kun yhden ostaa!
laita kämmenelle tai johonkin alustalle molempia pieni määrä ja sekoita jollain tikulla.
mikä sun perus väri on iholla?punertaako helposti?onko kalpea vai kellertävä?
onko rasvainen vai kuiva?vai molempia?
ja älä osta värillistä puuteria jos meikkivoidettakin käytät!
osta esim.lumenen trancperent -puuteri.
paras tietty olis se väritön irtopuuteri...Juu, olen joskus kokeillutkin tuota sekoittamista, mutta on aika aikaa vievää hommaa... eli ei aina arkimeikkiä varten kehtaa alkaa kikkailemaan, ehkä jos on jonnekin juhliin menossa tms.
Mutta onko nämä sitten humpuukkia, että "mukautuu ihon omaan väriin" jne?
Minulla iho ei kauhean rasvainen, mutta en sanoisi kuivaksikaan. Ei helposti punoita, enempikin aina vaan semmonen kalpean harmaa(?)... - christine83
antaa merkkejä kirjoitti:
Mitkä merkit olisi sitten hyviä? Osaatko suositella?
niinkuin joku tuossa lumenesta mainitsikin,niin se on ihan ok laadultaan ja itseasiassa kokeilin tuota rasvaiselle iholle tarkoitettua mineraalimeikkivoidetta(väri oli inkivääri)ja olinki aika yllättyny kuin hyvä se kun EI TAHRAA esim.vaaleaa kaulaliina eikä poolon kaulusta.
ja se meikkivoide tosiaan pysyy pitkään,mutta kuivaihoisille en suosittele!
merkkeinä hyviä on myös: no7[ihana],gurlain,blasco,ysl,clarins...monissa meikkivoiteissa on aika paljon silikonia ja rasvoja jotka tosiaan tukkii ihohuokosia ja aiheuttaa näin ollen ihoon ongelmia,siksi kääntyisin ihan ammattilaisen puoleen ja kysyisin,että missä meikkivoiteessa on mitäkin.
sokokselle vaan kyselemään ja tenttaamaan myyjiä!niiden pitäsi tietää mikä meikkivoide on eim.täysin öljytön. - christine83
Aikas työlästä kirjoitti:
Juu, olen joskus kokeillutkin tuota sekoittamista, mutta on aika aikaa vievää hommaa... eli ei aina arkimeikkiä varten kehtaa alkaa kikkailemaan, ehkä jos on jonnekin juhliin menossa tms.
Minulla iho ei kauhean rasvainen, mutta en sanoisi kuivaksikaan. Ei helposti punoita, enempikin aina vaan semmonen kalpean harmaa(?)...no,jos ihossa ei ole finnejä tai punoituksia eikä ole rasvainen,niin silloin sulle käy jokin normaalille iholle tarkoitettu pitkäkestoinen meikkivoide.
"mukautuu ihon omaan väriin"--- hmm..ite myös sitä kokeiltuani totesin,et väri oli ihan kaunis(golden beige\sand? tais olla)lorealilla meinaan,mutta tahraa paljon ja jos on vähänkään vaaleampi iho(norsunluu)ostaa helposti liian tumman sävyn.
eli tiedä sitten...
usein sanotaan,et jos iho on kalpean harmaa,niin meikkivoiteen perus sävyn tulis olla punertavaan tai beigeen menevä.
punertavissa vaan se onglema et ne nimenomaan helposti näyttää liianki tummalta.
monet punertvat meikkivoiteetkin myydään nimellä beige..
kokeile jokin meikivoide sävy joka on esim.se lumenen inkivääri.
golden beige,sand,toffe...kaikki värit mitkä viittavaat LÄMPIMÄÄÄN sävyyn(omasi kun on kylmä)
mutta,vaalein sävy niistä tai toiseksi vaalein.
mutta,VÄLTÄ PUNERTAVIA sävyjä tai liian lämpimiä.
ja totuuden näkee luonnonvalossa-käykö väri ihollesi vai ei.
ja osta se väritön puuteri!älä enää siis sekoita värin koostumusta jos meikivoide on jo alla.
maybellinella ja nivealla on ainakin liian punakoita sävyjä! - ei ole näppyjä
Aikas työlästä kirjoitti:
Juu, olen joskus kokeillutkin tuota sekoittamista, mutta on aika aikaa vievää hommaa... eli ei aina arkimeikkiä varten kehtaa alkaa kikkailemaan, ehkä jos on jonnekin juhliin menossa tms.
Minulla iho ei kauhean rasvainen, mutta en sanoisi kuivaksikaan. Ei helposti punoita, enempikin aina vaan semmonen kalpean harmaa(?)...tai läikkiä, jotka sinun tulisi tasoittaa, niin miksi käytät meikkivoidetta ja näin tukit aina vain enemmän ihaoasi? Poltatko? Sinuna kävisin kerran pari ihan kosmetologilla virkistä´vässä kasvohoidossa ja kun näin saa lisää eloa ihoon, ei tarvita kuin kevyt ehostus ihoon, jos tasoittaa tarvitsee. Tällöin riittää myös puuteri t-alueelle. Minusta kuulostaa siltä, että ihosi elottomuus vai jatkuu, niin kauan kun turhaan käytät meikkivoiteita. Nykyään on ns. mineraalimeikkejä, jotka hengittävät normaaleja meikkivoiteita enemmän. Jos siis et aio luopua tai vähentää käyttöä, suosittelisin kokeilemaan niitä.
