Entäs ne sukset

-juha-

Olen lähdössä ensi kertaa alpeille (Meribeliin) maaliskuun alussa. Kannattaako vuokrata sukset ja ostaa Hissiliput Sunskiin kautta? (Omat sukset olisi kuitenkin tutut).
-juha-

2

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Hyvä Juha, olet oikea hiihtäjä kun kerran Alpeille suuntaat ( ja tämän loman jälkeen ajattelet jo seuraavaa etkä suostu meidä nyppylöissä kuin näyttäytymään ). Jos et ole aivan ammattilainen sama varmaan millä alas tykität kunhan tulet miehekkäästi vedet silmissä ilman laseja yli 100km/t yhtäsoittoa vaikkapa 3km ! Se on elämää suurempaa vaikka vanhoilla sinisillä lättäreillä alas suuntaisit !
      Ps. Muista pitää järkivauhtia yllä että pääset ehjänä alas illanrientoihin

• JannaS

Itse tykkään laskea omilla suksillani, mutta ei niissä vuokraamokamoissa mitään vikaa ole. Ehkä päätös kannattaa tehdä sen perusteella miten kiintynyt olet omiin suksiisi. Jos omasi ovat nyt vain jotkut, mitkä on sopivasti saanut, vuokraa sukset, on paljon helpompaa niin. Jos taas omasi ovat huolella testattu ja nimenomaisesti valittu, ota omat mukaan.

Lomalennoilla suksien kuljetuksesta peritään 50€/menopaluu, reittilennolla sukset sisältyvät sallittuun 20kg per nenä. Reittilennolla sukset siis karsivat muuta mukaan otettavaa kamaa. Mutta iha hyvin saat kaiken tarvitsemasi mukaan ja mahtumaan siihen 20kg:oon, ei sinne Alpeille kuitenkaan kauheasti skimbakamojen lisäksi tavaraa tarvita.

Hissilippu on saman hintainen kävi sen ostamassa itse tai otti sitten Aurinkomatkojen kautta. Aurinkomatkat ei siis ota mitään siitä välistä. Esimmäisenä vuonna otimme hissiliput Aurinkomatkojen kautta, sen jälkeen olemme käyneet ostamassa itse. Se vain tuntuu jotenkin kätevämmältä niin. Mutulla sanoisin, että suurin osa ottaa liput Aurinkomatkojen kautta, mutta aina matkalla on ollut myös meidän lisäksemme joku, joka hakee liput itse.

Tämäkin on siis ehkäpä makuasia. Jos kielitaito ei ole kovin hyvä, kannattaa ehkä antaa oppaan ostaa liput, että saa varmasti oikean. Paikallisten kielitaito ei välttämättä aina ole aivan paras mahdollinen. Meillä ei tosi koskaan ole ollut mitään ongelmia tai hankaluuksia selittää millaiset liput haluamme, aina on saatu helposti juuri oikeat vaikka joskus on käytetty apuna myös kalenteria ja elekieltä.

Hienoa, että olet uskaltautunut Alpeille laskemaan, maisemat ovat upeita, rinteet ihanan pitkiä verrattuna kotisuomen rinteisiin ja keli on monesti paljon miellyttävämpi. Pisin rinne, jonka olen itse laskenut oli 17km. Sitä oli nannaa tulla alas! =)

Kannattaa kuitenkin muistaa, että vuoristossa voi olla myös hyvin äärimmäisiä kelejä ja keli voi muuttua aivan hetkessä. Kannattaa siis seurata hissiasemilla olevia sääennusteita ja uskoa varoituksia. Meribelissä en ole ollut, mutta olen kuullut siitä hyvää. Joten ei muuta kuin oikein loistavaa reissua!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5199
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      521
      1755
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe