Amalgaamisaneeraus..

Kirjoittelin aiemmin siitä saneeraukseen menosta ja nyt ne sit lähti. Ekas löytyi röntgen kuvista sellaisia amalgaameja, jotka oli jätetty muovin joukkoon. Sit ainakin yks amalgaami oli ruvennut laajentamaan omaa hammasta ja oli elohopea värjännyt omaan hampaan mustaksi. Siis korroosia. Sit yhdessä hampaassa oli reikä, joka ei näkyny röntgen kuvissa ja siitä elohopea oli päässy vuotamaan. Muissakin hampaissa korroosio. Tuli jotenkin kevyt olo. Mut hampaat on ollu kipeänä ja purenta-arkuutta. Mutta se kuulema on ihan normaalia. Kaiken kertoi..Mitä tapahtuu ja mitä saneerauksen jälkeen. En tiedä miten kauan menee, kun myrkyt elimistöstä poistuu.

13

1896

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein valmis

Mulla ottettiin amalgaamit pois ilman mitää suojauksia. Tosin yks pieni yhä jäljellä. Lekuri ois ottanu jopa kahdella käynnillä kaikki, mut mä halusin pilkkoa ne neljään käyntiin kuukauden välein, ettei tuu elohopeamyrkytystä. Hyvin on menny.

Paitsi että mullakin on sitä pientä purentavihlontaa ja kylmää juomaa ei voi ottaa suun täydeltä. Eka remppa oli jo 7 viikoa sitten ja yhä arkuutta.

• jälkeen

Minkälaisia oireita on ollut? Jos löytyy masennusta ym. sellaista, niin silloin ainakin kelaatiota tarvitaan. Kannattaa kuitenkin odottaa jonkin aikaa ennen kun rupeaa tekemään mitään. Viimeistään viikon kuluttua poiston jälkeen tietää missä mennään (yleensä 3 päivää riittää), koska silloin on elohopea poistunut verenkierrosta, ja immuunipuolustus rupeaa toimimaan normaalisti. Jos hiivaa on kertynyt elimistöön paljon, niin oireet ovat silloin aika kammottavat, eivätkä häviä pitkänkään ajan kuluessa.

• onnekasko

Mulla oli masennusta vain ennen poistoja, kun tiesin joutuvani porattavaksi.

Operaation jälkeen ei mitään ongelmia (paitsi hampaiden vihlonta), mutta ei kyllä muutoksia parempaankaan.

• onnekasko kirjoitti:

Mulla oli masennusta vain ennen poistoja, kun tiesin joutuvani porattavaksi.

Operaation jälkeen ei mitään ongelmia (paitsi hampaiden vihlonta), mutta ei kyllä muutoksia parempaankaan.

Tällä hetkellä oireet vähentyneet. Siis hampaissa ei enää kipua oo tuntunut. Suupielet on rikki. Hammaslääkäri muutenkin kehui, että hienosti jaksoin. Oli kyllä hieno hammaslääkäri. Hammaslääkäriä en jännitä nykyään yhtään. Vaikka sanoi, ettei oo vielä kellään käyny niin kipeästi ku mulla. Ompa ne kerran ilman puudutusta laitettukin. Silloin oli ihan kamalaa.

• piikki piikki
        enkeliprinsessa kirjoitti:

Tällä hetkellä oireet vähentyneet. Siis hampaissa ei enää kipua oo tuntunut. Suupielet on rikki. Hammaslääkäri muutenkin kehui, että hienosti jaksoin. Oli kyllä hieno hammaslääkäri. Hammaslääkäriä en jännitä nykyään yhtään. Vaikka sanoi, ettei oo vielä kellään käyny niin kipeästi ku mulla. Ompa ne kerran ilman puudutusta laitettukin. Silloin oli ihan kamalaa.

No eihän puudutusta tarvita jos porataan vain pintaa. Silloin ei poraus satu ja puudutus on turha. Mulla on vielä yks sellanen edessä. Puudutusta käytetään vasta sitten, jos porataan ikenen juuresta tai keskeltä hammasta syvemmälle.

Mutta muuten se on inhottavaa koko homma. Huulet kuivaa, leuka väsyy ja pelottaa koko ajan, että poraa ikeneen tai tökkää piikillä poskeen...

