Te, jotka olette naimisissa kiinalaisen

sannileena

miehen kanssa, kertokaa onko miehenne lapsellinen? Minun aviomiesehdokas on lapsellinen, vaikka lähentelee jo neljää kymppiä. Olemme keskustelleet perheen perustamisesta. Hän kertoi minulle, että jos saan lapsen hänen kanssaan, hän aikoo soittaa äidilleen ja pyytää hänet tekemään ruokaa lapselle, hänelle ja minulle. Tiedän kyllä, että kiinalainen perhekäsitys eroaa suomalaisesta, mutta minusta kuulostaa, että miesehdokkaani on iso vauva. Minä olisin ilmeisesti vastuunkantaja ns. perheessä. Hän ei koskaan puhu lapsen saamisesta yhdessä vaan hän aina sanoo minulle, että minun pitäisi saada lapsi. Kuulostaa siltä, että minun pitäisi saada lapsi yksin ja huolehtia lapsesta yksin ja ilmeisestikin huolehtia myös miehen tarpeista.

13

1320

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JapanilaisenMies

Itä-Aasiassa menet naimisiin suvun kanssa, et vain pertnerisi kanssa. Kun olin itse samassa tilanteessa vaimoni kanssa, hänestä oli täysin luontevaa että hänen äitinsä muutaisi asumaan kanssamme ja hoitaisi lapsia.

Mutta jos miehesi tuntuu sinusta muutenkin isolta vauvalta, niin ehkä on paras pohtia suhteen perusteita. Suhde perustuu molemminpuoliseen kuunioitukseen ja tuo "lapsellisuus" ei mitenkään edistä tuota.

• Suomeen

Voi miten herttaista! Asuisitte koko suku "toistaiseksi" pikku kaksiossa kuin nukkekodissa.Onpa läpinäkyvää!

• ......

taas näitä, hei vaihda/vaihtakaa jo levyä. Luuletko, että kaikki mailman ihmiset haluavat muuttaa Suomeen ? Voin kertoa, että olet todella väärässä,jos niin luulet.

• vaihda itse levyä
        ...... kirjoitti:

taas näitä, hei vaihda/vaihtakaa jo levyä. Luuletko, että kaikki mailman ihmiset haluavat muuttaa Suomeen ? Voin kertoa, että olet todella väärässä,jos niin luulet.

Maailmassa on 4.6 miljardia köyhyydessä elävää ihmistä, joten kyllä niitä kiinnostaa kovasti muutto maahan, jossa saa ilmaista rahaa.

• kaikkien lystit
        vaihda itse levyä kirjoitti:

Maailmassa on 4.6 miljardia köyhyydessä elävää ihmistä, joten kyllä niitä kiinnostaa kovasti muutto maahan, jossa saa ilmaista rahaa.

Joten:pitäkää äijät ne thait omassa maassaan tai muuttakaa mielummin itsekin sinne!

• katkeruus?
        kaikkien lystit kirjoitti:

Joten:pitäkää äijät ne thait omassa maassaan tai muuttakaa mielummin itsekin sinne!

Ihan oikeesti kiinnostaisi kuulla että mistä moinen katkeruus thaimaalaisia naisia kohtaan kun sitä joka käänteessä täällä julistat..
        Jopa kysyjän aloitukseen:
        "Te, jotka olette naimisissa kiinalaisen miehen kanssa", vastaat että: "pitäkää äijät ne thait omassa maassaan".

Jos olet nainen niin onko exäsi hylännyt sinut thaimaalaisen naisen takia ja sen vuoksi olet heille kaikille katkera? Vai oletko mies jota on thaimaan lomamatkalla kusetettu kun olet siellä umpihumalassa toikkaroinut?

Varmaan monikin meistä lukijoista olisi kiinnostunut kuulemaan mistä noin sairaalloinen katkeruus juurensa juontaa.

• lapsellista

Kyllähän aasialaiset ihmiset säilyvät nuorina niin henkisesti kuin ulkonäöltäänkin pitkään, ainakin minun mielestäni.

