on paaaljon uskovaisia, jotka väittävät olevansa
absoluuttisen oikeassa, ja siten kaikkien muiden olevan väärässä.. (ja, huomioitakoon, että tämä teksti koskee niitä ihmisiä, jotka kyseisellä tavalla käyttäytyvät, eikä uskovaisia yleensä.). Heidän uskonsa perusteet ovat siinä, että asian täytyy olla totta, jos He Itse vain luulevat olevansa oikeassa.
Uskovaisen luulo riittää todisteeksi mistä vain, sen sijaan esim. tieteelliset todisteet ynnäävät tasan nolla missä vain asiassa.
Uskovaisten mielestä se, kuka saa huudettua luulonsa kovimpaa, on voittaja, ja sen ihmisen päähänpiston mukaan maailma sitten muodostuu.
Muutenkin uskovaisten perustelut muistuttavat hätäkakkaa, joka poikkeuksetta hierotaan heidän omaan naamansa. Uskovaiset vaan ovat mestareita ignorettamaan, että heidän itse aiemmin toista ideologiaa vastaan hyökätessään käyttämänsä ja hyväksymänsä perustelut sovellettuna heidän omaan uskontoonsa osoittavat sen epäloogiseksi.
Uskoaan perusteleva uskovainen koettaa käyttää premissejä mielivaltaisesti (eli siis väärin); hän ei suostu koskaan soveltamaan niitä omaan uskoonsa, vaan ainoa tarkoitus niillä hänelle on pyrkimys koettaa perustella muita ajatuksia vääräksi. "Allahia ei ole olemassa, koska meitin kirjaan on kirjoitettu, että meittien jumala on se ainoa ja oikea. Ai mitä? Allahin kirjaanko on kirjailtu, että Allah on se oikea? No, ei se mitään, se toinen ei kato kelpaa todisteeksi, toisin kuin meitin kirja. Miksikö näin? No siksi koska mää sanon niin."
'Heeipä hei, en tarvitse mitään perusteita, riittää että olen Minä, ylivertaisuuteni tähden en nähkääs kykene erehtymään edes arvaillessani täydellisen sokkona!'
Uskovaiset ne vasta ylimielisiä!
14
528
Vastaukset
- vaan
kun eräs palstalla heiluva 'virikkeetön veijari' näkee tekstis..kutsuttakoon häntä vaikkapa kontekstimestariksi.
Melkein jo toivon että kontekstimestarilla virikkeitä ON ;)- philopompus
Valitettavasti kontekstimestarisi tulee jäämään auttamattomasti minulle kakkoseksi, mutta sitähän minun ei tarvitse todistella sitä tässä, aika kyllä näyttää sanani todeksi, jos tuo "mestarisi" nokkansa tänne Suuren Pompuksen syynättäväksi rohkenee pistää.
- Korvat
Mielestäni Savonarola on asia tyyppi. Uskovaiset ovat uskovaisia, mutta ateistit vähä-älyisiä uskovaisia. Tosi on
- ei ollut
philopompus kirjoitti:
Valitettavasti kontekstimestarisi tulee jäämään auttamattomasti minulle kakkoseksi, mutta sitähän minun ei tarvitse todistella sitä tässä, aika kyllä näyttää sanani todeksi, jos tuo "mestarisi" nokkansa tänne Suuren Pompuksen syynättäväksi rohkenee pistää.
kyse minun kontekstimestarista, vaan kontekstimestarista.
Minun kontekstikokelas olisi jo reiät polvissasi osoittanut. - philopompous
Korvat kirjoitti:
Mielestäni Savonarola on asia tyyppi. Uskovaiset ovat uskovaisia, mutta ateistit vähä-älyisiä uskovaisia. Tosi on
Girolamo Savonarola oli asia tyyppi minustakin, toista mieltä olen tällä palstalla liikkuvasta huithapelista, joka kantaa Girolamon nimeä ilmeisesti merkkinä fanituksestaan =)
- philopompous
ei ollut kirjoitti:
kyse minun kontekstimestarista, vaan kontekstimestarista.
Minun kontekstikokelas olisi jo reiät polvissasi osoittanut.no, nallipaukkujako sinulla vaan on
siellä kontekstipyssyssäsi =)? *haukottelee*
*naputtaa kelloaan* *tekee muitakin "tuhlaat aikaani"- tyylisiä vihjailevia eleitä* - tais
philopompous kirjoitti:
Girolamo Savonarola oli asia tyyppi minustakin, toista mieltä olen tällä palstalla liikkuvasta huithapelista, joka kantaa Girolamon nimeä ilmeisesti merkkinä fanituksestaan =)
kundi digata notskeista?
Jussi-immeisii? - juuri.
philopompous kirjoitti:
no, nallipaukkujako sinulla vaan on
siellä kontekstipyssyssäsi =)? *haukottelee*
*naputtaa kelloaan* *tekee muitakin "tuhlaat aikaani"- tyylisiä vihjailevia eleitä*mitäpäs muutakaan :)
- Meisselit
Korvat kirjoitti:
Milläs uskisten iholle pääsee, jos ateistiksi itsensä tituleeraa?
eikai se susikaan ihan noin vaan lampaiden seuraan jolkottele ;) - Babustis
Meisselit kirjoitti:
Milläs uskisten iholle pääsee, jos ateistiksi itsensä tituleeraa?
eikai se susikaan ihan noin vaan lampaiden seuraan jolkottele ;)vaatii kylmähermoisuutta ja kieroutta. Olen itse luikerrellut heti sisäpiiriin, missä pääsee parhaiten aiheuttamaan kaaosta. Tosin olen jäänyt hommasta eläkkeelle, siis ateistiksi.
- olla
Babustis kirjoitti:
vaatii kylmähermoisuutta ja kieroutta. Olen itse luikerrellut heti sisäpiiriin, missä pääsee parhaiten aiheuttamaan kaaosta. Tosin olen jäänyt hommasta eläkkeelle, siis ateistiksi.
suht vaikutusvaltainen ihminen?
Itse en ole kerinnyt aiheuttamaan kaaosta kuin luottoyhtiöissä, enkä sielläkään kovinkaan merkittävää sellaista. se aiheuttamani kaaos voidaan todeta ainoastaan 'ylimääräisinä' leimanlyömisinä.
minäkin olen nykyään eläkkeellä, olen siis velaton.
- Babustis
lisää joukkoon vielä äärifundis hare krishna, jonka mielestä kristinusko ja islam ovat demoniuskontoja. Siis demoninpalvontaa. Molemmat kuulemma palvovat kuolemaa.
sullapa oli paljo asiaa..:D
Voin sanoa että minä en todellakaan väitä olevani oikeassa..Minä uskon mihin uskon ja se riittää minulle. Ja mielluummin uskon asiaan mikä on ollut samanlainen monta tuhatta vuotta ja niitä asioita on pystytty vielä todistamaan kun tieteeseen joka muutaa mielipidettään kokoajan ja sitten sanotaan että "ihminen on erehtyväinen.."Niinhän se on mutta ei silloin kaikke apidä mennä uskomaan mitä ne väittää kun se on muutaman vuoden päästä toisin..
Minun uskoni ei perustu luuloihin vaan siihen mitä ITSE olen kokenut. Se riittää minulle todisteeksi Jumalan olemassa olosta.
Tiedät itsekkin että tällaset allah jutut on jostain tuulesta temmattuja..Nämä ihmiset joutuvat tekemään työtä miellyttäkseen jotain sellasta mitä ei ole edes olemassa..surullista miten toiset joutuvat eksyksiin.
Mutta varsinkin heidän paaston aikoihin muslimeita Jumala puhuttelee vahvasti..Monet kristityt rukoilevat päivittäin näiden ihmisten puolesta ja monia kääntyy kristinuskoon ja ottaa vastaan pelastuksen.
Mut joo..eipä kai täss muuta tuu nyt mielee..:)
Ole avoimella mielellä ja mieti näitä asioita jatkossakin.:D"Ja mielluummin uskon asiaan mikä on ollut samanlainen monta tuhatta vuotta ja niitä asioita on pystytty vielä todistamaan..."
Oletan sinun viittaavan Raamattuun. Raamatusta on monia eri käännöksiä ja tulkintoja, sen takia kristinusko onkin hajonnut tuhansiin keskenään riiteleviin kuppikuntiin. Kristinusko ja Raamattu eivät ole pysyneet samanlaisina tuhansia vuosia.
Sitten haluan vielä kuulla ne seikat Raamatusta ja kristinuskosta, jotka ollaan todistettu.
"...kun tieteeseen joka muutaa mielipidettään kokoajan ja sitten sanotaan että "ihminen on erehtyväinen."
Tiede ei muuta mielipidettään, vaan korjaa käsityksiä uusien tuloksien ja todisteiden valossa. Kyse on rehellisyydestä, ei epävakaudesta. Sitä paitsi, tieteen sisältö ei kauheasti edes muutu. Matematiikka, fysiikka ja kemia ovat pysyneet hyvin pitkälti samanlaisina. Lisää sisältöä on totta kai tullut.
"Tiedät itsekkin että tällaset allah jutut on jostain tuulesta temmattuja..Nämä ihmiset joutuvat tekemään työtä miellyttäkseen jotain sellasta mitä ei ole edes olemassa..surullista miten toiset joutuvat eksyksiin."
Ja sitten vielä väität ettet ole ylimielinen.
"Mutta varsinkin heidän paaston aikoihin muslimeita Jumala puhuttelee vahvasti."
Niinpä, matala verensokeri vaikuttaa mieleen hyvin voimakkaasti.
"Monet kristityt rukoilevat päivittäin näiden ihmisten puolesta ja monia kääntyy kristinuskoon ja ottaa vastaan pelastuksen."
Monia kristittyjä myös kääntyy pois kristinuskosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108