• piikki piikki kirjoitti:

No eihän puudutusta tarvita jos porataan vain pintaa. Silloin ei poraus satu ja puudutus on turha. Mulla on vielä yks sellanen edessä. Puudutusta käytetään vasta sitten, jos porataan ikenen juuresta tai keskeltä hammasta syvemmälle.

Mutta muuten se on inhottavaa koko homma. Huulet kuivaa, leuka väsyy ja pelottaa koko ajan, että poraa ikeneen tai tökkää piikillä poskeen...

Kyllä mulla kävi kipeästi. Ei voi käyttää puudutusta, kun ei muuten saa oikeaa purentaa. Kaks tuntia ekaks istumista tai makaamista. Niska ja takaraivo oli koetuksella. Sit puoli tuntia taukoa ja loput pois. Sit ajattelin, että tähän alkaa jo tottua. Sit ku nousi, niin ei kyllä vähään aikaan päässy tuolista! Kaikki paikat lähti ja suojaukset oli kaikki. Ihana oli raikas ilma, kun mulla on nokka monesti tukossa. Kofferliina ei ollu oikein mukava. Mut ei kovin kauaa aina menny yhden amalgaamin poistossa. Eli ottivat aina välillä sen liinan siitä edestä häiritsemästä. Onneksi ei tartte enää sellaista urakkaa kokea. vielä pitää mennä, kun laittoivat väliaikaisen paikan. Vielä on muita töitä hampaissa. Nyt odotan, että maha normalisoituu, mut Jan Rennerfeltillä oli menny kaks vuotta. On ollu jossain tuo linkki, mut laitan sen nyt tähän.

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/091104_a.htm

• vinkkejä

Kyllä mulla kävi kipeästi. Ei voi käyttää puudutusta, kun ei muuten saa oikeaa purentaa. Kaks tuntia ekaks istumista tai makaamista. Niska ja takaraivo oli koetuksella. Sit puoli tuntia taukoa ja loput pois. Sit ajattelin, että tähän alkaa jo tottua. Sit ku nousi, niin ei kyllä vähään aikaan päässy tuolista! Kaikki paikat lähti ja suojaukset oli kaikki. Ihana oli raikas ilma, kun mulla on nokka monesti tukossa. Kofferliina ei ollu oikein mukava. Mut ei kovin kauaa aina menny yhden amalgaamin poistossa. Eli ottivat aina välillä sen liinan siitä edestä häiritsemästä. Onneksi ei tartte enää sellaista urakkaa kokea. vielä pitää mennä, kun laittoivat väliaikaisen paikan. Vielä on muita töitä hampaissa. Nyt odotan, että maha normalisoituu, mut Jan Rennerfeltillä oli menny kaks vuotta. On ollu jossain tuo linkki, mut laitan sen nyt tähän.

No ainakin magnesiumiin ja molybdeeniin kannattaa tuhlata rahansa. Molemmat ovat usein välttämättömiä jos on paljon hiivaa elimistössä. Itse en heti alusta alkaen näitä ottanut, ja sen seurauksena rupesi olemaan yhä enemmän sydänongelmia (magnesiumin puutetta) ja hiivamyrkkyjä kertyi myös lihaksiin (ne on vähän kun olisi maitohappoa lihaksissa). Sen lisäksi on ollut hieman humaltunut ja pyörryttävä olo (aivosumua) Näistäkin voi päästä eroon molybdeenillä. Voi kokeilla myös sekoittaa mukaan hieman pantoteenihappoa (B5), jonka pitäisi vielä tehostaa toimintaa.

Oman kokemukseni mukaan amalgam-survival kitiin kuuluu magnesium molybdeeni alfalipoiinihappo (oikein käytettynä). Alfalipoiini on sen verran voimakas kelaattori, että pitää tosiaan noudattaa ohjeita sen käytössä, mutta sen käyttöä ei pidä pelätä, jollei tosiaan ole ihan rapakunnossa (lähinnä henkisesti). Riittää kun sanoo että kokonaisen kapselin (100 mg) nieleminen kerrallaan voi johtaa melkoiseen katastrofiin (en ole itse moista edes yrittänyt, opin kyllä jo muitten virheistä). Joillekin (useimmille) taas kokonaisen kapselin nieleminen ei aiheuta yhtään mitään.

