Tää on Juha Tapion biisi..aivan ihana sellanen joka kertoo siitä miten Jumala tietää meijät kaikki ja Hän haluaa auttaa ja rakastaa meitä.. Vaikka me tehdään väärin ja vaikka meille tapahtuu kamalia asioita tässä maailmassa meillä on joku kehen me voidaan aina luotta ja turvautua..
Monet kerrat oon tahallisesti ja tahattomasti taistellut Jumalaa vastaan ja estänyt häntä siten auttamasta..Mutta Hän on valmis odottamaan ja Hän ottaa ilomielin takaisin luokseen.. Ei ne ongelmat välttämättä mihinkään katoo..tälläkin hetkellä kamppailen 5vuotta kestäneen syömishäiriön kanssa..Väliilä on ollut hyviä hetkiä ja sitten on palattu samaan vanhaan "helvettiin", mutta minulla on se onni että en ole yksin sen asian kanssa. Me pilataan elämäämme mutta Jumala haluu auttaa ja toivoo että sinäkin osaisit tarttuu hänen apuunsa.
Hän tuntee sinutkin kokonaan..Hän tietää missä olet hyvä ja hänellä on suunnitelma myös sinun elämällesi..Ota siitä selvää mikä se mahtaa olla.
>>>Tässä oon, ei tarvi sun
hapuilla tai huitoo
tässä oon, ja suhun keskityn
Tiedän kyllä mistä tuut
ja minkälaiseen tuntoon
uponnut on moni pettymys
Kauneutes sun kertoisin
ja luvan jos saisin
sun kyynelees kuivaisin
pystyyn sun pääs nostaisin
varoen koskettaisin
niin kauan sua odotin
Odotin sua ennen kuin
sä tiesit musta mitään
kaiken aikaa tuntenut sut oon
Tiesin kyllä senkin että
länteen sekä itään
hamuaisit ennen kuin mun luo
Kauneutes sun kertoisin ja luvan jos saisin
sun kyynelees kuivaisin
varoen koskettaisin
niin kauan sua odotin
Vuorosanas hallitset
ja niissä pystyt kulkee
pystyisitkö jättämään ne pois?
Kun mä en tahdo sulta muuta
kun vain syliin sulkee
täältä sulle tilaa vielä ois
Kauneutes sun kertoisin ja luvan jos saisin
sun kyynelees kuivaisin
varoen koskettaisin
niin kauan sua odotin
Jumala tuntee sut!
119
2835
Vastaukset
- KELLARIPAPPI
MÄÄ MEEN KUULES TYTTÖ KUUNTELEMAAN EASY LIVINGIÄ MIELUUMMIN KUN TOTA. TAI EHKÄ JOS LÖYDÄN VANHAT JAMES BROWN KASETIT NIIN SITTEN KYLLÄ ON IHAN I FEEL GOOD MEININKI. MUTTA TOLLASTA, HUH HUH, EI TOLLASTA KUKAAN TOSISSAAN KUUNTELE. HALLELUJAH!
voi sinua raukkaparkaa!!!!olet jonkin verran säälittävä tapaus mitä nyt oon sun kirjotuksia lukenu.. ei siis millään pahalla tietenkään..
en pakottanutkaan sinua Juha Tapioo kuunteleen..?? mielipiteensä jokaisella..itse en ole edes mistään james brownista tai easy livingistä kuulutkaan..:D:D ei varmaan mitään mun tyylistä musaa..
Ja minä kuuntelen Juha Tapioo ja ihan tosissani sitä kuuntelen.. jätä noi hallelujat pois viesteistäsi koska se ei niihin sovi..
siunausta vaan sinulle!- firerose
tuiskutyttö kirjoitti:
voi sinua raukkaparkaa!!!!olet jonkin verran säälittävä tapaus mitä nyt oon sun kirjotuksia lukenu.. ei siis millään pahalla tietenkään..
en pakottanutkaan sinua Juha Tapioo kuunteleen..?? mielipiteensä jokaisella..itse en ole edes mistään james brownista tai easy livingistä kuulutkaan..:D:D ei varmaan mitään mun tyylistä musaa..
Ja minä kuuntelen Juha Tapioo ja ihan tosissani sitä kuuntelen.. jätä noi hallelujat pois viesteistäsi koska se ei niihin sovi..
siunausta vaan sinulle!mäkin kyllä tykkään. Kovin usein ei tule kuunneltua,mutta joskus aina radiosta tulee joku kappale.
Sanoitukset ovat aika herkkiä ja koskettaviakin.
Elävästä elämästä ja ihmisen unelmista.
Tässä sulle James Brownia näyte :
http://www.youtube.com/watch?v=em8yot-45yA
Ja Uriahia perään:
http://www.youtube.com/watch?v=m4o--q6xuvs - noi..
tuiskutyttö kirjoitti:
siunausta vaan sinulle!tekijänoikeudet, lyriikan levittämiseen palstoilla tarvitaan lupa.
- joku apostoli?
>>Tää on Juha Tapion biisi..aivan ihana sellanen joka kertoo siitä miten Jumala tietää meijät kaikki ja Hän haluaa auttaa ja rakastaa meitä.>Vaikka me tehdään väärin ja vaikka meille tapahtuu kamalia asioita >vaikka meille tapahtuu kamalia asioita tässä maailmassa >meillä on joku kehen me voidaan aina luotta ja turvautua.. >Monet kerrat oon tahallisesti ja tahattomasti taistellut Jumalaa vastaan ja estänyt häntä siten auttamasta..Mutta Hän on valmis odottamaan ja Hän ottaa ilomielin takaisin luokseen.. Ei ne ongelmat välttämättä mihinkään katoo..
niin on joo..mut laulussa voi joskus olla sanomakin..:D tiesitkös??
Juha Tapio on muute vaa iha tavalline 40? suomalaine lauluntekijä, laulaja..:D ei apostoli..
>>Miksi sinä sitten teet väärin? Minä en tee väärin! >Ja kukahan ne kamalat asiat antaa tapahtua (sinun uskosi mukaan?)- joku apostoli?
tuiskutyttö kirjoitti:
niin on joo..mut laulussa voi joskus olla sanomakin..:D tiesitkös??
Juha Tapio on muute vaa iha tavalline 40? suomalaine lauluntekijä, laulaja..:D ei apostoli..
>>Miksi sinä sitten teet väärin? Minä en tee väärin! >Ja kukahan ne kamalat asiat antaa tapahtua (sinun uskosi mukaan?)>>kyllä sinäkin teet asioita jotka eivät ole oikein>ihmiset ITSE tekevät kamalia asioita..itselleen ja toisilleen..niin se vaan on..turha se on jumalaa syyttää. >Jumala rakastaa meitä
joku apostoli? kirjoitti:
>>kyllä sinäkin teet asioita jotka eivät ole oikein>ihmiset ITSE tekevät kamalia asioita..itselleen ja toisilleen..niin se vaan on..turha se on jumalaa syyttää. >Jumala rakastaa meitä
olet kyllä aika katkera ihminen..mikäköhän on syy siihen?
tiedän e´ttä teet väärin..kaikki tekevät joskus väärin?etkö muka koskaan ole kiroillut, puhunut pahaa tai muuta vastaavaa?? taidat sitten olla Jumala!!! vau miten hienoa!!enpä usko..
Jumala on kaikkivaltias mutta hän on antanut sinun päättää itse omat ratkaisusi..Mitä rakkautta se sellainen on jos hän pakottaisi sinut rakastamaan itseään??
On totta että maailmassa on paljon pahaa..ihmiskauppaa, pedofiileja, raiskaajia ja muuta sellasta. Sellasia jotkut ihmiset ovat koska ovat niin eksyneitä Jumalasta.. en osaa vastata miksi jumala sallii nii tapahtua..ne on kamalia asioita joiden poistamiseen meidän tulisi pysrkiä vai mitä..:)- täällä vapaan...
joku apostoli? kirjoitti:
>>kyllä sinäkin teet asioita jotka eivät ole oikein>ihmiset ITSE tekevät kamalia asioita..itselleen ja toisilleen..niin se vaan on..turha se on jumalaa syyttää. >Jumala rakastaa meitä
tahdon mukaan. Ja jokainen tulee vastaamaan teoistaan...hyvistä,että pahoista. Niinkuin raamatussa sanotaan...ihminen ei voi salata siinä vaiheessa mitään. Tämä maailma on paha paikka elää. Hyvä asia on,että helpotus tulee jokaiselle kärsineelle ja kaltoin kohdellulle. Tässä pari ihan osuvaa videota. Varmasti nämä videot antavat hiukan osviittaa miksi george w bush ei ole todellakaan mikään uudestisyntynyt kristitty.
http://www.youtube.com/watch?v=nOnF2UrxIkU
http://www.youtube.com/watch?v=walgbkSZAKk - Kerropa
tuiskutyttö kirjoitti:
tiedän e´ttä teet väärin..kaikki tekevät joskus väärin?etkö muka koskaan ole kiroillut, puhunut pahaa tai muuta vastaavaa?? taidat sitten olla Jumala!!! vau miten hienoa!!enpä usko..
Jumala on kaikkivaltias mutta hän on antanut sinun päättää itse omat ratkaisusi..Mitä rakkautta se sellainen on jos hän pakottaisi sinut rakastamaan itseään??
On totta että maailmassa on paljon pahaa..ihmiskauppaa, pedofiileja, raiskaajia ja muuta sellasta. Sellasia jotkut ihmiset ovat koska ovat niin eksyneitä Jumalasta.. en osaa vastata miksi jumala sallii nii tapahtua..ne on kamalia asioita joiden poistamiseen meidän tulisi pysrkiä vai mitä..:)Miksi sinun hyvä Jumalasi sallii pahan??
- Joopa joo
täällä vapaan... kirjoitti:
tahdon mukaan. Ja jokainen tulee vastaamaan teoistaan...hyvistä,että pahoista. Niinkuin raamatussa sanotaan...ihminen ei voi salata siinä vaiheessa mitään. Tämä maailma on paha paikka elää. Hyvä asia on,että helpotus tulee jokaiselle kärsineelle ja kaltoin kohdellulle. Tässä pari ihan osuvaa videota. Varmasti nämä videot antavat hiukan osviittaa miksi george w bush ei ole todellakaan mikään uudestisyntynyt kristitty.
http://www.youtube.com/watch?v=walgbkSZAKkSä olet uskonnon uhri, mene hoitoon!
Kerropa kirjoitti:
Miksi sinun hyvä Jumalasi sallii pahan??
en osaa siihen muuta sanoa kun että on olemassa myös Saatana joka tekee kaikkea pahaa..ja välillä Jumala myös haluaa herätellä meitä ihmisä huomaamaan tärkeitä asioita..ja me ei välttämättä tajuta ennenkun jotain kamalaa tapahtuu..
Mutta Jumala on luvannut meille että hän valmistaa kaikesta pahasta ulsopääsyn ja hän ei anna kenellekkään nii paljoa murheuta kannettavaksi etteikö sitä kestäisi- Huraa Saatana!
tuiskutyttö kirjoitti:
en osaa siihen muuta sanoa kun että on olemassa myös Saatana joka tekee kaikkea pahaa..ja välillä Jumala myös haluaa herätellä meitä ihmisä huomaamaan tärkeitä asioita..ja me ei välttämättä tajuta ennenkun jotain kamalaa tapahtuu..
Mutta Jumala on luvannut meille että hän valmistaa kaikesta pahasta ulsopääsyn ja hän ei anna kenellekkään nii paljoa murheuta kannettavaksi etteikö sitä kestäisiOk. Eli Saatana on kovempi jätkä kuin Jumala. Eläköön Saatana!!!
