Taas se alkaa!

yli 70 vee

Vähäluminen talvi on eläkeläisten omakotitalojen asukkaille onnen potku. Mutta tuleehan sitä lunta vihdoin, jokaiselle sitä lankeaa. Lumityöt alkavat.

Mihin on hävinnyt ammattitaito palvelualoilta? Tuollainen "mä-oon-tässä-töissä-vaan" ajattelu on kyllä iskenyt kaikkialle.

Meidän omakotitalomme on kadun varressa, jolla on asutus vain toisella puolen. Luulisi, että lumiauran kuljettajat ymmärtäisivät, että kadun toinen laita on asumaton, kun siinä ei ole torpan torppaa, joten lumet voisi aurata sille puolen katua.
Mutta Ei!
Ensin katu aurataan tyhjältä puolelta, ja lumikasa on keskellä katua korkeana harjanteena. Sitten käännytään ympäri kadun päässä, ja aurataan lumiharjanne ja se toinen ajokaista, ja vips! kaikki lumi meille omakotitalojen asukkaille, suoraan portista sisään.

Joku auraaja on siksi viisas, että lumet lentävät kummallekin puolen katua, mutta niin viisasta ei ole, että osaisi kääntää auran suunnan siten, että lumet olisivat sillä asumattomalla puolella.
Kun kuskille yrittää huomauttaa, saa tuskin ktsetta osakseen. Kai kuskit ovat kuulo- ja puhekyvyttömiä.
Ajatuksenjuokua ei ainakaan ole.

Kun ajattelee, minkä työn kukin mökin asukki on pihallaan tehnyt ja lapioinut tien auki kadulle, niin ymmärtää, miltä tuntuu, kun korkea lumikasa on portin sisäpuolella, kun selkäsi käännät.
On vielä aika moista sijoittaa se ylimääräinenkin lumi johonkin. Onneksi se kadun toinen puoli on asumaton, ja niinpä lumet sitten siirtyvät käsipelillä sille puolen.

Hullun hommaa. Mutta töissähän me vaan tällä ollaan, ja eläkeläisillä ei oo kuin aikaa (ja sepelvaltimotauti, osteoporoosi tai nivelreuma.)

2

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, meidän kylälläkin on samanlaisia epäempaattisia aurakuskeja. Niitä oikein tuntuu naurattavan kun vanhus on juuri saanut pihatiensä auki, niin saavat ajaa sen taas tukkoon. Otin minä viime talvena siitä kuvankin ja lähetin sen sähköpostilla katuosastolle.
      Eivät ole vastanneet. On kai muita kiireitä.
      Ainakin etelässä kotitalkkarit ovat päässeet helpolla tänä talvenna.
      Alkuviikon lumienkin kanssa piti pitää kiirettä, etteivät käsiin sulaneet.
      Vantaan SM-hiihtojakin oli hauska katsoa. Olikohan siinä latutiellä yhtään luonnon lunta. Tykitettyä lienee kaikki.

• Sairaan puolella

Kouluttamaton kuski tekee kiusaa. Ota kuvia tusina, lähettele katuosastolla vastaavalle ja myös ylimmälle, kunnes vaivautuvat vastaamaan.

Voisit antaa kuvan omalääkärillekin, joka tuntee terveytesi/sairautesikysyen hänen mielipidettään.
      Itse valittelin omalääkärille, ettei kansalaisopistossa ole riittävästi liikuntaryhmiä. Seuraavana vuonna nämä tahot tekivät yhteistyötä ja ryhmiä lisättiin.

Liikunnassa liika urakka on liikaa. Ei kaikkien sydän kestä taistella jäätyneitä loskakasoja vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe