Miljoonakala-naaraallani huomattiin eilen olevan ihan muutama pikkuinen valkoinen täplä, evissä ja kehossa. Ja tänään ne ovat lisääntyneet hieman. Myös noin kolmella urosmiljoonakalalla oli tänään jokaisella noin 2 pilkkua. Molleilla taas ei näy yhtään ainakaan vielä.
Eli tuo on kai sitten valkopilkkutautia? :S Tänään ei enää kauppaan pääse lääkkeitä ostamaan kun kaupat ovat kiinni, ja huomenna kaikki kaupat kiinni koko päivän.. Selviävätkö kalat jos lääkitys alkaa maanantaina? Olen kuullut että lämpötilan muutos hidastaa tautia tms, mutta pitäisikö minun nostaa vai laskea akvaarion lämpötilaa?
Entä pystynkö tekemään mitään ennen lääkityksen alkua?
Olisin kiitollinen jos joku auttaisi hieman. Olen omistanut akvaarion vasta pari viikkoa, ja nyt jo kalat taudissa. :S
Valkopilkkutautia? :S
tilitonttu
1
349
Vastaukset
- Rihma
Lukaises tuolta;
http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/pilktau.php
Kerrotko perustietoja akvaariostasi, niin voitais miettiä mistä pilkkutauti on tullut? Mitä muuta kalaa sieltä löytyy? Kuinka usein vaihdat vettä?
Onko akvaario vastaperustettu ja jos on, kypsytitkö sen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106