Erosin

minäkin sitten

Erosin minäkin kirkosta. Rotat jättävät uppoavan laivan ja kirkkolaiva on hiljaa uppoamassa jos kurssi ei muutu (ja minä olen kai sitten rotta).
Menetin uskoni kirkon byrokratiaan, rakenteisiin ja toimintaan, en Jumalaan enkä Kristukseen. Diggaan yhä Jessestä ja toivon että Jesse diggaa minusta, vaikka en enää maksakaan jäsenmaksua.

18

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä ne pyydä lainkaan

rahauhreja itselleen.
      Meillä menee hyvin.
      Olen suorassa yhteydessä jumalaani milloin haluan.
      En tarvitse kallista pappisluokkaa välmieheksi.
      Arkkipiispakin hienoine ajatuksineen on sivussa.

Minun ei tarvitse ottaa osaa ison pappijoukon
      syöttämiseen ja juottamiseen.
      Voin elää vain itselleni ja jumalalleni.

• On oikein vaatia jotakin parempaa..jos kirkko ei sitä anna niin ei ole väärin etsiä sitä jostain muualta..

Olen täysin samaa mieltä sinun kanssa siitä että kirkko on kuin uppoava laiva!!!! asia on vain niin..jotkut ihmiset vain sulkevat silmänsä eivätkä halua nähdä tilanteen oikeaa laitaa..

On ihmisiä jotka ihan oikeasti kai tykkäävät kirkko jutuista mutta sitten on ne jotka kaipaavat aitoa ja elävää uskoa..silloin voi ihan hyvin erota kirkosta ja vaihtaa seurakuntaa sellaiseen missä sitä on tarjolla.
      jokaisen oma päätös...toivottavasti löydät jonkun muun seurakunnan jossa opetus on oikeaa.:)

• Sivustaseuraaja

Etpä tyttönuori tiedä, mitä kaikkea arvokasta kirkko tekee joka päivä köyhien ja sairaiden hyväksi. Vaikeina aikoina luterilainen kirkko on seissyt ihmisen vierellä. Se ei mainosta toimintaansa ja hehkuta, mitä kaikkea kirkon sisällä tehdään, mutta moni lapsi, nuori ja vanhus saa iloita erilaisesta järjestetystä toiminnasta.

On helppoa syyttä kirkkoa yksittäisistä oppikappaleista kuten naispapppeudesta, mutta tosi hädän tullen avuksi tulevat vain luterilainen kirkko. Kirkko lievittää asuntopulaakin omilla halvoilla vuokra-asunnoillaan pääkaupunkiseudulla muiden tapellessa suuremmista voitoista.

Eroamalla kirkosta luovutte muiden auttamisesta ja nuorten harrastekerhojen tukemisesta. Voi, että minkälaista vastuuttomuutta! Teille kelpaa mieluummin nuorten päämäärätön hengailu päihteiden ja huumeiden parissa, mutta ei kirkon nuorisotyö. Häpeäisitte ylimielisyyttänne! Mitä järkeä on on hajottaa kirkkoa lisää ja toimia pikku kellariseurakunnissa maan alla? Tulkaa järkinne ihmiset!

• Sivustaseuraaja kirjoitti:

Etpä tyttönuori tiedä, mitä kaikkea arvokasta kirkko tekee joka päivä köyhien ja sairaiden hyväksi. Vaikeina aikoina luterilainen kirkko on seissyt ihmisen vierellä. Se ei mainosta toimintaansa ja hehkuta, mitä kaikkea kirkon sisällä tehdään, mutta moni lapsi, nuori ja vanhus saa iloita erilaisesta järjestetystä toiminnasta.

On helppoa syyttä kirkkoa yksittäisistä oppikappaleista kuten naispapppeudesta, mutta tosi hädän tullen avuksi tulevat vain luterilainen kirkko. Kirkko lievittää asuntopulaakin omilla halvoilla vuokra-asunnoillaan pääkaupunkiseudulla muiden tapellessa suuremmista voitoista.

Eroamalla kirkosta luovutte muiden auttamisesta ja nuorten harrastekerhojen tukemisesta. Voi, että minkälaista vastuuttomuutta! Teille kelpaa mieluummin nuorten päämäärätön hengailu päihteiden ja huumeiden parissa, mutta ei kirkon nuorisotyö. Häpeäisitte ylimielisyyttänne! Mitä järkeä on on hajottaa kirkkoa lisää ja toimia pikku kellariseurakunnissa maan alla? Tulkaa järkinne ihmiset!