Huraa Saatana! kirjoitti:
Ok. Eli Saatana on kovempi jätkä kuin Jumala. Eläköön Saatana!!!
en sanonut niin..
muista kuitenkin että Jumala on jo voittanut saatanan..Hän voitti kuoleman jo pari tuhatta vuotta sitten- ,........,
tuiskutyttö kirjoitti:
On totta että maailmassa on paljon pahaa..ihmiskauppaa, pedofiileja, raiskaajia ja muuta sellasta. Sellasia jotkut ihmiset ovat koska ovat niin eksyneitä Jumalasta.. en osaa vastata miksi jumala sallii nii tapahtua..ne on kamalia asioita joiden poistamiseen meidän tulisi pysrkiä vai mitä..:)Viesteissäsi paistaa positiivisuus, jota ei kannata menettää,vaikka jotkut yrittävät ilkeillä. Ilmestyskirja kertoo näistä kauheuksista mitä ympärillämme tapahtuu tälläkin hetkellä.
Siunausta sinulle :) - Vai niin
tuiskutyttö kirjoitti:
Mutta Jumala on luvannut meille että hän valmistaa kaikesta pahasta ulsopääsyn ja hän ei anna kenellekkään nii paljoa murheuta kannettavaksi etteikö sitä kestäisi"En osaa siihen muuta sanoa kun että on olemassa myös Saatana joka tekee kaikkea pahaa..ja välillä Jumala myös haluaa herätellä meitä ihmisä huomaamaan tärkeitä asioita..ja me ei välttämättä tajuta ennenkun jotain kamalaa tapahtuu.."
Melko huomaamattomasti se Jumala herättelee. Aika heikko poika taitaa olla.
"Mutta Jumala on luvannut meille että hän valmistaa kaikesta pahasta ulsopääsyn ja hän ei anna kenellekkään nii paljoa murheuta kannettavaksi etteikö sitä kestäisi."
Miksi jotkut sitten tekevät itsemurhan murheen murtamina?? - Kuin mikä
tuiskutyttö kirjoitti:
en sanonut niin..
muista kuitenkin että Jumala on jo voittanut saatanan..Hän voitti kuoleman jo pari tuhatta vuotta sittenEi Jumala ole voittanut Saatanaa, jos Saatana pääsee kerran niskan päälle. Hiukan tarkkuutta nyt!!
Kuin mikä kirjoitti:
Ei Jumala ole voittanut Saatanaa, jos Saatana pääsee kerran niskan päälle. Hiukan tarkkuutta nyt!!
ei ole ollenkaan epäloogista!!
Jumala voitti saatanan jo..meillä ei siis ole mitään pelättävää miten tässä tulee käymään..- Mieti
tuiskutyttö kirjoitti:
Jumala voitti saatanan jo..meillä ei siis ole mitään pelättävää miten tässä tulee käymään..Ei Jumala voittanut Saatanaa, jos kerran Saatana on niskan päällä. Älä nyt väitä selvää asiaa.
,........, kirjoitti:
Viesteissäsi paistaa positiivisuus, jota ei kannata menettää,vaikka jotkut yrittävät ilkeillä. Ilmestyskirja kertoo näistä kauheuksista mitä ympärillämme tapahtuu tälläkin hetkellä.
Siunausta sinulle :)piristit kummasti näiden negatiivisten ihmisten keskellä..:D:D
Vai niin kirjoitti:
"En osaa siihen muuta sanoa kun että on olemassa myös Saatana joka tekee kaikkea pahaa..ja välillä Jumala myös haluaa herätellä meitä ihmisä huomaamaan tärkeitä asioita..ja me ei välttämättä tajuta ennenkun jotain kamalaa tapahtuu.."
Melko huomaamattomasti se Jumala herättelee. Aika heikko poika taitaa olla.
"Mutta Jumala on luvannut meille että hän valmistaa kaikesta pahasta ulsopääsyn ja hän ei anna kenellekkään nii paljoa murheuta kannettavaksi etteikö sitä kestäisi."
Miksi jotkut sitten tekevät itsemurhan murheen murtamina??>>Miksi jotkut sitten tekevät itsemurhan murheen murtamina??
- hauskaa..
tuiskutyttö kirjoitti:
piristit kummasti näiden negatiivisten ihmisten keskellä..:D:D
Taputelkaa nyt selkiänne, kun ei kerran totuus kiinnosta. Mieluummin kellutte fantasiamaailmassanne..
Mieti kirjoitti:
Ei Jumala voittanut Saatanaa, jos kerran Saatana on niskan päällä. Älä nyt väitä selvää asiaa.
ei jaksa väitellä tällasesta.ei me edtä suuntaan tai toiseen.muistutan nyt sua kuitenkin siitä Juha Tapion biisist..:D:D
- taas..
tuiskutyttö kirjoitti:
>>Miksi jotkut sitten tekevät itsemurhan murheen murtamina??
Mietipä tuota juttua, siinä on sulla ristiriita.
- on paskaa
tuiskutyttö kirjoitti:
ei jaksa väitellä tällasesta.ei me edtä suuntaan tai toiseen.muistutan nyt sua kuitenkin siitä Juha Tapion biisist..:D:D
aivan ultimate shittiä.
taas.. kirjoitti:
Mietipä tuota juttua, siinä on sulla ristiriita.
olen 17vuotias aivan TAVALLINEN ihminen..mulla ei ole kaikkiin vastauksia vaikka jumalalla on..mutta voin kyllä etsiä sulle tähänkin asiaan vastauksen jos se sua edes oikeesti kiinnostaa..mitä kyllä epäilen..ei mun järki toimi tähä aikaa aamusta..
- mee nukkuun
tuiskutyttö kirjoitti:
olen 17vuotias aivan TAVALLINEN ihminen..mulla ei ole kaikkiin vastauksia vaikka jumalalla on..mutta voin kyllä etsiä sulle tähänkin asiaan vastauksen jos se sua edes oikeesti kiinnostaa..mitä kyllä epäilen..ei mun järki toimi tähä aikaa aamusta..
Sulta tulee niin sekavaa tekstiä, että paras olis sun mennä nukkumaan.
- -GG--
tuiskutyttö kirjoitti:
Jumala voitti saatanan jo..meillä ei siis ole mitään pelättävää miten tässä tulee käymään..Näinhän se on ...pelättävää ei ole. Usko pelastaa.Tässä sinulle Tuiskutyttö ja muut myös
hiukan katsottavaa aiheeseen liittyen ^^
http://www.youtube.com/watch?v=kYNw9NNpyec - ei siis todisteita
-GG-- kirjoitti:
Näinhän se on ...pelättävää ei ole. Usko pelastaa.Tässä sinulle Tuiskutyttö ja muut myös
hiukan katsottavaa aiheeseen liittyen ^^
http://www.youtube.com/watch?v=kYNw9NNpyecEt sä pysty todistamaan Jumalan olemassaoloa vaikka kuinka linkität noita huuhaavideoitasi tänne.
- ,.....,
tuiskutyttö kirjoitti:
Siis ei sinun tarvitse selitellä kellekkään mitään. Siis kun mullekkaan kukaan ei ole tyrkyttänyt uskoa eikä perheeni /kaveripiirini yms ole mitään "uskovaisia". Itse asiassa en ole koskaan tainnut uskonnosta edes jutella veljeni tai vanhempieni kesken. Sitä voi sanoa vain johdatukseksi. Nykyään niin paljon korostettu ylpeys ei johda todellakaan hyvään. Muuten Tuiskyttö 17-vuotiaaksi kirjoitat todella hyvää tekstiä.
- tuo todistaa
ei siis todisteita kirjoitti:
Et sä pysty todistamaan Jumalan olemassaoloa vaikka kuinka linkität noita huuhaavideoitasi tänne.
aika paljon asioita...Siis kun edelleenkin on aika paljon asioita mitä ihminen ei ymmärrä. Tuossa vaan on ihan tieteellistä näkökulmaa aiheeseen. Suosittelen katsomaan koko sarjan.
,....., kirjoitti:
Siis ei sinun tarvitse selitellä kellekkään mitään. Siis kun mullekkaan kukaan ei ole tyrkyttänyt uskoa eikä perheeni /kaveripiirini yms ole mitään "uskovaisia". Itse asiassa en ole koskaan tainnut uskonnosta edes jutella veljeni tai vanhempieni kesken. Sitä voi sanoa vain johdatukseksi. Nykyään niin paljon korostettu ylpeys ei johda todellakaan hyvään. Muuten Tuiskyttö 17-vuotiaaksi kirjoitat todella hyvää tekstiä.
hajoo pää tähä aikaa kirjotellas..:) ja huomenna kouluu kaheksass..saahan sitä opettajat unelmoida..:D:D
Mä tykkään kirjotella näitte kaa ku ne pistää miettii..:D:D on totta ettei mun tarvi selitellä mitää mutta kyllä välillä taidan tyrkyttä oikeen kunnolla vaikka pitää luottaa että Jumala puhuttelee kaikkia ajallaan..Toivottavasti nämä eivät ole liian paatuneita kuulemaan..:)- onhan se hyvä kirjoitella
tuiskutyttö kirjoitti:
hajoo pää tähä aikaa kirjotellas..:) ja huomenna kouluu kaheksass..saahan sitä opettajat unelmoida..:D:D
Mä tykkään kirjotella näitte kaa ku ne pistää miettii..:D:D on totta ettei mun tarvi selitellä mitää mutta kyllä välillä taidan tyrkyttä oikeen kunnolla vaikka pitää luottaa että Jumala puhuttelee kaikkia ajallaan..Toivottavasti nämä eivät ole liian paatuneita kuulemaan..:)välillä...mut muistaa vaan pitää omat ajatuksensa todellakin kasassa ...varsinkin tähän aikaan yöstä ^^...Ihan mielenkiintoista hommaa tämä väittely. Ja ei mielestäni kirjoituksesi olleet tungettelevia yms...Minun mielestä ihan hyviä.
Siunausta sinulle! - hyväkin,
tuiskutyttö kirjoitti:
>>Miksi jotkut sitten tekevät itsemurhan murheen murtamina??
että uskot jumalaan, jos se auttaa, kun olet noin kovia kokenut.
Onneksi pikkusiskosi toipui. Ole hänen kanssaan ja pidä hänestä huolta, mutta älä tyrkytä uskoa.
t. hc-ateisti - huua
täällä vapaan... kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=walgbkSZAKk>> jokainen toimii täällä vapaan... tahdon mukaan. > jokainen tulee vastaamaan teoistaan...hyvistä,että pahoista. Niinkuin raamatussa sanotaan
- skeidaa enim-
tuiskutyttö kirjoitti:
aivan ihana
mäkseen.
- aivan syvältä
tuo todistaa kirjoitti:
aika paljon asioita...Siis kun edelleenkin on aika paljon asioita mitä ihminen ei ymmärrä. Tuossa vaan on ihan tieteellistä näkökulmaa aiheeseen. Suosittelen katsomaan koko sarjan.
Aivan, "tieteellistä" näkökulmaa, joka on viilattu kristinuskon tarkoituksiin sopivaksi. Säälittävää.
- Nyt ryhtiä!
tuiskutyttö kirjoitti:
Mä tykkään kirjotella näitte kaa ku ne pistää miettii..:D:D on totta ettei mun tarvi selitellä mitää mutta kyllä välillä taidan tyrkyttä oikeen kunnolla vaikka pitää luottaa että Jumala puhuttelee kaikkia ajallaan..Toivottavasti nämä eivät ole liian paatuneita kuulemaan..:)Toivottavasti sinä Tuiskutyttö et ole liian paatunut taikauskoinen kristitty, joka ei hyväksy muuta informaatiota kuin oman harhaoppinsa.
- älä menetä...
uskoasi, vaikka kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä. Usko kantaa loppuun asti!
Siunausta sinulle.- tuossa tapauksessa
usko näyttää kantavan pöpilään asti....
- tarjolla tänään.
Loppuu syömishäiriöt hokiessasi:"oh my god, oh my god, tziisus craist, oh ah, i'm coming, harder harder, oh my god, oh my tsiisus craist...."!
Ei taida tussutyttö tietää että olis patukkaa tarjolla.
Kaikkea hyvää ja sormileikin kyllästämää alkavaa viikkoa sinulle, ollos vapautettu taikaolioista.
T:vapahtajasiHyi vittu oot etova!! ja sairas!!!
ja tiedoksesi vaan mun ei tarvi mitään sormileikkejä harrastella..- sä harrastat
tuiskutyttö kirjoitti:
Hyi vittu oot etova!! ja sairas!!!
ja tiedoksesi vaan mun ei tarvi mitään sormileikkejä harrastella..Kyllä sä harrastat, älä puhu paskaa.
sä harrastat kirjoitti:
Kyllä sä harrastat, älä puhu paskaa.
asiahan ei sinulle kuulu mutta ei minun tarvitse..
- Hyvänen aika
tuiskutyttö kirjoitti:
asiahan ei sinulle kuulu mutta ei minun tarvitse..
Kivaahan se on! Kokeile! Voisi sunkin elämänlaatu parantua, ei tarvisi höpötellä olemattomista jumalista..
Hyvänen aika kirjoitti:
Kivaahan se on! Kokeile! Voisi sunkin elämänlaatu parantua, ei tarvisi höpötellä olemattomista jumalista..
voi sinua! typerää puhetta..
- viettejäsi
tuiskutyttö kirjoitti:
voi sinua! typerää puhetta..
Älä kiellä viettejäsi, se ei ole tervettä!
viettejäsi kirjoitti:
Älä kiellä viettejäsi, se ei ole tervettä!
mun ei tarvi änkee sormiani yhtää mihkää..mulla on kyllä poikaystävä..
- tulee sääliksi
tuiskutyttö kirjoitti:
mun ei tarvi änkee sormiani yhtää mihkää..mulla on kyllä poikaystävä..
Tulee niin sääli sun poikaystävää. Sulla on pahoja harhoja.
tulee sääliksi kirjoitti:
Tulee niin sääli sun poikaystävää. Sulla on pahoja harhoja.
mitä ihmee harhoja?? nyt en oikee tajuu?
- ei todellakaan
tuiskutyttö kirjoitti:
mitä ihmee harhoja?? nyt en oikee tajuu?
Ei ole yllätys, ettet tajua. Onhan nyt toki harhaa uskoa 2000 vuotta sitten eläneeseen lentävään zombieen Jeesukseen.
ei todellakaan kirjoitti:
Ei ole yllätys, ettet tajua. Onhan nyt toki harhaa uskoa 2000 vuotta sitten eläneeseen lentävään zombieen Jeesukseen.
no se ei oo ylläty etten tajuu..:D oon kuullu sen ennenki..:D:D
ei jeesus mikää zombie ole! usko mite haluut..en jaksa välittää näin kolmen aikaa aamull..- oli zombie tarunkin mukaan
tuiskutyttö kirjoitti:
no se ei oo ylläty etten tajuu..:D oon kuullu sen ennenki..:D:D
ei jeesus mikää zombie ole! usko mite haluut..en jaksa välittää näin kolmen aikaa aamull..Raamatun tarun mukaan Jeesus heräsi kuolleista ja lensi taivaisiin. Eli siis zombie, lentävä sellainen.
oli zombie tarunkin mukaan kirjoitti:
Raamatun tarun mukaan Jeesus heräsi kuolleista ja lensi taivaisiin. Eli siis zombie, lentävä sellainen.
1. raamattu ei ole satukirja eli se ei ole mikään taru
2. jeesus heräsi kuolleista mutta ei ole mikään zombie..Hänen piti nousta kuolleista koska muuten meillä ei olisi mahdollisuutta pelastua..
ja anna jo olla.. ei jaksa väitellä tästä asiasta kun ei me edtä suuntaan tai toiseen..tuiskutyttö kirjoitti:
2. jeesus heräsi kuolleista mutta ei ole mikään zombie..Hänen piti nousta kuolleista koska muuten meillä ei olisi mahdollisuutta pelastua..
ja anna jo olla.. ei jaksa väitellä tästä asiasta kun ei me edtä suuntaan tai toiseen..tuosta häiriköstä.
Ei sille kannata vastata kun se innostuu vaan siitä.
Sama itseensä ja seksuaalisuuteensa pettynyt lahkolainen on aina täällä häiriköimässä.
Mitä tulee uskoosi niin usko juuri sitä minkä parhaaksi näet.
Avoimin mielin katsele ympärillesi ja päätä asiat sen mukaan.Pe.ku kirjoitti:
tuosta häiriköstä.
Ei sille kannata vastata kun se innostuu vaan siitä.
Sama itseensä ja seksuaalisuuteensa pettynyt lahkolainen on aina täällä häiriköimässä.
Mitä tulee uskoosi niin usko juuri sitä minkä parhaaksi näet.
Avoimin mielin katsele ympärillesi ja päätä asiat sen mukaan.kiitti..:)
ihana että sinunlaisia ihmisiäkin löytyy vielä..:)- pääsi
taas esittämään kovaa ja miehekästä jätkää täällä palstalla, kun ei oikeassa elämässä mitään uskalla.
- Retrohetero
tuiskutyttö kirjoitti:
ja anna jo olla.. ei jaksa väitellä tästä asiasta kun ei me edtä suuntaan tai toiseen..siinä missä muutkin. Samaa jorinaa on Kreikan mytologia ja Kalevala.. Vai mikä tekisi
raamatusta jotenkin poikkeuksellisen?
Miksi hindut olisivat väärässä? Miksi
jumala olisi johtanut islamistit harhaan?
Vittuileeko jumala tarkoitusperäisesti ihmisille?
Jos sittenkin saatana ohjaa ihmisiä harhaan niin
miksi jumala on luonut saatanan? Alussa ei
ollut kuin jumala, jolloin saatana on jumalan
luoma. Ja jumala voisi tuhota saatanan koska
on kaikkivoipa. Tajuatko kuinka paljon
on ristiriitaa koko systeemissä? Reikiä
on uskonnossasi(niinkuin kaikissa muissakin..)
kuin teesihdissä, ja uskot silti sokeasti...
Herää jo! Saat kyllä uskoa mun puolesta
vaikka lentävään veriseen meriketunvittuun,
mutta kun et tule tuputtamaan sitä muille.
Ja jeesus oli zombie. Zombien määritelmä
on kuolleista noussut elävä kuollut. - sinäkin suollat
Retrohetero kirjoitti:
siinä missä muutkin. Samaa jorinaa on Kreikan mytologia ja Kalevala.. Vai mikä tekisi
on kuolleista noussut elävä kuollut.tänne.Luuletko todella tietäväsi universaalin totuuden kaikesta? Puhun tässä juuri elämän isoista kysymyksistä. Luuletko, että kaikki on vain sattumaa ja uskonnot ja kaikki on vaan sattumaa ja taruja? Miksi ihmeessä raamattu on maailman ehkä eniten luetuin ja käännetyin kirja? Ja älä viitsi kertoa noita ns. raamattufaktojasi totena, jotka eivät pidä paikkaansa. Saatana on langennut enkeli. Et selvästikkään ole perehtynyt aiheeseen mistä kuitenkin yrität vääntää asiaa.
- jeesuksen-come-back
sinäkin suollat kirjoitti:
tänne.Luuletko todella tietäväsi universaalin totuuden kaikesta? Puhun tässä juuri elämän isoista kysymyksistä. Luuletko, että kaikki on vain sattumaa ja uskonnot ja kaikki on vaan sattumaa ja taruja? Miksi ihmeessä raamattu on maailman ehkä eniten luetuin ja käännetyin kirja? Ja älä viitsi kertoa noita ns. raamattufaktojasi totena, jotka eivät pidä paikkaansa. Saatana on langennut enkeli. Et selvästikkään ole perehtynyt aiheeseen mistä kuitenkin yrität vääntää asiaa.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7810993921354002750&hl=fi
- tässä toinen
jeesuksen-come-back kirjoitti:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7810993921354002750&hl=fi
mielipide ihmisiltä asiaan liittyen.
http://www.youtube.com/watch?v=kYNw9NNpyec - ^tuiskutyttö^
Retrohetero kirjoitti:
siinä missä muutkin. Samaa jorinaa on Kreikan mytologia ja Kalevala.. Vai mikä tekisi
on kuolleista noussut elävä kuollut.Paljon kysymyksiä..
Raamatusta tekee poikkeuksellisen se että ne asiat on oikeasti taphtunut ja niitä ennustuksia toteutuu vielä nykypäivinäkin. On monia ennustuksia vielä toteutumatta.
Ei Jumala ole johtanut ketään harhaan. Ihmiset itse ovat tehneet sen.
Olen joskus myös miettinyt miksi Saatana on luotu..Hän oli enkeli joka lankesi pahaan..niin Jumala voisi tuhota saatanan mutta ei se meitä pitäisi mitenkään haitata..Kun olen Jumalan oma minua ei haittaa mitkään pahat voimat.
Ei ole ristiriita tässä hommassa..et vain ole viitsinyt ottaa selvää.. - satua sulla
^tuiskutyttö^ kirjoitti:
Paljon kysymyksiä..
Raamatusta tekee poikkeuksellisen se että ne asiat on oikeasti taphtunut ja niitä ennustuksia toteutuu vielä nykypäivinäkin. On monia ennustuksia vielä toteutumatta.
Ei Jumala ole johtanut ketään harhaan. Ihmiset itse ovat tehneet sen.
Olen joskus myös miettinyt miksi Saatana on luotu..Hän oli enkeli joka lankesi pahaan..niin Jumala voisi tuhota saatanan mutta ei se meitä pitäisi mitenkään haitata..Kun olen Jumalan oma minua ei haittaa mitkään pahat voimat.
Ei ole ristiriita tässä hommassa..et vain ole viitsinyt ottaa selvää..Et sentään viitsisi valehdella.
- puusilima_
jostain jumalasta?
mitäs teet kun en vain voi uskoa tuollaista huuhaata. siihen ei mikään sinun todistelusi riitä vakuudeksi. jos olet täällä tekemässä jotain käännytystä niin suosittelen ottamaan matkaan vedenpitävät todisteet. turha sinun on lässyttää mistään jumalista ja kertoa uskon kiihkossa kun hellarikokouksessa naapurin mummo kellahti kumoon ja pyhähenki lensi katolla ja toinen naapuri puhui oudoilla kielillä ja sitten kaikki kaatuili ja ulvoi.Hyvä huomenta rakas puusliima !! Tänään taas rakastamme toisiaan ja kiitetään Herra !!
Ole sitten Siunattu koko 2008 oikein runsaasti rakas Tuiskutyttö !!! : )
Pidätkö sinä oikeasti itseäsi maailman arvottomampana olentona? Teetkö mielestäsi aina väärin ja pahaa?
Ehkä et tarvitse uskontoa, ehkä tarvitset vain realistisemman minäkuvan sekä hieman itsetuntoa ja -arvostusta.
Pari linkkiä:
http://www.nyyti.fi/linkit_ja_artikkelit/artikkelit/itsetunto.htm
http://www.nic.fi/~jiiaho/itunto.htm
http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsetuntotuiskutyttö kirjoitti:
arvostan itseäni mutta on myös myönnettävä tekevänsä väärin koska asia vaan on niin..
"arvostan itseäni mutta on myös myönnettävä tekevänsä väärin koska asia vaan on niin.."
Jos ainoa perustelusi väitteellesi tekeväsi kokoajan väärin, niin väitteesi on todella heikolla pohjalla. Ei tuollaiseen perusteluun löydy mahdollista vastaväitettä, kuin: Sinä et tee kokoajan väärin, koska asia vaan on niin.
- zaqxsw
No et... Mutta pieni vihje (PROtip) Kun tulet tänne trollaamaan niin ei kannata joutua itse trollatuksi. :)
- Meikku-matelija
miksi sä tulet nimenomaan ateismi-palstalla kertomaan murhestasi ja ongelmistasi. Löytyisi varmaan asiallesi paremminkin soveltuvia foorumeita.