- christine83
ei ole näppyjä kirjoitti:
tai läikkiä, jotka sinun tulisi tasoittaa, niin miksi käytät meikkivoidetta ja näin tukit aina vain enemmän ihaoasi? Poltatko? Sinuna kävisin kerran pari ihan kosmetologilla virkistä´vässä kasvohoidossa ja kun näin saa lisää eloa ihoon, ei tarvita kuin kevyt ehostus ihoon, jos tasoittaa tarvitsee. Tällöin riittää myös puuteri t-alueelle. Minusta kuulostaa siltä, että ihosi elottomuus vai jatkuu, niin kauan kun turhaan käytät meikkivoiteita. Nykyään on ns. mineraalimeikkejä, jotka hengittävät normaaleja meikkivoiteita enemmän. Jos siis et aio luopua tai vähentää käyttöä, suosittelisin kokeilemaan niitä.
värivirheet,kuten ihon harmaus tms.on jo syy lisätä energian hohtoa siihen!
ja todellakin jos iho on virheetön eikä kaipaa PEITEAINEITA,niin sillon paras vaihtis on se kaiksita kevyein meikkivoide,MUTTA myös sellainen joka antaa sille iholle haluttua sävyä ja eloisuutta.
eloton kalpea iho tarviitsee VÄRIÄ.ja meikkivoide valitaan aina ihon vaatimuksien mukaan.
puuterilla saadaan se meikkivoide pysymään hieman pidempään,mutta liikaa on liikaa.
- Eräs äiti
En ole meikannut ennen lapsiakaan, enkä meikkaa lasten syntymien jälkeenkään. En koe sitä millään lailla tarvitsevani. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos muut meikkaavat, eli en yritä arvostella ketään, mutta olen huomannut, että monet arvostelevat meikkaamattomuutta. Nimittäin naiset. Miehet eivät varmaan yleensä edes huomaa koko asiaa.
Muuten kyllä pidän ulkonäöstäni huolta. Huolehdin siitä, että pysyn normaalipainoisena ja hiukset ja vaatteet ovat ok - ainakin kun poistun kotoa. En vain koe pienintäkään tarvetta sotkea naamaani millään töhnillä. Joskus nuorempana joku kaveri silloin tällöin välttämättä halusi minut meikata (en siis ole sitä koskaan harrastanut) ja koskaan en sellaista lopputulosta nähnyt, joka olisi minua miellyttänyt. Mielestäni olen kauniimpi luonnollisena ja meikittömänä. - äiti05
Meikkaan aina kun lähden ulos pidemmäksi aikaa, toisinsanoen roskisreissulle en varta vasten meikkaa mutta kauppaan mentäessä kyllä. Pihalla lapsen kanssa ulkoilen silloin tällöin ilman meikkiä mutta hiukset ja vaatteet silti siisteinä. Juhlaan sitten juhlameikki eli vahvempaa.
Meikkivoiden ei mulla kyllä millään lailla "valu" pois eikä tahraa vaatteita, omia eikä vauvan. Ei taida tosiaan kovin laadukasta olla jos tarttuu joka paikkaan. - Elfarran
Kun olin kotona tytön kanssa niin en kyllä meikannut, ellei ollut jonnekin kylään tms. lähtö. Ei jaksanut ja tuntui turhalta.
Nyt kun käyn töissä niin töihin aina pistän kevyesti jotain.
Monet vakuuttelevat sitä, että kyllä se mieskin tykkäis jos kotiäiti vähän laittautuisi. Eihän ne miehet vaimoilleen sellaista tietenkään myönnä. Enpä vaan itse ole järin semmoisia ajatellut ellei olla ihan kahdestaan miehen kanssa iltaa vietetty (mitä ei tytön syntymän jälkeen monesti ole tapahtunut). - lai-ne
harvemmin meikkaan, näytän hyvin samalta meikin kanssa tai ilman.
meikkaan hieman kun töiden takia näytettävä edustavammalta ja silloin kun lähden iltaa viettämään. - mapee
itse meikkasin teinisvuosista eteenpäin ja mihinkään ei ilman meikkiä! Kun tuon ukkoni tapasin niin hän sitten aina alkoi vähitellen kiukuttelemaan kun naaman sotkemisessa menee niin kauan jne. Joten vähitellen alkoi meikki kevetä ja kevetä ja sitten olikin enää ripsari. ja sitten on jäänyt joskus sekin..
Itse en viitsisi kotona meikata vaikka muuten sitä tekisin, en jaksanut edes tuolloin nuorempanakaan.. Jos joku tuntee meikin osaksi itseään niin silloin siitä kannattaa pitää kiinni! Ei se ole turhamaisuutta vaan osa sitä ihmistä ja hänen minäkuvaa.
Yksi tuttavani joka on kosmetologi koulutukseltaan, mutta ei tee noita töitä ja meikkaa aina ja kotiinkin samoin kuin hirvimetsään jne.. Kun hän alkoi odottamaan niin moni sanoi että kohta loppuu toikin laittaminen! Tukkakin oli aina tiptop! Eihän se mihinkään loppunut! Pukeehan se päällekkin vaikka on äiti joten kyllähän se laittaa tukan ja meikkaakin... Enkä voisi kuvitella muuta! - sattuu..
Yleensä ei tule meikattua kotioloissa (tosin en ole ikinä meikannut muutenkaan jos olin vaan kotona), mutta välillä pitää vähän mänkkiä naamaan heittää, kummasti piristää :)
- 5n äiti
Päivittäin laitan kajalia ja ripsiväriä, vaikka olisin vain kotona. Kauppaan tai muualle lähteissä lisään hiukan puuteria ja sipaisen huulipunaa.
Mieheni on sanonut, että on mukavaa kun huolehdin itsestäni ja tottahan se itsestänikin on kivaa(en kait sitä muuten tekisikään). Aika moni miehen kaverin vaimo on sen näköinen kuin ei olisi edes kampaa aamulla mistään löytänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989