Kirkko tekee kyllä paljon töitä köyhien ja sellasten avuksi mutta kirkko ei ole ainoa.

Minä itse käyn kirkon nuorten toiminnassa eikä siinä ole mitään moittimista..Minun paikkakunnallani on hyvä nuori seurakunta ja saan olla siitä kiitollinen, mutta en voi elää siellä ikuisesti. Mihin sitten kun en voi käydäkkään enää nuorten illoissa..ei ainakaan kirkkoon..jäsisin siis tyhjän päälle..on minun itseänikin ajateltava..
        Minusta on todella typerää vastustaa esim. naipappeusta ja keskittyä tuollaisiin aivan turhiin asioihin..riidellään tuollaisista asioista mitkä oikeasti ovat ihan vitun typeriä ja turhia..oikeen suututtaa sellanen saamattomuus..mikään ei näy missään mutta silti vielä löytyy niitä jotka jaksavat jauhaa että kirkossa on kaikki hyvin ja muuta paskaa..ASIA EI OLE NIIN..avatkaa silmänne..

Äläkä sinä sivustaseuraaja rupea toisia ihmisiä syyllistämään!!!tuollaisia sinä ja muut kirkon penkillä hiljaa istuvat olette..uskot että riittää että maksat kirkolle ja se hoitaa loput..Minä ja monet muut haluamme tehdä jotain niinkun Jumala on opettanut..ei raha ihmisiä auta!!

Miten luulet auttavasi nuoria joilla on mielenterveys ongelmia ja päihde ongelmia..miten autat perheväkivallasta kärsiviä tai masentuneita??? et luultavasti mitenkään..paitsi maksat kirkolle..sekö riittää????
        toiset haluavat tehdä OIKEAA työtä..älä tule mulle koskaan sanoon että minä en välitä muista ihmisistä ja kirkosta eroaminen on sama asia kun luopua toisten auttamisesta..en ole toisten auttamisesta luopumassa jos kirkosta eroan..muitakin tapoja on auttaa kun se mitä kirkko tekee..miksi kirkosta eroaa päivittäin satoja ihmisiä jos kerran kaikki on hyvin ja kirkko tekee hyvää työtä??kysympä vaan..

Minä en ole ylimielinen eikä minulla ole mitään hävettävää niinkuin sinulla..suljet silmät todellisilta ongelmilta ja tuomitset muita..

Anna ihmisten erota ja lakkaa syytelemästä..sinuna miettisin omaa uskoa ja sitä kuinka tosissasi ja aidosti haluat Jumalaa palvella..

Kukaan ei ole kirkkoa hajottamassa tarkotuksella..Ihmiset eivät ole tyytyväisiä siihen mitä kirkko antaa..sinä eikä kukaan muukaan voi minua tai ketään pakottaa tyytymään keskinkertaiseen tai itseasiassa kuolleeseen..

esimerkiksi Helluntalaisuus on minulle kaikkein sopivin vaihtoehto ja se missä tunnen olevani oikeassa paikassa. ihmiset on erilaisia ja kaikille varmasti löytyy oikea tapa ja paikka palvella Jumalaa..kaikille ei kirkko vaan sovi..koita ymmärtää että minä nuorena kaipaan sitä että saan ylistää, iloita ja näyttää tunteita..se ei kirkossa ole mahdollista..

• Sivustaseuraaja
        tuiskutyttö kirjoitti:

Kirkko tekee kyllä paljon töitä köyhien ja sellasten avuksi mutta kirkko ei ole ainoa.

Minä itse käyn kirkon nuorten toiminnassa eikä siinä ole mitään moittimista..Minun paikkakunnallani on hyvä nuori seurakunta ja saan olla siitä kiitollinen, mutta en voi elää siellä ikuisesti. Mihin sitten kun en voi käydäkkään enää nuorten illoissa..ei ainakaan kirkkoon..jäsisin siis tyhjän päälle..on minun itseänikin ajateltava..
        Minusta on todella typerää vastustaa esim. naipappeusta ja keskittyä tuollaisiin aivan turhiin asioihin..riidellään tuollaisista asioista mitkä oikeasti ovat ihan vitun typeriä ja turhia..oikeen suututtaa sellanen saamattomuus..mikään ei näy missään mutta silti vielä löytyy niitä jotka jaksavat jauhaa että kirkossa on kaikki hyvin ja muuta paskaa..ASIA EI OLE NIIN..avatkaa silmänne..

Äläkä sinä sivustaseuraaja rupea toisia ihmisiä syyllistämään!!!tuollaisia sinä ja muut kirkon penkillä hiljaa istuvat olette..uskot että riittää että maksat kirkolle ja se hoitaa loput..Minä ja monet muut haluamme tehdä jotain niinkun Jumala on opettanut..ei raha ihmisiä auta!!

Miten luulet auttavasi nuoria joilla on mielenterveys ongelmia ja päihde ongelmia..miten autat perheväkivallasta kärsiviä tai masentuneita??? et luultavasti mitenkään..paitsi maksat kirkolle..sekö riittää????
        toiset haluavat tehdä OIKEAA työtä..älä tule mulle koskaan sanoon että minä en välitä muista ihmisistä ja kirkosta eroaminen on sama asia kun luopua toisten auttamisesta..en ole toisten auttamisesta luopumassa jos kirkosta eroan..muitakin tapoja on auttaa kun se mitä kirkko tekee..miksi kirkosta eroaa päivittäin satoja ihmisiä jos kerran kaikki on hyvin ja kirkko tekee hyvää työtä??kysympä vaan..

Minä en ole ylimielinen eikä minulla ole mitään hävettävää niinkuin sinulla..suljet silmät todellisilta ongelmilta ja tuomitset muita..

Anna ihmisten erota ja lakkaa syytelemästä..sinuna miettisin omaa uskoa ja sitä kuinka tosissasi ja aidosti haluat Jumalaa palvella..

Kukaan ei ole kirkkoa hajottamassa tarkotuksella..Ihmiset eivät ole tyytyväisiä siihen mitä kirkko antaa..sinä eikä kukaan muukaan voi minua tai ketään pakottaa tyytymään keskinkertaiseen tai itseasiassa kuolleeseen..

esimerkiksi Helluntalaisuus on minulle kaikkein sopivin vaihtoehto ja se missä tunnen olevani oikeassa paikassa. ihmiset on erilaisia ja kaikille varmasti löytyy oikea tapa ja paikka palvella Jumalaa..kaikille ei kirkko vaan sovi..koita ymmärtää että minä nuorena kaipaan sitä että saan ylistää, iloita ja näyttää tunteita..se ei kirkossa ole mahdollista..

Te, jotka etsitte täydellisten uskovien seurakuntaa, ette löydä sitä koskaan. Tyydytte vain hajottamaan hyvin toimivaa kirkkoa. Minä olen seurakunta-aktiivi ja monessa mukana. Autan todellakin lapsia ja nuoria pääsemään pois kadulta heilumasta. Kirkon nuorisotyö on monipuolista ja kattavaa ja toimii laajassa yhteistyöverkossa. Sen jälkeen astuvat kuvaan mukaan aikuistyö erilaisine piireineen ja toimintaryhmineen.

Eroamalla kirkosta heikennätte kirkon mahdollisuuksia auttaa kotimaassa ja myös ulkomailla ihmisiä. Ette edes tajua, miten paljon Merimieskirkko auttaa hädässä olevia ihmisiä ulkomailla. Helluntaiseurakunnilla ei ole mitään auttamisorganisaatiota, pelkkä kellariseurakunta. On varmaan hienoa ylpistellä auttamishalulla muille, mutta energiaa on turha tuhlata pienessä maassa. Ettekö tajua todellakaan sitä? Esim. Kirkon Ulkomaanapu on tuttu ja luotettava kumppani ulkomailla, kellariseurakuntien pilipalirekat saavat vain aikaan ongelmia ja hämmennystä paikallisissa ihmisissä.

Syyllistää pitää ihmisiä, koska kirkosra eroaminen on oikea synti. Te täydelliset uskovaiset vain ette sitä tajua ettkä halua myöntää. Kristuksen ruumista ei tule hajoittaa yhtään enempää. Luterilainen teologia on hyvin perusteltua ja tutkittua. Erilaisia ongelmia ja uskon ongelmia littyy nimenomaan pieniin kellari seurakuntiin. Kun tulee taas nälänhätä ja sota, luterilainen kirkko kelpaa kyllä kaikille, mutta vaurauden aikana kaikki haluavat sooloilla. Miten suomalaista!