Luulisin, että tässä on takana vanha kiinalainen tapa, jossa synnyttäneen naisen täytyy maata kuukausi sängyssä, koska hän on niin heikko. Tämä ei tietysti koske länkkärinaisia, jotka ponkaisevat synnytysvuoteelta heti töihin...

Olisit mielissäsi, että mies ajattelee sinun olevan niin pieni ja heikko ;)

• sannileena

mielissäni, minun parasta hän varmasti ajatteli :)...ajattelutapamme vain eroavat niin paljon toisistaan, että saattaa välillä tulla väärinkäsityksiä.

• kiinalaisesta
        sannileena kirjoitti:

mielissäni, minun parasta hän varmasti ajatteli :)...ajattelutapamme vain eroavat niin paljon toisistaan, että saattaa välillä tulla väärinkäsityksiä.

Kiinalaisessa kulttuurissa usein isoäiti on se joka hoitaa lapsia, kun äiti on töissä. Varmasti mies tarkoitti tuon äitihomman sinulle avuksi ja seuraksi.

Kiinalaiset ovat erittäin perhekeskeisiä, mutta lapsen hoitaminen taitaa olla selkeästi "naisten hommia". Miehillä on taas miesten työt ja huvit. Huveilla tarkoitan sitä, että kaverit ja tietty oma vapaus on kiinalaiselle tärkeitä. Ei ehkä tajua, että toivot samanlaista läsnäoloa ja osallistumista kuin suomalaiselta mieheltä odottaisit. Joka tapauksessa, tämä on minun kokemukseni kiinalaisesta miehestä. Tosin seurustelin vain vuoden verran, niin että varsin pintapuolinen kuva minulla varmaan on.

• Kiinalaisen vaimo
        kiinalaisesta kirjoitti:

Kiinalaisessa kulttuurissa usein isoäiti on se joka hoitaa lapsia, kun äiti on töissä. Varmasti mies tarkoitti tuon äitihomman sinulle avuksi ja seuraksi.

Kiinalaiset ovat erittäin perhekeskeisiä, mutta lapsen hoitaminen taitaa olla selkeästi "naisten hommia". Miehillä on taas miesten työt ja huvit. Huveilla tarkoitan sitä, että kaverit ja tietty oma vapaus on kiinalaiselle tärkeitä. Ei ehkä tajua, että toivot samanlaista läsnäoloa ja osallistumista kuin suomalaiselta mieheltä odottaisit. Joka tapauksessa, tämä on minun kokemukseni kiinalaisesta miehestä. Tosin seurustelin vain vuoden verran, niin että varsin pintapuolinen kuva minulla varmaan on.

Lapsi, ja mieheni on huolehtivainen mies, joten uskon hänen osallistuvan lapsenhoitoon myöskin. Toisaalta pystyn kyllä itsekin lapsemme hoitamaan ( jos luoja suo). Kovasti antaa neuvoja minulle, kun mensturoin, ei saa juoda kylmää vettä, ettei tule kipeäksi jne...
        Minun mieheni on myös nuorekas ja hyvinsäilynyt:)

• miesporukoillaan
        kiinalaisesta kirjoitti:

Se kuuluu kiinalaisen miehen mielestä sen
        oikeuksiin.

• onko sulla kiinalaisia vastaan
        miesporukoillaan kirjoitti:

Se kuuluu kiinalaisen miehen mielestä sen
        oikeuksiin.

Suomalainenkin mies huorata yhtälailla.

• kiinalaisesta kirjoitti:

Kiinahan on todella iso maa joten varmaan eroavaisuuksia löytty jo asuinpaikan kulttuurienkin välillä.
        Ainakin minun vaimoni kotiseudulla vaimo tekee kaikki kotiaskareet hoitaa lapsen.
        Miehen "tehtävät" on katsoa telkkaa, siirtyä valmiiseen ruokapöytään viettää iltaa kavereiden kanssa.
        Myös rakastajattaren pito on siellä yleistä.
        Vaimollani 2 veljeä joista molemmat ovat naimisissa, mutta asuvat rakastajattarensa kanssa.
        Myös vaimoni asui aikoinaan "avoliitossa" kunnes selvisi, että tuolla miehellä olikin vaimo lapsi toisella paikkakunnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe