Eli siis haluaisin kysyä semmoista asiaa, että voiko papin varata jo ennen lapsen syntymää ristiäispapiksi? Asumme isossa kaupungissa, joten oletan pappien olevan kiireisiä, lisäksi kun haluamme naispapin mielellään.
Laskettu aika on huomenna, mutta vauvaa ei vielä näy, ja haluaisinkin varmistaa tietyn päivän ristiäisille, sillä vanhemmillani on vaikeuksia päästä juhliin muuna ajankohtana..
Eli kuinka papin varauksessa toimitaan? Soitetaan mihin ja milloin yms. Ja mitä muuten maksaa?
Kiitos. :)
koska tilata pappi!?
3
869
Vastaukset
- tilata ennen
lapsen syntymääkin. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon,että minkä ikäisenä suurinpiirtein haluat lapsesi kastettavan. Eli jos syntyy pari viikkoa yli lasketun ajan,kannattaa huomioida papin tilaamisessa.
Meillä ristiäiset oli paria päivää ennen kuin vauva täytti 2kk. Silloin jo vähän tunsi vauvan päivärytmiä ja osasi suunnitella kuinka ristiäiset parhaiten sujuisi. Myös itse oli silloin jo aika virkeässä ja rentoutuneessa kunnossa.
Itse taisin soittaa papille vasta kun lapsi oli kuukauden vanha.
Soita kotiseurakuntaasi ja kysy kuinka työllistetty se pappi on,jonka haluat toimituksen suorittamaan.
Kannattaa myös huomioida,että jos olet avoliitossa,pitää isyydentunnistaminen olla hoidettuna ennen ristiäisten toimittamista.- ......
Me kysyttiin jo raskausaikana, suunnilleen mietittiin ajankohtaa ja lähempänä sitten vielä sovittiin varmasti kun lapsi oli syntynyt. Papit ovat kovin kiireisiä ja kannattaa olla ajoissa asialla.
- forbitacus
päätös ristiäisistä niin myöhään että ristiäisis päivämäärään oli 1,5viikkoaa.saatiin hyvin päivystävä pappi varattua ja kaikki hoidettua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106