Jokainen, joka rikkoo Kristuksen ruumista eli kirkkoa, on syypää kuolemansyntiin. Ettäs tiedätte! Paatuneet sielut eivät kuuntele ketään, mutta vielä kerran Jumala osoittaa teillekin, mitä hän oikein halusi ihmiseltä. Äläkä kiroile täällä. Sekin on syntiä!

• Faktio
        tuiskutyttö kirjoitti:

"voi v***u!! älä rupee syyttään.."

Outo kommentti helluntainuorelta.

Voisi sopia vaikka Kososen biisin välirepliikiksi.

• rgbo
        Faktio kirjoitti:

toisia ihmisiä, olen itsekin hämmästynyt joistakin kommenteistasi, että tuossa on jotakin mätää. Tämä tuomitseminen vain vahvistaa asiaa että kannattaa ottaa malka ensin omasta silmästä.

• tuiskutyttö
        Sivustaseuraaja kirjoitti:

Te, jotka etsitte täydellisten uskovien seurakuntaa, ette löydä sitä koskaan. Tyydytte vain hajottamaan hyvin toimivaa kirkkoa. Minä olen seurakunta-aktiivi ja monessa mukana. Autan todellakin lapsia ja nuoria pääsemään pois kadulta heilumasta. Kirkon nuorisotyö on monipuolista ja kattavaa ja toimii laajassa yhteistyöverkossa. Sen jälkeen astuvat kuvaan mukaan aikuistyö erilaisine piireineen ja toimintaryhmineen.

Eroamalla kirkosta heikennätte kirkon mahdollisuuksia auttaa kotimaassa ja myös ulkomailla ihmisiä. Ette edes tajua, miten paljon Merimieskirkko auttaa hädässä olevia ihmisiä ulkomailla. Helluntaiseurakunnilla ei ole mitään auttamisorganisaatiota, pelkkä kellariseurakunta. On varmaan hienoa ylpistellä auttamishalulla muille, mutta energiaa on turha tuhlata pienessä maassa. Ettekö tajua todellakaan sitä? Esim. Kirkon Ulkomaanapu on tuttu ja luotettava kumppani ulkomailla, kellariseurakuntien pilipalirekat saavat vain aikaan ongelmia ja hämmennystä paikallisissa ihmisissä.

Syyllistää pitää ihmisiä, koska kirkosra eroaminen on oikea synti. Te täydelliset uskovaiset vain ette sitä tajua ettkä halua myöntää. Kristuksen ruumista ei tule hajoittaa yhtään enempää. Luterilainen teologia on hyvin perusteltua ja tutkittua. Erilaisia ongelmia ja uskon ongelmia littyy nimenomaan pieniin kellari seurakuntiin. Kun tulee taas nälänhätä ja sota, luterilainen kirkko kelpaa kyllä kaikille, mutta vaurauden aikana kaikki haluavat sooloilla. Miten suomalaista!

Jokainen, joka rikkoo Kristuksen ruumista eli kirkkoa, on syypää kuolemansyntiin. Ettäs tiedätte! Paatuneet sielut eivät kuuntele ketään, mutta vielä kerran Jumala osoittaa teillekin, mitä hän oikein halusi ihmiseltä. Äläkä kiroile täällä. Sekin on syntiä!

huoh...mulla ei hirveen usein mee hermot mut tollasiin suppee katseisiin ihmisii menee..AVAA SILMÄT!!! olet kuitenki joku eläkemummo joka nyt on vaa eläny koko elämänsä kirkko jutuissa ja olet tottunut siihen ja pelkäät uudistusta!!

ei ole synti erota kirkosta!!!!!!!!!!mikä väite..herää jo unestas!! On väärin että ajattelet että kirkko on kristuksen ruumis..tiedätkö miksi??!! osaatko ajatella sen verran?? sen takia koska kirkkoon kuuluu PALJON ihmisiä jotka eivät ole uskossa!! sinun mielestäsi kirkon jäsenluku on tärkeämpi kuin ihmiset jotka oikeasti ovat uskossa..Mites ne ihmiset jotka ovat täyttyneet pyhällä hengellä, käyttävät armolahjojaan ja elävät 100% Jumalalle mutta eivät kuulu kirkkoon???onpas syntistä..Minä en ainakaan tarvi kirkkoa oman uskoni avuksi tai tukemiseksi..

Sinunlaisia ihmisiä on maailma pullollaan..no mutta ei ole mun elämä..elä elämäs miten haluat..ihan sama mulle!! mutta älä tuu muitten elämää pilaamaan..anna ihmisten toimia sydämensä mukaan..vaihtaa seurakuntaa, mennä kasteelle, täyttyä Jumalan Pyhällä Hengellä ja elää täysillä Jumalalle..pidä kirkkos ja usko sokeesti siihen että asiat on kunnossa..pikku vika vaan..Se tosiasia että ne mummot jokka siellä nyt käy kuluttamassa niitä vanhoja ja kovia penkkejä kuolee n. 10 vuoden sisällä ja kysymys kuuluu..kuka siellä sitten käy??? uudet mummot? ei koska ne ei ole niin tottuneet tekemään..ymmärrätkös..nyt pitäisi paneutua siihen että maailma muuttuu ja kirkko TARVII uudistusta että me NUORET siellä viitsisimme käydä.

• Faktio kirjoitti:

sekin taitaa olla synti tuon sivustakatsojan mielestä..:D naurettavaa..

kuulun kirkkoon mutta kyllä vakavasti harkitsen seurakunnan vaihtamista..ja syitä siihen riittää kyllä niin paljon etten edes viitsi kirjottaa koska kaikki ne tietää muutenkin jos vain avaa silmänsä näkemään..
        meni vähän hermot tollasii ihme kirkkotäteihin jokka ajattelee vaan itteensä!!!!! yleensä selitän asiat ihan asiallisesti mutta aina se vaan ei oo mahollista..

• Faktio
        tuiskutyttö kirjoitti:

sekin taitaa olla synti tuon sivustakatsojan mielestä..:D naurettavaa..

kuulun kirkkoon mutta kyllä vakavasti harkitsen seurakunnan vaihtamista..ja syitä siihen riittää kyllä niin paljon etten edes viitsi kirjottaa koska kaikki ne tietää muutenkin jos vain avaa silmänsä näkemään..
        meni vähän hermot tollasii ihme kirkkotäteihin jokka ajattelee vaan itteensä!!!!! yleensä selitän asiat ihan asiallisesti mutta aina se vaan ei oo mahollista..

Anteeksi.

• Faktio kirjoitti:

Anteeksi.

ei mitään..nyt on taas parempi päivä ja vähän enemmän energiaa..tai siis käyn ylikierroksilla kun en viime yönä nukkunu minuuttiakaan.:DD

• -I-

etsiä seurakunta kirkon ulkopuolelta, jollei jo valmiiksi ole. Suomessa on paljon kirkon ulkopuolista, uskollista luterilaista toimintaa

• Liisa-Maria

"Erosin minäkin kirkosta."

Kuten päivittäin kasvava osa suomalaisia. Sen jälkeen vaihtoehtoja on kuitenkin vain kaksi: täydellinen elämä pakanana tai sitten paluu suomalaisten esi-isiemme katoliseen uskoon. Viimeksi mainitun ovat valinneet kovaa vauhtia kasvava joukko erityisesti oppineita, menestyviä ja kansainvälisesti suuntautuneita nuoria sekä toisaalta lapsiperheitä. Katolisessa kirkossa jäsenmaksuthan ovat tunnestusti vapaaehtoiset ja "palvelu" vieläkin parempaa, kun messussa voi käydä halutessaan vaikka jopa päivä.

"Rotat jättävät uppoavan laivan ja kirkkolaiva on hiljaa uppoamassa jos kurssi ei muutu (ja minä olen kai sitten rotta)."

Vertaus on hyvä, mutta sinä et ole rotta, vaan ajatteleva ihminen, jota Jumala rakastaa.

"Menetin uskoni kirkon byrokratiaan, rakenteisiin ja toimintaan, en Jumalaan enkä Kristukseen. Diggaan yhä Jessestä ja toivon että Jesse diggaa minusta, vaikka en enää maksakaan jäsenmaksua."

