Koska lukuisista yrityksistä huolimatta kysymykseeni ei ole saatu vastausta, kysyn korostaen, eli uuden avauksen avulla.
Miksi jehovantodistajuutta tai vt-seuraa ei tulisi kyseenalaistaa tai tarkastella kriittisesti? Miksi muita lahkoja ja uskontoja tulee tarkastella kriittisesti? Ja liittyen edelliseen, mitä raamattu tarkoittaa kehoittaessaan koettelemaan uskonsa?
Kritiikittömyys - helppo ratkaisu
5
452
Vastaukset
- piipukrassi
on kysymykseesi sellainen että,pitäisi tutkia ensin omaa itseään.
Itsensä tarkasteleminen kriittisesti olisi tärkeämpää.
Sitten jos huomaa että:".....jeeee...mä on oikeassa ja kaikki asiat on kunnossa" sitten vois lähteä pohtiin mitä muut touhuaa.
Sama vikahan löytyy jt:sta.
He mielestään ovat:"....jee....me ollaan oikeassa ja kaikki asiat kunnossa....."
Hetkinen! Mitens se nyt meni??? - ovat.
Ainoa oikeutettu kritiiki tulee esittää
silloin kun uskonto alkaa käydä kauppaa
elämällä ja kuolemalla.
Tähän jehovantodistajat valitettavasti
syyllistyvät antamalla lapsiensa ja muittenkin
kuolla vetoamalla raamattuun.
Tämä on se asia jota pitää voimakkaasti
arvostella.
Kaikki muu olkoon uskoa ja luuloa jokaisen
omantunnon mukaan.- Markku_Meilo
>>Ainoa oikeutettu kritiiki tulee esittää
silloin kun uskonto alkaa käydä kauppaa
elämällä ja kuolemalla.
Niinpä, miksi arvostelisi kenenkään henkilökohtaista uskoa.
>>Tähän jehovantodistajat valitettavasti
syyllistyvät antamalla lapsiensa ja muittenkin
kuolla vetoamalla raamattuun.
Kaupankäyntiä elämällä ja kuolemalla esiintyy peitellymminkin. Ventovieraat jehovantodistajat käyvät ventovieraiden ihmisten ovilla ja todellisuudessa tarjoavat ainaostaan kahta mahdollisuutta; joko ovenavaaja kääntyy jehovantodistajaksi tai kuolee pian ennenaikaisesti.
- mutta näin
Eri ryhmillä on vahvuutensa ja heikkoutensa.
jehovalahkon heikkous on siinä, että uusia jäseniä ei helposti nykyään saada.
Vahvuus on siinä, että kun jäseneksi pääsee vain hyväksymällä sen, että lahkoa itseään kohtaan ei esitetä kritiikkiä, lahkosta eroaminen ei tapahdu helposti. Jäsen lähtee lipettiin, jos kysyy sellaista, mikä oikeastaan lopulta johtaisi eroamiseen.
Käytännössä kuitenkin yksi heikkous on siinä, että lahko ei vastaa jäsentensä hengellisiin tarpeisiin ja on sopeutumattomille niin ahdistava, että se on itse asiassa se uskonnollinen yhteisö Suomessa, jossa vuosittainen eroamisprosentti on suurin.
Aina kannattaa todistajalle huomauttaa, että veljesseura.org -sivuilla kerrotaan lahkosta sellaista, mikä srk:ssa vaietaan, ja että sen foorumeilla tapaa entisiä todistajia, yksin ei tarvitse jääsä, eivätkä he todellakaan ole sellaisten onnettomuuksien vaivaamia kuin srk:ssa väitetään. - Markku_Meilo
>>Ja liittyen edelliseen, mitä raamattu tarkoittaa kehoittaessaan koettelemaan uskonsa?
No sitä, että eihän noin 7 miljoonaa jehovantodistajaa voi olla väärässä. Jokainen vähänkin asioita tunteva tietää, että väärässä on esimerkiksi 1,3 miljardia islaminuskoista. Onhan 1,3 vähemmän kuin 7.
Ja sitä, että Vt-seuran sekoilut johtuvat vilpittömien henkilöiden epätäydellisyydestä. Jokainen vähänkin asioita tunteva tietää, että kaikkien muiden uskontojen sekoilut johtuvat Saatanan vaikutuksesta.
Ja sitä, että kun jt lähtee omantunnonsyistä Vt-seurasta, niin Jehova pitää järjestöään puhtaana. Jokainen asioita tunteva tietää, että jäsenet lähtevät muista uskonnoista koska tuo liike on moraalisesti turmeltunut, eikä vastaa henkilön tarpeisiin.
Ja sitä, että kun jt valehtelee, niin se on teokraattista sodankäyntiä. Jokainen asioita tunteva tietää, että muiden uskontokuntien jäsenten valehtelu johtuu Saatanasta, tuon liikkeen johtajasta.
Ja sitä, että kun yksittäinen jt tekee väärin ja on katumaton, hänet erotetaan ja hänen kanssaan ei saa edes keskustella. Jokainen asioita tunteva tietää, että kun Vt-seura on katumaton, eikä esimerkiksi valehtelustaan huolimatta osoita nöyryyttä, niin sellaisen syyn takia lähtevä jäsen on täynnä ylpeyttä, eikä odota Jehovaa.
Ja sitä, että muiden uskontokuntien tuki YK:lle on porton sekaantumista petoon. Jokainen asioita tunteva tietää, että WTBTS:n vuosikausien UN/DPI/NGO-liitännäisjäsenyyden syy oli täysin ymmärrettävä halu vierailla kirjastokortin kanssa kirjastossa, jossa ei tarvittu kirjastokorttia.
Joku toinen voi jatkaa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955