Profiiliasi katsottuani voin vain todeta syömishäiriöstäsi, että kuka käskee rakastaa mäkkiruokaa ja pinnallisia asioita. Itse pidän mäkkärifaneja vähän tyhminä. Opiskelualastasi päätelleen sulla pitäisi olla tietoa myös ravitsemuksesta, tai ainakin sinun tulisi osata etsiä sitä. Oikea tieto on paras lääke siihen, kun pilaa omaa elämäänsä typerillä touhuilla. Itse aloin tavoitella terveellisiä ruokailutottumuksia jo 14 vuotiaana. Sujuu se sinultakin, kunhan otat ryhtiä. Yritätkö uskon avulla välttyä kantamasta vastuuta itse omista valinnoistasi ja elämästäsi.- tekstisi
Eiköhän kirjoittaja enemmänkin kerro siitä, että huolimatta vaikeuksista, voi luottaa Jumalan pitävän ohjaksia käsissään, vaikka me ihmiset töppäilemmekin — sinäkin, vaikka itsesi malliksi nostatkin. Eikä niinkään valita omista asioistaan niin kuin tulkitset. Miksi aina pitää nähdä uskon asiat vääristyneiden linssien läpi?
Ei uskoisi sinun olevan opettaja, ellen nyt väärin muista. Kannattaisi ottaa selvää syömishäiriöistä ennen kuin alkaa neuvoa asioista, joista ei ilmiselvästi ole tietoa tai omakohtaista kokemusta, ainakaan kirjoituksestasi päätellen. Olet näemmä niitä, jotka masentuneellekin sanoo ohjeeksi että kyllä se siitä, kunhan vaan ryhdistäydyt!
Tuollaiset neuvot, joissa asetetaan itse ja oma käytös malliksi, on karseinta mitä voi toiselle vaikeuksissa kamppailevalle antaa. On myös osviittana siitä, ettei tällainen henkilö ainakaan hoitoalalle soveltuisi.
En jaksa olla ihmettelemättä tuota 'uskon avulla omista vastuista välttely'-ennakkoluuloa. Kun usko EI poista ihmisen vastuuta omasta elämästä, hyvän tähden sentään mitä typeryyttä jatkuvasti saa lukea!!! Kyllä meidän itse omaa elämää pitää elää, tehdä ratkaisuja ja suunnitella asioita. Mutta se, mikä uskovalla on etua ei-uskovaan, on se, että uskova saa rukouksessa pyytää ohjeita ja neuvoja ja johdatusta kysymysten ratkaisuissa. Ei tämän elämän vaikeudet mihinkään katoa uskoontulossa simsalabim! - Meikku-matelija
tekstisi kirjoitti:
Eiköhän kirjoittaja enemmänkin kerro siitä, että huolimatta vaikeuksista, voi luottaa Jumalan pitävän ohjaksia käsissään, vaikka me ihmiset töppäilemmekin — sinäkin, vaikka itsesi malliksi nostatkin. Eikä niinkään valita omista asioistaan niin kuin tulkitset. Miksi aina pitää nähdä uskon asiat vääristyneiden linssien läpi?
Ei uskoisi sinun olevan opettaja, ellen nyt väärin muista. Kannattaisi ottaa selvää syömishäiriöistä ennen kuin alkaa neuvoa asioista, joista ei ilmiselvästi ole tietoa tai omakohtaista kokemusta, ainakaan kirjoituksestasi päätellen. Olet näemmä niitä, jotka masentuneellekin sanoo ohjeeksi että kyllä se siitä, kunhan vaan ryhdistäydyt!
Tuollaiset neuvot, joissa asetetaan itse ja oma käytös malliksi, on karseinta mitä voi toiselle vaikeuksissa kamppailevalle antaa. On myös osviittana siitä, ettei tällainen henkilö ainakaan hoitoalalle soveltuisi.
En jaksa olla ihmettelemättä tuota 'uskon avulla omista vastuista välttely'-ennakkoluuloa. Kun usko EI poista ihmisen vastuuta omasta elämästä, hyvän tähden sentään mitä typeryyttä jatkuvasti saa lukea!!! Kyllä meidän itse omaa elämää pitää elää, tehdä ratkaisuja ja suunnitella asioita. Mutta se, mikä uskovalla on etua ei-uskovaan, on se, että uskova saa rukouksessa pyytää ohjeita ja neuvoja ja johdatusta kysymysten ratkaisuissa. Ei tämän elämän vaikeudet mihinkään katoa uskoontulossa simsalabim!Edelleen, miksi tulla tänne julistamaan. Jos joku haluaa lukea uskisten kokemuksia, niin kyllä atestit tietävät, mistä niitä voi käydä kyselemässä. Aloitteleva saarnaaja on myös vittuilunsa ansainnut, eikä keskenkasvuisuus oikeuta tuputuksen harjoittamista.
Juu, olin useta vuosia opettajana. Olen tosin opiskellut uudenkin ammatin. Minulla on ollut työkaverina bulimikko ja viimeisimmässä koulutuksessa olin bulimiaa potevan parikymmppisen opiskelukaverin uskottu ystävä. Lainasin hänelle paljon kirjallisuutta ravinto-opista. Hän pystyi kanavoimaan laihuuden tavoittelunsa terveellisiin vähäkalorisiin ruokiin, vaikka luulikin toisinaan hienostuneisuuden vaativan ranskalaista gourmet-eleganssia. Järkevä keskustelu ja silkka tieto olivat selvästi eduksi. Syömishäiriöiset eivät useinkaan tiedä huonolaatuisen ruuan haitallisista vaikutuksista kehoonsa. Syömishäiriöisen ajatukset ovat usein jumittuneet yksipuolisesti pelkkään laihuuteen kauneuden ainoana mittana, eikä ravinnon muita vaikutuksia kauneuteen ja mielenterveyteen tunneta laisinkaan. Pelkkä hyssyttely ja voivottelu ei aina vie asiaa lainkaan eteenpäin, vaikka sitä lohtua antaisikin.
Minusta on huono asia, jos jo varsin nuorena aletaan laiminlyödä jokaiiselle kuuluvaa omaehtoista kehitystä, sysäämällä kaikki herran haltuun. Laminlyönnistä on kyse, jos ihminen ei tutkiskele omaa minäsuhdettaan, vaan tyytyy siihen, että jumala rakastaa, vaikka kokee olevansa huono ihminen. Se turhanakainen huonous olisi tarpeen saada pois sumentamasta minäkuvaa. Siihen on varmaankin olemassa parempiakin asiantuntijoita, kuin perisynnin piinaamat helvetinpelkääjät. Moikka!
Tiedätkös meikku mua ei kauheemmin liikuta sun mielipide siitä että millasia ihmisä ne on jokka tykkää mäkkiruuasta..:) siellähän käy kaikenlaisia..vanhoja ja nuoria..mitä se liittyy tyhmyyteen mitenkään?
Syömishäiriössä ei ole kyse siitä kuinka paljon tietoa minulla on asiasta..eikä mulla nyt kummemmin oo kun pelkkää paskaa tunneilla jauhetaan..
Sinun on helppo varmasti mennä sanomaan koska et tiedä elämästäni oikeastaan mitään..on se helppoa kunhan vaan otat vastuun omista jutuista..kun asia ei ole aina niin musta valkoinen...Jumalan avulla tulen jaksamaan tämän kaiken vaikka Jumala ei sitä minulta poistaisikaan ilman omaa työtäni..Kyse onkin siitä että Minä osaan turvata Jumalaan niin hyvissä kun huonoissakin asioissa..osaatko sinä??
sinun ei tarvitse pärjätä elämässäsi yksin!! Toivottavasti tiedät sen.- Meikku-matelija
tuiskutyttö kirjoitti:
Moikka!
Tiedätkös meikku mua ei kauheemmin liikuta sun mielipide siitä että millasia ihmisä ne on jokka tykkää mäkkiruuasta..:) siellähän käy kaikenlaisia..vanhoja ja nuoria..mitä se liittyy tyhmyyteen mitenkään?
Syömishäiriössä ei ole kyse siitä kuinka paljon tietoa minulla on asiasta..eikä mulla nyt kummemmin oo kun pelkkää paskaa tunneilla jauhetaan..
Sinun on helppo varmasti mennä sanomaan koska et tiedä elämästäni oikeastaan mitään..on se helppoa kunhan vaan otat vastuun omista jutuista..kun asia ei ole aina niin musta valkoinen...Jumalan avulla tulen jaksamaan tämän kaiken vaikka Jumala ei sitä minulta poistaisikaan ilman omaa työtäni..Kyse onkin siitä että Minä osaan turvata Jumalaan niin hyvissä kun huonoissakin asioissa..osaatko sinä??
sinun ei tarvitse pärjätä elämässäsi yksin!! Toivottavasti tiedät sen.Kirjoitit oikein aloituksen ateismi palstalle. Miksi ihmeessä, jos kerran usko on sun juttusi? Oletatko, että sulla on uskosi vuoksi jotain annettavaa ateisteille?
Liittyy se siinä mielessä, että tänä päivänä on jo varsin paljon tietoa monipuolisesta ja terveellisestä ruuasta. Jos haluaa pysyä terveenä, kauniina tai hoikkana, oli sitten minkä ikäinen hyvänsä, niin löytyy kyllä paljon parempiakin ruokakulttuureja, kuin se, mitä hampurilaispaikoissa viljellään. Ota selvää.
Ymmärrän kyllä, että ongelmasi voivat olla vakaviakin, mutta kannattaako niistä silloin puhella netissä ja lähteä vielä ateismipalstalle julistamaan. Omassa huonoudessa pyöriskely ja mässäily ratkeavat paremmin oikeiden asiantuntijoiden avulla, kuin harrastelijoiden kanssa höpiistessä. Ja kyllä riuhtaisu omista huonoista tavoista ja itsekuri tekevät terää aika ajoin kenelle hyvänsä. Kaikenlaista voi myös oppia, vaikkei uskoisi.
Ei nyt ole liikaa noita selviytymisongelmia. Eivätkä nuo sinun neuvosi oikein kosketa. - vastapooli
Meikku-matelija kirjoitti:
Edelleen, miksi tulla tänne julistamaan. Jos joku haluaa lukea uskisten kokemuksia, niin kyllä atestit tietävät, mistä niitä voi käydä kyselemässä. Aloitteleva saarnaaja on myös vittuilunsa ansainnut, eikä keskenkasvuisuus oikeuta tuputuksen harjoittamista.
Juu, olin useta vuosia opettajana. Olen tosin opiskellut uudenkin ammatin. Minulla on ollut työkaverina bulimikko ja viimeisimmässä koulutuksessa olin bulimiaa potevan parikymmppisen opiskelukaverin uskottu ystävä. Lainasin hänelle paljon kirjallisuutta ravinto-opista. Hän pystyi kanavoimaan laihuuden tavoittelunsa terveellisiin vähäkalorisiin ruokiin, vaikka luulikin toisinaan hienostuneisuuden vaativan ranskalaista gourmet-eleganssia. Järkevä keskustelu ja silkka tieto olivat selvästi eduksi. Syömishäiriöiset eivät useinkaan tiedä huonolaatuisen ruuan haitallisista vaikutuksista kehoonsa. Syömishäiriöisen ajatukset ovat usein jumittuneet yksipuolisesti pelkkään laihuuteen kauneuden ainoana mittana, eikä ravinnon muita vaikutuksia kauneuteen ja mielenterveyteen tunneta laisinkaan. Pelkkä hyssyttely ja voivottelu ei aina vie asiaa lainkaan eteenpäin, vaikka sitä lohtua antaisikin.
Minusta on huono asia, jos jo varsin nuorena aletaan laiminlyödä jokaiiselle kuuluvaa omaehtoista kehitystä, sysäämällä kaikki herran haltuun. Laminlyönnistä on kyse, jos ihminen ei tutkiskele omaa minäsuhdettaan, vaan tyytyy siihen, että jumala rakastaa, vaikka kokee olevansa huono ihminen. Se turhanakainen huonous olisi tarpeen saada pois sumentamasta minäkuvaa. Siihen on varmaankin olemassa parempiakin asiantuntijoita, kuin perisynnin piinaamat helvetinpelkääjät.Uskovaisuus ei tarkoita oman kehityksen laiminlyömistä, koska uskoontulosta alkaa uudenlainen kehitys tai paremminkin kasvu, hengellinen kasvu. Sen hitaan kasvun hedelmiä ovat ne hengen hedelmät: rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Ja sitä opiskellaan koko elämän ajan.
- Meiikku-matelija
vastapooli kirjoitti:
Uskovaisuus ei tarkoita oman kehityksen laiminlyömistä, koska uskoontulosta alkaa uudenlainen kehitys tai paremminkin kasvu, hengellinen kasvu. Sen hitaan kasvun hedelmiä ovat ne hengen hedelmät: rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Ja sitä opiskellaan koko elämän ajan.
Joo, en epäilekään, etteikö uskovainenkin voisi kasvaa siinä missä kuka hyvänsä muu ihminenkin. Ja usko voi joissain tilanteissa jopa vauhdittaa kehitystä.
Eniten minua kauhistuttaa se perisyntiajatus, jossa oma huonoudenkokemus on ihan OK, ja sitä jopa tyrkytetään ihmisille, joilla sitä ei ole. Toki ihmisen pitää ymmärtää omat ihan oikeat puutteensa ja loputon kehittymisen ja kasvun tarpeensa.
Mielestäni perisyntioppi voi olla jopa vaarallista silloin, kun ihmisen pitäisi nimenomaan selviytyä itseinhostaan. Itsen hyväksyntä on mielestäni hataralla pohjalla, jos se perustuu pelkästään siihen, että jumala hyväksyy sinut, vaikka oletkin huono ja arvoton, siis jos ei pysty hyväksymään itseään muutoin, kuin jumalan kautta. On kai sekin parempi, kuin ei mitään. Silti pidän itsestä lähtevän hyväksynnän rakentamista suotavampana, kuin minäkuvan rakentamista pelkkästään uskon varaan. Mielestäni parhaita auttajia ovat ihmisen mieltä monipuolisesti ja ammattimaisesti ymmärtävät asiantuntijat. Eikä heidän apunsa estä ketään olemasta samanaikaisesti myös uskossa. Meikku-matelija kirjoitti:
Kirjoitit oikein aloituksen ateismi palstalle. Miksi ihmeessä, jos kerran usko on sun juttusi? Oletatko, että sulla on uskosi vuoksi jotain annettavaa ateisteille?
Liittyy se siinä mielessä, että tänä päivänä on jo varsin paljon tietoa monipuolisesta ja terveellisestä ruuasta. Jos haluaa pysyä terveenä, kauniina tai hoikkana, oli sitten minkä ikäinen hyvänsä, niin löytyy kyllä paljon parempiakin ruokakulttuureja, kuin se, mitä hampurilaispaikoissa viljellään. Ota selvää.
Ymmärrän kyllä, että ongelmasi voivat olla vakaviakin, mutta kannattaako niistä silloin puhella netissä ja lähteä vielä ateismipalstalle julistamaan. Omassa huonoudessa pyöriskely ja mässäily ratkeavat paremmin oikeiden asiantuntijoiden avulla, kuin harrastelijoiden kanssa höpiistessä. Ja kyllä riuhtaisu omista huonoista tavoista ja itsekuri tekevät terää aika ajoin kenelle hyvänsä. Kaikenlaista voi myös oppia, vaikkei uskoisi.
Ei nyt ole liikaa noita selviytymisongelmia. Eivätkä nuo sinun neuvosi oikein kosketa.ihmisillä on tietoa terveellisestä ruokavaliosta..mitäs sitten?
se että käyt hampurilaispaikoissa ei tarkoita että olisi sairas, ruma ja läski...Minä ainakin tiedän olevani kaunis ja normaalikokoinen..Harmi jos sinun pitää uskotella sitä itsellesi vain terveellisen ruuan kautta..
Olet aika mustavalkoinen ihminen..mutta maailma ei ole sitä..ehkä tajuat sen joskus..kirjoitit että pitää ottaa vastuu omasta elämästä ja pärjätä itekseen..onhan asia niinkin mutta meillä uskovilla on tieto siitä että meidän ei tarvi pärjätä, vastuu sopii ottaa mutta meidän ei tarvi taistella täällä yksin mitään ongelmaa vastaan. Jumala on meidän kanssamme voittoon asti..siihen sopii luottaa!!
Siunausta sinulle.:)- lähtee
Meiikku-matelija kirjoitti:
Joo, en epäilekään, etteikö uskovainenkin voisi kasvaa siinä missä kuka hyvänsä muu ihminenkin. Ja usko voi joissain tilanteissa jopa vauhdittaa kehitystä.
Eniten minua kauhistuttaa se perisyntiajatus, jossa oma huonoudenkokemus on ihan OK, ja sitä jopa tyrkytetään ihmisille, joilla sitä ei ole. Toki ihmisen pitää ymmärtää omat ihan oikeat puutteensa ja loputon kehittymisen ja kasvun tarpeensa.
Mielestäni perisyntioppi voi olla jopa vaarallista silloin, kun ihmisen pitäisi nimenomaan selviytyä itseinhostaan. Itsen hyväksyntä on mielestäni hataralla pohjalla, jos se perustuu pelkästään siihen, että jumala hyväksyy sinut, vaikka oletkin huono ja arvoton, siis jos ei pysty hyväksymään itseään muutoin, kuin jumalan kautta. On kai sekin parempi, kuin ei mitään. Silti pidän itsestä lähtevän hyväksynnän rakentamista suotavampana, kuin minäkuvan rakentamista pelkkästään uskon varaan. Mielestäni parhaita auttajia ovat ihmisen mieltä monipuolisesti ja ammattimaisesti ymmärtävät asiantuntijat. Eikä heidän apunsa estä ketään olemasta samanaikaisesti myös uskossa.siitä oivalluksesta että Jumala hyväksyy minut sellaisena kuin olen; ei tarvitse yrittää olla enempää eikä myöskään vähempää. Meillä ihmisillä kun tuppaa vääristymään kuva omasta itsestä; voidaan vinksahtaa joko kaikkivoipaisuus- tai vähäväkisyyspuolelle. Jos ihmisellä on elämänkokemustensa seurauksena itsetunnossaan vääristymiä - kaikilla meillä aina jotakin pielessä on - tokihan ihminen voi juuttua väärällä tavalla sielunelämänsä syövereihin eikä pääse eteenpäin välttämättä omin avuin vaan siinä tarvitaan auttajia, sielunhoitajia ja psykologeja. Tosin en niin kovasti maallisen psykologian arsenaaliin luota kun on kyse hengellisistä asioista. Kaikkein paras on kristitty psykologi, joka voi maallisen sielutietouden lisäksi hyödyntää rukouksen mahdollisuutta uskovalle asiakkaalleen.
Se perisynnin 'tyrkyttäminen', whatever you mean, on askel sen asian näkemiseen ja myöntämiseen, että ihminen on tehnyt väärin ja haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä. Ei siihen perisyntiin juututa asumaan ja siitä voimaa imetä! Syntien anteeksisaamisen kokemus voi olla hyvinkin tervehdyttävää.
No minäkuvan voi tietysti rakentaa minkä varaan tahansa, myös pelkän ulkopuolisen uskon varaan. Mutta Jumalan halu on parantaa myös sielunelämän vammoja, jolloin ihminen kykenee hyväksymään myös itse itsensä. Uskova on siinä mielessä kyllä vankemmalla pohjalla, koska se perimmäinen syy ihmisen huonoon oloon on ero Jumalasta ja synti, joka vahingoittaa koko ihmistä. Kun uskonelämän oikein oivaltaa eikä tapahdu ylilyöntejä sielulliseen tai hengelliseen suuntaan, antaa uskoontulo kaikkein parhaimmat lähtökohdat ihmisen kokonaisvaltaiselle tervehtymiselle.
Mutta valitettavasti kaikenlaista väärääkin tällä alueella tapahtuu. - Meikku-matelija
tuiskutyttö kirjoitti:
ihmisillä on tietoa terveellisestä ruokavaliosta..mitäs sitten?
se että käyt hampurilaispaikoissa ei tarkoita että olisi sairas, ruma ja läski...Minä ainakin tiedän olevani kaunis ja normaalikokoinen..Harmi jos sinun pitää uskotella sitä itsellesi vain terveellisen ruuan kautta..
Olet aika mustavalkoinen ihminen..mutta maailma ei ole sitä..ehkä tajuat sen joskus..kirjoitit että pitää ottaa vastuu omasta elämästä ja pärjätä itekseen..onhan asia niinkin mutta meillä uskovilla on tieto siitä että meidän ei tarvi pärjätä, vastuu sopii ottaa mutta meidän ei tarvi taistella täällä yksin mitään ongelmaa vastaan. Jumala on meidän kanssamme voittoon asti..siihen sopii luottaa!!
Siunausta sinulle.:)Oliko tuo hampurlaiskulttuuri niin herkkä paikka, että ihan vihastuit. Tarkoitin kyllä ihan oikeasti, että terveellinen ruoka koituu tässä päivässä ja tulevaisuudessa eduksi, niin henkisesti, kuin fyysisestikin. Syömishäiriöissä varsinkin kannattaa miettiä mitä sinne suuhunsa laittaa, oli sitten kyse ylen tai alensyönnistä. Tänään muuten Prismassa tulee illalla 7 jälkeen terveellsestä ruuasta. Tiedosta ja viisaista valinnoista ei muuten ole koskaan haittaa.
Hihii. Et osunut, vaikka syntisesti halusitkn vahingoittaa minua. Hyi sinua! Pettymykseksesi olen kyllä ihan realistisesti tietoinen hyvästä ulkonäöstäni. Se ei tosin ole minulle mikään pakkomielle tai oljenkorsi, vaikka pidän hyvää huolta itsestäni.
Uskovasen näkökulmasta ehkä, mutta se ei kuitenkaan ole ainut näkökulma. Uskoin minäkin sinun iässäsi että yksi näkökulma voi olla vain oikea.
Jos uskot jumalaan, niin se on tietysti täysin sinun oma asiasi, eikä kuulu muille. Vaikka se usko sinusta onkin hieno juttu, niin pitäsi kuiternkin kunnioittaa toisten uskonnottomuutta. Edes sinun vaikeat kokemuksesi eivät tarjoa mitään erityisoikeuksia muihin tuputtajiin nähden. Siksi siis siunaile vain uskonveljäsi ja sisariasi, niin olet kohtelias. Tämä on katsos ateismipalsta, ja siunaukset joutavat roskakoppaan. Meikku-matelija kirjoitti:
Oliko tuo hampurlaiskulttuuri niin herkkä paikka, että ihan vihastuit. Tarkoitin kyllä ihan oikeasti, että terveellinen ruoka koituu tässä päivässä ja tulevaisuudessa eduksi, niin henkisesti, kuin fyysisestikin. Syömishäiriöissä varsinkin kannattaa miettiä mitä sinne suuhunsa laittaa, oli sitten kyse ylen tai alensyönnistä. Tänään muuten Prismassa tulee illalla 7 jälkeen terveellsestä ruuasta. Tiedosta ja viisaista valinnoista ei muuten ole koskaan haittaa.
Hihii. Et osunut, vaikka syntisesti halusitkn vahingoittaa minua. Hyi sinua! Pettymykseksesi olen kyllä ihan realistisesti tietoinen hyvästä ulkonäöstäni. Se ei tosin ole minulle mikään pakkomielle tai oljenkorsi, vaikka pidän hyvää huolta itsestäni.
Uskovasen näkökulmasta ehkä, mutta se ei kuitenkaan ole ainut näkökulma. Uskoin minäkin sinun iässäsi että yksi näkökulma voi olla vain oikea.
Jos uskot jumalaan, niin se on tietysti täysin sinun oma asiasi, eikä kuulu muille. Vaikka se usko sinusta onkin hieno juttu, niin pitäsi kuiternkin kunnioittaa toisten uskonnottomuutta. Edes sinun vaikeat kokemuksesi eivät tarjoa mitään erityisoikeuksia muihin tuputtajiin nähden. Siksi siis siunaile vain uskonveljäsi ja sisariasi, niin olet kohtelias. Tämä on katsos ateismipalsta, ja siunaukset joutavat roskakoppaan.en ole vihainen!! miksi olisin? on totta että kannattaa elää terveellisesti mutta ei se tarkoita sitä että ne jotka mäkissä käyvät ovat tyhmiä, rumia ja läskejä..herääs nyt!!!
Minulla riittää miehiä vaikka joka sormelle enkä ole koskaan kuullut kenetäkään olevani liian lihava tai muuten sellainen etten heille kelpaisi.tai kykenisi heidän kanssaan olemaan.. tärkeintä on että pitää itseään kauniina ja ihanana. Sillon saa seuraakin..;) ulkonäkö ei ole minullekkaan mikään pakkomielle vaikka suuri osa elämääni onkin..
en tietenkään yrittänyt sinua millään tavalla loukata!Hyvä jos pidät itsestäsi..ehkä joku muukin joskus??
Tiedätkös että me uskovaiset olemme näillä palstoilla ihan tarkoituksella..emme ärsyttääksemme vaan herätellääksemme..jossain vaiheessa sinunkin on liian myöhäistä katua..jossain vaiheessa tulee vaihe vastaan ettet enää kykene kuulemaan Jumalan kutsua..Älä pilaa sitä mahdollisuutta vaan mieti avoimella mielellä näitä juttuja..- helposti
tuiskutyttö kirjoitti:
en ole vihainen!! miksi olisin? on totta että kannattaa elää terveellisesti mutta ei se tarkoita sitä että ne jotka mäkissä käyvät ovat tyhmiä, rumia ja läskejä..herääs nyt!!!
Minulla riittää miehiä vaikka joka sormelle enkä ole koskaan kuullut kenetäkään olevani liian lihava tai muuten sellainen etten heille kelpaisi.tai kykenisi heidän kanssaan olemaan.. tärkeintä on että pitää itseään kauniina ja ihanana. Sillon saa seuraakin..;) ulkonäkö ei ole minullekkaan mikään pakkomielle vaikka suuri osa elämääni onkin..
en tietenkään yrittänyt sinua millään tavalla loukata!Hyvä jos pidät itsestäsi..ehkä joku muukin joskus??
Tiedätkös että me uskovaiset olemme näillä palstoilla ihan tarkoituksella..emme ärsyttääksemme vaan herätellääksemme..jossain vaiheessa sinunkin on liian myöhäistä katua..jossain vaiheessa tulee vaihe vastaan ettet enää kykene kuulemaan Jumalan kutsua..Älä pilaa sitä mahdollisuutta vaan mieti avoimella mielellä näitä juttuja..bebaa:-)
- Herää jo!
tuiskutyttö kirjoitti:
en ole vihainen!! miksi olisin? on totta että kannattaa elää terveellisesti mutta ei se tarkoita sitä että ne jotka mäkissä käyvät ovat tyhmiä, rumia ja läskejä..herääs nyt!!!
Tiedätkös että me uskovaiset olemme näillä palstoilla ihan tarkoituksella..emme ärsyttääksemme vaan herätellääksemme..jossain vaiheessa sinunkin on liian myöhäistä katua..jossain vaiheessa tulee vaihe vastaan ettet enää kykene kuulemaan Jumalan kutsua..Älä pilaa sitä mahdollisuutta vaan mieti avoimella mielellä näitä juttuja..Tiedätkö, jossakin välissä tulee tilanne, jossa olet jo liian syvällä tuossa taikauskossasi kristinuskossa. Hylkää se, ennen kuin on liian myöhäistä!
- Milian Ei.Kirj.
..mihin sinä tarvitset uskonnollista uskoa:
>>>Silloin tällöin koulussa käyvä 17vuotias tyttö..ammattikoulun toista vuotta käyn..rankkaa on mutta kai sitä joskus valmistutaan...:D tarjoilija pitäs olla sit -09 kesäl..tavote sekin.>Tykkään kirjotella keskustelupalstoilla erilaisten ihmisten kanssa kaikenlaisista jutuista.:D>Rakastan nuoria miehiä joilla on vaaleenpunasia vaatteita ja Lacostee..en ole pinnallinen mutta ajattelen vain miesten omaa parastaan..kai sitä nyt kaikki hyvältä haluu näyttää??:D:D..haluan parantua ja toivon sen joskus olevan mahdollista.>Unelmani on tulla nuorisotyöntekijäksi.> Haluan olla tekemässä työtä nuorten parissa jotka ovat jääneet koukkuun huumeisiin ja ovat sentähden pilaamassa elämäänsä. >Lisäksi haluan olla tekemässä työtä mikä ehkäisee nuorten masennusta, itsemurhia, päihderiippuvuuksia, syömishäiriöitä ja kaikkia mielenterveydellisiä ongelmia.Moikka!!
Kiitos sinulle minun profiilin arvostelusta..:) olenkin aina toivonut sitä..
ensinnäkin tarjoilijan työ on rankkaa..usko tai älä..On totta että ruuan ja viinan kanssa työskentely ei ole mikään paras vaihtoehto mutta ihan ok. kuitenkin.
En oikeasti ole kovin pinnallinen..no kyllä minä omasta ulkonäöstäni huolen pidän ja se on minulle tärkeä asia mutta kuitenkin on minulla tärkeämpääkin mietittävää..
Luulen että kaikki rakastavat herkkujen syömistä..siinä ei ole mitään epänormaalia, mutta jotkut käyttävät sitä vääriin tarkoituksiin..
Uskon että Jumalan avulla kuitenkin voin siitä parantua. Jumala ei ehkä ota sitä minulta pois tosta noin mutta ainakin opin turvaamaan Jumalaan niin hyvinä kuin huonoina aikoina..Olen elämäni aikana oppinut että kaikella on aina jokin tarkoitus..Uskon että tälläkin koettelemuksella on minulle opetettavaa itsestäni ja muista ihmisistä.
Aivan oikein. Haluan työskennellä nuorten parissa jotka suoraan sanottuna elävät Helvetissä.. Uskon että tulen olemaan siihen työhön sopiva omien elämänkokemuksieni takia..On totta että on turha mennä ulkopuolisena auttamaan vaan pitää olla jonkinlainen tausta itselläänkin kyseisiin asioihin.. Ja sen tähden minä haluankin sitä työtä tehä..Työtä jolla todellakin on jotain merkitystä..toisin kun siinä että kaadellaan ihmisille viinaa ja otetaan rahat ja heitetään pihalle..
Tässäkin asiassa kuitenkin luotan Jumalaan ja hänen johdatukseensa. Uskon että se mitä koin lapsuudessani on kääntynyt minulle "hyödyksi", koska osaan sen tähden toimia nuorten parissa joilla on ongelmia..Kyse on tässäkin työssä eksyneistä ihmisistä jotka kaipaavat rakkautta ja huolenpitoa..Sitä ei aina ihmisltä saa mutta Jumala on aina meidän kanssamme ja siihen saamme luottaa. Aamen- Dresden
tuiskutyttö kirjoitti:
Moikka!!
ensinnäkin tarjoilijan työ on rankkaa..usko tai älä..On totta että ruuan ja viinan kanssa työskentely ei ole mikään paras vaihtoehto mutta ihan ok. kuitenkin.
En oikeasti ole kovin pinnallinen..no kyllä minä omasta ulkonäöstäni huolen pidän ja se on minulle tärkeä asia mutta kuitenkin on minulla tärkeämpääkin mietittävää..
Luulen että kaikki rakastavat herkkujen syömistä..siinä ei ole mitään epänormaalia, mutta jotkut käyttävät sitä vääriin tarkoituksiin..
Uskon että Jumalan avulla kuitenkin voin siitä parantua. Jumala ei ehkä ota sitä minulta pois tosta noin mutta ainakin opin turvaamaan Jumalaan niin hyvinä kuin huonoina aikoina..Olen elämäni aikana oppinut että kaikella on aina jokin tarkoitus..Uskon että tälläkin koettelemuksella on minulle opetettavaa itsestäni ja muista ihmisistä.
Aivan oikein. Haluan työskennellä nuorten parissa jotka suoraan sanottuna elävät Helvetissä.. Uskon että tulen olemaan siihen työhön sopiva omien elämänkokemuksieni takia..On totta että on turha mennä ulkopuolisena auttamaan vaan pitää olla jonkinlainen tausta itselläänkin kyseisiin asioihin.. Ja sen tähden minä haluankin sitä työtä tehä..Työtä jolla todellakin on jotain merkitystä..toisin kun siinä että kaadellaan ihmisille viinaa ja otetaan rahat ja heitetään pihalle..
Tässäkin asiassa kuitenkin luotan Jumalaan ja hänen johdatukseensa. Uskon että se mitä koin lapsuudessani on kääntynyt minulle "hyödyksi", koska osaan sen tähden toimia nuorten parissa joilla on ongelmia..Kyse on tässäkin työssä eksyneistä ihmisistä jotka kaipaavat rakkautta ja huolenpitoa..Sitä ei aina ihmisltä saa mutta Jumala on aina meidän kanssamme ja siihen saamme luottaa. Aamen"Haluan työskennellä nuorten parissa jotka suoraan sanottuna elävät Helvetissä.. "
Ja silti opiskelet tarjoilijaksi. Ei se pelkkä elämäkokemus varsinkaan noin nuorella ihmisellä kelpuuta työskentelemään moniongelmaisten nuorten parissa. Oma elämä pitäsi olla vankalla pojalla ennen kuin alat muita auttamaan, koska jos näin ei ole, niin pahennat vain tilannetta. Joten mars mars jollekin muulle linjalle amikseen tai lukioon ja sieltä sitten ammatikorkeeseen tai yliopistoon opiskelemaan jos aijot oikeasti tuolle alalle. - Milian Ei.Kirj.
tuiskutyttö kirjoitti:
Moikka!!
Tässäkin asiassa kuitenkin luotan Jumalaan ja hänen johdatukseensa. Uskon että se mitä koin lapsuudessani on kääntynyt minulle "hyödyksi", koska osaan sen tähden toimia nuorten parissa joilla on ongelmia..Kyse on tässäkin työssä eksyneistä ihmisistä jotka kaipaavat rakkautta ja huolenpitoa..Sitä ei aina ihmisltä saa mutta Jumala on aina meidän kanssamme ja siihen saamme luottaa. Aamen>>>Kiitos sinulle minun profiilin arvostelusta..:)> ensinnäkin tarjoilijan työ on rankkaa..usko tai älä..>En oikeasti ole kovin pinnallinen..no kyllä minä omasta ulkonäöstäni huolen pidän ja se on minulle tärkeä asia mutta kuitenkin on minulla tärkeämpääkin mietittävää.>Uskon että tälläkin koettelemuksella on minulle opetettavaa itsestäni ja muista ihmisistä.
Dresden kirjoitti:
"Haluan työskennellä nuorten parissa jotka suoraan sanottuna elävät Helvetissä.. "
Ja silti opiskelet tarjoilijaksi. Ei se pelkkä elämäkokemus varsinkaan noin nuorella ihmisellä kelpuuta työskentelemään moniongelmaisten nuorten parissa. Oma elämä pitäsi olla vankalla pojalla ennen kuin alat muita auttamaan, koska jos näin ei ole, niin pahennat vain tilannetta. Joten mars mars jollekin muulle linjalle amikseen tai lukioon ja sieltä sitten ammatikorkeeseen tai yliopistoon opiskelemaan jos aijot oikeasti tuolle alalle.kylhän tää koulu nyt loppuun pitää käydä ku kerta alotettiinki..puolet viel tästä paskasta jäljellä..ei ollut meinaa iha halpaa lystiä..Ja kun helsingin kaupunki maksaa mun opiskelut ja sellaset koska minut on sijoitettu pienenä toiseen perheeseen.. nii en oikeen viitti jättää kesken...ei se tarkoita jos minä haluan tehdä jotain työtä niin sen tarvisi heti tapahtua..olen tottunut etenemään ihan rauhassa..:)
- firerose
tuiskutyttö kirjoitti:
kylhän tää koulu nyt loppuun pitää käydä ku kerta alotettiinki..puolet viel tästä paskasta jäljellä..ei ollut meinaa iha halpaa lystiä..Ja kun helsingin kaupunki maksaa mun opiskelut ja sellaset koska minut on sijoitettu pienenä toiseen perheeseen.. nii en oikeen viitti jättää kesken...ei se tarkoita jos minä haluan tehdä jotain työtä niin sen tarvisi heti tapahtua..olen tottunut etenemään ihan rauhassa..:)
kesken opiskelun ettei se piakka olekkaan mua/sua varten. Sattuu ja tapahtuu kaiken aikaa. :) No, saat sitten ainakin ammatin varalle. Ei kai se pahitteeksi ole hallita useammankin ammatin töitä.
Ihan työllistymistäkin jo aatellen.
Hiljaa hyvä tulee. Milian Ei.Kirj. kirjoitti:
>>>Kiitos sinulle minun profiilin arvostelusta..:)> ensinnäkin tarjoilijan työ on rankkaa..usko tai älä..>En oikeasti ole kovin pinnallinen..no kyllä minä omasta ulkonäöstäni huolen pidän ja se on minulle tärkeä asia mutta kuitenkin on minulla tärkeämpääkin mietittävää.>Uskon että tälläkin koettelemuksella on minulle opetettavaa itsestäni ja muista ihmisistä.
Moikka!
Miksi alkaisin kiroo ja raivoo jos mua ärsyttää joku..sehän olis susta paljon kivempaa..mitä siitä kukaa hyötyy??
>>Olet yksi niistä traumoja kärsineistä, jotka ovat "löytäneet" turvakseen uskonnon kautta jumalan. Mietippä huviksesi missä, milloin, keneltä ja MIKSI kuulit jumaluskosta ensimmäisen kerran. Se selvittää jo aika paljon.tuiskutyttö kirjoitti:
Moikka!
Miksi alkaisin kiroo ja raivoo jos mua ärsyttää joku..sehän olis susta paljon kivempaa..mitä siitä kukaa hyötyy??
>>Olet yksi niistä traumoja kärsineistä, jotka ovat "löytäneet" turvakseen uskonnon kautta jumalan. Mietippä huviksesi missä, milloin, keneltä ja MIKSI kuulit jumaluskosta ensimmäisen kerran. Se selvittää jo aika paljon.ymmärrän nyt paremmin kiirettäsi ja motiivejasi. Edelleen kokemukseni on, että parhaiten autamme toisia levosta käsin Pyhän Hengen voimassa, jolloin Herra itse saa tehdä työn ja me olemme vaan mukana siinä jutussa. Toisin päin se on paljon työläämpää ja lopputuloksestakaan en mene takuuseen...Pidä kiinni unelmistasi niin ne kantavat sinua vaikeina päivinä. Kokemusta tämäkin :D
- Milian Ei.Kirj.
tuiskutyttö kirjoitti:
Moikka!
>>Olet yksi niistä traumoja kärsineistä, jotka ovat "löytäneet" turvakseen uskonnon kautta jumalan. Mietippä huviksesi missä, milloin, keneltä ja MIKSI kuulit jumaluskosta ensimmäisen kerran. Se selvittää jo aika paljon...kiroo eikä raivoo. Esimerkki on hiukan karrikoitu.
Voi näyttää tunteensa kuitenkin rehellisestikin.
>>>sehän olis susta paljon kivempaa.>mitä siitä kukaa hyötyy?? >Minut sijoitettiin 4vuotiaana helluntalaisperheeseen.> ..ja kasvoin uskoon..>Ja sen takia haluan auttaa muita koska minua on autettu....
- Babustis
Miksi sairaat ihmiset haluavat parantaa muita? Koska on helpompi sekoilla muiden elämässä, kuin parantaa itsensä. Hoida itsesi kuntoon ennenkuin alat parantamaan huumeveikkoja, alat vielä itse käyttämään, sitä pelkään.
- Babustis
kauhu esimerkkinä voin kertoa, kun viimeisestä hihhuli lahkosta lähdin. Eräs nainen jolla oli ollut insestilapsuus ja oli sellainen tärisevä nykivä raakku, tarjosi minulle 10 kerran terapia sessioita ilmaiseksi, koska hän oli huolissaan mielenterveydestäni, kun kehtasin nostaa kytkintä. Kun katsoin sen nykivää naamaa, tajusin että hän tarjosi sitä terapiaa, koska tarvitsi minua selviytyäkseen, mutta ylpeys esti häntä käsittämästä asian oikeaa laitaa.
en minä nyt 17vuotiaana voisi edes työskennellä toisten nuorten parissa.. se onkin vaan tulevaisuuden tavoite.
Olen sen verran itsevarma ihminen että minun ei tarvi sortua huumeisiin ja muihin typeryyksiin.hänen lepoonsa ja varustaa matkaan, kun aika on. Tuiskutyttö, sinulla on varmasti kultainen sydän ja nuoruuden intoa, mutta anna Jeesuksen rakastaa sinut ehjäksi astiaksi, tasapainoiseksi nuoreksi naiseksi, joka muistaa ja jaksaa rakastaa myös itseään. Sinua siunata tahdon nuori siskoni Jeesuksessa Kristuksessa :)
ps. Jeesuksella on kaikki mitä tarvitsemme, myös riittävästi aikaa kasvuun ja lepoon.- panteisti
tuiskutyttö kirjoitti:
en minä nyt 17vuotiaana voisi edes työskennellä toisten nuorten parissa.. se onkin vaan tulevaisuuden tavoite.
Olen sen verran itsevarma ihminen että minun ei tarvi sortua huumeisiin ja muihin typeryyksiin.Voi kauheat hUUmeet. Toivon todella, ettet pääse pilaamaan yhdenkään addiktin elämää jeesuspaskallasi. Vaikka olisit elämäsi ensimmäiset neljä vuotta viettänyt päihdeongelmaisten vanhempien kanssa, et ole sillä hankkinut puolta pisaraa kokemusta "huumehelvetistä", saati sitten että olisit nähnyt kuinka ihan oikeat IV-narkkarit voivat elää laadukkaampaa elämää kuin uskallat kuvitellakaan. Minä olen elänyt keskellä hirmuista, pelottavaa hUUUUmemaailmaa jo kymmenen vuotta ja nähnyt varmaan kaiken mitä nähdä voi (näin kerran kun yksi tyyppi väsäsi pirivedot ediin... yök) eikä niin mikään ole riittävän hirveää jotta kristinuskoa olisin valmis suosittelemaan lääkkeeksi.
Arvaanko oikein: olet sitä mieltä että koska on ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää päihteitä kohtuudella, kukaan ei saisi käyttää päihteitä? Todennäköisesti vielä poisluet alkoholin, koska sinulla on siitä erilainen mielikuva kuin "huumeista". vai? panteisti kirjoitti:
Voi kauheat hUUmeet. Toivon todella, ettet pääse pilaamaan yhdenkään addiktin elämää jeesuspaskallasi. Vaikka olisit elämäsi ensimmäiset neljä vuotta viettänyt päihdeongelmaisten vanhempien kanssa, et ole sillä hankkinut puolta pisaraa kokemusta "huumehelvetistä", saati sitten että olisit nähnyt kuinka ihan oikeat IV-narkkarit voivat elää laadukkaampaa elämää kuin uskallat kuvitellakaan. Minä olen elänyt keskellä hirmuista, pelottavaa hUUUUmemaailmaa jo kymmenen vuotta ja nähnyt varmaan kaiken mitä nähdä voi (näin kerran kun yksi tyyppi väsäsi pirivedot ediin... yök) eikä niin mikään ole riittävän hirveää jotta kristinuskoa olisin valmis suosittelemaan lääkkeeksi.
Arvaanko oikein: olet sitä mieltä että koska on ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää päihteitä kohtuudella, kukaan ei saisi käyttää päihteitä? Todennäköisesti vielä poisluet alkoholin, koska sinulla on siitä erilainen mielikuva kuin "huumeista". vai?sori vaan mutta sinä et tiedä mitä minä olen nähnyt ja kokenut...
Ja sen verran välitän ihmisistä että en halua niille samaa kohtaloa kun minun vanhemmilleni..isäni siis ampui itsensä ja äitini kuolee muutaman vuoden sisällä ellei jotain ihmettä tapahdu..
Kun on narkkari niin hänen elämäänsä ei voi enempää enää pilata..Ja ainoa toivo näille ihmisille voi olla Jeesus. Hän tuli maanpäälle auttamaan ihmisiä..Niin meidänkin siis pitää tehdä..Jumala toimii meidän ihmisten kautta..
Jos nyt ajatellaan niinkuin minun pitäisi niin minun kuuluisi sanoa että tupakka, alkoholi ja huumeet ovat kiellettyjä koska Raamatussa ne kielletään..Tai ei nyt suoranaisesti mutta kielletään vahingoittamasta Pyhän Hengen temppeliä joka on siis ihminen itse.
Mutta kyllä alkoholia voi kohtuudella käyttää..Mutta se nyt riippuu ihan ihmisen omasta ajatustavasta mikä on kohtuus..
Niin kauan kun se ei ole ongelma eikä juoda humalahakuisesti niin kaikki on ok..- panteisti
tuiskutyttö kirjoitti:
sori vaan mutta sinä et tiedä mitä minä olen nähnyt ja kokenut...
Ja sen verran välitän ihmisistä että en halua niille samaa kohtaloa kun minun vanhemmilleni..isäni siis ampui itsensä ja äitini kuolee muutaman vuoden sisällä ellei jotain ihmettä tapahdu..
Kun on narkkari niin hänen elämäänsä ei voi enempää enää pilata..Ja ainoa toivo näille ihmisille voi olla Jeesus. Hän tuli maanpäälle auttamaan ihmisiä..Niin meidänkin siis pitää tehdä..Jumala toimii meidän ihmisten kautta..
Jos nyt ajatellaan niinkuin minun pitäisi niin minun kuuluisi sanoa että tupakka, alkoholi ja huumeet ovat kiellettyjä koska Raamatussa ne kielletään..Tai ei nyt suoranaisesti mutta kielletään vahingoittamasta Pyhän Hengen temppeliä joka on siis ihminen itse.
Mutta kyllä alkoholia voi kohtuudella käyttää..Mutta se nyt riippuu ihan ihmisen omasta ajatustavasta mikä on kohtuus..
Niin kauan kun se ei ole ongelma eikä juoda humalahakuisesti niin kaikki on ok..ja isketään nyt sitten oikein urakalla sitä narkkarileimaa, eller hur?
>> Kun on narkkari niin hänen elämäänsä ei voi enempää enää pilata > Jos nyt ajatellaan niinkuin minun pitäisi niin minun kuuluisi sanoa että tupakka, alkoholi ja huumeet ovat kiellettyjä koska Raamatussa ne kielletään..Tai ei nyt suoranaisesti mutta kielletään vahingoittamasta Pyhän Hengen temppeliä joka on siis ihminen itse.
- firerose
Lueskelin tuosaa noita sun kirjoituksiasi. Ja mieleeni nousi aika jolloin olin itse 17-vuotias tyttö. Sydän oli nuori,mutta urhea ja menossa kohti tulevaa.
Halusin auttaa kaikkia ja erityisesti nuoria,kuten sinäkin kerrot profiilissasi.
Niinpä lukio jäi kesken ja läksin ammattikouluun opiskelemaan lähihoitajaksi. Siinä ammatti missä saa auttaa. :)
Elämän matkana varrella onlen kuitenkin huomannut olevani voimaton auttamaan kaikkia,joita haluaisin auttaa.
On myös omat vastoinkäymiset,jotka ovat verottaneet mahdollisuuksia. Silti usko auttamiseen ja hyvän olon edistämiseen yhäkin palaa sisälläni.
Nuoruudessa on se mahtava puoli,että jaksaa olla kohtalaisen kauan optimisti ja positiivikko.
Uskoo omiin kykyihin edistää maailman hyvinvointia. :) Niin se pitää nuorella ollakkin sellainen into oikoa maailman nurjuuksia.
Sinä olet ilmeisesti löytänyt tiesi uskoon omin sisäisin prosessein?
Onko uskosi Jumalaan koskaan horjunut?
Miten konkreettisesti koet Jumalan avun elämässäsi?
:)
Kysyn siis ihan vakavissani,en kiusatakseni tai pottuillakseni.uskoni tosiaan on horjunut ja monesti...olen monet kerrat luopunut uskosta mutta aina olen palannut takaisin luottaen että saan anteeksi ja olen edelleen yhtä tärkeä..
Vaikka me horjummekin Kallio jalkojemme alla ei. Ja tämä kallio on Jumala.
Välillä voi olla vaikea huomata kuinka Jumala on hoitanut asioita ja pitänyt meistä huolen..Mutta itse saan valtavasti iloa ja uutta voimaa jaksamaan eteenpäin..juuri sitä tarvinkin..
Minua ei kiinnosta minkä takia ihmiset kyselevät..Vittuilkoon ihan rauhassa mistä tahansa jos saavat siitä jotain kiksejä..:D:D ei oo multa pois.- firerose
tuiskutyttö kirjoitti:
uskoni tosiaan on horjunut ja monesti...olen monet kerrat luopunut uskosta mutta aina olen palannut takaisin luottaen että saan anteeksi ja olen edelleen yhtä tärkeä..
Vaikka me horjummekin Kallio jalkojemme alla ei. Ja tämä kallio on Jumala.
Välillä voi olla vaikea huomata kuinka Jumala on hoitanut asioita ja pitänyt meistä huolen..Mutta itse saan valtavasti iloa ja uutta voimaa jaksamaan eteenpäin..juuri sitä tarvinkin..
Minua ei kiinnosta minkä takia ihmiset kyselevät..Vittuilkoon ihan rauhassa mistä tahansa jos saavat siitä jotain kiksejä..:D:D ei oo multa pois.toi ettei korvaansa lotkauttele vittuilijoille. Oma pää ja omat ajatukset :)
firerose kirjoitti:
toi ettei korvaansa lotkauttele vittuilijoille. Oma pää ja omat ajatukset :)
Näimpä..:D:D nää on iha hauskoja tyyppejä..jokkut siis.. toiset taas on nii hukassa ettei voi ku kauhulla lukee niitte juttuja..huolestuttavaa mutta onneks rukous on keksitty..:)
firerose kirjoitti:
toi ettei korvaansa lotkauttele vittuilijoille. Oma pää ja omat ajatukset :)
Näimpä..:D:D nää on iha hauskoja tyyppejä..jokkut siis.. toiset taas on nii hukassa ettei voi ku kauhulla lukee niitte juttuja..huolestuttavaa mutta onneks rukous on keksitty..:)Raamattu lupaa että mitä tahansa me USKOSSA rukoilemme se tapahtuu..Aamen!
- tuo valehtelu?
tuiskutyttö kirjoitti:
Näimpä..:D:D nää on iha hauskoja tyyppejä..jokkut siis.. toiset taas on nii hukassa ettei voi ku kauhulla lukee niitte juttuja..huolestuttavaa mutta onneks rukous on keksitty..:)Raamattu lupaa että mitä tahansa me USKOSSA rukoilemme se tapahtuu..Aamen!
Voi voi Tuiskutyttö kun olet pihalla. Oikein sydämeen sattuu tuo sinun sekava tilasi.
- firerose
tuiskutyttö kirjoitti:
ja monella ei siitä itsellä käsitystä.;)
Mä en saata osallistua rukouksilla mihinkään,mutta keskustelua on kiva käydä eritavoin ajattelevienkin kanssa.
- Kössönöm
Että harmittaa nykyiset lauluntekijät, kun ei osata edes suomenkieltä; Tuut ja meet, sun ja mun. Apuva!!!! Ei sen nyt niin vaikeaa luulisi olevan, että kirjoittaisi sanat oikein, eikä puhekielellä.
Hyvä laulu on mielestäni sellainen, että sen sanat kestävät myös lukemisen. Tuo riimitys ei ole sellainen. - sinulle...
siunausta ja jaksamista opinnoissasi. Olet joutunut kokemaan tosi rankkoja asioita, mutta onneksi olet päässyt hyviin käsiin jo lapsena. Monelle ei niin onnellisesti käy, vaan heidän elämänsä kulkee tuhoon; monia vuosia menee hukkaan sekoillessa ja etsiessä helpotusta sisäiseen tuskaan. Niistä jotka itse ovat kärsineet, tulee parhaimmat auttajat. Mutta tietysti sitten kun ovat itse ensin eheytyneet. Sinä olet matkalla siihen eheytymiseen, kiitos Jumalalle.
- Kössönöm
tuo nyt oli? Jokaisella on elämä elettävänä, ei siinä jumalat auta. Ziisös mitä paskanjauhamista!
- noinko kovasti
Kössönöm kirjoitti:
tuo nyt oli? Jokaisella on elämä elettävänä, ei siinä jumalat auta. Ziisös mitä paskanjauhamista!
sielua riipoo Kössisein?
Älähän sano äkkiväärää todistusta. Jos sinä et koe Jumalan apua, niin älä hyvä ihminen mene omalla epätäydellisellä elämänkokemuksellasi sörkkimään toisen kokemuksia. Eikö teillä ole minkäänlaista empatian kykyä toiseudelle? Herkkyyttä vivahteille? Aisteja hyvyydelle ja kauneudelle? Armahdusta alimittaisille?
Et ilmeisesti tiedä kärsimyksestä mitään, muulla tavalla en viestisi sisältöä pysty ymmärtämään. - Kössönöm
noinko kovasti kirjoitti:
sielua riipoo Kössisein?
Älähän sano äkkiväärää todistusta. Jos sinä et koe Jumalan apua, niin älä hyvä ihminen mene omalla epätäydellisellä elämänkokemuksellasi sörkkimään toisen kokemuksia. Eikö teillä ole minkäänlaista empatian kykyä toiseudelle? Herkkyyttä vivahteille? Aisteja hyvyydelle ja kauneudelle? Armahdusta alimittaisille?
Et ilmeisesti tiedä kärsimyksestä mitään, muulla tavalla en viestisi sisältöä pysty ymmärtämään.tunnu paljon muutakaan ymmärtävän. Jos siis olet se sama tyyppi joka ei viitsi edes nikillä kirjoittaa. Huutelet vaan milloin mistäkin asiasta omintakeisia päätelmiäsi uskonnottomista.
Empatiassa löytyy ja herkkyydessä, kuten myös kaipuuta siihen, että ihmisoikeudet maailmassa toteutuisivat. Ja toiveena on myös se, että uskomuksilla ei ihmisiä alistettaisi.
Mitä sinä minun kärsimyksistäni tiedät. Et yhtään mitään, joten älä ala lässyttelemään tuolla tavalla. Jos et minun kirjoituksiani ymmärrä, niin siihen minä olen syytön. - minun
Kössönöm kirjoitti:
tunnu paljon muutakaan ymmärtävän. Jos siis olet se sama tyyppi joka ei viitsi edes nikillä kirjoittaa. Huutelet vaan milloin mistäkin asiasta omintakeisia päätelmiäsi uskonnottomista.
Empatiassa löytyy ja herkkyydessä, kuten myös kaipuuta siihen, että ihmisoikeudet maailmassa toteutuisivat. Ja toiveena on myös se, että uskomuksilla ei ihmisiä alistettaisi.
Mitä sinä minun kärsimyksistäni tiedät. Et yhtään mitään, joten älä ala lässyttelemään tuolla tavalla. Jos et minun kirjoituksiani ymmärrä, niin siihen minä olen syytön.kirjoituksiani ymmärrä, niin syytönhän minä siihen olen vastaavasti!
En ole huudellut ateisteista mitään omintakeisia päätelmiä! Olen yrittänyt asiallisesti kirjoittaa, mutta sitten kun on konnan tapaisia rääväsuita, jotka ihan tahallisesti nälvivät uskovia, silloin olen joutunut napakoittamaan minäkin viestintääni. Nykyisin kyllä pyrin välttämään hänen viestejään.
Kukahan se nyt huuteli kirjoitukseen, joka ei edes sinulle ollut osoitettu! Itsehän oman ärsyyntymisesi näytit, sen osoittaminen oli taas minun oikeuteni. Täällä on nikittömiä kirjoittajia sekä ateisteissa että uskovissa. Nikittömyyssyytöksiin meneminen on vähän kuin hiekkalaatikkolällätys kun perusteet käy vähiin.
Kyllähän se elämänkokemus pitäisi myös viesteissä näkyä; pelkkä itsensä kehuminen ei paljoa vakuuta. Eikä se empatia näytä yltävän muuhun kuin oman puolen ihmisiin. - simmottista
noinko kovasti kirjoitti:
sielua riipoo Kössisein?
Et ilmeisesti tiedä kärsimyksestä mitään, muulla tavalla en viestisi sisältöä pysty ymmärtämään.Kympin esimerkki:
Hurskastelusta, ylimielisyydestä... hymistelystä.
Eiköstä, jookosta. - kysymykseni
simmottista kirjoitti:
Kympin esimerkki:
Hurskastelusta, ylimielisyydestä... hymistelystä.
Eiköstä, jookosta.Eikö teillä ole minkäänlaista empatian kykyä toiseudelle? Herkkyyttä vivahteille? Aisteja hyvyydelle ja kauneudelle? Armahdusta alimittaisille?
Mikä tässä nyt on niin vastenmielistä, että pitää ruveta tulkitsemaan taas väärimmän kautta? Eikö teillä todellakaan ole tunteita, aitoja tunteita? Kun niistä puhuminen saa mielenne oksentamaan hurskastelua, ylimielisyyttä ja muuta negatiivisuutta...
Kun ihminen joutuu 4vuotiaaksi elämään huumeiden, viinan, hyväksikäyttäjien ja itsemurhien keskellä, niin teiltä ei löydy ymmärrystä tunnetasolla kokemaan toisen kärsimyksiä.
Minut tuo kertomus sai itkemään.
Häpeä — jos osaat!
- Olli-Älämölö
Tällä kertaa pidän suuni kiinni, enkä ala vänkyttämään ala-ikäisen tulevan vouhkan kanssa.
- kuitenkaan
Tee tutkintapyyntö.
- Retrohetero
näitä tuntemuksiasi jumalasta jollain
muulla palstalla? Täällä ei taida
kukaan paskaakaan nakata sun käännytysyrityksistä,
menee vaan housut persuksista rikki kun
tulee potkua takalistoon... Pahamieli vielä
kaiken lisäksi...
Huomattavasti paremman vastaanoton saat
"believers of flying "zombie jeesus-palstalla ;)
Ja toi biisi: Täyttä paskaa, ja kuka
vittu on Juha Tapio? Onko se samaa tasoa kuin
joku fucking laulaja-evankelista Rene Laulajainen?
...Mutta musamakunsa kullakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748