Minulle kävi ihan samoin, mutta päätin hakeutua suomalaisten esi-isieni esimerkin innoittamana takaisin siihen uskontoon, jota tämä maa tunnusti ennen 400 pakkoluterilaisuusvuotta. Enkä ole katunut! Katolisessa kirkossa on koko luterilaisuuden sanoma, mutta vieläkin rikkaampana ja täydellisempänä. Lisäksi meillä on ehtoollisyhteys koko maailmassa toimivan katolisen kirkon kanssa ja meitä on 1,3 miljardia.

Yhdentyneessä Euroopassa ja globalisoituneessa maailmassa erilaiset provinssiuskonnot ovatkin kovissa vaikeuksissa, mutta katolinen kirkko sen kuin kukoistaa!

• Tiinaliina

Vai ainoastaan kaksi vaihtoehtoa, täydellinen pakanuus ja katolinen kirkko? Miksi kirjoittelet täällä ihan höpöjä? Katsopa esim. tuosta kotisataman linkistä, mitä kaikkia seurakuntia siellä luetellaan.

http://www.kotisatama.net/fi/linkkihakemisto/

T: Tiinaliina

• ympyrät täällä

Tiedän, että Jeesus tykkää ihmisestä,joka tykkää Jeesuksesta.
      Ei kirkon jäsenmaksu ole osoitus Jeesuksen tykkäämisestä tai tykkäämättömyydestä.
      Jeesus itse ei kirkoissa viihtynyt vaan kulki, kiersi ja kertoi ihmisille asioita , auttoi ihmisiä ja kertoi pelastuksesta.

Minä saatan liittyä joskus takasin, jos Ev.lut. löytää totuuden.
      Nythän se ei allekirjoita Lutherin uskonpuhdistusta eikä Raamattua.

Heillä on omat mekkalat ja siihen ei taida Jumala mahtua mukaan. Miksi semmoista kannustaisi taloudellisesti? Minä en kannusta enkä käy siellä ihmettelemässä.

Tietenkin tällä välillä saatan löytää kristittyjä muualta ja eipä ehkä sitten riitä enää raha joka kirkkoon.

Tiedän, että kirkoissa on hyviä miespappeja mutta minun toimintani onkin osoitus kirkon johdolle, että eivät ahdistele oikeamielisiä,ja puolustele väärämielisiä.
      Kyllä jokin viisaus pitäisi löytyä johtopuolella.
      Toivon että löytävät totuuden taas.

Ei siis hätää , sillä Jumala on omiensa kanssa tämän maailman poluilla.
      Jumala pitää huolen omistaan.

• Paavo.

Ymmärrän sinua.

Olen ajatellut itse kirkkoa laivana jonka kapteeni on Jeesus Kristus. Jeesuksen antaman sovituksen vuoksi meistä kaikista on tullut kirkon kapteeneita Jeesuksessa Kristuksessa. Kapteeni ei poistu ennenkuin matkustajat ovat ensin pelastetut. Oma osamme ja panoksemme on se mistä olemme vastuussa ja se mitä voimme tehdä. En tuomitse sinua vaan kerroin miten itse olen tämän ajatellut.

• uskovainen89

Mielestäni Kirkko vaatisi parannusta! Kirkon tulisi tehdä täysikäännös. Mielenmuutos. Kun kirkkolaiva ajaa isolla purjeveneellä myrskytuulissa rantaanpäin ja ei huomaa karia niin laiva hajoilee, matkustajia lentää, mutta: kyydissä olevat tulisi rukoilla Jumalaa, että Hän auttaa ja päästäisiin turvallisesti perille, Vapahtajamme oikeassa opissa ja ohjeissa. Opastajamme Herra Jeesus Kristus antoi Pyhän Hengen joka johtaa meidät turvallisesti perille.

Saamme turvallisin mielin luottaa, että Kristus pukeutuu yllemme kun laivaston miehet jakavat ehtoollista matkustajilleen ja itselleen, sekä tietenkin kastavat kyydissä syntyneitä vauvoja, jotta he selvisisivät julmalta myrskyltä ja olisivat pukeutuneet Vapahtajan lahjoittamaan vanhurskauteen.

• elvisnapoleon

uskonto kuin uskonto kaikki samaa paskaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe