Mitä mieltä olet kieltotauluista ja niiden vaikutuksesta?
Ajatus tuli mieleeni eilen kaupungilla liikkuessani, ja mies-57 aloittama aikaisempi keskustelu sysäsi esittämään kysymyksen teille.
Mielestäni tämä on aihe, jota voi tarkastella erilaisista näkökulmista, kukin mielensä mukaan.
Olen useinkin ollut tilanteessa, jolloin en ilman kieltotaulua olisi tuntenut houkutusta tehdä taulussa kiellettyä asiaa. Ehkä en olisi huomannut, että tietyn pihan tai reitin kautta pääseekin oikaisemaan juuri sinne, minne itse olen menossa. Usein noudatan kieltotaulua, mutta joskus saatan kiireessä käyttää taulun kertomaa hyväkseni.;))
Oman pihan "koiran kakatus" -kieltomerkin poistaisin mielelläni, mutten ole viitsinyt ottaa asiaa esille. En usko sillä olevan mitään positiivista vaikutusta.
On paljon hyviä kieltotauluja, jotka saattavat jopa pelastaa hengen, mutta myös paljon toisenlaisia: hauskoja, ärsyttäviä, erilaisia tunteita herättäviä.
Miten sinä suhtaudut kieltotauluihin?
Oletko nähnyt hauskoja kieltotauluja, joiden vaikutus luultavasti on päinvastainen kuin tarkoitus?
Kieltotaulujen vaikutus ???
19
819
Vastaukset
- Mummeli..
Miksi pitää kakattaa minun ikkunani alla, tupakoida siinä, katsella sisään, jos en ole muistanut sulkea heti sälekaihtimia, vaikka lähistöllä on katu, jossa ei ole asuintaloja?
Mikksi, miksi, miksi?- nikotiiniriippuvuus
tottelee suolensa kehotusta ja se on siinä joko heti tai äheltämällä tai pyörittelyn jälkeen.
- sanoppas se!
nikotiiniriippuvuus kirjoitti:
tottelee suolensa kehotusta ja se on siinä joko heti tai äheltämällä tai pyörittelyn jälkeen.
Jos taluttaja lähtisi päin vastaiseen suuntaan kotoansa, niin ei "kehottaisi".
Kamala haju parvekkeella keväällä. - Densa
nikotiiniriippuvuus kirjoitti:
Tekee tarpeensa sinne minne se opetetaan tekemään tarpeensa.Ittellä on iso Saksanpaimenkoira joka ei edes maha kuralla tee tarpeitaan ennekun pääsee metsään jossa on tottunut käymään.
Eli kaksi kerrosta rappuja ja 50 metriä jalkakäytävää.Joskus kyllä mennään aika kovaa.=)) - Lisää tällaisia!
Densa kirjoitti:
Tekee tarpeensa sinne minne se opetetaan tekemään tarpeensa.Ittellä on iso Saksanpaimenkoira joka ei edes maha kuralla tee tarpeitaan ennekun pääsee metsään jossa on tottunut käymään.
Eli kaksi kerrosta rappuja ja 50 metriä jalkakäytävää.Joskus kyllä mennään aika kovaa.=))toivoo mummeli.
- susa51
,,,, saa kieltomerkkejä olla, suhtaudun niihin neutraalisti.
Liikennemerkkejä on kuitenkin katsottava, muuten saa autoilun unohtaa.
On sillä mielestäni hyvät perusteet, ettei koiria saisi kakattaa omalla pihalla. Siihen löytyy varmaan muitakin paikkoja ja jos koira tekee väärään paikkaan, olisi hyvä olla pussi mukana.mutten usko kieltotaululla olevan mitään vaikutusta koiranomistajan toimintaan. Jokainen tietää, miten pitäisi toimia, mutta mutta...
- höippö
Koirat eivät osaa lukea joten turhia ne merkit :)
- avata!
Saata varoen!
Älä sylje lattialle! - Anskuliini
kieltomerkkejä näen ja eipä ne muita oo kuin ohjaavia liikennemerkkejä.
Työpaikalla on VARO TRUKKIA kehoitus ja ihan mielelläni niitä noudatan.
Suomen suojelluin eläin on muuten nurmikoi.Me ollahan Anskuliinin kans samanlaases tilantehes. Ei oo kieltotauluja, mistään ei kielletä jos ei ny käsketäkkään.
Noon enee sellaasia ihan ittestänsä selevyyksiä täällä meillä, eikä liioon voi verota siihen jotta "mä en tienny" ku sellaasta ei oo eriksensä kielletty. Jo ei, noon sellaasia jokka jokaanen ny tietää muutoonkin, sellaasia niinkuun sanotahan notta kirijoottamattomia lakia. Justihin niinkuun ennen savottatyömailla oli sellaanen kirijoottamtoon kämppälaki. Sitä ei kukaan neuvonu mutta kaikki sen kuitenkin tiesivät. Niin se on nuiren kieltotaulujen kans samaanlaasta.
Ainuan poikkeuksehen tähän sääntöhön teköö tenavat.
Poikakersat ny sanoomattaki niin ja tyttööset tenavat liioon, ihan sitte äireen kulteepiiasta alakain.
Tottahan se tomera äite sitten purottaa räiväälöviltä kakaroolta housut klinkkoohin ja kropsii sellaasella sormenvahavuusella karahkalla sakkinsa ruotuhun ja muutoonkin pitää jäläkikasvuun kuriis ja nuhtehes. Ja välihin tuloo niinkuun ny oikeen onkin niin tulevien virheetten varooksi ja on mitä parasta ennaltaehkääsevää työtä sanaan ihan varsinaases merkitykses.
Eikä se äite kuitenkaan koskaan oo paha ihiminen, soon vaan sellaanen luja syrämeltäänsä ja noon aivan eri asioota.
Sillä meillä Anskuliinin kans ei ny tullu ainuttakaan kieltotaulua mielehen, ku ei täällä sellaasia trenkää olla ja kuka sitä ny tyyrihiä tauluja huviksensa alakas pystyttämähän, pärijätähän ilimanki.
terv. tottelevaaset seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä sateeselta ja tuuliselta lakeurelta.- Pirre*
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Me ollahan Anskuliinin kans samanlaases tilantehes. Ei oo kieltotauluja, mistään ei kielletä jos ei ny käsketäkkään.
Noon enee sellaasia ihan ittestänsä selevyyksiä täällä meillä, eikä liioon voi verota siihen jotta "mä en tienny" ku sellaasta ei oo eriksensä kielletty. Jo ei, noon sellaasia jokka jokaanen ny tietää muutoonkin, sellaasia niinkuun sanotahan notta kirijoottamattomia lakia. Justihin niinkuun ennen savottatyömailla oli sellaanen kirijoottamtoon kämppälaki. Sitä ei kukaan neuvonu mutta kaikki sen kuitenkin tiesivät. Niin se on nuiren kieltotaulujen kans samaanlaasta.
Ainuan poikkeuksehen tähän sääntöhön teköö tenavat.
Poikakersat ny sanoomattaki niin ja tyttööset tenavat liioon, ihan sitte äireen kulteepiiasta alakain.
Tottahan se tomera äite sitten purottaa räiväälöviltä kakaroolta housut klinkkoohin ja kropsii sellaasella sormenvahavuusella karahkalla sakkinsa ruotuhun ja muutoonkin pitää jäläkikasvuun kuriis ja nuhtehes. Ja välihin tuloo niinkuun ny oikeen onkin niin tulevien virheetten varooksi ja on mitä parasta ennaltaehkääsevää työtä sanaan ihan varsinaases merkitykses.
Eikä se äite kuitenkaan koskaan oo paha ihiminen, soon vaan sellaanen luja syrämeltäänsä ja noon aivan eri asioota.
Sillä meillä Anskuliinin kans ei ny tullu ainuttakaan kieltotaulua mielehen, ku ei täällä sellaasia trenkää olla ja kuka sitä ny tyyrihiä tauluja huviksensa alakas pystyttämähän, pärijätähän ilimanki.
terv. tottelevaaset seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä sateeselta ja tuuliselta lakeurelta.Kuinka sie nyt seppo tuota Anskuliinia ryhyt aivan kuin kosiskelemmaan.
Oot sie semmonen viliperi ettei paremmasta väliä.
Enhän mie mustis, suikkaan siulle hyvät yöt! - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Kuinka sie nyt seppo tuota Anskuliinia ryhyt aivan kuin kosiskelemmaan.
Oot sie semmonen viliperi ettei paremmasta väliä.
Enhän mie mustis, suikkaan siulle hyvät yöt!minun nimissäni höpäjä omiasi - klooni, vai klouvniko olet :)
Mie olen oikea Pirre* Pirre* kirjoitti:
minun nimissäni höpäjä omiasi - klooni, vai klouvniko olet :)
Mie olen oikea Pirre*juu paskin..eiku Pirrejuupas kin..:/ oho meinas ensin tulla vahingossa väärä ilmineeraus..
Hyvää yötä klouvni eiku klooni :)- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
minun nimissäni höpäjä omiasi - klooni, vai klouvniko olet :)
Mie olen oikea Pirre*Siehän se epeli oot ko aina vartioit. Ilmoittaskohan siusta Viranommaisille.
Suikkaan suuta kuitenki! - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Siehän se epeli oot ko aina vartioit. Ilmoittaskohan siusta Viranommaisille.
Suikkaan suuta kuitenki!, miuta naurattaa, jo näin aamusta tuo matkimisesi :)
Itäisen ohitustien ali menee alikulkutunneli Linnainmaan kohdalla.
Sen päiden kohdalla on liikennemerkki jossa pupujussin kuva ja sen alla lisäkilpi:"Ei ketuille".
Tiedä kuinka noudatetaan ja valvotaan sen määräystä.
Alkuaikoina merkki toimi juuri niin, kuin tarkoitettukin ts. vitsinä ja sen nähdessä tuli hyvälle tuulelle.
Enää ei tule katsottua, onko merkki enää paikoillaan.- pimein
niitä on tässä tietokone/netti maailmassa.
Syynkin tiedän kieltoihin. - namisuku
...minä ohjeistoja (karsin)Heh.
Minua huvittaa AINA, nähdessäni KoiranKieltotaulun (dobberin silhuetilla), ajattelen mielessäni: VAIN Dobbereilta pääsy kielletty:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465377Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561947Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748