Huomatkaa että alfalipoa ei pidä käyttää liian aikaisin poiston jälkeen, voi toimia joillekin, mutta joillekin ei lainkaan.

Ohje: http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000045&posting=22000000031313500

Muut tarvikkeet ovat enemmän tukihoitoa, C & E vitamiini, ja sinkki, joista kuitenkin on hyötyä, mutta niitä ei tarvi ottaa koko ajan. Sekä sitten tietysti oikea dieetti.

• vinkkejä kirjoitti:

No ainakin magnesiumiin ja molybdeeniin kannattaa tuhlata rahansa. Molemmat ovat usein välttämättömiä jos on paljon hiivaa elimistössä. Itse en heti alusta alkaen näitä ottanut, ja sen seurauksena rupesi olemaan yhä enemmän sydänongelmia (magnesiumin puutetta) ja hiivamyrkkyjä kertyi myös lihaksiin (ne on vähän kun olisi maitohappoa lihaksissa). Sen lisäksi on ollut hieman humaltunut ja pyörryttävä olo (aivosumua) Näistäkin voi päästä eroon molybdeenillä. Voi kokeilla myös sekoittaa mukaan hieman pantoteenihappoa (B5), jonka pitäisi vielä tehostaa toimintaa.

Oman kokemukseni mukaan amalgam-survival kitiin kuuluu magnesium molybdeeni alfalipoiinihappo (oikein käytettynä). Alfalipoiini on sen verran voimakas kelaattori, että pitää tosiaan noudattaa ohjeita sen käytössä, mutta sen käyttöä ei pidä pelätä, jollei tosiaan ole ihan rapakunnossa (lähinnä henkisesti). Riittää kun sanoo että kokonaisen kapselin (100 mg) nieleminen kerrallaan voi johtaa melkoiseen katastrofiin (en ole itse moista edes yrittänyt, opin kyllä jo muitten virheistä). Joillekin (useimmille) taas kokonaisen kapselin nieleminen ei aiheuta yhtään mitään.

Huomatkaa että alfalipoa ei pidä käyttää liian aikaisin poiston jälkeen, voi toimia joillekin, mutta joillekin ei lainkaan.

Ohje: http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000045&posting=22000000031313500

Muut tarvikkeet ovat enemmän tukihoitoa, C & E vitamiini, ja sinkki, joista kuitenkin on hyötyä, mutta niitä ei tarvi ottaa koko ajan. Sekä sitten tietysti oikea dieetti.

Olen syönyt antioksidantteja niitä joita olen pystynyt. Kaarlo Jaakolan määrämänä. Biohammaslääkäri ei rupea edes tekemään, jos ei ole sisäistä suojausta. Minä en tässä vaiheessa vielä rupea uusia kokeiluja tekemään, sillä melkein kaikki ruoka-aineet lähti. Se on vain ihme, että olen hengisssä. On nuissa ravintoaineissa mangesiumia. Syön Kalanmaksaöljyä, Kaikki B-vitamiinit. E-vitamiini, A-vitamiini, H-vitamiini, Q10, seleeni,kromi, vandaniini. Pakasteet: vihreät jääkuutiot ja neurolipdi, Remix- palautusjuoma ja muitakin on mut niitä täytyy myöhemmin ottaa. Chorellaa syön vielä puristeina ja vielä piihappo valmistetta. Mulle on tehty ravintoainetutkimukset. Pitäis mennä vielä Jaakkolan vastaanotolle, jos sattuu pääsemään.

• suurin osa

Mulla puudutettiin kahtena kertana ja purenta toki saatiin tarkastettua. Vähän kökköähän se oli, mutta tokihan voi purennan tarkistaa sitten toisella käynnillä, jos ei ole tyytyväinen purentaan. Vain purennan takia ei kannata puudutuspiikistä luopua!

Turha kivusta on kärsiä!

Ja missään nimessä ei kannata kaikkia amalgaameja kerralla poistattaa!

Maha ei itsekseen normalisoidu. Täytyy ottaa oikeita aineita sen normalisoimiseksi...

• chorella

Olen syönyt antioksidantteja niitä joita olen pystynyt. Kaarlo Jaakolan määrämänä. Biohammaslääkäri ei rupea edes tekemään, jos ei ole sisäistä suojausta. Minä en tässä vaiheessa vielä rupea uusia kokeiluja tekemään, sillä melkein kaikki ruoka-aineet lähti. Se on vain ihme, että olen hengisssä. On nuissa ravintoaineissa mangesiumia. Syön Kalanmaksaöljyä, Kaikki B-vitamiinit. E-vitamiini, A-vitamiini, H-vitamiini, Q10, seleeni,kromi, vandaniini. Pakasteet: vihreät jääkuutiot ja neurolipdi, Remix- palautusjuoma ja muitakin on mut niitä täytyy myöhemmin ottaa. Chorellaa syön vielä puristeina ja vielä piihappo valmistetta. Mulle on tehty ravintoainetutkimukset. Pitäis mennä vielä Jaakkolan vastaanotolle, jos sattuu pääsemään.

Mulle taas ei jotkut B-ryhmän vitamiineista ja seleeni oikein sovi, kun on lisämunuaisten toiminta sen verran sekaisin (adrenal fatigue)

• chorella kirjoitti:

Mulle taas ei jotkut B-ryhmän vitamiineista ja seleeni oikein sovi, kun on lisämunuaisten toiminta sen verran sekaisin (adrenal fatigue)

Kupari arvot normaalit. Cholrellaa on ainakin kahta merkkiä. Toisessa säilöntäaineita ja toisessa ei. Saksalainen lääkäri parantaa chlorelella suolinukkaa.. Vihreä Helmi. Oon tilannu maahan tuojalta. Siinä on kaikki ravintoaineet. Sitä on myös Jaakkolan määrämässä vihreissä jääkuutioissa.

• ajoissa

Kupari arvot normaalit. Cholrellaa on ainakin kahta merkkiä. Toisessa säilöntäaineita ja toisessa ei. Saksalainen lääkäri parantaa chlorelella suolinukkaa.. Vihreä Helmi. Oon tilannu maahan tuojalta. Siinä on kaikki ravintoaineet. Sitä on myös Jaakkolan määrämässä vihreissä jääkuutioissa.

Ei ole tavanomaista että kupariarvot ovat normaalit jos on amalgaamisairaus. Toisaalta nämä testit ovat hieman tulkinnanvaraisia, ja onko kyseessä hiusnäyte, vai verikoe. Jos ei ole masennusta, tai muita mielenterveydellisiä ongelmia niin sairautta tuskin voi kutsuakaan vielä amalgaamisairaudeksi. Näitä ongelmiahan sinulla ei ollut, mikäli oikein muistan. On itseasiassa parempi kun ymmärtää poistattaa ne paikat ennen kun ne pahemmat oireet ilmaantuvat, joten ihan oikein teit.

Mielenkiintoista että chlorellaa voidaan käyttää mainitsemallasi tavalla, jotkut käyttävät sitä myös kelaatioon.

• ajoissa kirjoitti:

Ei ole tavanomaista että kupariarvot ovat normaalit jos on amalgaamisairaus. Toisaalta nämä testit ovat hieman tulkinnanvaraisia, ja onko kyseessä hiusnäyte, vai verikoe. Jos ei ole masennusta, tai muita mielenterveydellisiä ongelmia niin sairautta tuskin voi kutsuakaan vielä amalgaamisairaudeksi. Näitä ongelmiahan sinulla ei ollut, mikäli oikein muistan. On itseasiassa parempi kun ymmärtää poistattaa ne paikat ennen kun ne pahemmat oireet ilmaantuvat, joten ihan oikein teit.

Mielenkiintoista että chlorellaa voidaan käyttää mainitsemallasi tavalla, jotkut käyttävät sitä myös kelaatioon.

Kyllä minusta se on aika iso ongelma, jos syö jotain niin näyttää, että se kaikki tulee vessanpönttöön. Ajattelen näin, kun elimistössä on myrkkyjä.. Minun tapauksessa korroosio, laajentunut paikka ja vuotava amalgaamipaikka, niin elimistö ei halua imeyttää myrkkyjä, vaan työntää kaiken ulos. Mulla on Helsingissä verestä tutkittu kaikki ravintoaineet. En muista kerroinko, mut nyt esim. leivän maku parantunut. Chorellasta on kirja, jossa ihmiset kertoo.. mitä apua ovat siitä saaneet. Kirjastosta saa kirjaa ja maahantuojalta. Kirjakaupasta ei saanu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe